Întrebare fară răspuns

Internetul este foarte slab

Am activat astăzi bonusul de 50 GB dar internetul nu îmi merge decât foarte prost. Am dat și restart și sunt activate și setările. Ce as putea sa fac?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Din cauza aglomerarii din aceasta perioada, merge mai greu.. sunt multe persoane care au problema asta..
Încearcă să contactezi Orange pe chat, sa faca o verificare..

Activează și dezactivează încă odată datele mobile, și selectează din retele eventual H+ sau 3G, daca 4G nu merge. Fa niste teste de viteza și postează aici, cu specificarea locației. Într-adevăr, este posibil ca și rețeaua sa fie îngreunată in aceasta perioada.

Ne poți spune locația? Vezi dacă te ajută ce scrie în atașament.
Aceeași simptome sunt întâlnite și la colegul și la alți utilizatori pe Softpedia.

@Sebastian Cigolea si in Timisoara merge extrem de prost internetul pe 4G+. Incearca sa testezi si pe 3G+
Daca nu esti multumit, incerca alta alternative pana reteaua Orange va fi capabila sa furnizeze un minim decent de viteza fiecarui utilizator.

Depinde foarte mult de locație (aglomerație), tipul de telefon, ce fel de acoperire ai în zonă, etc. Acum, poate fi și de la faptul că foarte mulți folosesc internetul datorită statului în casă.

Este o problema generala data de congestiile din retea in contextul actual.

Ieri am stat si eu pe net-ul de la Orange prin intermeidul unui Huawei E5573B Airbox + un SIM prepay cu optiunea Internet Prepay 6 activata si toata ziua am avut viteze de nivel 3G. Degeaba arunca Orange cu zecile de GB de internet in clienti daca vitezele sunt de nivel 3G.

@Orange In contextul actual, cred s-ar impune o monitorizare a celor care "rup" reteaua in perioada asta si limitati dpv al vitezei de acces in internet. Desigur, cu o notificare prelabila.

Nu vad de ce trebuie sa suferim toti din cauza unor nesimtiti care inteleg total gresit notiunea de responsabilitate si solidaritate.

Sunt de acord cu limitarea vitezei, dar trebuie făcută transparent. Sa pui limita 1,9 Mbs în ziua de azi, internetul devine inutilizabil. Cei de la telekom, pun 1,5 Mbs pe video, atât, dar măcar ești înștiințat când semnezi.

Telekom-ul sunt din alt film. Acolo nu ai cu cine discuta la un nivel tehnic mediu, in momentul in care situatia o impune.

Contextul actual reprezinta un caz de forta majora, decretat prin starea de urgenta, si coNsider ca in situatii de forta majora trebuie luate masuri direct proportionale astfel incat daca tot #StamAcasa sa putem lucra online in conditii optime, fara a fi nevoie sa astept 3 minute sa descarc un PDF sau sa atasez un fisier intr-un mail.

Eu nu am spus nimic de 1,9Mbps. Nu stiu daca acesta limitare a fost aplicata de Orange in mod voit sau pur si simplu atat a fost viteza in acele momente in locatia / locatiile unde au fost efectuate acele teste.

Poate reteaua este configurata in asa fel, astfle incat in momentul in care apar situatii de genul acesta si pentru a evita si mai mult blocajele, sa limiteze accesul la nivel de viteza de support.

Profilul de internet este setat de Orange, dacă exista aplicații de telefon care arată că este 1,9 Mbs, și în teste nu depășești aceasta viteza, ce vrei mai mult.

Să le mulțumiți utilizatorilor care au reclamat profilul de 2 Mbs la clienți prepay în roaming SEE la ANCOM, altfel ați fi plătit degeaba 10/12 Euro pentru Roaming SEE, pe care nu l-ați fi putut utiliza. În prezent, se mai pune restricție seara doar pe download, pe unele rețele, pe firewall, habar nu am, mai greu de demonstrat.

Eu nu vorbesc de aplicatii, profile, setari, tip terminal. tip SIM. Cum am spus, avem o situatie de forta majora si trebuie actionat ca atare. Ori limiteaza pe toata lumea, ori limiteaza pe cei nesimtiti. Au la dispozitie toate instrumentele cat si legea.

In alta ordine de idei, conform TCG, măsurătorile vitezelor de transfer al datelor sunt considerate relevante dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

  • au fost respectate condițiile de realizare a măsurătorilor mai sus menționate
  • au fost efectuate măsurători cel puțin 5 zile (dintre care, cel puțin o zi de weekend) în decursul a maximum 30 zile consecutive,
  • au fost realizate minimum 6 măsurători pe zi, dintre care cel puțin o măsurătoare din fiecare zi în intervalul orar 23:00-07:00.
  • măsurătorile se efectuează la intervale de minimum o oră distanță între ele.

În cazul constatării unor diferențe importante, permanente sau care se repetă la intervale regulate, Clienții care au calitatea de consumatori au dreptul la despăgubiri. Se consideră o diferență importantă, permanentă sau care se repetă la intervale regulate cazul în care cel puțin jumătate dintre măsurătorile relevante, efectuate cu respectarea cerintelor mai sus menționate sunt sub valorile din tabelul urmator:

  • 3G Download 2 Mbps / Upload 0,5 Mbsp
  • 4G Download 14,2 Mbsp / Upload 4,75 Mbsp
  • 5G Download 60 Mbps / Upload 10 Mbps

Clientii care au calitatea de consumatori pot solicita despăgubiri în termen de maximum 30 de zile de la data ultimei măsurători relevante. În acest scop Clienții vor trasmite Orange România, atașat reclamației, în scris, prin mijloacele specificate în Procedura de soluționare a reclamațiilor, următoarele documente/date:

  • export-ul măsurătorilor efectuate în intervalul reclamat, descărcat din contul de utilizator Netograf în format csv sau pdf;
  • capturi de ecran care să arate că indicatorul grafic al puterii de semnal afișat pe ecranul terminalului indică valoarea maximă în momentul efectuării măsurătorilor;
  • datele de identificare ale Clientului;
  • viteza de transfer reclamată, conform tehnologiei în care s-au făcut măsurătorile;

Dar, dat fiind contextul, ma indoiesc de faptul ca cineva va primi despagubiri in acest sens.

În această perioadă rețelele sunt mult mai solicitate ca de obicei, în special pe partea de date mobile. Pe de o parte sunt din ce în ce mai mulți oameni care lucrează de acasă, iar pe de altă parte a crescut și consumul de internet în scop recreativ (jocuri, filme online etc.). Efectele nu sunt constante, ci depind de comportamentul fiecărui utilizator în parte. Din păcate, nu există soluții tehnice punctuale pentru această situație.
Orange nu limitează vitezele de trafic, cu excepția situației în care contractul/ oferta comercială prevede anumite limite.

@DanielaH intelegem ca retelele sunt mai aglomerate ca de obicei. Am testat ieri internetul de la Digi 4g, am prins din primul test o viteza de 60 Mbps / 7 Mbps. Am testat si Vodafone si la fel, am avut o viteza decenta de peste 83 Mbps downoald cu 7 Mbps Upload. La ceilalti operatori cum de merg datele mobile decent ?

Diminteata asta am testat din nou viteza pe 4G+ Orange aici in Timisoara, si iar imi sare in profilul de 1.9 Mbps / 1.9 Mbps.
Intr-o noapte, (30.3.2020, 02:21) am testat 4g+ si am avut viteze de 1,51 download / 2,04. Si atunci era super aglomerata reteaua?

Sunt doua profile de viteza, aprox 1.9 Mbps / 1.9 Mbps si aprox 100 Mbps / 30 Mbps. In profilul al 2 lea nu imi sta telefonul prea mult, poate 2-3 Minute dupa ce activez datele mobile doar uneori.

@dnz, celelalte rețele nu prea au probleme pt ca nu au atât de mulți utilizatori, cel puțin pe partea de internet.
În plus trebuie sa luam în calcul ca, în aceasta perioada foarte multa lume vorbește la telefon, zeci de minute la rand, pt simplul motiv ca are timp. Rețeaua prioritizeaza apelurile în detrimentul traficului de date.
Pe de alta parte afectarea populației este sporadica și punctuala. Eu de exemplu, nu am probleme deloc. Stau pe 4G+ tot timpul, dar sunt într-o zona rezidențială, unde densitatea utilizatorilor nu e aceeași ca într-un cartier unde sunt zeci de blocuri de 8-10 etaje, în care și cățelul sta pe tableta. În plus, stand în casa, accesam rețeaua cel puțin printr-un perete, dacă nu chiar mai mulți, lucru care iarăși diminuează semnalul.

Probabil le-a picat ceva pe acolo și au limitat zona de sud-vest.
@specialist, în Timișoara, cota cea mai mare o au cei de la digi și Vodafone, ORO au mai putini abonați, pica explicația cu aglomerarea rețelei.

Nu judec oamenii, nu pot să mă pronunț că au încins torenții, știu doar că s-au apucat de implementat 5G, au renunțat și probabil s-a stricat ceva pe acolo și mai greu cu reparat acum.

Eu de o saptamana de cand stau acasa, folosesc doar wi-fi si internetul fix e de la Digi. Asa fac de obicei, acasa folosesc wi-fi si doar cand sunt plecata folosesc datele mobile de la Orange. Cat o tine starea de urgenta nu voi folosi datele mobile, deci va fi un client in minus pt Orange. :)

@DanielaH

1. Test efectuat utilizand abonamentul Orange din telefonul personal marca Huawei

  • Download 13,6 Mbps
  • Upload 5,4 Mbps

2. Test efectuat utilizand SIM Prepay + Huawei E5573B Airbox* de pe telefonul personal marca Huawei

  • Download 10,9 Mbps
  • Upload 14,4 Mbps

3. Test efectua de pe o conexiune Telekom

  • Download 33,2 Mbps
  • Upload 15.9 Mbps

Toate testele au foat efectuate adineauri, din aceeasi locatie si prin intermediul paginii http://www.speedtest.ro Daca alea sunt viteze de nivel 4G eu imi tai o mana. Dupa cum se poate vedea, Telekom scoate rezultate mai bune pe un server de speedtest sustinut chiar de voi, adica de Orange Romania.

*Desi pistolul ala cu apa marca Huawei E5573B Airbox (brand-uit Orange) este un dispozitiv certificat 4G si, in teorie, conform specificatiilor voastre ar trebui sa ating 150 Mbps download si 50 Mbps upload, in realitate vitezele maxime pe care le ating in vremurile bune sunt undeva in jurul valorii de 40 Mbps in download. Adica nici macar jumatate din valorile prezentate de voi.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!