la 29-11-2025 01:27 PM
Bună ziua comunitate! Aș dori să vă povestesc o întâmplare am avut cu telefonul meu Samsung, chiar acela de pe care scriu aceste rânduri. Doresc să vă povestesc întâmplarea și să dau niște sfaturi pentru remedierea unor astfel de probleme.
Am un telefon Samsung Galaxy A13 5G (SM-A136B). În perioada în care scriu aceste rânduri, primesc actualizări de securitate la 3 luni.
Cunoscând aceste informații, să trecem la povestire:
Într-o seară, am căutat actualizări, să văd dacă Samsung mi-a trimis și mie actualizarea de securitate din Noiembrie. Și am primit-o. A început să se descarce actualizarea, și după ce actualizarea s-a terminat de descărcat, am programat actualizarea la ora 3 dimineața (3:00). Totul bine, totul frumos.
Un detaliu important: Noaptea, am fost până la baie și între timp am văzut telefonul instalând actualizarea: Apărea "One UI" și procentajul instalării – cei care folosesc Samsung știu la ce mă refer. M-am băgat la somn.
Când m-am trezit – ce să văd? Vedeam telefonul repornindu-se continuu. Mai exact, acesta trecea prin două faze: întâi apărea prima imagine de deschidere (care conținea "SAMSUNG", "Powered by Android" și "Secured by Knox"). Apărea pentru vreo 5-10 secunde, apoi ecranul se făcea "negru" (în ce măsură se poate numi "negru" pentru un ecran LCD deschis). Acest proces se repeta încontinuu, fără să pot închide telefonul prin metoda tradițională (de la buton).
Neștiind altă metodă de a-l închide, eram stresat că va trebui să aud telefonul vibrând de fiecare dată când se repornește în prima fază, fără să-i pot face nimic, până bateria lui va muri cu totul și va deveni... deșeu electronic.
Totuși, cu ajutorul unor membri ai familiei, am reușit să intru în Recovery Mode (voi explica cum se procedează la sfârșit), unde am reușit să închid telefonul prin funcția "Power Off". Bun! Jumătate din stres a fost rezolvat. Cum rămâne însă cu cealaltă jumătate?
Deoarece era zi de sărbătoare, și nu vroiam să lucrez pe motive religioase, am așteptat până a trecut, cu stres și rugăciuni la Dumnezeu, ziua de sărbătoare.
De ce "cu stres și rugăciuni la Dumnezeu" – poate vă întrebați? Ei bine, deoarece eu credeam că actualizarea avea o eroare în sine, în codul actualizării, nu cum că ar fi problema de la o problemă la instalarea actualizării în sine. Și, dacă ar fi fost așa, atunci toate telefoanele (cu același model) care ar primi actualizarea, ar păți-o la fel ca mine. Eu nu vroiam să se întâmple acest lucru, și de aceea Îl imploram pe Dumnezeu să nu îi lase pe oameni să instaleze acea actualizare, până trecea ziua de sărbătoare.
Între timp, deoarece nu aveam prea multă nădejde de a-mi recupera telefonul (internetul spunea că nu se pot dezinstala actualizările pe Samsung), am instalat aplicațiile critice (managerul de parole – Proton Pass, și aplicația de autentificare – Authy), pe telefonul unui membru al familiei.
De asemenea, pe același telefon, după ce a trecut ziua de sărbătoare, am consultat pe cei de la Samsung pe WhatsApp, redactând un raport în care explicam problema (în care, desigur, dădeam vina pe ei că nu au testat riguros actualizarea înainte de a o publica). Atunci am primit un răspuns în care spuneau că ei nu fac asta pe WhatsApp decât în cadrul unui anumit program, în intervalul căruia nu eram la acel moment.
Atunci, am consultat site-ul Samsung pentru a găsi vreo cale de a-i contacta imediat (în această problemă critică de siguranță globală 😅), și am găsit o metodă de contactare 24/7, care a funcționat (după ce am acceptat toate cookie-urile, fiindcă aparent nu mergea altfel). Pentru curioși, sau pentru cei care întâmpină probleme la serviciile Samsung și citesc aceste rânduri, iată aici un link: https://www.samsung.com/ro/support/contact/#onlinesupport (trebuie să acceptați toate cookie-urile pentru a funcționa)
Aici, am dat copy/paste la mesajul pe care l-am trimis pe WhatsApp. Aici, cei de la Samsung mi-au explicat într-un mod excepțional cum să procedez pentru a rezolva problema, și faptul că s-a întâmplat din cauza "coruperii unor fișiere de sistem în timpul actualizării". Vedeți mai jos dacă doriți să aflați cum se rezolvă problema. Slavă Domnului că nu a fost o problemă la scară largă (din cauza actualizării).
Am urmat pașii prescriși și, mi-am reparat telefonul! Yay!
* * *
Acum, vă voi explica cum am rezolvat problema:
1. Atunci când apare "ecranul negru" în timpul acestei reporniri continue, țineți butonul de power (de deschidere) și butonul Volume Up (pe care dați mai volumul mai tare) apăsate până când apare primul ecran (Acela pe care scrie "SAMSUNG");
2. Dacă a apărut un meniu ciudat, care a oprit repornirea continuă, să nu vă speriați! face parte din plan;
3. Aici, veți folosi butoanele Volume Up (pe care dați volumul mai tare) pentru a naviga în sus și Volume Down (pe care dați volumul mai încet) pentru a naviga în jos; veți folosi butonul Power (cu care deschideți și închideți);
4. Navigați în jos până la "Wipe Data/Factory Reset". Selectați-l folosind butonul Power;
5. Atenție, lucrul pe care îl veți face în următorii pași vă va șterge toate datele, imaginile, videoclipurile, aplicațiile și altele. Sper că v-ați făcut o copie de rezervă a datelor înainte de instalarea actualizării. Altfel, dacă țineți foarte mult la fișierele pe care le aveți, s-ar putea să nu le puteți recupera decât dacă le duceți la un centru autorizat Samsung (și nici acolo nu știu dacă vi le mai recuperează);
5 bis: Dacă aveți un card SD, vă recomand să îl scoateți, ca să fim siguri că nu se șterge nimic de pe el;
6. Selectați "Reveniți la setările din fabrică", folosind tasta Volume down și apoi Power;
7. Așteptați vreo 10 secunde-1 minut, apoi apăsați pe butonul de Power pentru a reporni dispozitivul;
8. Dacă dispozitivul reușește să treacă de prima fază a pornirii fără probleme, și apoi veți vedea a doua fază a pornirii, atunci așteptați 5-10 minute până apare ecranul de Welcome (Bun venit); dacă a apărut cu succes – Felicitări! Ați remediat actualizarea (care apropo, rămâne aceeași, niciun downgrade);
9. Dacă dispozitivul continuă să se repornească continuu, atunci singura soluție este vizitarea unui service; scuze!
* * *
Sfat: Un lucru pe care l-am învățat din această întâmplare este faptul că nici actualizările nu sunt întotdeauna sigure. Faceți-vă copie de rezervă (backup) a datelor înainte de a face o actualizare de sistem, fie și ea de securitate. Dacă vi se întâmplă ca și mie, nu veți plânge după datele voastre pierdute într-un asemenea caz.
Eu, Slavă Domnului, am făcut o copie de rezervă a datelor acum vreo 6 luni, pe un alt dispozitiv, astfel încât nu am pierdut toate datele din telefon (deși am pierdut, totuși, câteva)
* * *
Și acum, comunitate, ce părere aveți despre acest incident? Vi s-a mai întâmplat? Am descris cum trebuie pașii de rezolvare? Cum aș mai putea îmbunătăți asemenea postări?
Vă doresc o zi/seară bună și... Domnul să vă păzească de asemenea incidente!
la 07-12-2025 06:08 PM
A apărut o actualizare nouă😅 fie e una urgentă, fie una care o mai termina ce nu s-a mai putut instala (știu eu?)
După ce am băgat pozele în Proton Drive, acum voi încerca să actualizez. Vă voi spune dacă a decurs bine 😉
la 07-12-2025 06:11 PM
Cu siguranță va fi în regulă.🙂
la 07-12-2025 06:18 PM
Chiar așa a și fost 🙂
07-12-2025 06:24 PM - editat 07-12-2025 06:29 PM
Cred că este partea a doua a actualizării de securitate. Oare chiar să fi fost problema de la ei? 😅
îl vom numi: actualizarea de securitate din noiembrie, partea a doua 🙂
la 07-12-2025 06:34 PM
Cel mai probabil a fost o eroare apărută în timpul repornirii/actualizării telefonului. Din acest motiv am decis să nu mai folosesc actualizările programate. Dacă ar fi fost o problemă generală, cu siguranță ar fi apărut mai multe sesizări și discuții pe forumuri.
07-12-2025 06:35 PM - editat 07-12-2025 06:36 PM
Ei, acum măcar știe toată lumea 😉 de această problemă de siguranță națională😂
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor