Întrebare cu răspuns(uri)

În cât timp pot returna un telefon achiziționat dintr-un magazin Orange Shop?

Am cumpărat un Huawei din magazinul Orange Shop și nu mă pot obișnui deloc cu el (eram obișnuit cu Samsung).Pot face retur? După cât timp de la achiziție?

malcos
malcos

malcos

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
malcos
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

In cazul telefoanele achizitionate din magazinul fizic nu se poate face retur, decat in situatiile in care au defecte de fabricatie.

In momentul in care achizitionezi in produs dintr-un magazin fizic ai avantajul ca poti sa te joci putin cu produsul respectiv inainte de a lua o decizie de achizitie.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
3
2550 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată și doar dacă ești autentificat)

Nu (0)

Da (0)

0 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

0% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Din câte știu, e o directivă europeană care specifică dreptul de retur în 14 zile aceste lucruri. La Orange nu cred că se aplică și în magazinul fizic, ci doar în magazinul online (ai 30 de zile).

Ai la dispozitie 14 zile pentru a te prezenta la magazinul de unde l-ai luat cu pachetul complet, cu toate accesoriile care au fost in cutie, cu documentele pe care le-ai primit la achiziție si, fara sa fi intervenit in vreun fel asupra telefonului... Cel mai rapid mod de a afla exact este sunand la serviciul clienti 300..
E ciudat ca nu l-ai testat in magazin sa vezi daca-ti place si cum te intelegi cu el...

Eu știu ca se poate renunța in 30 zile doar dacă telefonul este defect sau lipsește o piesa din componenta pachetului. In 14 zile se renunța la serviciul de abonament.

Din pacate se pot returna doar mobilele achizitionate in magazin online in termen de 30 zile. Sincer aceasta politica de a nu permite returul mobilelor achizitionate din Orange Shop nu mi se pare normala.
As agrea si aici macar returul in 14 zile la mobilele luate la liber, ca la abonament ar fi mai complicat cu anularea actelor. Eu ca titular de abonament pot achizitiona si testa un mobil pentru un alt membru al familiei. Poate el nu se acomodeaza cu acel mobil si i se pare greoi. De ce sa n-am varianta de a-l face retur si a achizitiona un alt model?

Eu am vrut sa returnez casca bluetooth si am crezut ca toate produsele au acelasi regim, dar, intr-adevar voiam s-o returnez pentru ca am crezut ca nu se intelege cu telefonul meu, pentru ca n-o gasea, desi stiam ca ar trebui sa fie compatibila..
Bine de stiut ca nu poti returna un telefon achizitionat dintr-un magazin fizic..

Da, Ascary, e buna varianta furnizata de tine.
Numai ca eu raman la ideea mea ca nu e in regula ca nu se accepta returul si-n magazinele Orange Shop. Eu consider ca pentru orice bun cumparat trebuie sa existe si varianta de retur.

Din păcate, legea nu specifica niciun termen de returnare al produsului dacă îl cumperi din magazin fizic, rămâne la latitudinea comerciantului, dacă îți oferă retur și îți mai da banii inapoi, ca alții te obliga sa iei alt produs în loc.
Pentru utilizator, o recomandare: fie te obișnuiești cu noul produs, fie îl scoți la vânzare pe olx și vei pierde ceva la el, ca este desfacut, poate altuia ii va plăcea și este dispus sa plătească pentru el. Apropo, ce model este?

Mate P20 Pro

malcos
malcos

malcos

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
malcos

Samsung S10

malcos
malcos

malcos

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
malcos

Mda, nu știu ce sa zic, încearcă sa discuți cu ei și sa negociezi ca sa ți-l primească, dar nu te lega de cadrul legal ca nu exista.

Salut Malcos!

Un produs achiziționat din magazinul fizic Orange nu se poate returna sau schimba cu un alt produs. Il poti schimba doar daca este un produs defect la deschidere. In magazinul online ai dreptul sa il returnezi in 14 zile si de asemenea să renunți la contract tot in 14 zile.

Poate poti rezolva ceva cu cei din magazin, dar politica nu prevede o rezolvare in această situație.

Baftă!

Se pare că se poate returna dar doar în maxim 24 ore de la achiziție, dar nu vor să dea un răspuns oficial pe mail. E o regulă nescrisă pe care nimeni nu ți-o spune, dar o afli după 24 ore :))
Oricum in contractul de achiziție nu scrie nimic de retur, ci doar de garanție.
Data viitoare îl voi cumpăra online, pentru că doar așa poți returna dacă nu-ți place!
Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri!

malcos
malcos

malcos

User level
Nivel
0
32 / 100
puncte
Custom field 2
malcos

@malcos, dacă apreciezi că răspunsurile pe care le-ai primit te-au ajutat, marchează-l pe cel mai bun ca soluție. În felul acesta îi vei ajuta și pe ceilalți membri să găsească mai usor informațiile dorite.
Mulțumim!

Din magazinul fizic, nu cred ca ti-l mai ia inapoi, desfacut, decat daca il duci in maxim 24 de ore inapoi. Din pacate, daca nu exista o lege care sa impuna asa ceva, ramane la decizia magazinelor cum accepta returul.
Da, in alte tari Europene, si cand cumperi din magazin direct, poti returna produsul. In Italia de ex, daca nu iti place telefonul, dupa o saptamana, doua il poti duce inapoi si primesti banii la loc!

Dreptul de a returna produse achizitionate prin intermediul on-line sau orice alt mijloc de achizitie la distanta (posta, tv, telefon etc), denumit de normele europene, perioada de reflectie, in cazul tarilor din UE este de 14 zile, insa se aplica explusiv produselor achizitionate, la distanta, nu se aplica celor achizitionate din magazinele fizice. In acelasi timp, si in cazul achizitionarii la distanta, exista produse care nu intra in aceasta categorie (nu este cazul telefonului), precum bilete de avion, produse fabricate la comanda, programe informatice etc. In acest caz, cand se utilizeaza aces drept de razgandire, in periaoda de reflexie de 14 zile naturale, cumparatorul nu trebuie sa mentioneze un motiv anume.

In acelasi timp, in cazul produselor achizitionate direct din magazine, legislatia UE nu prevede aceasta posibilitate de a returna produsul fara motiv, returnarea se poate face doar in cazul in care produsul prezinta un defect. Dar si in acest caz, putem intalni magazine care au propria lor politica de retur, dar acest lucru trebuie verificat direct in magazin, inainte de achizitionare, si in acelasi timp respectate conditiile de retur (ex: pastrare bon fiscal, cutie, produsul returnat sa fie in perfecte conditii etc). Putem intalni aceste situatii, datorita faptului ca magazinele incearca sa atraga clientii prin diferite servicii aditionale pe care le ofera, pe langa cele impuse de lege.

In acelasi timp, trebuie sa avem in vedere ca anumite produse, la care se realizeaza instalari prealabile de programe, configurari specifice, sunt destul de greu de returnat, pentru ca o data instalate, respectivul produs nu mai poate fii vandut ca un produs nou.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!

Părerea ta este importantă pentru noi, lasă-ne feedbackul tău

Feedback

sus