la 17-02-2024 05:18 PM - editat ultima oară la 19-02-2024 08:09 AM de DanielaH
Telefon prepay nefolosit in România de doi ani. Dacă încarc acum o opțiune de 12 euro cu roaming in SEE, fără a o folosi în România ci in alta țară din SEE, va funcționa roamingul? Are importanță ca telefonul nu a fost folosit în România în ultimii doi ani?
17-02-2024 07:42 PM - editat 17-02-2024 07:48 PM
Optiunea de 12 euro nu e moarta de la inceput. Iar cu 5 euro...nu poti face mare lucru.
Problema e ca odata ce ai depasit acea limita de utilizare rezonabila, nu mai ai acces la resursele incluse in acea optiune de roaming. Altfel spus, tot ce consumi se taxeaza din credit. La tarife mai mici decat daca nu ai avea acea optiune, dar din credit.
De exemplu, cu optiune si cu credit, ai avea 1.55 Euro/GB. Dar asta inseamna din start 12 euro pentru optiune + credit pentru cati GB vrei sa consumi. La 5 Euro credit, vei avea aprox 3 GB. Asta presupunand ca nu consumi si altceva (sms/apel etc). Deci un consum total de vreo 17 euro la 21 de zile. Mai bine decat 50 de euro/1GB totusi.
la 18-02-2024 09:47 PM
Și în My Orange e aratata activa și în mesajul de la Credit Info (*133#) zice "ai în cont o opțiune cu roaming SEE valabila pana la 11/03/2024".
Doar *100# zice "Nu ai nici o opțiune activă".
Mister!
la 18-02-2024 09:56 PM
Ar fi cateva variante la care ma gandesc:
Da, stiu, ciudat. Dar...chiar nu stiu ce altceva ar putea sa fie. Poate dintre cei care au avut-o activata pe cont, e cineva care a incercat verificarea ei la *100#... Dar chiar si asa, poate sa fie un bug aparut recent. Deci nu e neaparat relevant...
la 18-02-2024 09:59 PM
Acum vad ca dacă selectez 1.Nu ai nici o opțiune activă, apare un nou mesaj care zice "Nu ai în cont nici o opțiune cu activare automata".
Deci presupun ca e corect, dacă se refera doar la opțiunile cu reactivare automata, cea de 12 euro nu se reactivează automat.
Puțin cam derutant. O sa aflu pe teren în doua zile care e situația reala.
Mulțumesc pentru răspunsurile date.
la 18-02-2024 10:03 PM
Cu placere! 🙂
Da, nu e optiune recurenta cea de 12 Euro cu roaming. Un pic ciudat, intr-adevar... Nu stiam ca iti da informatii doar pentru optiunile cu activare automata. Bine de stiut. :))
la 18-02-2024 10:29 PM
E corect Ticu și nu e nici o eroare. De altfel, orice opțiune cu resurse fără recurență, activată direct fie de pe un abonament sau achitată cu card din my Orange NU apare la "active" în SelfCare. Nu e doar cazul celei de 12euro, ci la oricare și de ani de zile.
Ca recomandare: în cazul în care resursele din opțiune nu sunt de ajutor, ar fi indicat să poți încărca din MyOrange conectat la un wifi. Altfel, mai bine îți asiguri din România acel credit. Drum bun și fără peripeții.
la 18-02-2024 10:46 PM
Mulțumesc pentru precizare și răspuns.
Cam asta e și intenția mea pentru alimentare cu credit: MyOrange via wifi, sau încărcare dinainte sau folosirea creditului de urgență (40 cenți parca) și apoi dacă obțin conectare cu date, alimentare din MyOrange mâncând data din cei 40 cenți care ar trebui să-mi asigure suficienta data (cam 1/4 GB, dacă socotesc bine 0.4/0.00155=258) pentru operațiunea asta.
la 19-02-2024 06:29 AM
Corect. Doar să nu te bazezi pentru "date mobile" pe cei 40cenți. Odată activate, aplicațiile vor consuma din cenți de nu vei apuca decât să deschizi MyOrange, nicidecum să încarci credit.
la 20-02-2024 01:35 PM
Sunt în Madrid și deocamdată Opțiunea de 12 euro funcționează probleme și fără a avea și credit încărcat în cont deci consumul se face din resursele opțiunii.
O sa actualizez topicul asta când/daca o sa primesc o avertizare ca am fost/voi fi trecut pe credit.
la 20-02-2024 01:36 PM
Am vrut sa zic funcționează fără probleme. Scuze nu știu cum sa editez mesajul anterior.
la 20-02-2024 01:40 PM
Salut si ma bucur mult ca e totul ok! 🙂 Iti spun sincer ca nu ma asteptam sa mearga. :)))
Editarea se face foarte simplu din meniul din partea dreapta al fiecarei postari. Ai un screenshot mai jos.
la 01-03-2024 02:44 PM
Am plecat din Spania și am părăsit deci spațiul SEE și în tot timpul petrecut în Spania cartela cu 12 Euro a funcționat fără probleme și deocamdată nu am primit nici un mesaj ca am depășit vre-un consum.
E posibil totuși sa primesc o atenționare zilele următoare iar dacă va fi asa voi posta un update cu detaliile mesajului.
Poate cineva e interesat , am fost câteva ore în Gibraltar care nu face parte din SEE și pentru cele câteva ore opțiunea de 12 Euro nu a funcționat (nu am avut date mobile). În unele locuri, sporadic, apărea semnal din Spania și se restaura opțiunea de 12 Euro. Dar nimic stabil.
la 01-03-2024 03:09 PM
Da, pentru că având doar ”roaming în SEE” activat, chiar și cu credit pe cont tot nu s-ar fi consumat resurse/credit. În schimb, dacă ai fi avut credit pe cont (pe lângă opțiunea de 12euro activată) însă cu „roaming pentru toate țările”, atunci ai fi consumat din credit acolo unde nu te puteai conecta la un operator spaniol.
01-03-2024 04:19 PM - editat 01-03-2024 04:21 PM
Corect. Sau, parțial corect. Eu am activ roaming pentru toate tarile și în cont doar 9 cenți credit care nu a fost suficient presupun pentru a iniția vre-un consum în Gibraltar și nu a fost utilizat.
Atașez mesajul primit când am întrat în spațiul Gibraltar
la 01-03-2024 04:24 PM
Corect. cu doar cei 9 cenți, nu avea ce să taxeze, și de aceea se deconecta.
la 11-03-2024 05:39 PM
Am greșit la mesajul anterior. Mi-au consumat cei 9 cenți în roaming in Gibraltar, cent cu cent. Probabil ca aplicația mobila myOrange nu era sincronizata cu serverul Orange când am scris ultima data.
Între timp și opțiunea de 12 Euro a expirat și nu am primit nici un mesaj de avertisment.
E drept ca o data cu expirarea opțiunii și neavând credit în cont mi-a fost dezactivat serviciul de roaming și chiar dacă mi-au trimis mesaje nu le-am mai primit.
O sa reactivez roamingul in aprilie și o să vad ce se va întâmpla atunci.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor