Întrebare fară răspuns

Achizitionare servicii magazin on-line vs. magazin fizic

Cum achizitionam produsele si serviciile in 2020 : magazin on-line sau in magazinul fizic ?

 

Data fiind o experienta personala privind politicile curent practicate de retur si reziliere a unor servicii contractate voi face o comparatie intre ceea ce achizitionam on-line si in magazinele fizice (momentan Orange dar nu numai):

 

Magazin fizic :

  • abonament - perioada de reziliere 24 de ore tot în shop
  • achizitionare de bunuri (telefoane/tablete etc.) - nu se pot returna

 

Magazin on-line/ contractare la distanta, telesales etc. :

  • abonament - perioada de reziliere 14 zile de la acceptarea ofertei
  • achizitionare de bunuri (telefoane/tablete etc.) - retur in 30 de zile de la data livrarii

 

Concluzia?
Clar daca vreti sa faceti orice contractare sau sa cumparati orice terminal, alegeti varianta online pentru ca ofera niste perioade generoase de returnare/denuntare a contractului daca ceva nu va convine (semnal, calitate terminal etc.).

 

Singura intrebare pe care mi-o pun este daca o astfel de politica nu va face ca angajatii din magazinele fizice sa piarda din bonusurile primite pentru vanzari daca o mare parte din clienti vor achizitiona online. E putin dezavantajos pentru vanzarile din magazinele fizice sa vina cu astfel de limitari in conditiile in care in mediul virtual se ofera optiuni flexibile pentru aceleasi produse.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

@ClaudiuP_1: Da, eu cred ca se cunoaste, este consientizata, dar de la radacina taiata. Pentru ca decizia unui pachet de abonament in magazin fizic mai mult de cat standard +/- o marja redusa de flexibilitate.... nu iti va putea fi oferita, in comparatie cu o oferta online. Totusi magazinul fizic mai are trecere la cei care vin cu banul jos si au nevoie de o solutie ... pe loc. Sunt mai putini, dar sunt destui.
Pe de alta parte (vis-a-vis de intrebarea ta de final), angajatul gandeste la "rece" mai lucid si cauta sa se informeze mai atent, decat un angajat "la cald" care supus stresului de a incheia un "deal" va cauta variante scurte si limitate, fara o analiza amanuntita a nevoilor clientului de față. In plus, o oferta din online nu este decizia unei singure persoane, pe cand oferta din magazin este standardul la care vanzatorul nu poate "jongla" prea mult.
Fiecare varianta are riscurile ei, frumusetea si placerea aferenta oricaruia dintre procese fiind o "joaca" cu care in functie de caz si client trebuie sa stii cum sa o folosesti. O analiza finala insa este raportata la perioade mai lungi de timp.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Eu cred că sunt mai puțini cei care cunosc avantajele magazinului online vs magazinul fizic și mulți vor merge tot în magazinele fizice, iar din acest punct de vedere, nu vor fi probleme. Sigur, în magazinele fizice pot exista și oferte locale, care pot fi uneori mai atractive decât cele din magazinul online și atunci nu mai sunt acest diferențe.

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

Sincer eu după ce am conștientizat aceasta problemă nu cred că voi mai alege magazinul fizic decât pentru a vedea produsul și dacă am nevoie instant să îl cumpăr.
Plus că avantajul e că online discut despre contract când vreau eu , de unde vreau eu ...

Angajatii din magazinele fizice, de cele mai multe ori sunt pamant de flori, spalati pe creier, extrem de prost pregatiti, scarbiti de job-ul pe care ei l-au ales si nu reusesc sa inteleaga faptul ca ei sunt platiti (indirect chiar de catre client) pentru a consilia clientul si pentru a-l ajuta sa alega oferta potrivita nevoilor sale reale de comunicare. Singurul obiectiv trasat de companie este acela de a vinde "mult, prost, scump si cu beneficii minime pentru client".

Evident ca online-ul ramane varianta numarul 1 si intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat va ucide offline-ul pe segmentul produselor care nu reprezinta o stricta necesitate. Cand se va ajunge in punctul acesta, marea majoritate a angajatilor din magazinele fizice se vor reprofila, iar existenta lor se va rezuma in a da cu sapa in Terra!

Nu neapărat .Cel puțin la România treaba nu e bine făcută .
Eu cand am părăsit fanarioții magentisti germano romano greci am apelat la online pentru portare la Orange .
Am dat de o plictiseala maaare si mi se propuneau cateva zile .
No, am mers la reprezentanta, acolo o formă de viață ma punea sa iau un bon de ordine ( desi militar mi s-a părut peste poate chestiunea asta intr- un magazin gol), am facut stânga împrejur si am plecat la Eurogsm unde in 15 minute am facut si cerere, am dat pe WhatsApp dnsoarei ultima factura telepom din drive, and that's all.
După cateva zile bune am fost sunat si de on-line sa fac portarea promisă .
Eram deja portat si fericit .
Nu am înțeles nici până azi de ce ar fi durat cateva zile ...
E totusi anul douăzeci douăzeci, vorba unei clasice in viața .

@Noah păreri și păreri. Eu am vorbit atât cu operatori in magazinul fizic, cât și online , competenți. Ce am observat că mai conteaza in general - vechimea angajatului. Toți cei profi cu care am interacționat aveau între 5-15 ani in companie

@Noah: Un OrangeShop nu e o alimentara de apartament la un parter de bloc. Adica are mai multe departamente, iar acel aparat de "bilete" de la intrarea in magazin cu asta se ocupa: te intreaba scopul si durata vizitei, astfel incat Orange sa stie pe viitor unde si cum sa-si suplimenteze (sau desfinteze) forta de munca umana. Exemplu concret: Daca "platitorii de facturi in Shop" se vor rarefia, va urma pasul desfintarii casieriilor si inlocuirea acestora cu "tonomate" scanatoare de facturi, la care eventual, pentru deblocarea "sirului de clienti" mai intervine cateun angajat binevoitor. Asa este acum la banci, dar si la unele firme de utilitati unde preferi sa platesti cu cash. Similar si pe alte sectoare: Telefonie / Internet si TV / Service ..... fiecare cu coltul lui de incapere.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

De s-ar trece odata la digitalizarea completa a Romaniei. Urasc sa stau la cozi si fac tot posibilul sa evit asta achizitionand tot felul de servicii care sa imi permita evitarea statului la un ghiseu.
Nu mai tarziu decat ieri sotia si-a depus actele pentru o noua CI. A fost de ras totul.
Acum o luna a mai fost odata sa depuna aceste acte (tarandu-ma si pe mine,evident) la biroul evidenta populatiei doar ca nu au primit-o fiindca nu avea programare online. Spasita si plouata ca nu a fost suficient informata,sotia si-a facut programare. I-au oferit-o abia peste o luna. OK,asta e si ne prezentam ieri fix la ora 13:03 la cat a fost programata,doar ca de data asta nu mai era nici un cerber la poarta,fiecare intrand si iesind dupa cum vroia. La ghiseu,nu i-au mai primit actele fiindca adveverinta de la primarie expirase,valabilitate avand doar 30 de zile.(desi pe pardalnica adeverinta nu era mentionat un termen de valabilitate) I-a incercat sotia sa explice,ca are programare ca aia,ca ailalta. Nimic!. Fuguta deci la primarie prin trafic infernal si am scos o noua adeverinta actualizata. Fuguta inapoi la politie sa prindem ora de inchidere a ghiseului. Am prins,am depus actele,au pozat-o...transpirata si ciufulita si am plecat.
Acasa rasturnandu-si poseta,cautand nustiuce,consoarta descoperi ca la politie depusese tot adeverinta veche...:)))))

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Deci uite ca desi ai vrea, o problema tehnica aparuta la Orange a facut ca pe sectiunea utilizarii de vouchere sa fie lumina stinsa. Asadar doar cu puncte OTY sau lovele poti face shopping in magazinul online. Cel putin in prezent. Standby pana saptamana viitoare pentru remediere si apoi voi mai incerca.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Deci repet pentru o buna aprofundare si o îndestulătoare intelegere, sunt si convins si întru totul de acord ca sediul Orange nu e alimentară, dar sa nu neglijam faptul ca eu portarea pe praful ăsta cand e o concurență acerbă intre cei 4 competitori am vrut sa o fac online nu la magazinele fizice.
Sa dureze o săptămână e autoimpuscare in membrul inferior după mine .
Autosuficienta si jemanfișism clar.
Clientul se câștigă greu si se pierde usor acum de cand cu portabilitatea nu ca înainte .

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!