anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Abonament Fibra 2300-un vis frumos implinit timp de o luna doar sau o dezamagire pentru 23 de luni?

Luci_TLM
Cunoscător

Unii dintre voi cred ca va amintiti ce incantat am fost eu cu noul abonament de internet la Orange Romania Comunications ,,Fibra 2300", la care va afisam teste super rapide pentru LINIA FIXA DE INTERNET, pe un computer de noua generatie, prin cablul UTP CAT 6, folosindu-ma de portul LAN 2.5 Gbps al routerului ZTE F6605R si adaptorul Ethernet cu mufa USB respectiv RJ45: ,,ASUS USB-C2500, 2.5 Gbps".

Am specificat clar ,,LINIA FIXA DE INTERNET" deoarece o folosesc des iar pe wifi, vitezele sunt ok oricum.

In speranta ca aveti rabdare sa cititi, voi detalia incidentul. De ce va impartasesc acest incident?

Unu la mana: Nu pentru ca nu as putea ,,trai" si ,,naviga" cu valori de Gigabit, Fibra 2300 nefiind un abonament de sute de euro de banda garantata, dar imi e CIUDA!? Ma intelegeti? Ciuda deoarece timp de o luna si jumatate serviciul zbura si nu plana sub 1600 Mbps pe download.

Doi la mana: Ciuda pe indolenta si incompetenta unor angajati plus balivernele de la call-center cum ca pentru a beneficia de banda 2.5 Gbps iti trebuie placa retea de 5 sau 10 Gbps. Pentru mine lucrand in domeniul IT de ani de zile, aceste aberatii au fost o sageata in inima si plus ca inca continua sa se angajeze astfel de habarnisti!!


=======================================================================================

Uite ca satisfactia in utilizarea acestui abonament fibra 2300, s-a umbrit dupa o luna si jumatate.

NU AU FOST SI NU SUNT deconectari. Linia nu cade, e utilizabila DAR, PROBLEMA APARE PE DOWNLOAD, partea de upload ramane la fiecare test constanta in jur de 1050 Mbps.

In urma cu o saptamana, cam din 15 martie 2024, in teste de viteze ATENTIE: FOLOSIND in teste FIX ACELEASI ECHIPAMENTE, PC, router si cablu, utilizate timp de o luna si jumatate de la instalarea serviciului, viteza e VARIABILA, diagrama testelor aratand ca o electrocardiograma, de cele mai multe ori!

SUS-JOS-JOS-SUS-SUS si asa mai departe. N-am mai reusit decat cu chiu cu vai sa depasesc rar pe download 1000 Mbps in perioadele de noapte si uneori ziua, cand traficul pe linie nu e asa aglomerat, cand eu defapt atingeam foarte des si colosala viteza de 2100 Mbps pe download fie zi sau noapte, fara sa scada sub 1600 Mbps.

Dupa 3 zile de apeluri inspre si din partea echipei ORC call-center tehnic, fara sa se rezolve ceva, decat intrebandu-ma pentru protocolul de serviciu cica, ce memorie RAM am la un sistem din 2022 - 32 GB am, ca sa nu fie secret, au convenit totusi in 21 martie 2024 sa imi trimita o echipa tehnica.

Au sosit doi baieti super de treaba la mine. Desi nu aveau in dotare un device mobil, un laptop echipat cu placa de retea de peste Gigabit, adica 2.5 Gbps minim, persoana si-a facut cu varf si indesat treaba, testand cu cablul sau, cu laptopul, au deconectat totul testele sa fie cat mai concludente. A dat telefoane la tehnic, nu s-a rezolvat nimic. Testele s-au dovedit a fi mult prea mici ca valori pentru ceea ce trebuie la Fibra 2300. Au observat clar ca e un deranjament undeva!

Pe laptopul de munca abia a atins din multe incercari download 700 Mbps si upload 600 Mbps. Fiind placa gigabit, nu i-a scos nici acel constant 1050 Mbps upload ce il scoate pe placa mea de 2.5Gpbs.

=================================================================
Alooo? Orange???!!! Omul are in dotare un vechi laptop lenovo cu placa retea gigabit si il trimiteti pe teren sa testeze linii de 2.5 Gbps??? Evident ca n-a putut sa-mi demonstreze decat jumatate din grafic sa zic asa.
=================================================================

Repet, desi omul nu avea echipament capabil sa foloseasca si sa testeze linii de 2.5 Gbps, credeti-ma ca mi-a fost foarte foarte drag de el pentru ambitia si felul in care si-a facut testele, treaba, a dat telefoane si L-AU TRIMIS SI A DOUA ZI LA MINE: ieri in 22 martie 2024.

