la 10-05-2024 11:06 AM - editat ultima oară la 10-05-2024 11:10 AM de DanielaH
Buna ziua! Problema mea a inceput cand a trebuit sa primesc o suma de bani in contul Orange Money. Banii nu au ajuns de la banca respectiva nici dupa 3 saptamani si s-a deschis o sesizare. Mentionez ca Orange money a fuzionat cu Alpha Bank si au schimbat IBAN-urile . Am folosit IBAN-ul Alpha Bank. Pana aici nu vad sa fie o problema, insa am transferat din paypal o alta suma de bani care nu a ajuns. Problema administrativa e ca , suni la Orange Money iar cei de acolo nu pot vedea transferuri etc, si nu pot da un raspuns. Am intrebat operatorul de ce e pus acolo? Clientii suna sa afle un raspuns. Daca sun la Alpha Bank imi spun cei de acolo ca nu sunt in baza de date . Pai de ce am cod IBAN de la ei daca nu sunt inca clientul lor? Nu se fac asa treburile domnilor! Imi poate da cineva competent un raspuns unde sunt banii mei pana sa ajung la OPC? Multumesc.
la 13-05-2024 07:42 PM
Buna seara. Revin din nou si am dat de rezolvarea problemei. Am fost sunat de un operator orange si ce sa vezi, banii au fost returnati si cei din paypal si cei de la primul transfer. Ambele transferuri sunt internationale si surpriza, contul IBAN din orange money nu accepta transferuri internationale gen Swift. Ci doar transferuri locale. Aici OM trebuia sa-si anunte clientii ca nu se pot efectua transferuri internationale gen Swift. Revolut anunta, la rubrica conturi sunt doua conturi unul pentru transferuri locale si unul pentru internationale. Orange money nu a alocat la fel doua conturi. Din pacate timp pierdut. O seara buna tuturor
la 10-05-2024 12:30 PM
Salutare!
Cei de la PayPal ce zic? Au un motiv prin care banii ar putea fi intarziati? Am facut doua plati acum o luna si banii s-au intors inapoi la cateva zile (era weekend intre plata si returnare) cu "blocked account" sau ceva de genul asta.
Legat de contul IBAN: actele sunt deja semnate, doar denumirea inca este folosita (mai tii minte cand UPC a cumparat Astral, si Vodafone a cumparat UPC? Sigele erau UPC-Astral, respectiv Vodafone UPC, dar toate actele erau pe noile denumiri).
la 10-05-2024 12:54 PM
Cei de la paypal spun sa contactezi banca. Transferul se face automat iar banii trebuie sa ajunga in cont. Eu am sesizat altceva, operatorii nu au raspuns daca un client sesizeaza o problema. Contactul trebuie sa fie cu cineva care verifica contul, IBAN-ul etc nu cu cineva care doar raspunde la un telefon.
la 10-05-2024 09:37 PM
Salut @provo2gaby. Să clarificăm situația:
1. Am avut de încasat atât din străinătate (euro) cât și lei (intern). Cât timp sunt "pe drum" nu vei avea și nu vei știi dacă urmează să primești ceva. Abia la încasare vei fi anunțat, adică atunci când banii sunt deja în cont. Doar la plăți ai vizibilă suma care la tine apare ca blocată până când banca efectuează viramentul.
2. Faptul că ai IBAN de Alpha nu înseamnă că pentru cei de la Alpha Bank ești clientul lor. Concret, REVOLUT are IBAN pentru € de Lituania, însă IBAN-ul contului în lei este de .... (ghicești?) Libra bank. Dar bineînțeles, niciun client Revolut nu este automat client al LibraBank.
Un alt caz din telefonia de voce: LycaMobile, un operator de voce mobilă, disponibil și la noi în RO, se conectează și are asociat un număr de... (ghicești?) Telekom România Mobile Communications. Dar clientul nu are treabă cu Telekom, iar pentru Telekom el nici nu există.
3. Revenind, asemeni unui colet, banii tăi vor "călători" spre IBANul indicat, iar dacă nu e ok se vor întoarce la sursă. Pe contul de PayPal îți recomand o asociere a IBAN-ului, care face și o verificare a "link-ului" în momentul asocierii. Astfel vei avea certitudinea că e totul ok. Între timp răbdare și se va rezolva. Astfel un transfer din PayPal spre IBAN nu va dura mai mult de 2-3 zile. Verificat. Succes.
la 11-05-2024 06:41 AM
Unde ai mai pomenit sa stai 3 saptamani sa primesti o suma in cont???? Ai citit despre ce am scris eu mai sus? Eu ca si client la orice banca intreb de banii mei mi se raspunde unde sunt.
11-05-2024 07:30 AM - editat 11-05-2024 07:31 AM
Nu ai înțeles ceea ce ai citit. Te rog să recitești. "Banii mei" =plăți. "Banii mei" NU sunt încasări. Pe de altă parte, mai verifică IBAN-ul să nu fi trimis acei bani la altcineva.
la 11-05-2024 07:38 AM
Tu crezi ca am postat aici sa ma aflu in treaba? Normal ca totul este verificat si e ok . Care este solutia care mi-o dai tu daca banii nu mi-au ajuns cont? Eu am nevoie sa vorbesc cu cineva competent si sa-mi rezolve situatia nu de parerologi.
11-05-2024 10:37 AM - editat 11-05-2024 10:42 AM
Am explicat mai sus, deci nu mă repet la cum funcționează circuitul bancar. BTW: Automat, dar nu instant.
la 11-05-2024 07:41 AM
Si banii nu se pot trimite la altcineva .Ai nume si IBAN daca una din ele nu corespunde banii se intorc inapoi. Banii mei nu s-au intors inapoi. Nu deschideam acest fir daca stiam ca nimeni nu e in stare sa dea un raspuns.
la 11-05-2024 10:39 AM
Aici țin să te contrazic: Am experimentat, dar probabil descrii din teoriile ”almanahelor”. IBANUL e important. Restul NU sunt elemente ELIMINATORII și de refuz pentru un transfer bancar, mai ales unul online.
11-05-2024 10:42 AM - editat 11-05-2024 10:46 AM
Vrei sa-ti trimit dovezi ca IBANUL E CORECT, sau cum? Omule tu nu intelegi ca nu pot lua legatura cu nimeni sa poata verifica de ce nu au ajuns banii cand totul e ok? De ce postezi in continuu? Tii apararea celor de la Orange sau cum? Limiteaza-te te rog.
la 11-05-2024 10:56 AM
Eu doar ți-am sugerat să faci acea verificare. Pe mine nu mă interesează IBAN-ul cănu îl pot compara cu nimic. De ce continui? Pentru că nu suport unele aberații și exagerări duse la extrem. Dar succes. A fost ultima mea reacție. Personal consider că ai toate detaliile și pârghiile necesare ca să știi ce ai de făcut ca adult responsabil. O zi bună.
la 11-05-2024 02:19 PM
Nasoala situatie, problema e clar la banca primitoare si cum OM e cu acte in curtea Alpha Bank, ei ar trebui sa rezolve problema. Poate daca faci un drum la o sucursala Alpha, ai noroc sa dai de cineva mai competent.
Cam multe si dese probleme dupa fuziunea asta, usor-usor incepe lumea sa isi reduca activitatea pe OM sau chiar sa renunte complet, din pacate. Ma rog, Orange si-a luat banii si sta relaxat, iar noi tragem ponoasele...
11-05-2024 02:35 PM - editat 11-05-2024 02:36 PM
Am sunat la Alpha Bank si nici macar nu sunt in baza lor de date. Deci ma duc la sucursala degeaba. M-au trimis inapoi la OM. Probabil banii intra in Alpha Bank dar nu se mai trimit cumva (nu stiu cum e procedura) in orange money. IBAN-ul e de Alpha Bank dar nu esti de fapt la Alpha. Si nici la OM. Astept sa treaca cele 5 zile de la sesizarea facuta prima data sa vad daca se rezolva , daca nu sunt alte cai de a rezolva problema.
la 13-05-2024 09:59 AM
@provo2gaby, putem ruga și noi colegii de la Orange Money să verifice situația ta. Ne poți trimite în mesaj privat numărul de telefon și adresa de e-mail asociată contului.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor