anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Încălcarea a cel puțin art. 2 din regulamentul 612 /2022 al Parlamentului European privind roamingul!

Tudor_Flieger
Începător
Ați citit Regulamentul Parlamentului european 612 /2022 privind roamingul în care este stipulat folosirea opțiunii pe care o ai în România în toată Uniunea Europeană fără alte costuri adiționale (RLAH, "roaming like at home") Cerându-i utilizatorului să activeze o altă opțiune decât cea detinuta, cea de 12 EUR sau 16 EUR, încalcă regulamentul UE 612/2022.
5 Răspunsuri 5

FLo1
#StarMember
@Tudor Flieger: Bun venit în Comunitate. Povestea este frumoasă, aș vrea și eu, dar depinde de furnizorul de servicii. Ca informație suplimentară îți recomand să te axezi mai mult pe EXCEPȚII. Povestea generală este frumoasă. Îți recomand în acest sens informarea celor de la ANCOM despre ”Roaming Like HOME”, în special capitolul 2 cel cu excepțiile: https://infocentru.ancom.ro/roam-like-at-home-ue-see/#1540433259315-fe707f9d-65ad

mihai_13
Maestru
de ce oare nu se vrea a se folosii o alta cartela prepay din tarile in care calatorim in roaming ? - datorita preturilor foarte ridicate - aveti aici un exemplu de preturi la cartela prepay in germania , de urmarit viteza garantata mica si pretul mare 🙂 https://ingermania.ro/retelele-mobile-din-germania/ - normal ca ne place sa folosim o optiune de 6euro de la Orange cu toate benefiicile care sunt intr-o tara in care o cartela cu aceleasi benefici ar costa peste 30euro sau mai mult ... asta daca Orange ar fi mama ranitilor care calatoresc in UE .

Link-ul din textul tău du nu susține ceea ce afirmi! Ești cumva angajat al Orange România și te dai utilizator de cartele pre-pay? Când ai avut ultima dată o cartelă pre-pay, de la un furnizor de servicii gsm din Germania? Prețurile practicate în România sunt cu mult mai ridicate decât în celelalte țări ale uniunii europene. Eg. Eu am o cartelă pre-pay cu 3 GB LTE și 200 minute în uniunea Europeană și multe altele țări din Asia, America de Nord și Sud, Africa, de la O2(Telefónica), pentru doar 9,99 Euro. Venind în România am întrebat la furnizorul meu de servicii gsm, ce opțiuni au pentru roamingul în UE, la care ei au răspuns că așa ceva nu mai au din 2017,deoarece ar încălca prevederile regulamentul 612 al Parlamentului European și comisiei europene privind roamingul în uniunea europeană, așa că pot folosi opțiunea în toată Uniunea Europeană fără alte costuri adiționale, ca și cum aș fi fost în Germania. Orange România încalcă prevederile regulamentului 612 al Parlamentului European și comisiei europene privind roamingul în uniunea europeană, obligându-i pe clienții de cartele pre-pay să acceseze opțiuni mult mai scumpe în cazul în care aceștia se deplasează în uniunea Europeană. 

Orange Romania incalca regulamentul daca NU iti ofera serviciul de roaming? Intreb doar. Este la latitudinea fiecarui operator ce servicii iti ofera si ce nu.

Caz concret: Digi nu a oferit roaming la prepaid (nu stiu acum, in 2022 daca ofera dupa ce nu i s-a mai oferit derogarea), Digi nu ofera VoLTE si VoWiFi la prepaid. Ca sa intelgi: singura varianta la Digi pentru acces la roaming este abonamentul. Ar trebui sa ma adresez la CEDO ca nu mi se ofera? Cartela prepaid Digi a fost cumparata acum 3 saptamani pentru a verifica semnalul (desi as fi vrut sa vad daca pot folosi VoLTE si VoWiFi acasa, unde semnalul este foarte slab la interior).

Oferta comerciala este supusa unor termeni si conditii pe care utilizatorul trebuie sa-i respecte.

Mai jos ai oferta Vodafone DE pentru cartele. Nu inteleg prea mutla germana, dar, daca te-ai legat de preturi, sigur nu ofera ce ofera operatorii de la noi (si la conditii spune ca sunt 4 saptamani, deci 28 de zile nu 30, ca la noi)

https://www.vodafone.de/privat/handys-tablets-tarife/prepaid-ohne-vertrag.html

Pololică
#StarMember
In primul rand, daca se uita cine peste modelul de calcul, preturile la care se face raportarea (netului) sunt cele fara TVA. Pentru un cartelist e mai simplu. Pentru un abonat e mai cu pixul in mana. Intrucat fiecare tara are o cota diferita (m-am optit din numarat la 10 cote standard), automat doi clienti care beneficiaza de aceeasi cantitate de net RLAH (raportata la pretul optiunii/abonamentului fara TVA), vor avea un total de plata diferit. Deci, unde este echitatea intre cetatenii europeni? Doar avem drepturi, nu? Si cum zic si colegii: orice act normativ are exceptii (Digi a fost una din ele. N-am mai auzit sa primeasca derogare acum). La care as adauga faptul ca toti vrem invers proportinoal cu cat platim: pret minim, beneficii maxime (la calitate maxima), iar operatorii invers nou: pret maxim, beneficii minime (la calitate minima). Si de aici, fiecare client cauta punctul de echilibru sau cel mai apropiat punct.