la 01-04-2023 10:57 AM - editat ultima oară la 03-04-2023 09:55 AM de DanielaH
Buna ziua! In urma a mai multor informatii atat de la prieteni, colegi de munca, internet etc, am ales sa ma portez la Orange de la Vodafone deoarece am inteles ca reteaua Orange e mai buna. De cand m-am portat mentionez faptul ca nu mai am acces la 5G (telefonul accepta 5G, am activat 5G, sunt in arie de acoperire 5G sau m am plimbat prin arii cu acoperire 5G, locuiesc in Bucuresti) insa nu am accesul la viteza 5G. De ce? Pe langa asta oriunde ma aflu nu am mai mult de 3 linii semnal, cel mai des am 2 linii de semnal sau 1 cand sunt in spatii inchise, daca sunt afara atat prin zone de periferie cat si in zona centrala a Bucurestiului sau prin alte locatii am maxim 2 linii de semnal uneori daca am norocul ajung la 3 linii de semnal. La Vodafone in schimb aveam mereu 4 linii de semnal mai putin la metrou. Stiti cum as putea sa remediez aceasta problema ?
la 01-04-2023 11:52 AM
Nu ai pentru ce! Daca esti la ORO e bine, pune o captura din meniul *#0011# sa vedem ce parametri sunt, banuiala mea e ca nu ai 5G activat pe cont. Poti sa verifici parametrul DCNR Restriction, sa fie pe false. Daca e true ai restrictie si trebuie sa-ti activeze pe cont profilul 5G si trebuie sa functioneze dupa.
01-04-2023 11:40 AM - editat 01-04-2023 11:41 AM
Trebuie mentionat din start ca Bucuresti e una din zonele predominante Vodafone. In capitala toate site-urile Vodafone au o capacitate ''de nebuni'' aka foarte mare, plus cel mai mult 5G in banda inalta. Au si Orange, insa ei folosesc benzi mai inalte si pentru 4G si acestea nu penetreaza atat de bine in spatii inchise sau intre unele cladiri inalte. Desi majoritatea amplasamentelor sunt in aceleasi locatii pot exista si mici diferente unde de exemplu Vodafone e prezent si Orange nu sau viceversa.
Ce telefon folosesti? Esti client Orange Romania sau Orange Romania Communications?
la 01-04-2023 11:50 AM
Salut! Iti multumesc frumos de raspuns! Folosesc S23 Ultra, client Orange Romania.
la 01-04-2023 11:52 AM
Nu ai pentru ce! Daca esti la ORO e bine, pune o captura din meniul *#0011# sa vedem ce parametri sunt, banuiala mea e ca nu ai 5G activat pe cont. Poti sa verifici parametrul DCNR Restriction, sa fie pe false. Daca e true ai restrictie si trebuie sa-ti activeze pe cont profilul 5G si trebuie sa functioneze dupa.
01-04-2023 01:08 PM - editat 01-04-2023 01:08 PM
Daca esti intr-adevar client ORO (nu OROC), si ai totul activat pe cont, nu ar trebui sa ai probleme. Momentan sunt probleme (in special pe S23 Ultra) cu 5G-ul, pentru clientii OROC. De-aia e foarte important sa stim din start daca esti pe ORO (Orange Romania) sau OROC (Orange Romania Communications). Pentru ca nu e deloc acelasi lucru. 🙂
la 20-03-2024 11:31 AM
Salutare! Foarte utile toate mesajele.
Eu sunt OROC, am s24vultra si DCNR Restriction pe TRUE. Am sunat in call center si mi-au spus ca am abonamentul activ pentru 5g si ca nu am antena langa mine...
Cum pot modifica setarea DCNR?
20-03-2024 11:39 AM - editat 20-03-2024 11:40 AM
Problema nu e de setare, e de suport software pe partea Samsung. Cel mai simplu ar fi sa treci la ORO. Dar daca ai posibilitatea, incearca cartela intr-un alt telefon. Poate un model ceva mai vechi de Samsung (S23/S22). Problema la modelele noi este, dupa cum spuneam si mai sus, partea de suport pentru serviciile astea. Deci...fie astepti un update de la Samsung, fie treci pe ORO.
Pentru test, poti incerca un Prepay de Orange, cu o optiune de 6 euro pe cont, care sa-ti dea acces 5G. Daca ai 5G cu acel SIM, problema este de soft, si de compatibilitate cu serviciile OROC.
Explicatia cu antena ar avea sens daca nu ai semnal in zona. Ai semnal 5G in zona? Pe alte dispozitive functioneaza? Daca da, explicatia mi se pare cel putin hilara. Dar daca nu ai semnal 5G in zona, atunci da, poate fi si de la "antena". 🙂
la 01-04-2023 01:30 PM
Salut!
Și eu cred că nu ai activ profilul 5g, deci trebuie să suni la 300, apoi formezi 1-1-1-0, pentru a intra în legătură cu un consultant sau pe Chat Djingo.
Baftă!
la 01-04-2023 01:37 PM
Dap. Sunt doua variante, dupa parerea mea (@VladMihai):
1. esti pe OROC, pentru un motiv anume (s-a mai intamplat), caz in care nu vei avea 5G pe S23 Ultra (e cunoscuta problema).
2. esti intr-adevar pe ORO, dar ceva nu e configurat corect pe partea operatorului.
Pe partea telefonului, banuiesc ca e setat sa-si ia automat 5G/4G/3G/2G, nu? Daca da, atunci e clar de la operator. Fie nu e activat profilul, cum ziceau si baietii mai sus. Fie...ai aterizat la OROC, si nu ai suport pe partea telefonului (cel putin nu inca), pentru 5G.
la 01-04-2023 03:18 PM
Va multumesc frumos la toti! Am facut cum mi-ati spus. Da, sunt client Orange Romania, si nu aveam de la ei activat 5G-ul, am apelat la numarul dat de voi si a functionat, am 5G. Va multumesc !
la 01-04-2023 03:19 PM
A functionat cum mi-ati spus! Va multumesc! Am sunat la numarul acela.. si da se pare ca nu aveam activata de la ei optiunea 5G! Merci frumos!
la 01-04-2023 03:35 PM
Super! Bravo! Ma bucur ca ai rezolvat! 🙂
la 01-04-2023 05:20 PM
Foarte bine, mă bucur! Am bănuit.
20-03-2024 11:32 AM - editat 20-03-2024 11:40 AM
Salutare! Foarte utile toate mesajele.
Eu sunt OROC, am samsung s24ultra si DCNR Restriction pe TRUE. Am sunat in call center si mi-au spus ca am abonamentul activ pentru 5g si ca nu am antena langa mine...
Cum pot modifica setarea DCNR?
la 22-03-2024 08:11 AM
Ai incercat mutarea cartelei într-un alt telefon pentru a verifica semnalul 5G.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor