anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

De ce este obligatoriu ca la plasarea unei comenzi sa trec CNP-ul?

JustCosmin
Junior

De ce este obligatoriu ca la plasarea unei comenzi sa trec CNP-ul? Este prima data de cand dau comenzi online cand dau peste asa ceva.

21 Răspunsuri 21

delfinas
#StarMember

Poate pentru o mai mare siguranță. De ce te deranjează acest lucru?

Siguranta a ce? Nu sunt absrud, ca e clar ca nu pot face mare lucru cu CNP-ul meu, dar nu vad logica, de ani de zile de cand dau comenzi online, doar pe orange ma lovesc de prostia asta. Inteleg daca se cumpara un telefon cu abonament sa ceri CNP, dar daca iau casti, sau o folie, sau o husa, pentru ce naiba trebuie CNP? Achit cu cardul, imtra banii direct la ei si sanatate, imi trimit produsul. De ce atatea prostii cu CNP?
In comunitatea asta pana acum nu si-a pus nimeni intrebarea ce face orange cu CNP-urile celor care comanda de au pus obligatorie varianta.

ce siguranta? de ce trebuie sa stie orange CNP-ul ? dar daca esti strain si n-ai CNP? cumperi cartela prepay si nu poti reincarca decat in pravalie orange. sau cu cartela. daca esti in strainatate si vrei sa incarci, la revedere orange? CNP se foloseste la evaluare credit score. cartela prepay ar elimina evaluarea credit score pt ca platesti serviciul in avans.  CNP  este foarte important cand se sparge baza de date pt cei care fura identitati. de ce ai incredere oarba in ceva necunoscuti? daca nu te deranjeaza sa impartasesti CNP cu necunoscuti, scrie-l si aici. mai mare siguranta, nu-i asa?

 

arsradu
#StarMember

Salut,

Pentru factura si eventual garantie.

Client Orange

De ce are nevoie de CNP pentru factura și garanție? Întreb de curiozitate, ca nici eu nu am mai văzut asa ceva pana acum. Dacă faci pe firma, da, trebuie CUI, dar pentru persoana fizica nu trebuie CNP. Fac des multe comenzi online pe multe site-uri. Și la Orange pare o chestie relativ noua asta cu CNP-ul, pentru ca am mai comandat și eu chestii de la ei, ultima data acum 1 an și ceva și nu îmi amintesc sa îmi fi cerut asa ceva...

Nici eu n-am mai intalnit. Si n-as sti sa-ti spun de ce anume se cere (mai nou) informatia asta la Orange. Banuiesc ca exista un motiv intemeiat. Dar cat am cautat prin termeni si conditii n-am reusit sa gasesc nimic concret. Tot ce stiu e ca e parte din datele de facturare. Si, prin extrapolare, probabil ca se foloseste si la garantie. 
Daca Orange ar fi vandut produse interzise minorilor ar fi avut un motiv in plus sa ceara o metoda de determinare a varstei. Dar in cazul asta…banuiesc ca e doar pentru facturare si eventual garantie. 

Client Orange

Ai dreptate, asa ma gândesc și eu. Și ma deranjează ca Orange o cam da de gard cu tot felul de politici idioate. Conducerea a luat-o rău de tot pe aratura și dacă nu e schimbata urgent, distruge de tot rețeaua asta. Auzi politica, nu ai voie sa iei telefon decât dacă ai minim 2 ani în rețea, dacă nu ai întârziat cu plata, ca altfel trebuie sa mai aștepți încă un an, nu poți renegocia abonamentul decât dacă tot asa, ai minim 2 ani, dacă ai macar 2 abonamente nu poți obține reducere decât la unul...etc. Si mai sunt. Ce înseamnă rahaturile astea? E ridicol

De aceea eu unul prefer varianta mai simpla, cu prepay si rate pe cardul de credit, in cazul achizitiei unui telefon. Tocmai ca sa evit tot tam-tam-ul asta, si toate frustrarile care vin la pachet (pun intended) cu abonamentele. Imi iau telefon cand am bani si simt ca e nevoie de o schimbare, si nu trebuie sa ma leg la cap pe 2 ani cu un abonament, cand nu e nevoie. :))

Dupa cum ziceam si cu alta ocazie. Da, ai anumite reduceri, si da, poate ca ai, in anumite conditii, anumite beneficii. Dar...puse in balanta...merita tot stresul si toate frustrarile pe care le ai cu abonamentele pentru acele beneficii...? Pentru mine, raspunsul e clar, si avand in vedere ca sunt pe prepay de ceva timp, probabil ca intuiesti care e. :)) Acuma, nah, stii cum e vorba aia: fiecare dupa cum isi asterne, asa doarme. Pana acum, nu am dus lipsa abonamentului (si daca s-ar putea mi-as face prepay si la serviciile fixe), si dupa cate citesc aici in Comunitate, si din ce vad in viata de zi cu zi, nu-mi pare rau ca am ales prepay-ul.

Client Orange

Sincer, asa e cel mai corect, cum procedezi tu. Nu am mai văzut la nimeni politicile astea idioate, restul de 3 operatori se roagă de tine sa îți dea ce Orange nu prea vrea sa îți dea. Pai când aveam unul din abonamente la Orange, nici telefon nu am putut sa iau, ca am întârziat o data o zi cu plata și mi-au suspendat serviciile. Niciodată nu am reușit să mă înțeleg cu ei cum trebuie. În 10 ani la echipa roșie nu am avut niciodată nici o bataie de cap sau problema cu abonamentele, și doar abonamente am avut pentru ca mi-au plăcut cel mai mult beneficiile oferite. Îți dau un exemplu, am luat în 2019 un Huawei Mate 20 Pro, telefon care costa 4700 lei la vremea respectiva și pentru care am platit doar 1000 lei. Îmi făcusem abonament de 250 lei pe luna, nu era cu rate la aia atunci, și după ce l-am luat a dat Dragnea legea aia cu nu știu ce creșteri de taxe pentru operatori și îți permitea sa reziliezi abonamentul dacă nu îți convine. După ce am făcut abonamentul au apărut abonamente la același preț, dar cu beneficii mai bune și am făcut și eu cerere sa îmi dea și mie beneficiile alea dacă tot plătesc atât. Ma suna operatoarea și cică nu mai bine uitam de telefon și va fac un abonament de 13 euro pe luna cu aceleași beneficii pe care le aveți acum? Nici nu am mai stat pe gânduri, am acceptat direct, asta da pomana :)) Si mai sunt exemple. Colaborează mai bine și la renegocieri, telefoane, probleme...etc. De exemplu la un moment dat ma tot sunau cei din echipa magenta ca să plec de la cei din echipa roșie, ca îmi dau ei ce telefon vreau eu și abonament la super preț. Dacă erau T-mobile ca în US și nu Telekom, de dragul nostalgiei ma mai gândeam, dar asa nu. Eu când eram mai mic eram jucător inrait de NFS World, iar ca sponsor principal era T-mobile. Peste tot în joc era reclama la T-mobile, chiar și pe unele mașini :)) Niciodată nu am avut cu nimeni bătăile de cap cu abonamentele, pe care le-am avut cu Orange. Ceilalți abordează altfel problema și colaborează mai bine, sunt mai ok și ar trebui sa ia și Orange exemplu și sa facă la fel...

Banuiala asta nu are nicio justificare, pentru ca potrivit Codului Fiscal, CNP-ul nu este un element obligatoriu necesar a fi inscris in cuprinsul facturii, cu atat mai mult n-are nicio treaba cu garantia. La orice alt magazin online, pentru o eventuala garantie, identificarea unui client se face dupa nume/adresa/numar de telefon.
Ma gandeam ca poate mi-au pus doar mie campul asta obligatoriu in cont, dar pare ca e ceva general. Misto servicii.

E general. Si eu am incercat mai devreme o simulare de cumparare, si m-a notificat ca ii lipseste CNP-ul din datele de facturare. De mentionat ca am mai dat comanda pana acum, si nu am primit notificarea asta. Pe de alta parte, e posibil sa-l fi avut deja salvat. Nu-mi mai amintesc. Dar da, pare o chestie generala. Si de aici si concluzia ce e o cerinta pentru factura. De ce se cere acel CNP, mai nou...asta nu stiu.

arsradu_0-1688758959993.png

N-ar fi rau sa avem poate un raspuns oficial din partea Orange, daca se poate. Posibil sa fie ceva ce ne-a/mi-a scapat. Dar cum ziceam, in T&C nu pare sa fie nimic concret in sensul asta.

 

Client Orange

FLo1
#StarMember

Mda, ciudat este că pe factură nici nu apare CNP-ul. Atunci la ce să-l dai dacă nu apare pe factură? Nici pe garanție nu apare. Deci.... bucătărie internă.

Flo, crezi ca ar putea sa apara doar pe facturile noi…? Sau ai incercat si teoria asta? Nu am Incercat sa cumpar efectiv ceva, ca nu prea am ce, dar ma intrebam daca apare, poate, pe facturile noi. Cele vechi probabil ca nu au avut CNP-ul in primul rand, deci ma gandesc ca e cumva normal sa nu apara nici pe factura. 

Client Orange

Da @arsradu, comandă recentă, număr de abonament și CNP lipsă de pe factură, garanție, deși există și se cunoaște ca abonat.