Hai să "spargem" situația în mai multe probleme:
- costul suplimentar: acesta a fost făcut în mod real, nu doar pe hârtie. Orange nu poate verifica dacă traficul a fost făcut de tine sau de telefon singur. La urma urmei, Orange a furnizat niste servicii și a plătit furnizorii săi pentru asta. Încearcă să iei legătura cu ei pe chat, sa le explici punctual și să îi rogi sa te ajute, dacă pot. Mă îndoiesc sa îți anuleze costul, dar poate sunt de acord să mai "taie" din el sau sa îl eșaloneze pe mai multe luni, mai ales dacă ai istoric de client ok. Nu sunt obligați din punct de vedere legal sa facă acest lucru, iar dacă nu poți dovedi că nu tu ai făcut traficul (ceea ce este aproape imposibil), la suma asta sigur ajungi in instanțe și la executor daca nu o plătești.
- traficul exagerat: feedback la aplicația TikTok, să știe și alții ce se întâmplă. Din punct de vedere legal nu rezolvi nimic, iar banii oricum nu îi poți recupera de la ei.
- controlul traficului: activează din telefon pragul de atenționare la consumul de date și pragul de blocare a datelor mobile la depășirea traficului inclus sau atingerea unui nivel de unde nu mai ești dispus să plătești. Folosește doar softul original, nu roota telefonul. Actualizează tot timpul aplicațiile și sistemul de operare. Instalează un antivirus pe telefon. Evita aplicațiile din afara store-ului. Oprește datele mobile atunci când nu ai nevoie de ele. Dacă ai rețea wifi, configureaz-o in telefon și tine wifi activ când ești acolo. Eu, de exemplu, țin atât wifi cât și date mobile active tot timpul, dar când sunt acasă telefonul folosește exclusiv wifi.
- sugestie pentru Orange: așa cum există cost control în roaming sau la abonamentele de date, introduceți ceva similar la abonamentele de voce: la depășirea unui prag de 10-15 euro cost suplimentar, blocați tot ceea ce nu este inclus ca resursă în abonament și cereți confirmarea prin SMS că utilizatorul dorește restabilirea serviciilor