Mi-a montat un nou router, identic. Nicio imbunatatire. Tehnicianul a facut absolut totul
ca el sa fie impacat ca a incercat sa rezolva deranjamentul. Nota 20 pentru el inca o data!

Dupa inlocuire router, la telefon, a reusit sa dea de un tehnician care n-a spus mare lucru decat de serviciul de teste custom Orange by Ookla pe care desigur imi faceam eu testele :)))) . Am mai facut si cu placa mea de 2.5 Gbps teste la mine deoarece laptopul sau de serviciu nu avea nici macar port USB 3.0 si se stie ca pe USB 2.0 vitezele sunt limitate la 480 Mbps doar.

A ramas ca in gara. Adica sa-mi fie supravegheata linia o vreme si cica mai vad ei ce-or face. Practic nu s-a rezolvat nimic! Pe placa mea mai sare uneori de 1000 Mbps dowload si cade brusc iar ca medie vitezele pe download au ramas defectuoase in continuare, in jur de 800 Mbps!

Sa nu ziceti unii dintre voi, faza cu valorile contractuale unde 10 Mbps e minim suficient iar daca ai 150 Mbps nu-ti ia in considerare ca fiind un deranjament pe linie sau echipament! Nu stiu cine redacteaza acele contracte dar e rusinos sa vinzi abonamente super high speed si sa pui contractual chestii de minim 10 Mbps ca fiind in grafic. Le-au redactat sa-ti inchida gura fix atunci cand tu ai nemultumiri in postura de client care le-ai oferit increderea ta, speranta in functionare optima a serviciului si banii tai lunar pe facturi!

CONCLUZIA:

Nu stiu daca pe undeva e un incident temporar. As vrea sa fie un caz izolat desi aud ca se plang clientii de acest nou abonament in unele zone fiind probleme. La mine culmea a functionat ireprosabil cam 90 de zile.

Inainte sa fac plangere la ANPC, cer ajutorul dvs cu alte idei. Pot oferi numarul de tichet acelor angajati Orange de aici, daca e cazul. Nu e nimic de ascuns. Oricum ma asteptam ca dupa o perioada, sa se ia din banda. Greu de dovedit si ar fi grav ca cineva sa se injoseasca la asa ceva dar traim unde traim si nedreptati apar tot mai multe, zilnic, in orice domeniu, din pacate.

Apropo am schimbat si probat inclusiv cu cablu UTP nou, cu doua chiar, nicio imbunatatire.

Daca prin minune va fi resuscitat din nou acest abonament Fibra 2300 la viteza sa de buna impresie ce mi-a facut-o timp de o luna si jumatate, va anunt. Pana atunci, astept idei si sugestii.

1 Soluţie acceptată‚

Buna din nou ,,Andreivna". Multumesc pentru timpul acordat si pentru informatiile suplimentare. Precum am spus, Orange si orice alt provider din lumea aceasta de telecomunicatii, in contract practic prin niste clauze isi asigura ,,spatele" pentru reclamatiile ulterioare ale clientilor deoarece si pe drept in unele situatii, nicio retea ca infrastructura nu e perfecta si in general datele circula in functie si de volum si traficul existent in ora x minutul z. In plus exista pierderi, probleme ale unor echipamente care la un moment dat nu sunt in parametrii. De aici ENIGMA: dupa setup-ul intregii infrastructuri si setup-ul pentru fiecare client in functie de tipul de abonament, ENIGMA, cat din banda ofera cu adevarat providerul sau cat iti taie pentru ca toata lumea sa fie cat de cat multumita? Aici zic eu ca se incurca treburile si pun pariu ca multi manageri nici nu stiu ce ,,artificii" fac unii tehnicieni de linie, unii care chiar nu sunt instruiti cum trebuie. Indiferent de provider, culmea, ai fi mirat ca au fost cazuri si cred ca inca sunt cand, chiar sefii ordona echipelor ,,Baieti, oferiti atata banda pe tevi, ca doar pentru atat avem performanta si hardware AZI, MAINE mai vedem!"

Vis-a-vis de ,,roll back" aici cred ca te referi la firmware-ul routerului ZTE F6605R. Cu acest deranjament, tehnicianul mi-a schimbat inclusiv routerul desi situatia nu s-a rezolvat. Nu cunosc detalii despre versiuni ale soft-ului primului router primit la instalare in februarie si soft version de pe noul router. Oricum vechiul device a fost schimbat cu altul, model identic, adica, ZTE F6605R.

Vizualizare soluţie în postul original

118 Răspunsuri 118

Anonim
Neaplicabil

Viteze bune în comparație cu @CristianM1977 care prinde 300 Mbps pe wifi și 90 Mbps pe cablu la fiber 2000.😄

In primul rand, era politicos sa saluti, daca tot ai dorit sa-mi scrii, stimate ,,MC24". In al doilea rand, hai sa nu amestecam o situatie cu o alta, un deranjament cu altul. Am intrat in aceasta comunitate sa ajut, poate sa fiu ajutat la randul meu. Am relatat situatia acestui deranjament cu seriozitate si intr-un mod civilizat, nu pentru a fi luat in deradere, fie chiar prin subtilitate

Cam asa e si la mine. 320 pe wifi si pana in 100 pe cablu.  

Anonim
Neaplicabil

Salut

Unele situații trebuie tratate cu frunțile descrețite și calm.

Era o simpla gluma care să scoată în evidență că exista situații mai dificile.

O zi buna!

 

Salut. Daca a fost o gluma haz de necaz, e bine. O accept si drept dovada ti-am oferit aprecierea mea. Suntem siguri ca exista situatii mai dificile tocmai de aceea le prezentam aici cu speranta ca vom gasi solutii impreuna. Asteptam detalii si din partea lui @CristianM1977. Sunt curios cum se rezolva si in cazul deranjamentului sau. O zi faina tuturor!

Luci_TLM
Cunoscător

Buna ziua tuturor! Observ ca nu va inghesuiti cu solutii si idei. V-am dat un subiect de discutie ce-i drept nu tocmai usor. Cei care sunteti angajati orange mai ales tehnicieni pe aici, ce aveti de spus? Ne spuneti ceva de reteaua macro? Defapt de ce, pe unde si din ce cauza se ingusteaza banda pentru clienti pe infrastructura?

BlackWolf
Senior certificat

Salut Luci!

E destul de nasol, imi pare rau sa vad asta si sa vad ca nu s-a rezolvat nimic. Moderatorii de aici sunt super si sper sa poata te ajute. Eu cand am avut diverse probleme au putut sa ma ajute, dar nu prea au avut ce face cand a fost vorba de probleme de infrastructura, dar tu poate ai noroc...

Imi aminteste de cazul meu care este asemanator. Eu pe langa abonamentele mobile am avut un internet fix wifi 4G care pana in 2021 zbura cu peste 100 mbps constant, iar dupa ce au preluat Telekom-ul fix, Orange s-a prabusit cel putin aici in zona. De la peste 100 mbps constant si stabil a ajuns la un maxim de 15 mbps si pica internetul destul de des, devenise inutilizabil. Mereu era reteaua congestionata. Am facut nenumarate sesizari, dar degeaba, imi ziceau ca daca am peste 2 mbps este in parametri si nu au ce face. Si asa a ramas pana in ziua de azi, in aproape 3 ani nu s-a mai rezolvat nimic, Orange a cazut pe o ureche. Atunci m-am mutat cu toate abonamentele si internetul la Vodafone, care mergea si merge in continuare ca Orange in zilele lui bune, cu peste 100 mbps constant si stabil. La sfarsitul anului 2023 a ajuns imediat dupa Orange si Digi cu fibra si la mine si am tras fibra optica de la ei si am renuntat la internetul fix 4G de la Vodafone care era si el bun. Na, fibra este fibra si va fi mereu superioara unui internet mobil. Sunt destul de multumit de Digi pana acum, merge foarte bine, este stabil, constant si respecta viteza de 1 gbps din contract, nu ma asteptam de la ei, am ramas placut surprins. Nu stiu ce sa zic, dar parca dupa tot ce am patit cu Orange imi e frica sa nu patesc la fel si cu fibra si sa se repete povestea, de asta nu prea as trage internet prin fibra de la ei...

Tu ai avut si ghinion, dar sper sa se rezolve pana la urma problema asta, ca e nasoala si frustranta, am trecut si eu prin situatii asemanatoare si stiu cum e...

Pololică
#StarMember

Salutare!

Poti face, temporar, rost de un router care are port de intrare de 2.5Gbps, dar si iesire care sa ajunga la aceasta viteza? Vechiul router (FR6600) stiu ca duce viteze cumulate pe WiFi de aproximativ 1800Mbps (1.8Gbps) pe doua aparate, nu pe unul singur (adica pe un dispozitiv 900Mbps, si pe celalalt alti 900Mbps). Daca pe routerul temporar poti prinde vitezele specificate (sau te apropii de ele), cel mai probabil va fi nevoie de o actualizare de firmware la routerul primit.

Totusi, poate fi o problema si a routerului primit (sa fie un lot cu probleme). La mine acasa (nu sunt abonat Orange la serviciile fixe), routerul primit de la operator nu duce (pe WiFi) viteza contractuala si am montat un router care sa ma ajute cu capacitatea (am 3 telefoane mobile, un laptop, o tableta si doua televizoare conectate la internet si uneori se simte nevoia de banda).

Salut!

Este o idee buna de verificare, dar nu trebuie pus ONT-ul in mod bridge ca să funcționeze cu router suplimentar? Și problema e ca dacă este ONT-ul defect, când pui router suplimentar, tot prin ONT trece internetul și poate influenta în continuare calitatea. Ar trebui testat cumva cu un alt model de ONT mai bun, dar nu prea se poate...

La routerul meu suplimentar (Huawei AX2) am optiunea de "repeter". Nu am incercat optiunea intrucat deja cerusem modul bridge al routerului initial.

Asa am și eu la routerul meu suplimentar TP-Link AX73, un mod mesh, iar ONT-ul a venit direct în mod bridge. ONT-ul ala ZTE e puțin diferit fata de ce avem noi și e săracut în opțiuni. Are și ala în mod mesh, dar nu cred ca ajuta prea mult atâta timp cât tot prin ONT-ul ala trece internetul și poate influența dacă e defect. Poate doar un mod bridge ar ajuta...

Buna ,,Pololica" si multumesc pentru mesaj. Mai mult ca sigur nu ai citit cu atentie ceea ce am spus in acest topic. Tehnicianul a inlocuit routerul si tot nu s-a rezolvat problema. Routerul ZTE F6605R are din fabrica LAN 1 ca port de 2.5 Gbps si in acest caz nu se pune problema sa faci artificii de viteze cumulate pe doua aparate. Timp de o luna si ceva a functionat colosal de bine linia fara sa scada in teste sub 1600 Mbps  (vezi poza testului) apoi banda ,,s-a ingustat" si e variabila. 

Salutare!

Daca a mers o luna si dupa nu a mai fost in parametrii stabiliti, intuiesc ca ar fi doua probleme:

  • ori s-a aglomerat reteaua (pare ciudat, dar s-ar putea sa fie mai multi abonati noi care au inceput sa foloseasca intesiv reteaua. La mine acasa, pe seara, viteza mai sacde, nu mult, dar, in cifre absolute, se simte o scadere. Evident, nu ma deranjeaza. Nu imi scade semnificativ cat sa ma deranjeze in utilizarea normala pentru un televizor pe streaming si doua telefoane)
  • ori a fost o actualizare a routerului si care ar trebui corectata in perioada urmatoare.

Totusi, daca poti face rost de un alt router sa faci un test-doua. Daca viteza se mentine mai scazuta, inseamna ca este posibil sa fie ceva intre router si hub-ul Orange. Daca viteza ajunge la cifrele estimate (2Gbps), atunci s-ar putea sa fie nevoie de o resetare a routerului.

PS: eu sunt pe Digi acasa si, desi doar sotia are telefon compatibil WiFi6, vitezele pe celelalte dispozitive ajung pe la 300 Mbps (din 500 maxim). Seara, cand toti vecinii sunt acasa, viteza imi scade pe la 150-200. De asta pot presupune (rezonabil) ca ar putea fi o cauza care ar merita sa fie luata in calcul pana la proba contrarie.

Salut inca o data iti spun faptul ca tehnicianul a schimbat routerul cu unul nou si identic tot cu port 2.5 Gbps. Deci eu as merge pe faza ce mi-ai spus tu cu traficul aglomerat dar IN SPECIAL as merge pe gandul ca Fibra 2300 fiind in lista la Orange pentru clienti, de 4 luni doar, presupun ca dupa o luna si ceva dupa ce nu mi-a mai ,,mers" mie colosal spre 1700-2100 Mbps, au aparut abonati noi si cei vechi care si-au facut upgrade la abonament de ex de la Fibra 1000, Fibra 2000 la acest Fibra 2300 si s-a ingustat banda. :)))