14-10-2023 04:12 PM - editat 14-10-2023 05:25 PM
Salutare!
Samsung a implementat in telefoanele lor (din cate am putut sa vad, incepand cu Android 12) un feature foarte interesant. Ei i-au spus Auto Data Switching, dar s-ar putea sa-l gasiti si sub numele de Backup Calling.
Este o functie a telefonului care, intr-o configuratie dual-SIM (cu ambele SIM-uri prezente), in caz ca SIM-ul 1 nu are semnal, date, sau nu se pot folosi in momentul respectiv pentru un motiv anume, va incearca sa routeze conexiunea pe datele celuilalt SIM.
De asemenea, in cazul unui apel, si daca functia VoWIFI este activata, va incerca sa foloseasca conexiunea de date a celuilalt SIM pentru apeluri. Pentru a functiona, acest feature are nevoie ca atat optiunea Auto Data Switching (sau Backup Calling) cat si functia VoWIFI (chiar daca apelul se va face folosind conexiunea de date mobile a celuilalt SIM) sa fie active.
Descrierea functiei spune asa:
En:
Switch to another SIM for mobile data if the preferred SIM can't connect.
If Wi-Fi Calling is on, SIMs will also be able to make and receive calls when they're out of network range. The calls will go through the mobile data connection of another SIM.
Comutați pe un alt SIM pentru date mobile dacă SIM-ul setat ca preferat nu se poate conecta.
Dacă Apelarea Wi-Fi este activată, SIM-urile vor putea, de asemenea, să efectueze și să primească apeluri atunci când nu se află în aria de acoperire a rețelei. Apelurile vor trece prin conexiunea de date mobile a celuilalt SIM.
In caz ca doriti sa o activati, functia se regaseste in meniul telefoanelor Samsung in: Settings (Setari) > Connections (Conexiuni) > SIM Card Manager (Manager Cartele SIM) > Auto Data Switching.
Din cate am vazut, functia exista si pe alte telefoane (Pixel de exemplu), sub denumirea de Backup Calling si se regaseste in: Settings (Setari) > Network and Internet (Retea si Internet) > SIMs (SIM-uri) > alegem operatorul > Backup Calling.
Personal nu am functia asta pe telefoanele mele, pentru ca nu folosesc un setup dual-SIM. Dar daca aveti doua SIM-uri, cam asa ar trebui sa arate.
Si acum sa ajungem la partea in care am putea sa vrem sa dezactivam functia asta. 🙂
Asa cum probabil ati intuit, nu intotdeauna ne dorim ca apelul sau conexiunea de date sa intre pe "contul" celuilalt SIM. Chiar daca in felul asta, poate conexiunea e mai buna si apelul ar fi mai calitativ. Dar daca pe un SIM avem minute sau date nelimitate, si pe celalalt nu....devine problematic in momentul in care telefonul foloseste resursele celuilalt SIM.
Ca idee, in cazul unui apel de pe celalalt SIM, telefonul afiseaza faptul ca se foloseste SIM 2 (de exemplu). Dar daca nu esti atent, iti poate scapa foarte usor acest amanunt, si te trezesti cu cost (potential) mare pe SIM-ul pe care credeai ca nu-l folosesti. :))
Voi ce parere aveti? E o chestie cool? Aveti asa ceva activat? Folositi? Sau mai mult v-a incurcat functia asta si nu stiati cum sa o dezactivati mai repede? :))
Sper ca topicul sa va ajute, fie sa activati, fie sa dezactivati functia asta, si va doresc o zi cat mai placuta in continuare! 🙂
14-10-2023 06:11 PM - editat 14-10-2023 06:11 PM
Ca utilizator de Samsung nu recomand această funcție, tocmai datorită dezavantajelor prezentate de tine. Am experimentat-o și mi-a creat suficiente probleme până i-am descoperit cauza. Și știi ce e culmea? Că deși aș fi dorit să o folosesc .... nu puteam. Adică în timpul unui apel pe un SIM să ai datele pe celălalt SIM. Concret, poate îți amintești unele topicuri despre debitarea contului pe motiv de utilizare date mobile: acesta este unul dintre motive. În plus și paradoxal, se consuma credit pe date mobile în special la efectuarea unui apel, deși nu aveam activată opțiune cu date pe cont, deci nici "VoLTE" și nici datele mobile nu erau pe SIM-UL Orange. Dar învățăm, experimentăm și ne educăm.
14-10-2023 06:45 PM - editat 14-10-2023 06:47 PM
Sa stii ca exact la tine m-am gandit cu topicul asta. 🙂 Pentru ca imi suna cunoscut functionalitatea asta, imi aminteam ca parca tu ai avut la un moment dat o problema de genul asta, si am banuit ca ar fi putut fi exact cauza problemei tale. Evident, intrucat abia ce am aflat de ea, nu puteam sa-ti spun de asta la momentul respectiv. Pentru ca nici eu nu stiam. :)) Dar am zis ca daca tot am gasit chestia asta total intamplator, fara vreo legatura cu Samsung-urile, m-am gandit ca poate inca mai e de actualitate problema si te ajuta si pe tine, si de ce nu, oricare alti utilizatori de Samsung (si nu numai). Se pare ca optiunea nu e doar la Samsung-uri, cu toate ca, din cate am gasit pe net, ei ar fi cei care au implementat-o prima data.
Oricum, si eu zic ca mai bine sa fie oprita setarea asta.... Daca vrei tu sa iti ia date de pe celalalt SIM, nu trebuie decat sa selectezi asta in setarile de Dual-SIM. Dar macar stii ca i-ai dat tu setarea asta, si in caz ca se consuma, e mult mai clar de unde si de ce.
Mersi frumos de feedback, Flo! O seara faina in continuare si numai bine! 🙂
la 14-10-2023 07:38 PM
Mulțumesc Radu, eu m-am lecuit. Am dezactivat distracția. De ce? Pentru că SIMurile nu merg decât alternativ, iar utilizarea lor în acest context nu este ceea ce e ok pentru acest tip de "switch".
la 14-10-2023 09:53 PM
@arsradu cum vine din fabrică aceasta optiune, activata sau dezactivata?
Huawei are de pe la Android 9 aceasta funcție si se numeste "switch data connection during calls" si cred ca vine dezactivată din fabrica.
la 14-10-2023 09:57 PM
@RafaHelper: Pe Samsung vine dezactivată, mai ales că e condiționată de prezența a două SIM-uri, în cazul unuia singur nefiind aplicabil.
14-10-2023 09:57 PM - editat 14-10-2023 09:58 PM
Rafa, sincer nu stiu, pentru ca nu am Samsung. As tinde sa cred ca e activata by default (pe Samsung-uri, cel putin)....avand in vedere ca lui Flo i-a dat batai de cap pana si-a dat seama de unde era problema.
Update:
My bad. Se pare ca e dezactivata by default. Mersi, Flo, de confirmare! 🙂
14-10-2023 09:59 PM - editat 14-10-2023 10:01 PM
@arsradu: Am activat-o crezând în ”minuni” care s-au întors împotriva mea. Personal nu recomand.
Later: Nici ”Apel Wifi” nu este activat în telefon by default, urmare.... nici această setare.
la 15-10-2023 08:09 AM
@arsradu: Povestea are rost și e chiar ok dacă se utilizează un telefon cu modem dual (dacă nu greșesc), adică să poți utiliza SIM-urile în același timp. La majoritatea, în timpul utilizării (apelului) pe un SIM, accesul la celălalt SIM e "tăiat". De aici a apărut și acel cost suplimentar, întrucât datele mobile nu erau disponibile decât de pe SIMul utilizat la acel moment, adică cel de Orange. Eh, viața e greu. 😉
la 15-10-2023 09:48 AM
Asa e. Dual modem sunt telefoanele cu functie DSDA (DualSIM Dual Active). Majoritatea sunt intr-adevar DSDS (DualSIM Dual Standby). Adica, exact cum ai zis, sunt active simultan doar in Standby. Odata ce unul dintre ele e intr-un apel, celalalt devine inactiv. Deci, banuiesc ca si cu functia asta si fara, oricum nu vei putea folosi ambele SIM-uri simultan pentru apeluri. Si, fiind acelasi modem, tind sa cred ca nici pentru date.
Deci chestia asta e utila doar atunci cand vrei sa folosesti date, dar nu ai conditii pe unul dintre SIM-uri, si ai pe celalalt. Asta ca sa nu trebuiasca sa treci tu manual cand pe unul cand pe celalalt. Dar limitarea ramane in continuare acel single-modem.
la 15-10-2023 12:23 PM
multumim Radu de informatii, sunt foarte util !
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor