la 09-01-2024 07:00 PM
Buna tuturor! Am o mare problema si as avea nevoie de ajutorul vostru. Sunt in Olanda de 6 luni, ieri mi-am bagat cartela inapoi in telefon, am descarcat My Orange sa vad cum stam si imi aparea status "suspendat". Bun, incerc sa dau 7000 de telefoane, nu functioneaza nimic evident, incarc cu 4 euro ca de atata am avut buget pe un card din Ro, primesc mesaj cum ca s-a incarcat, tot ok. Dau cateva cautari pe net si surpriza ba ca trebuie de minim 5 incarcat, ba ca sa bag optiune de roaming cu 12/16€, asa mi-a zis si pe djingo. Bun, incarca azi soramea cu 16 si culmea...nu merge. Nu mai apare acel status "suspendat", dar nu merge!!! Si fara cartela asta nu imi pot activa mobile bankingul de la brd si pierd o gramada de abonamente facute si ma enerveaza de numa! Ieri am vb si cu cineva de la BRD si zice ca sa fac procura sa declar numarul de NL, serios? Va rog ajutati-ma sa fac cumva sa mearga cartelaaaa
09-01-2024 07:14 PM - editat 09-01-2024 08:51 PM
Salut,
Cartela a fost in roaming tot timpul asta? Sau mai mult de 2 luni? Pentru ca daca da, dupa vreo 2 luni de roaming, se considera consum preponderent in roaming si incalci politica de utilizare rezonabila a serviciilor in roaming. Mai multe detalii aici. Apropos, regula este una europeana, nu specifica Orange, deci se aplica tuturor operatorilor.
De asemenea, in general, se trimite si un SMS in momentul in care te apropii de acea limita. Eventual verifica si asta.
Deci, daca SIM-ul a fost in roaming mai mult de 2 luni din cele 4 (123 de zile) pe care se face calculul, singurele optiuni sunt:
Ai aici tarifele si optiunile pentru Olanda.
la 09-01-2024 08:24 PM
@Bettykee13: Bun venit în Comunitatea Orange. Să analizăm punctual situația în care te regăsești:
1. ”Ești de 6 luni în Olanda”: În această situație, o opțiune cu resurse incluse nu este posibilă, întrucât perioada de 123 de zile pe care se face analiza modului de consum al resurselor (roaming vs național) este exclusiv în favoarea roaming.
2. ”Ai încărcat apoi cu 4euro”. A fost opțiune cu resurse sau credit? Creditul de 4euro mai există pe cont?
3. Ai încărcat ulterior contul cu ”opțiune de 16 euro”. Totuși revin cu întrebarea: opțiunea de 16euro a fost cu resurse incluse sau credit de 16euro?
Ce e de făcut? pentru situațiile (2) și (3), atât timp cât ai credit pe cont, îți este de un real folos SelfCare (apel la *100# ). De ce? Chiar și în cazul (2) cu doar 4euro credit, era suficient să activezi roamingul cu un apel la *100# . Cauza pentru care nu a mers deloc, mă face să cred că ai activat ”opțiune cu resurse” în ambele cazuri, astfel cu credit zero și resurse care nu pot fi utilizate (pentru că timpul de 6 luni în roaming nu e compatibil cu utilizarea opțiunilor cu resurse incluse), te-a făcut ca opțiunile încărcate să nu poată fi utilizate.
Ce a făcut ”opțiunea cu resurse de 16euro”? Doar că ți-a activat automat roamingul și atât. Pentru utilizarea acestui număr în roaming (până la revenirea în țară) este obligatoriu încărcarea cu CREDIT și să te asiguri că ai ROAMINGUL în SEE activat. Încă un detaliu: Pentru a nu se consuma creditul prea repede, NU UTILIZA date mobile de pe acest SIM. Primirea de SMS în ROAMING este GRATUITĂ.
Îți recomand acest ghid (topic din Comunitate) pentru situația în care te regăsești acum, adică în roaming. Pentru alte detalii te așteptăm să revii pe acest topic cu eventuale neclarități.
BTW: Dacă vrei să utilizezi în roaming serviciile mobile (voce/date mobile) o perioadă mai îndelungată, îți recomand un SIM cu număr local: mai ieftin și mai sigur. Însă pentru serviciile de banking, da... este necesar numărul de România. Numai bine.
la 10-01-2024 10:38 AM
Multumesc! Voi incerca sa incarc doar cu credit 5€ sa vad daca merge ceva. Am cartela locala dar nu ma ajuta pentru activarea mobile banking din pacate. In dimineata asta am observat ca whatsapp-ul merge pe numarul de Ro, insa eu am nevoie sa primesc mesaje pentru codul ala afurisit de la banca. Zi faina!
la 10-01-2024 10:45 AM
Vezi ca pentru varianta pe credit, daca nu cumva ai si o optiune cu roaming (12/16 euro, dupa cum ai vazut si pe pagina de mai sus), si esti doar pe credit, serviciul de roaming trebuie activat manual. Poti face asta din aplicatia My Orange > Altele > Servicii > Roaming.
Pentru un simplu mesaj banuiesc ca nu ai nevoie de optiune, dar pentru varianta cu credit, serviciul trebuie activat manual. La optiune, se activeaza odata cu activarea optiunii. Dar pe credit, trebuie activat manual. Si ai nevoie de cel putin 1 euro credit.
la 10-01-2024 11:11 AM
Am verificat. E activ roamingul
10-01-2024 10:53 AM - editat 10-01-2024 10:58 AM
Ai cont MyOrange? Conectat la o rețea WiFi poți face verificările de activare/dezactivare roaming și de acolo. Consider că e mai simplu din SelfCare (apel la *100# ), ramura 2 ”Roaming, internațional și mesagerie vocală”, apoi ramura 2 ”Roaming”, și apoi 2 ”Activează roaming”.
Totuși nu recomand așa cum menționam, activarea date mobile pe numărul de RO (pentru a nu avea costuri și trafic exagerat). Pentru aplicații încearcă WiFi local. Însă pentru SMS, e ok cu 5euro credit, dar asigură-te că ai roamingul activat. Vrei o verificare mai simplă? Apelează *133# (aka Credit Info), iar dacă primești mesaj... ai roamingul activat, altfel trebuie activat.
Later: Whatsapp-ul depinde de o conexiune la internet ca să fie funcțional. Deci conectându-te prin Wifi cu whatsapp nu vei avea probleme să-l utilizezi.
la 10-01-2024 11:11 AM
Nu pot apela *100#, am my orange si acolo apare roaming activ
la 10-01-2024 11:13 AM
Am si incarcat cu 6€ sa fiu sigura ca e destul credit si nu merge. Am rugat pe cineva sa imi trimita sms pe numar dar nu merge
la 10-01-2024 11:57 AM
Posibil să fie o problemă pe cont. Dacă ai acces la MyOrange, dezactivează roamingul și apoi reactivează-l înapoi. Pe topicul indicat am experimentat așa ceva și funcționează fără probleme.
la 10-01-2024 12:03 PM
Am dezactivat acum, si astept mesajul ca sa il pot reactiva. Semnal da, am!
la 10-01-2024 11:54 AM
Semnal există pe telefon? Chiar și fără roaming activ, apelarea *100# trebuie să funcționeze. Altfel.... nu e ceva ok pe cont. Iar dacă roamingul este activ, atunci inclusiv apel la *133# - SMS Credit Info trebuie să fie funcțional.
la 10-01-2024 12:04 PM
Zice "not registered on network" la apelarea *133#
la 10-01-2024 12:13 PM
Corect. Pentru că de fapt telefonul nu este conectat la nici o rețea locală.
Dar atenție: După activarea roamingului, nu uita să te conectezi (chiar și manual) la o rețea locală. Altfel ”not registered... ” va rămâne.
la 10-01-2024 12:16 PM
Sunt conectata la wifi acasa, nu merge. Daca il arunc de la etaj poate isi revine!
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor