la 12-09-2023 11:04 AM
♦ În martie 2018, Srini Gopalan - pe atunci şeful afacerilor din Europa pentru Deutsche Telekom spunea pentru ZF că în România e prea puţin profit şi prea mare competiţie în piaţa de telecom, dar că situaţia se va schimba ♦ Într-adevăr, după cum dezvăluia ulterior pentru ZF Stephane Richard, fost CEO al grupului Orange, în 2018 nemţii luaseră decizia să plece din România şi demaraseră negocierile în această direcţie ♦ Cinci ani şi jumătate mai târziu, nemţii au finalizat exitul de pe fix (iar Orange se străduie acum să integreze fostul Romtelecom) dar par blocaţi în vânzarea diviziei mobile ♦ În 2020 o tranzacţie aproape finalizată cu Digi ar fi fost ruptă brusc, iar apoi, alte încercări cu United Group (Spas Roussev) şi fondul de investiţii ACP nu au dus nicăieri ♦ Cum s-ar schimba piaţa dacă nemţii ar decide să vândă unui operator care e deja prezent în România?
„Facem două lucruri în România. Obiectivul principal este să stabilizăm businessul, deoarece dacă dorim să ne evaluăm opţiunile strategice, avem nevoie de un activ performant. În acelaşi timp, suntem deschişi şi explorăm orice opţiune strategică care apare“. De trei ani de zile, de când s-a anunţat public semnarea contractului de vânzare a Telekom Fix - fostul Romtelecom - cu francezii de la Orange, oficialii grupului elen OTE primesc trimestrial, la întâlnirile cu investitori şi analişti, măcar o întrebare despre ce se întâmplă cu Telekom România Mobile şi dacă s-a găsit o soluţie pentru ieşirea de pe piaţă, iar Babis Mazarakis - directorul financiar al OTE, cel citat şi mai sus, este de regulă cel care îşi asumă livrarea unui răspuns, aproape de fiecare dată exact precum cel de mai sus. „Stabilizăm businessul, luptăm pentru clienţi, căutăm opţiuni“.
Eforturile grupului elen OTE, sau mai bine zis ale gigantului german Deutsche Telekom - acţionarul majoritar, de a găsi cumpărători pentru businessul din România datează din anul 2018. Atunci, când germanii încă mai aveau afaceri de circa un miliard de euro pe an pe plan local, dar o marjă a profitului operaţional de sub 20% şi în continuă deteriorare - faţă de o marjă de câştig de peste 40% pe celelalte pieţe ale grupului DT, la Bonn s-a decis lansarea operaţiunii de exit. Într-un fel, indianul Srini Gopalan anunţa această evoluţie într-un interviu pentru ZF din martie 2018. „Cred că vom vedea o consolidare a pieţei de telecom din România în următorii ani, sunt prea mulţi jucători. Pentru că pe piaţă sunt prea mulţi jucători nivelul profitabilităţii este foarte mic, iar de aceea capacitatea de a reinvesti pe această piaţă este destul de limitată (...) Aici este vorba de structura pieţei. Sunt prea mulţi jucători pe piaţă, aceasta este problema fundamentală“, spunea Gopalan.
Surse: Deutsche Telekom şi OTE au reluat procedurile de căutare a unui cumpărător pentru operaţiunile de telefonie mobilă din România. Cumpărătorii vizaţi în principal sunt jucători regionali din industria de telecom şi fonduri de investiţii
Grupurile Deutsche Telekom (Germania) şi OTE (Grecia) au reluat la începutul acestui an operaţiunile de identificare a unui cumpărător pentru businessul de telefonie mobilă pe care îl deţin în România, echipa dedicată de fuziuni şi achiziţii trimiţând documente de prezentare şi abordând potenţialii cumpărători încă din prima săptămână din ianuarie, au declarat pentru ZF, sub rezerva anonimatului, mai multe surse din industrie.
„OTE a reînceput să abordeze potenţialii cumpărători, iar documentele au început să fie trimise din prima săptămână a acestui an. Principala ţintă o reprezintă fondurile de investiţii şi jucătorii regionali din industria de telecomunicaţii”, a precizat una din surse pentru ZF.
la 12-09-2023 02:33 PM
Salutare!
Știu că este o discuție atât cu Vodafone, cât și cu Digi să îi cumpere, dar n-o face nimeni!
la 12-09-2023 04:12 PM
Digi stiu ca nu mai sunt interesati (doreau doar frecventele si antenele, fara clienti), iar de Vodafone incepusera cevca discutii acum doua luni. Cum, la nivel inalt, se discuta la o cafea diverse, ma gandesc ca s-a cam dus buhul unor probleme sau anumitor implementari mai greoaie si de aici pasul pe loc.
19-09-2023 03:15 PM - editat 19-09-2023 03:15 PM
Și nici nu vor găsi curând. Dacă numărul de clienți era mare, poate. Telekom a "înviat" în ultima vreme cu reclame destul de haioase în adevăratul sens al cuvântului, cu "nelimitat" și "idei fixe" sau ceva de genul.
E târziu să mai aducă clienți noi pentru că, din păcate, și-au bătut joc de cei existenți până în momentul în care au scăzut prețurile abonamentelor. Târziu, foarte târziu. Și mă mir, pentru că Telekom/T-Mobile e un brand apreciat în Europa și chiar în SUA.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor