Întrebare fară răspuns

Orange modifica unilateral abonamentul Orange Me 5

Ați primit un sms, de modificare unilaterala a contractului, prin majorarea abonamentului de la 5 la 7 euro, deși sunteți în perioada contractuală? Îmi propun sa facem un fel de sondaj, pe acest subiect. Ce părere aveți? Ați mai continua abonamentul/trece pe prepay la orange/portare la alt operator?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

@ Valentin,
Îmi pare rău că sms-ul primit ți-a creat mult disconfort, dar cred că poți ajunge la un compromis până la urmă.

Mesajele acestea sunt trimise in mod automat si au nicio legatura cu vechimea in retea si bonitatea voastra ca si client. Operatorul nu va stie pe voi individual ca si persoane. Prin urmare nu le luati la modul personal.

Puteti rezilia, trece pe prepay, porta sau renegocia un abonament care sa se preteze cel mai bine pe nevoile voastre de comunicare.

Nu am primit. Nu as trece pe pre pay la alt operator.

Magda
Magda

Magda

User level
Nivel
0
60 / 100
puncte
Custom field 2
Magda

SMSul primit de mine:
Salut! Incepand cu data de 01.11.2019 vei beneficia de noul pachet Orange Me Start 7 cu nelim minute si SMS in retea, nelim minute si SMS nationale, 100 minute international si 40 GB net la doar 7 EUR/luna (cu TVA). Daca nu esti de acord cu aceasta modificare, poti solicita in magazine sau la Serviciul Clienti, in 30 de zile de la primirea acestui SMS, denuntarea unilaterala a contractului pentru acest numar, fara penalitati. In cazul in care nu vom primi niciun raspuns in acest termen, vom considera ca ai acceptat noua oferta.
Detalii suplimentare: pachetul Orange Me Start 7, include nelim SMS in retea, nelim min si SMS nationale, 100 minute internationale catre retele fixe din UE, retele fixe si mobile din SUA, Canada si Uniunea Europeana (cu exceptia Estoniei, Letoniei, Lituaniei si cu exceptia prefixelor din lista ce poate fi verificata urmand link-ul: https://www.orange.ro/servicii/prefixe-orange-me/), 40 GB trafic de date nat, limita de date in roaming e maxim 2.61 GB. Tarifele aditionale dupa terminarea resurselor sunt: 1 euro/ 200 MB, trafic internet mobil national si in roaming in SEE si tarif standard conform tarii vizitate pentru traficul de roaming in tari non SEE. Preturile includ TVA.

Din ce imi dau seama, se pierd minutele in roaming.

Am vorbit cu 2 persoane de la serviciu clienti. Prima mi-a zis ca nu am minute in roaming, al doilea ca sunt minute in roaming la Abonamentul Orange Me Start 7.
Eu ce sa cred?

+acum cam doua saptamani mi-am prelungit abonamentul Orange Me Start 5 pe 12 luni, pana in 2020.

Nu stiu daca se gestioneaza situatia asa cum trebuie! Aaaa, si am vechime in retea de vreo 19 ani!

Cip
Cip

Cip

User level
Nivel
0
45 / 100
puncte
Custom field 2
Cip

Sigur, nimănui nu ii place sa ii fie mărit abonamentul. Eu am trecut de la cinci la șapte, in urma cu doi ani, ca sa pot sa cumpăr un telefon. Impactul nu a fost unul prea bun, pentru ca nici nu concepeam sa mai cresc (sa scad, da...). Dar pentru cinci euro nu aveam acces la un telefon cu pret bun.
Bine, mărirea a venit și cu resurse suplimentare, care nu îmi erau, neaparat necesare, dar asta a fost. Prețul la telefon a fost bun. Acum, o sa rămân cu șapte euro, asta este. Sincer, ce credeți ca oferă concurenta? Exceptând digi, care are acele abonamente ieftine (cred, ca nu mai sunt la curent), dar nu sta bine la semnal, celelalte companii se învârt tot pe acolo. Dar la Orange am in plus beneficiile pentru vechimea in rețea, la ceilalți as fi nou venită.
Înțeleg opinia celor care nu le-a picat bine mesajul, dar nu trebuie sa o ia personal. Este un mesaj standard pentru toată lumea. Important este sa cântărească ce este in spatele mesajului. Aduce ceva bun pe termen scurt sau lung (exceptând creșterea care nu are cum sa fie buna). Vor fi oferte mai bune la telefoane, vor fi mai multe resurse?

Eu cred că pentru mulți clienți nu e vorba de 2 euro în plus. Nu sărăcesc și nici nu se îmbogățesc cu 2 euro că să mă exprim mai plastic :) Eu cred că e vorba de principii. Unii clienți pur și simplu nu vor să plătească acei doi euro. Îmi aduc aminte cum povesteau unii membri de pe Softpedia cum negociaseră cu consultanții până obținuseră cu un euro mai ieftin abonamentul. Nu ținea neapărat de resurse ci cat de ieftin reușiseră să scoată abonamentul :) Cred că ne vom obișnui și cu ideea că 7 euro e limita de jos...sigur și cu resurse mai consistente :)

Din pacate s-a stricat si Orange. Se "repozitioneaza pe piata" incepand cu 01.11.19 si anuleaza toate contractele existente in derulare (cel putin cele de 5 eur) si te forteaza sa treci la un nou abonament. Daca nu accepti conditiile noului abonament esti liber sa renunti. Totul se face printr-un sms trimis si nu prin email cum este stipulat in contract. Cand am renegociat contractul la inceputul anului 2019 Orange a venit si mi-a propus direct reducerea la 5eur pe o durata de 2 ani de zile (avand o vechime de 15 ani in retea si 4 abonamente). La telefon cand am vorbit si le-am cerut noua oferta de 7 eur pe email mi-au spus ca numai telefonic se comunica ceea ce mie mi se pare aiurea. Pana acum iti faceau oferta electronica si o acceptai electronic dar aveai ceva scris cu toate conditiile contractuale. Nu-mi pace aceasta atitudine la Orange de "pumn in gura" . Ma gandeam sa iau si abonament la TV si internet de la ei dar avand in vedere noul mod in care-si onoreaza contractele renunt la aceasta idee. RCS-RDS la care am acum abonament TV si internet prin cablu este OK (cu bune si rele) deci nu are rost sa renunt la ceva ce la mine merge si sa trec la "altceva" cu semne de intrebare referitor la indeplinirea contractelor. In momentul de fata daca accept noua oferta accept ceva pe nevazute in sensul ca nu stiu care sunt noile conditii contractuale 1, 2 ani sau poate mai multi, conditiile de reziliere, modul de comunicare (care oricum nu se respecta dupa cum vad).
In cocluzie ceea ce m-a deranjat a fost atitudinea fata de un client foarte vechi al Orange. Ramane de vazut daca renunt la abonamente sau continui, macar ne-au dat un preaviz de o luna de zile (asa pe furis si observat din greseala doar de mine dintre cele 4 numere de telefon ale familiei)

@Ileana, eu am primit acum cativa ani sms pentru numerele pe care le folosesc parintii... si eu am 4 abonamente.. si, din ce-mi amintesc, perioada contractuala nu se schimba, daca alegeam sa continui in varianta oferita, dar, scria si in sms-ul primit despre asta.. insa, ai dreptate, este o informatie de interes si, pare sa lipseasca din sms.. din ce am vazut in raspunsul lui @Cip de mai sus.. In acest caz eu as incerca sa vorbesc la Orange sa intreb..

Îmi pare rău pentru cei care nu sunteți de acord cu modificările... Sunt și eu de acord că nu toți agreează schimbările astea. Sunt de părere că ar trebui oarecum cosmetizate noile tipuri de abonamente, sa răspundă cerințelor a cât mai mulți dintre consumatori. După cum spunea cineva, sunt destui cu telefoane cu butoane, fara internet, sau care au dizabilități, sau care pur și simplu nu doresc internet... Probabil pe viitor...

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Da, am primit notificarea prin sms pt toate cele 3 abonamente Me Start 5 de pe contul meu.
Am sunat la Relații Clienți și am solicitat noul contract prin email.
Am fost la Vdf shop, iar la portare oferă un abonament de 9euro cu 10 gb și social media nelimitat, ceea ce nu e o oferta de luat in calcul. Telekom și digi ies din calculele mele.
Concluzie: daca la cei 40 gb incluși în noul Me Start 7 se vor adăuga și gb-ții aferenti vechimii și dacă abonamentul nou este eligibil pt programul Orange ThkYou, atunci e destul de ok.

Foarte bine. Probabil majoritatea persoanelor vor fi mulțumite de noul contract. Aștept să primim și noi mesaj :)

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Probabil majoritatea vor fi nemultumite. De ce? Aproape toate abonamentele de 5 euro sunt obtinute la retentie, toti care au ajuns pana acolo nu sunt niste clienti delasatori, s-au informat de au avut informatia despre abonamentul de 5 euro.
Ei dau net, dar ciuntesc grav din partile mai importante. Minutele de pe mobil din SEE si roamingul. In conditiile astea, un Orange Me Start 7 are mai putine resurse decat optiunea prepay de 6 euro(cost cu TVA 7,14 euro)(si de la Orange si de la Vodafone).
Dupa modificarile astea contractuale facute din 6 in 6 luni(au inceput cu TV, acum e vocea, o sa urmeze netul), mai poti avea incredere in ce zice orice ca ofera Orange? Desigur... ca nu!
Desi abonamentul reprezinta comoditate pentru plata automata, a devenit foarte usor sa incarci orice prepay. Si in plus, abonamentul iti ocupa timp si atentie, pentru ca mereu mai inventeaza Orange ceva sa te jumuleasca prin metode diverse. Operatorii romani care tot schimba contractele cum li se nazare au transformat abonamentul intr-o vulnerabilitate financiara pentru cei abonati. Cand ti-e lumea mai draga, se intampla ceva(ce pe tine te pagubeste) de iti aduci aminte ca ai uitat sa-i injuri.

@Valentin, cum ai fi preferat sa fi fost contactat? Asta este varianta standard, utilizată de către toți operatorii.
@DC, la prepay de 6 euro nu ai nimic în roaming.

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

A sunat cineva sa renegocieze contractul daca tot se trece pe 7€? Daca da ce a putut optine in plus fata de oferta standard? Ms

Johny33
Johny33

Johny33

User level
Nivel
0
22 / 100
puncte
Custom field 2
Johny33

Pai nu-i destul de ok propunerea Orange,"Orange Me Start 7 cu nelim minute si SMS in retea, nelim minute si SMS nationale, 100 minute international si 40 GB net " ?

Nu pt ca in momentul de fata pt 5€ am o oferta destul de buna,negociata la sange!

Johny33
Johny33

Johny33

User level
Nivel
0
22 / 100
puncte
Custom field 2
Johny33

Am sunat, am incercat negociere si nimic. Mai ales că mai am 2 abonamente si Orange Home.

Magda
Magda

Magda

User level
Nivel
0
60 / 100
puncte
Custom field 2
Magda

La noi in familie doar eu si socrul meu aveam abonament de 5 EUR. Spun "aveam" pentru ca am prmit fatidicul SMS :-). Analizand oferta, am ajuns la concluzia ca pentru mine e OK. In conditiile in care minutele de vorbit raman la fel, imi creste "cota" de net si in tara si in roaming. Pe de alta parte, socrul meu are un telefon non-smart, cu care nu cred ca se poate accesa ceva net. Pentru el faptul ca i se ofera 40gb de net este vax albina, ca nu foloseste. Nici macar nu stie ce e aia. Deci pentru el cel mai probabil vom recurge la trecerea pe o cartela pre-pay, cea mai ieftina cu putinta. Sau chiar vom renunta definitiv la numar, asa cum ne roaga chiar el, desi noi am vrea sa aiba totusi posibilitatea sa ne sune daca e prin cine stie ce spital sau mai stiu eu ce...

Din cauza asta e totul praf in tara asta, ca merge si asa.
Adica Orange mareste abonamentul cu 40%, unilateral, si lumea e "mm da e ok cred" "primim si aia.. si aia..", nu, nu e ok, daca vreau aia.. si aia.. caut eu alt abonament; nu imi bagi ceva pe gat cand eu am ales acest abonament pentru ca de asta aveam nevoie, avem un contract cu care au atras lumea in retea, iar acum e timpul de stors.

  • Iar jumatate din lumea de aici lucreaza la Orange sigur, "nu stiu ce sa zic, e important sa nu ei decizii grabite,,, si celelalte companii sunt la fel" si asta ma incalzeste cum ? Da toti sunt aproape la fel de nesimtiti asta nu inseamna ca trebuie sa acceptam orice.
  • O alta companie are abonamente de la 3E in sus, iar la 5E are mai multe avantaje chiar si decat acest abonament care era cam prea ieftin considera Orange.
  • Fiecare gandeste pentru el si face ce considera dar aveti in vedere ca exista si alte optiuni si chiar mai convenabile, si nu ar trebui sa acceptati sa fiti luati de ...(stiti voi), daca clientul ar reactiona la fiecare problema de acest fel si s-ar muta in alta retea de fiecare data cand sunt nesimtiti si ar pierde jumatate din clientii care aveau acest abonament (care sunt cel putin jumatate din toti abonatii lor) sunt convins ca nu ar lua deciziile asa usor data viitoare.

    Sunt curios daca apare mesajul meu in "Comunitatea Orange", sau daca dispare repejor :))

    Sanatate multa

Bula
Bula

Bula

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
Bula

@Bula :), persoanele prezente in comunitate, care lucrează la Orange, le recunoști după ce scrie lângă nume, de exemplu manager/moderator, eu stiu ca sunt 2, ceilalți suntem clienti.. Cat timp mesajele tale sunt păreri personale care nu jignesc pe nimeni si, care nu contin cuvinte interpretabile, cum e cuvantul la care tu ai pus puncte in loc sa-l scrii, ele apar.. Fiecare isi spune parerea si face cum crede de cuviință.. ceea ce s-a si intamplat... Si, fiecare este liber sa-si aleaga furnizorul.. Poti alege sa te muți si sa se întâmple la fel, sau sa nu-ti convina pentru ca exista oricand varianta 3€ dai, 3€ face.. sau poti fi un norocos si sa fie super ok... baftă!..

"Sunt curios daca apare mesajul meu in "Comunitatea Orange", sau daca dispare repejor :))"
De ce să dispară,ți-ai exprimat o opinie. Aici politica pumnului in gura nu funcționează,fiecare e liber să spună ce vrea,atâta timp cât este in tema Comunității și sunt respectate regulile esențiale de discuții,reguli care sunt peste tot,pe toate platformele de comunicare. Nickname-ul tau este puțin cam funny :))
Referitor la procent,ai fost generos cu "jumătate" cel mult 0,01 % sa fie angajați Orange.In rest suntem clienți obișnuiți cărora ne place sa socializam aici. Mai dam un sfat,mai primim unul.

Salut, Bula!

Uite ca mesajul a aparut. :)) Si...cu toate ca vad ca esti foarte suparat, nu cred ca o sa dispara asa de repede cum crezi. :))

De asemenea, stiu ca poate o sa ti se para greu de crezut, dar mare parte dintre membrii comunitatii nu sunt angajati Orange. Sunt, ca si tine, clienti. Si, judecand dupa mesajul tau de mai sus, as zice ca probabil un pic mai multumiti de ceea ce primesc. :))

De asemenea, probabil ca uiti ca o companie, ca sa poata sa-si plateasca angajatii, si sa-i ramana si ceva bani de upgrade-uri ale retelei, are nevoie de bani. Infrastructura costa foarte mult. Daca tie ti-ar oferi numai abonamente de 3 Euro (eventual cu beneficii nelimitate), ar merge in pierdere.
Nu uita ca si operatorul are facturi de platit, asa cum si tu, ca si client, ai facturi de platit. Sunt infinit mai mari decat cele ale utilizatorilor de rand, dar sunt.

Dar oricum, trebuie sa-ti dau dreptate la un aspect: daca sunt lucruri de care nu esti multumit, lasandu-le sa mearga asa, din inertie, nu se vor rezolva de la sine. Acuma, vine doar intrebarea daca tu consideri sau nu ca ceea ce primesti pentru banii aia este sau nu ok. Si, daca nu, comunicarea este intr-adevar metoda cea mai buna prin care ai o sansa sa schimbi ceva. Nu la modul nervos, batand cu pumnul in masa. :)) Ci la modul calm, argumentat. Vorbeste cu ei, si s-ar putea sa ai o sansa mai buna sa schimbi ceva. Cum am zis si mai sus, oamenii astia par sa fie cat se poate de deschisi la sugestii. Asa ca, incearca. Nu ai nimic de pierdut. Daca nu se poate face nimic, asta e.

Dar, tind sa cred (si asta e doar parerea mea ca user) ca in urma unei discutii, Orange ar prefera sa pastreze un user cu abonamentul de 5Euro, si evident, cu beneficiile de 5Euro, pentru ca asta inseamna o sursa de venit constanta, si e in gradina lor, decat sa-l piarda de tot.

Asa ca, din nou, parerea mea e ca orice nemultumire trebuie adresata printr-o cumunicare cu ei. Eu am fost client Vodafone foarte multi ani, si stii de ce am plecat de la ei? Pentru ca, dupa 6 ani in care m-am rugat in continuu de ei sa rezolve o problema de semnal (de care, evident nu eram afectat doar eu), n-au rezolvat nimic! In plus, ultima conversatie cu consultantul pe tema asta, a fost ceva de genul: "daca nu sunteti multumit, puteti sa treceti la alt operator."
Acuma, eu zic asa: da, POT sa trec la alt operator. Dar nu e in interesul vostru sa fac lucrul asta! Si mi-ar fi placut sa va rezolvati voi problema astfel incat sa nu trebuiasca s-o fac in primul rand. :))

Dar ca idee, o atitudine de genul asta nu ajuta pe nimeni. Pentru ca, daca userul ala vrea sa plece, o sa plece. Iar daca a stat atat de mult timp in reteaua ta, cu toate ca nu era multumit de anumite aspecte, tocmai pentru ca spera ca o sa rezolvi odata problema aia, ala nu e un user caruia vrei sa-i dai cu piciorul.

Dar na, asta e alta poveste pentru alta ocazie. :))

Eu unul iti doresc bun venit in comunitate! Si...daca e ceva ce te nemultumeste, porneste printr-un dialog si o sugestie. Ai fi surprins cat de mult poate sa ajute.

@Bula, bine ai venit în Comunitate și mulțumim pentru feedback!
Așa cum spunea și Jay, angajații Orange sunt foarte ușor de identificat pentru că au insigne speciale (Community Manager/ Moderator/ Angajat Orange etc.).
Înțeleg din postarea ta că ai nemulțumiri/ nelămuriri. Revino în Comunitate cu un topic nou de discuție și vom încerca să te ajutăm. Folosește bara de căutare înainte și verifică dacă subiectul nu a mai fost dezbătut și poate are deja un răspuns.

@ bula: Asa sa ma ajute Dumnezeu! (ma refer la muncitul la Orange:-D, mi s-ar parea super fain - Orange, se aude??). Lasand gluma la o parte, daca stai sa te gandesti, scopul Orange cu aceasta comunitate este sa ia pulsul clientilor lor, daca membrii comunitatii ar fi angajatii lor, cui ar lua pulsul? Un sondaj intern se poate face mult mai repede si mai ieftin cu alte instrumente. Iti dai seama ca s-ar putea spune si reversul "daaa, toti aia nemultumitii sunt angajatii concurentei ce si-au cumparat o cartela si au facut conturi fictive doar ca sa bage strambe". Total incorect, daca ma intrebi pe mine! Nemultumirile oamenilor sunt reale, si este excelent ca sunt enuntate.
Dar de ce ti se pare atat de greu de crezut ca sunt si clienti care sunt foarte multumiti de Orange? Sunt clienti pentru care majorarea cu 2 eur a abonamentului, in conditiile cresterii resurselor aferente, nu este o mare problema, tot asa cum sunt clienti pentru care majorarea (fara a fi o problema financiara) este pur si simplu de neacceptat la nivel de principiu.
Tocmai ce am spus mai sus: eu sunt unul dintre cei care nu au o problema. Ma uit mult la Netflix pe mobil, depasesc cei 20GB din abonament daca nu sunt atenta si faptul ca mi se acorda mai mult net pentru mine e salutar. Nu acelasi lucru pot spune si pentru socrul meu, care va trece pe prepay. De ce prepay si nu alta companie? Pentru ca am fost client al altor companii si m-au nemultumit profund, in moduri mult mai urate decat majorarea cu 2 eur a abonamentului. Perceptia mea este diferita de a ta si este normal sa fie asa. Asta insa nu o face mai putin valabila, sau mai plina de intentii ascunse.
Poate mie imi e mai usor sa accept majorarea pentru ca nu demult am primit un mesaj similar de la Telekom si de la RCS/RDS pentru serviciile oferite de ei, Orange fiind singurul care nu isi modificase unilateral preturile... (da, am contract de TV/net fix/telefonie fixa cu Telekom la o adresa din Bucuresti si contract de TV/net fix cu RCS la o adresa putin langa Bucuresti).
Nu pot decat sa iti urez sa iei cea mai buna decizie pentru tine!

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!