anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Abonament Fibra 2300-un vis frumos implinit timp de o luna doar sau o dezamagire pentru 23 de luni?

Luci_TLM
Cunoscător

Unii dintre voi cred ca va amintiti ce incantat am fost eu cu noul abonament de internet la Orange Romania Comunications ,,Fibra 2300", la care va afisam teste super rapide pentru LINIA FIXA DE INTERNET, pe un computer de noua generatie, prin cablul UTP CAT 6, folosindu-ma de portul LAN 2.5 Gbps al routerului ZTE F6605R si adaptorul Ethernet cu mufa USB respectiv RJ45: ,,ASUS USB-C2500, 2.5 Gbps".

Am specificat clar ,,LINIA FIXA DE INTERNET" deoarece o folosesc des iar pe wifi, vitezele sunt ok oricum.

In speranta ca aveti rabdare sa cititi, voi detalia incidentul. De ce va impartasesc acest incident?

Unu la mana: Nu pentru ca nu as putea ,,trai" si ,,naviga" cu valori de Gigabit, Fibra 2300 nefiind un abonament de sute de euro de banda garantata, dar imi e CIUDA!? Ma intelegeti? Ciuda deoarece timp de o luna si jumatate serviciul zbura si nu plana sub 1600 Mbps pe download.

Doi la mana: Ciuda pe indolenta si incompetenta unor angajati plus balivernele de la call-center cum ca pentru a beneficia de banda 2.5 Gbps iti trebuie placa retea de 5 sau 10 Gbps. Pentru mine lucrand in domeniul IT de ani de zile, aceste aberatii au fost o sageata in inima si plus ca inca continua sa se angajeze astfel de habarnisti!!


=======================================================================================

Uite ca satisfactia in utilizarea acestui abonament fibra 2300, s-a umbrit dupa o luna si jumatate.

NU AU FOST SI NU SUNT deconectari. Linia nu cade, e utilizabila DAR, PROBLEMA APARE PE DOWNLOAD, partea de upload ramane la fiecare test constanta in jur de 1050 Mbps.

In urma cu o saptamana, cam din 15 martie 2024, in teste de viteze ATENTIE: FOLOSIND in teste FIX ACELEASI ECHIPAMENTE, PC, router si cablu, utilizate timp de o luna si jumatate de la instalarea serviciului, viteza e VARIABILA, diagrama testelor aratand ca o electrocardiograma, de cele mai multe ori!

SUS-JOS-JOS-SUS-SUS si asa mai departe. N-am mai reusit decat cu chiu cu vai sa depasesc rar pe download 1000 Mbps in perioadele de noapte si uneori ziua, cand traficul pe linie nu e asa aglomerat, cand eu defapt atingeam foarte des si colosala viteza de 2100 Mbps pe download fie zi sau noapte, fara sa scada sub 1600 Mbps.

Dupa 3 zile de apeluri inspre si din partea echipei ORC call-center tehnic, fara sa se rezolve ceva, decat intrebandu-ma pentru protocolul de serviciu cica, ce memorie RAM am la un sistem din 2022 - 32 GB am, ca sa nu fie secret, au convenit totusi in 21 martie 2024 sa imi trimita o echipa tehnica.

Au sosit doi baieti super de treaba la mine. Desi nu aveau in dotare un device mobil, un laptop echipat cu placa de retea de peste Gigabit, adica 2.5 Gbps minim, persoana si-a facut cu varf si indesat treaba, testand cu cablul sau, cu laptopul, au deconectat totul testele sa fie cat mai concludente. A dat telefoane la tehnic, nu s-a rezolvat nimic. Testele s-au dovedit a fi mult prea mici ca valori pentru ceea ce trebuie la Fibra 2300. Au observat clar ca e un deranjament undeva!

Pe laptopul de munca abia a atins din multe incercari download 700 Mbps si upload 600 Mbps. Fiind placa gigabit, nu i-a scos nici acel constant 1050 Mbps upload ce il scoate pe placa mea de 2.5Gpbs.

=================================================================
Alooo? Orange???!!! Omul are in dotare un vechi laptop lenovo cu placa retea gigabit si il trimiteti pe teren sa testeze linii de 2.5 Gbps??? Evident ca n-a putut sa-mi demonstreze decat jumatate din grafic sa zic asa.
=================================================================

Repet, desi omul nu avea echipament capabil sa foloseasca si sa testeze linii de 2.5 Gbps, credeti-ma ca mi-a fost foarte foarte drag de el pentru ambitia si felul in care si-a facut testele, treaba, a dat telefoane si L-AU TRIMIS SI A DOUA ZI LA MINE: ieri in 22 martie 2024.

Mi-a montat un nou router, identic. Nicio imbunatatire. Tehnicianul a facut absolut totul
ca el sa fie impacat ca a incercat sa rezolva deranjamentul. Nota 20 pentru el inca o data!

Dupa inlocuire router, la telefon, a reusit sa dea de un tehnician care n-a spus mare lucru decat de serviciul de teste custom Orange by Ookla pe care desigur imi faceam eu testele :)))) . Am mai facut si cu placa mea de 2.5 Gbps teste la mine deoarece laptopul sau de serviciu nu avea nici macar port USB 3.0 si se stie ca pe USB 2.0 vitezele sunt limitate la 480 Mbps doar.

A ramas ca in gara. Adica sa-mi fie supravegheata linia o vreme si cica mai vad ei ce-or face. Practic nu s-a rezolvat nimic! Pe placa mea mai sare uneori de 1000 Mbps dowload si cade brusc iar ca medie vitezele pe download au ramas defectuoase in continuare, in jur de 800 Mbps!

Sa nu ziceti unii dintre voi, faza cu valorile contractuale unde 10 Mbps e minim suficient iar daca ai 150 Mbps nu-ti ia in considerare ca fiind un deranjament pe linie sau echipament! Nu stiu cine redacteaza acele contracte dar e rusinos sa vinzi abonamente super high speed si sa pui contractual chestii de minim 10 Mbps ca fiind in grafic. Le-au redactat sa-ti inchida gura fix atunci cand tu ai nemultumiri in postura de client care le-ai oferit increderea ta, speranta in functionare optima a serviciului si banii tai lunar pe facturi!

CONCLUZIA:

Nu stiu daca pe undeva e un incident temporar. As vrea sa fie un caz izolat desi aud ca se plang clientii de acest nou abonament in unele zone fiind probleme. La mine culmea a functionat ireprosabil cam 90 de zile.

Inainte sa fac plangere la ANPC, cer ajutorul dvs cu alte idei. Pot oferi numarul de tichet acelor angajati Orange de aici, daca e cazul. Nu e nimic de ascuns. Oricum ma asteptam ca dupa o perioada, sa se ia din banda. Greu de dovedit si ar fi grav ca cineva sa se injoseasca la asa ceva dar traim unde traim si nedreptati apar tot mai multe, zilnic, in orice domeniu, din pacate.

Apropo am schimbat si probat inclusiv cu cablu UTP nou, cu doua chiar, nicio imbunatatire.

Daca prin minune va fi resuscitat din nou acest abonament Fibra 2300 la viteza sa de buna impresie ce mi-a facut-o timp de o luna si jumatate, va anunt. Pana atunci, astept idei si sugestii.

1 Soluţie acceptată‚

Buna din nou ,,Andreivna". Multumesc pentru timpul acordat si pentru informatiile suplimentare. Precum am spus, Orange si orice alt provider din lumea aceasta de telecomunicatii, in contract practic prin niste clauze isi asigura ,,spatele" pentru reclamatiile ulterioare ale clientilor deoarece si pe drept in unele situatii, nicio retea ca infrastructura nu e perfecta si in general datele circula in functie si de volum si traficul existent in ora x minutul z. In plus exista pierderi, probleme ale unor echipamente care la un moment dat nu sunt in parametrii. De aici ENIGMA: dupa setup-ul intregii infrastructuri si setup-ul pentru fiecare client in functie de tipul de abonament, ENIGMA, cat din banda ofera cu adevarat providerul sau cat iti taie pentru ca toata lumea sa fie cat de cat multumita? Aici zic eu ca se incurca treburile si pun pariu ca multi manageri nici nu stiu ce ,,artificii" fac unii tehnicieni de linie, unii care chiar nu sunt instruiti cum trebuie. Indiferent de provider, culmea, ai fi mirat ca au fost cazuri si cred ca inca sunt cand, chiar sefii ordona echipelor ,,Baieti, oferiti atata banda pe tevi, ca doar pentru atat avem performanta si hardware AZI, MAINE mai vedem!"

Vis-a-vis de ,,roll back" aici cred ca te referi la firmware-ul routerului ZTE F6605R. Cu acest deranjament, tehnicianul mi-a schimbat inclusiv routerul desi situatia nu s-a rezolvat. Nu cunosc detalii despre versiuni ale soft-ului primului router primit la instalare in februarie si soft version de pe noul router. Oricum vechiul device a fost schimbat cu altul, model identic, adica, ZTE F6605R.

Vizualizare soluţie în postul original

118 Răspunsuri 118

Buna ,,andreivna" din nou. Scuze ca nu ti-am raspuns la timp dar am fost in mini vacanta la munte. 

E bine ca ai facut sesizare la ANPC dar totusi vreau sa stiu in baza a ce ai facut? A capturilor de ecran din teste? Pentru ca cei de la ANPC cer sa le oferi probe in scris si raspunsul celor de la Orange la un deranjament semnalat de tine. In fine. Ai facut reclamatia la ANPC e ok. 

Testele facute de tine sunt folosind doar linia de net prin cablu LAN? Pentru ca acelea sunt concludente. Daca ai valorile acceptabile pe LAN atunci faci teste si pe wifi. 

Foloseste doar Speedtest Custom by Ookla (orange.ro) 

Acest motor de teste si server e agreat si de Orange fiind custom pentru ei.

Uita-te in poza atasata de mine pentru tine, am facut azi iar test. Am captat si din postarea ta sa vezi ca e totul ok. Valorile din poza mea de test sunt obtinute pe LAN 2.5 Gbps fara niciun device conectat la wifi si momentan e racheta asa cum ar trebui sa fie

Va salut si eu din nou si multumesc pentru raspunsuri.

La ANPC am atasat numerele de sesizare (tickete) primite pe mail, capturi la raspunsurile de "in lucru" primite pe telefonul mobil si da, capturi de ecran cu testele "sintetice" de viteza.

Testele de viteza sunt efectuate prin cablu (CAT6A) pe portul 1, singurul de 2.5 Gbps.

Ca si placa de retea utilizez un adaptor USB 3.2 de 2.5 Gbps.

Atasez poze si pe parte de WiFi de ieri si de zilele trecute, maxim ~1000 Mbit ating, indiferent de ce dispozitiv folosesc, Cablu/WiFi, AC/AX.

Repet, problema o intampin in 3 locatii diferite, pe acelasi serviciu si acelasi echipament furnizat de catre operator.

Dvs. sunteti pe infrastructura ORO sau OROC? Ma gandesc sa nu fie si de aici.

Multumesc!

Ce observ eu - testele sunt facute pe chrome android. Fa-le pe un laptop ori PC pe LAN. 

FOARTE IMPORTANT: Daca ai adaptor ethernet 2.5 Gbps, pe USB ai mare grija sa-l conectezi pe un port cel putin versiunea USB 3.0. Incearca toate porturile. E ok sa ai driverele de chipset si USB actualizate in Windows. Schimba si fa teste cu alt cablu LAN. \

Pentru ca m-ai intrebat: sunt abonat din liga Telekom preluat de OROC. Mai mult ca sigur, in zona mea fibra e implementata de Telekom cu 3-4 ani in urma.

Va salut din nou,

Din ce am atasat pana acum sunt si pe PC si pe dispozitive mobile testele efectuate, acelasi rezultat.

Cablul eeste CAT6A, asadar nu se pune problema de viteza.

Adaptorul este conectat in port USB 3.2, arhisuficient.

Incercat atat in port USB-A cat si USB-C cu adaptor.

Indraznesc sa va cer (daca doriti si dvs) date de contact sa discut mai in detaliu cu dvs. referitor la situatie, poate s-o ivi vreo idee/solutie (nu am gasit nicaieri e-mail sau alta modalitate de contact a dvs).

Astazi m-au sunat din nou si au concluzionat ca PC-ul meu e slab, cablu etc (la fel ca si la dvs.)

Sunt disperat, este inselaciune curata, platesti si nu beneficiezi, in conditiile in care, din ianuarie pana in martie a mers brici.

Astept raspuns si va multumesc!

Buna din nou. Cei de la orange nu au afirmat ca PC-ul meu e slab - aici cred ca ati inteles dvs gresit. E o recheta pilotata de un Intel i9 Raptor Lake, 32 GB RAM, NVIDIA GeForce RTX 3060 12GB VRAM etc - in sfarsit. Datele mele nu va ajuta la nimic deoarece tot ce am incercat v-am spus deja. La mine in final pe langa setup-ul liniei si verificari in cele din urma, au reusit sa faca update de firmware la router si a functionat. Asta mi s-a comunicat din call center. Apoi dupa o zi am fost sunat tot din call center de o doamna care si-a cerut in numele companiei scuze pentru problemele in functionarea serviciului si mi-a acordat pentru cele 14 zile de deranjament un discount in urmatoarea factura. Oricum nu te gandi ca prind in teste in orice moment al zilei 2000 Mbps. Depinde si de trafic. Dimineata e aglomerat. In week-end din nou dar in principiu in restul perioadei, e ce trebuie. ANPC-ul ar trebui sa-i interogheze si sa ii oblige sa coopereze in rezolvarea deranjamentului tau.

Va salut si multumesc pentru raspuns.

Am inteles eu gresit, imi cer scuze, chiar este top sistemul.

Ca versiune de soft, eu am ZTEGF660504RT, dvs. aveti mai noua?

Poate fi si de aici, barem sa stiu sa cer resoftare.

Multumesc!

ZTEGF660504RT e la fel ca a ta. Noroc ca m-ai nimerit acasa ca altfel trebuia sa astepti pana ajungeam de la munca. Deci versiunea e identica.

Aceeasi versiune este, intr-adevar.

Iertati-ma ca v-am tinut din treaba.

Clar e ceva pe linie dar nu se ocupa nimeni de problema.

Parca spuneati ca v-a contactat o membra din comunitate si s-a oferit sa va ajute, se pot oferi detalii despre dumneaei?

Multumesc!

Acea persoana s-a oferit din oficiu sa trimita situatia mea la departamentele abilitate. Mi-a scris in privat. Ai putea sa aduni informatiile despre deranjamentul tau intr-o noua postare in care sa ceri ajutor in titlul postarii si daca va dori sa va ajute, o sa va scrie ea in privat sau alta persoana care ar putea avea competenta pentru unele actiuni directe la Orange. Nu o cunosc personal si nu-mi permit sa-i cer eu anumite actiuni pentru useri. Cred ca intelegi situatia si nu te superi.

Multumesc pentru raspuns.

Nu am de ce sa ma supar.

Sunt dezamagit ca nu se ocupa nimeni de situatie cum ar trebui "de la noi domnule pleaca totul cum trebuie, in sistem, totul ok, aveti dvs. aparatura slaba". De plecat pleaca, dar nu ajunge, se pierde pe traseu.

Daca voiau sa ajute o faceau pana acum.

Va multumesc!

Asteapta raspunsul celor de la ANPC. In 30 zile au obligatia sa va ofere in scris o rezolutie.

Asteptam...

buna ,,Andreivna". No! CULMEA CULMILOR! Nici la mine serviciul de internet acela ,,fulger", Fibra2300, NU MAI FUNCTIONEAZA in parametrii. Acum ,,e melc". 😅 Cred ca iar au trantit modificari printr-un firmware la routerul ZTE de l-au ametit! L-au pus pe butuci! Imi vine sa rad dar nu e rasul meu. Suntem in aceiasi barca amandoi acum! 😆

Citeste postarea mea de azi:

,,NU RECOMAND momentan sa achizitionati abonamentul de internet Fibra2300 - Motivul? CITITI ARTICOLUL!"

Va salut,

Ce-mi spuneti dvs. acum ma pune tare pe ganduri, un citat adaptat situatiei „Un fleac, ne-au ciuruit”, fiind mai multi.

Firmware nou nu vad sa fi propagat, eu am aceeasi versiune.

Astazi vine "echipa", sa vedem ce iese, sper sa nu vina ca si la celelalte doua vizite, cu mainile goale.

Citesc si ce ati postat astazi sa vad ce scrieti si acolo.

In orice caz, vai si amar de acest serviciu.

Oricum precum v-am spus tuturor aici, situatia am rezolvat-o tot eu, intr-un final.