anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Cost suplimentar 70€ in 3h, in zona Isaccea Orange Ukraina având datele mobile active.

ElenaCretu
Începător
Buna ziua,
Am primit un SMS in data 30.05.2022 cu textul "pentru anularea restricției de roaming va rugam sa confirmați suma de 459 lei"(vezi atasament).
Pe data de 28.05.2022 am ajuns in zona Isaccea, județul Tulcea. In data de 29.05.2022 in jurul orei 12:05 am primit SMS ca am intrat in rețeaua Orange Ucraina. Am vazut acest SMS la ora 15:00 avand datele deschise.
Eu vin de câteva ori pe an in zona acesta si de aproape 2 ani de cand am contract cu cei de la Telekom, nu mi-a s-a întâmplat sa-mi intre reteaua si sa am un cost atat de mare iar părinții mei care locuiesc aici si au aceeași retea nu au pățit niciodată asta.
Am sunat la dvs., iar doamna cu care am discutat mi-a spus ca trebuia sa sun să-mi fie dezactivat roamnig-ul. Pai 2 ani de zile, de ce nu a fost nevoie? Va rog sa va uitați in istoricul meu de plati, sa vedeți daca am mai avut aceasta situație.
Va rog sa rezolvați aceasta situație deoarece nu mi-a cerut nimeni acordul pentru activarea roamingului in abonament. In 3 ore cat am avut datele deschise am de plătit 459 de lei. Nu am de gand sa platesc ceva ce nu am folosit. In cazul in care nu se va rezolva, voi inainta plangere scrisa la ANPC pentru ca din punctul meu de vedere este abuz, asta pe langa faptul ca am fost preluata de catre Orange desi nu mi s-a cerut niciun acord. Eu am semnat contract doar cu Telekom. In plus, in August imi va expira abonamentul, iar in cazul in care nu se va rezolva, va fi un motiv in plus pentru rezilierea contractului si mutarea in alta retea.
Mai am un numar de business in rețeaua Orange, iar numai pe acesta s-a întâmplat situația de mai sus.
Multumesc,
Cretu Elena-Raluca
5 Răspunsuri 5

Pololică
#StarMember
Sa incepem putin cu inceputul: o parte din telefonia mobila Telekom a ajuns la Orange (cei care au avut pachete fix si mobil) prin preluarea Telekom Fix. Asa ati ajuns in reteaua Orange. Probabil Telekom are semnal mai puternic in zonele de granita (sau poate in judetul Tulcea) si nu ati sarit in reteaua ucraineana cat ati avut semnal Telekom. Legat de numarul de business: Orange are activ, implicit, roaming SEE, nu si NON-SEE (non-UE) si poate nu a prins reteaua din afara UE. Activarea roamingului international se face manual (la cerere) prin dezactivarea roamingului si reactivarea lui (o spun din experienta: am fost in Turcia si, inainte sa plec, am vazut ca am activ doar Roaming SEE si a trebuit sa dezactivez si sa reactivez roamingul (la reactivare se poate reactiva doar roamingul interernational, nu doar SEE)). Istoricul dvs in Telekom nu stiu cat de relevant este (nu o luati in nume de rau, dar, la data semnarii contractului intre dvs si Telekom, Orange nu era in patronajul lor). Sunt convins ca in momentul in care numarul dvs s-a conectat la antenele Orange, ati primit o informare (SMS sau mail) prin care ati fost notificata de aceasta preluare. Legat de ANPC: mai intai rezolvati cu Orange, altfel nu veti avea castig de cauza (chiar daca aveti dreptate, ANPC cere, mai intai, rezovlarea dvs cu furnizorul. Oricare ar fi ea.). Asteptati un raspuns in scris (cea mai buna optiune) si, in functie de acest raspuns, actionati cum considerati de cuviinta. Fiecare operator are reguli proprii (conforme cu legislatia) privind roamingul. Cum ziceam, Orange e singurul (din cate stiu) care la activarea roamingului prima data pe un numar se face doar pentru SEE, nu si pentru non-SEE (pentru non-SEE facandu-se manual sau la cererea utilizatorului). Daca la dvs, la preluarea numarului de catre Orange, roamingul era cel international, foarte probabil ca acest serviciu (roaming international) sa fi fost preluat ca atare (adica sa fiti dvs obligata sa vedeti tarifele si acoperirea). Acum, nu ca tin cu ursul (Orange are pacate si fata de mine), dar ANPC specifica, pe site, ca in zonele de granita se poate intra in roaming accidental. Daca nu va intelegeti cu Orange, la ANPC s-ar putea sa fie invocat acest aspect. Si nu stiu cine va avea castig de cauza in aceasta speta de cost in roaming in zona de granita (de obicei castiga operatorul, dar, fiind numar preluat de Orange de la Telekom, s-ar putea sa aveti sanse mai mari de castig dvs).

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Atata timp cat datele mobile au fost deschise, nu se pune problema ca “nu s-a folosit”. Telefonul face trafic in spate si fara sa utilizam noi o aplicatie in mod explicit. Mail-urile se sincronizeaza automat, mesajele pe FB, Instagram, WhatsApp etc. Telekom si Orange au infrastructura diferita, din cate stiu (alte antene, alta acoperire, alte echipamente). E normal sa fie si alte rezultate, in aceeasi zona. La abonamente (nu stiu la Telekom cum e, dar la Orange stiu ca parca asa era), roaming-ul vine activ implicit. Deci nu se cere acordul pentru asta. Se considera un beneficiu care in mod normal ar trebui sa fie util. Dar trebuie un pic de atentie cu el. Parerea mea e ca problema ar trebui solutionata pe cale pasnica cu Orange. Si cred ca se poate. Cu atat mai mult cu cat e un cost neintentionat, iar problema de la granite este cunoscuta. Trebuie doar luata legatura cu cineva si discutat. Si daca nu e nevoie neaparat de roaming, recomand dezactivarea serviciului pe viitor, sau trecerea la o cartela prepaid, unde activarea se face doar cu anumite optiuni de roaming, sau manual, daca se foloseste din credit. De asemenea, recomand dezactivarea optiunii de date mobile in roaming (sau Data Roaming) din telefon. Acea optiune nu vine activata implicit, si asta e exact unul dintre motivele pentru care nu e activata (ca sa nu creeze costuri suplimentare accidental).
Client Orange

mihai_13
Maestru
- Asta se intampla cand nu stii sa folosesti un serviciu telefonic -sa nu stii ce insemna un roaming activ sau inactiv ( chiar daca operatorul nu te anunta TE ANUNTA TELEFONUL oricum ) - sesizarea la opc-anpc iti garantez ca nu o sa aiba sorti de izbanda - gandeste simplu ca TU ai folosit telefonul nu altcineva - ai folosit gresit este problema ta sorry .

ElenaCretu
Începător
Timp de 3h nu am folosit telefonul. Telefonul avand datele active evident ca s-a consumat ceva MB. Avand in vedere ca niciodată nu mi s-a întâmplat asta, normal ca nu m-am mobilizat in niciun fel cand am ajuns in zona asta.

sabinus
Începător
Mie mi-a făcut trafic de 50 euro în 12 minute pe mare între Italia și Grecia. Dormeam în acest timp care oricum nu era un timp rezonabil să îți dai seama ce se întâmplă. Deși nu trece prin Albania, telefonul s-a înregistrat în această țară.