Eu unul as recomanda urmatoarele chestii:
1. Scoaterea limitarii numarului de apeluri la relatii cu clientii la 2 pe luna, dupa care 0.55 euro pe apel! E aiurea, si Orange e singurul operator din Romania (din cate stiu eu), care face asa ceva. Chiar e deranjant. Mai ales cand ai de rezolvat o problema.
Daca au existat sau exista clienti care suna cu motive stupide, sau sa faca misto de operatori, da, inteleg sa-i limitezi pe aia. Dar nu pe toti. Nu stiu daca scopul e sa faca si Orange-ul un ban cinstit, sau doar sa descurajeze userii, dar eu n-am de gand sa platesc atat pentru un apel la relatii cu clientii. Si e pacat, pentru ca se poate ca prin acel apel, persoana respectiva sa vina cu niste idei bune de implementat, care sa ajute mai multa lume. Dar daca stie ca e limitat la 2 pe luna, mai mult ca sigur o sa renunte.
2. Apel conferinta. Iarasi, singurul operator din Romania care taxeaza (mult, si separat) pentru apelurile de tip conferinta. Plus ca daca nu ma insel, pe prepaid nici nu se poate folosi serviciul.
3. Birocratie, birocratie, birocratie. Vrei sa rezolvi o problema tehnica si te lovesti de un zid de beton. Nu ai cu cine sa te intelegi. Si la cei cu care ai putea sa te intelegi (cei de la tehnic), nu ai acces. Iarasi o chestie care la alti operatori nu exista. Vodafone de exemplu are acces direct pentru clienti, la serviciul de internet si date. Si oamenii de acolo sunt in general mai deschisi si mai bine pregatiti decat cei de la *222 (serviciul clasic de relatii cu clientii).
4. Lipsa deschiderii la nou, la sugestii. Vrei sa sugerezi o chestie de care ar putea sa beneficieze foarte multa lume si te trezesti ca: 1) nu inteleg ce spui, 2) te trimit la producator (sau, dupa caz, dau vina pe el, pentru niste chestii care nu tin de producatorul de hardware), 3) te trimit cu telefonul in service, cu toate ca telefonul nu are nimic, 4) dupa ce au inteles ce vrei, te trimit sa dai mail la serviciul.clienti blabla....
Daca tot vorbim in momentul asta, de ce ma trimiti sa dau mail cu aceeasi chestie? Nu e acelasi departament? Daca puteai sa escaladezi problema la departamentul tehnic, nu o poti face si telefonic sau pe chat? De ce ma trimiti sa dau mail, sa trec iarasi prin aceeasi chestie, doar ca de data asta, pe mail? E pierdere de timp. Si nu face altceva decat, iarasi, sa limiteze si sa ingreuneze o comunicare eficienta.
5. Preturile sunt in Euro! Atata timp cat nu am trecut inca la Euro, vreau sa vad si eu preturile pe site, in RON. Pentru ca aia e moneda in care o sa platesc. Si sa nu trebuiasca sa adaug un produs in cos, ca abia acolo sa-mi faca conversie in lei. Daca tot se poate face conversie in lei, sa o faca oriunde este afisat pretul. Nu ma deranjeaza atat ca e afisat in Euro, cat ma deranjeaza ca nu e afisat si in RON.
6. Semnal. Da, chiar si Orange are probleme de semnal in unele locuri. In special in zonele rurale. Mai e de lucru acolo. Asa ca, parerea mea e ca, inainte sa ne apucam sa implementam 5G, ar fi bine sa ne asiguram intai ca se poate face un apel de voce fara intreruperi pe 3G/4G, in toata tara. Cel putin acolo unde exista oameni. :)) Nu zice nimeni sa existe semnal sa vorbeasca ursii intre ei pe Orange. Dar unde exista sate/comune etc, da, e nevoie de un upgrade.