la 28-08-2023 11:26 PM - editat ultima oară la 29-08-2023 08:14 AM de DanielaH
Buna seara,
la inceputul lui august tatal meu a sunat la Orange pentru a afla ofertele de internet fix, pentru o casa la tara. Pentru Fiberlink 1000 operatoarea i-a comunicat ca au o oferta la 5 euro pret total (primul an, apoi 7 euro, contract pe 2 ani) si tatal meu a acceptat. De asemenea, operatoarea i-a spus ca nu se va face instalarea mai inainte ca tata sa primeasca contractul, de aceea il va trimite cat mai curand la inceputul saptamanii urmatoare si apoi va avea loc instalarea, tata mentionand ca daca nu se realizeza in acea saptamana, va trebui amanat pentru ca nu va mai fi o vreme la adresa.
Nu a primit contractul la inceputul saptamanii, in schimb miercuri a venit cineva si a facut instalarea. Contractul a ajuns cu un curier dupa acea saptamana, cand tata nu mai era acolo si deci a fost returnat (a refuzat sa il lase la altcineva).
De atunci tata a sunat de mai multe ori pentru a primit contractul pe mail, i s-a spus ca sigur, va fi trimis, dar nu s-a intamplat acest lucru si, dupa doua sesizari, azi in sfarsit l-a primit. Evident dupa expirarea perioadei de 14 zile in care ar fi putut rezilia fara penalitati. In contract cu totul alte cifre, abonamentul nu costa 5 euro ci 7 cu reducere, deci 9 euro de fapt, plus 1 euro chirie router plus 1 euro Norton Security plus DS lite (nu stiu daca este contra cost, contractul este taiat in partea aceea de pagina, desi generat probabil automat in format pdf). In total deci cel putin 9 euro si apoi 11. Deci aproape dublu fata de ce i s-a prezentat.
Avand in vedere ca a fost mintit si pacalit (dovada sta inregistrarea convorbirii, banuiesc ca s-a pastrat) si nu i s-a transmis intentionat contractul la timp, cum ar putea proceda pentru a rezilia fara penalitati? La un moment dat exista o lege conform careia pentru contractele incheiate telefonic perioada ar fi de 30 de zile, dar nu o gasesc.
Sau cum ar trebui sa procedam mai departe?
Multumesc.
la 29-08-2023 06:44 AM
Salutare!
Acolo sunt trecute multe chestii, dar sunt și scăzute. Prima lună, oricum vin mai mult, pentru că este 1 lună plus prorata, adică o lună și ceva. Nu știu ce s-a întâmplat concret în cazul respectiv, dar pe contract scrie despre toate și apoi unele dintre ele sunt cu minus, ca și pe factură. De exemplu, Norton antivirus este gratuit primele 2 luni, iar apoi se poate dezactiva.
În speța de față, trebuie vorbit cu cei care ți-au trimis contractul sau îl verifici în My Orange (versiunea web), apoi setări cont-documente- documentele mele, adică de aici:
https://www.orange.ro/myaccount/info-cont/personal-data/online-documents
Poți depune și sesizări, ca să ai număr de înregistrare.
Dacă ești client Orange România (tata, în cazul tău), o poți depune aici, iar dacă ești client Orange Romania Communications (fostul Telekom Fix=Romtelecom), aici.
Baftă!
29-08-2023 09:53 AM - editat 29-08-2023 10:42 AM
Salut,
Cred ca acele 14 zile sunt din momentul primirii contractului. Ca si in cazul produselor comandate online, cele 14 zile incep din momentul primirii produsului, nu din momentul comenzii. Pentru ca daca ii ia 2 saptamani doar sa ajunga la tine, nu vei putea niciodata sa faci vreun retur.
Deci, citeste cu atentie contractul, si daca ceva nu e corespunzator, foloseste una dintre metodele de contact de aici si ia legatura cu un consultant.
De asemenea, dupa cum zicea si Vio, in functie de cand intra in vigoare serviciile, e de asteptat ca prima factura sa fie un pic mai mare. Dar in cazul tau, inteleg ca nu vorbim de factura, ci de contract.
Deci, ia legatura cu un consultant si vezi ce se intampla acolo. O cunostinta apropiata si-a facut si ea abonament de net fix acum vreo doi ani si a primit aceeasi oferta (sau foarte similara). N-au fost probleme de taxare sau neintelegeri. Prima factura a fost intr-adevar un pic mai mare, dar si-a revenit incepand cu cea de-a doua.
Singura problema a aparut in momentul in care i s-a marit abonamentul cu 1€ /serviciu (deci +1€ la net si +1€ la TV), ca parte din valul de mariri aplicat tuturor abonamentelor in perioada respectiva. Dar asta nu e nimic nou. In rest...totul ok.
Deci tind sa cred ca ar trebui sa fie ok si in cazul tau. Dar vezi daca reusesti sa iei legatura cu cineva sa clarifici situatia.
la 29-08-2023 07:36 PM
Va multumesc mult pentru raspunsuri si sugestii. Din pacate contractul nu este disponibil in cont, avem doar acea varianta transmisa ieri pe mail. Si, dupa o lectura atenta a contractului,
- tariful din contract difera de cel comunicat, ajungand sa fie dublu, impreuna cu chiria la router, Norton etc., care nu au fost mentionate deloc. Dimpotriva, operatoarea a insistat ca nu se plateste chirie sau orice altceva, pretul comunicat urmand sa fie si cel final.
- contractul a fost trimis dupa aproape o luna, dupa doua sesizari; cu toate acestea, apare ca fiind incheiat in data de 02.08 si cele 14 zile de reziliere fara penalitati au curs de la acea data; nu ma indoiesc acum ca nu a fost trimis in timp util intentionat.
- numarul de telefon al vanzatorului trecut in contract nu este disponibil si deci nu poate fi contactat.
Din pacate nu mai poate suna la serviciul clienti, fiind acea limita de doua apeluri pe luna, dar va depune sesizare pentru rezilierea urgenta a contractului.
Multumesc inca o data, numai bine!
la 29-08-2023 08:46 PM
Alternativ, daca esti client Orange Romania (NU Orange Romania Communications), ai la dispozitie si chat-ul Djingo cu un click aici.
Pentru cazul asta, si in timpul programului, poti lua legatura cu un operator daca scrii: "transfer operator".
la 30-08-2023 09:29 AM
Ok, multumesc pentru informatie!
06-09-2023 09:11 PM - editat 06-09-2023 09:13 PM
Buna ziua,
revin cu un update al situatiei, in speranta ca si alti potentiali clienti vor afla cat mai multe despre ‘calitatea’ serviciilor Orange.
Pe data de 30 august, am facut o sesizare din contul MyOrange, solicitand rezilierea contractului din cauza problemelor mentionate in primul post. In aceeasi zi, am primit pe mail confirmarea inregistrarii sesizarii impreuna cu numarul aferent, si, o zi mai tarziu, si un sms prin care, din nou, era confirmata inregistrarea sesizarii.
Pe data de 5 septembrie am sunat pentru a verifica statusul sesizarii si am aflat ca:
- sesizarea a fost anulata automat de catre ‘robotel’ sub pretextul ca nu a fost trimisa din contul MyOrange, desi a fost trimisa de acolo; prin urmare am facut o noua sesizare.
- internetul a fost oprit de pe 28 august, deoarece factura nu a fost achitata. Factura pe care nu am primit-o. Ca sa o primesc, noul serviciu ar fi trebuit adaugat manual in cont, utilizand codul de abonat – cod pe care nu il aveam la dispozitie pentru ca acesta se regaseste pe factura pe care nu o aveam.
- valoarea facturii este de 42.4 lei, deci intr-adevar aproape dublu fata de suma de 25 de lei agreata initial. Acest lucru e cu atat mai deranjant cu cat serviciul de internet nu a fost disponibil intreaga luna din cauza intreruperii.
Astazi, 6 septembrie, am incercat sa contactam un operator pe chat, pentru a verifica daca noua sesizare este in procesare si nu a fost, de asemenea, anulata. Experienta a fost dezamagitoare si am renuntat dupa 20 de minute de asteptare. In timp ce explicam problema sau ceream transferul catre un operator, Djingo raspundea cu acelasi ‘Hei, mai esti acolo? Am observat ca nu ai mai scris nimic. Zi-mi te rog cu ce te pot ajuta.” la fiecare trei minute de inactivitate. Parca si chatbotul a fost programat sa isi bata joc de clienti.
Momentan nu avem deci nicio informatie depre data si conditiile rezilierii contractului, probabil vor mai fi necesare alte sesizari pana sa primim vreun raspuns. Pana acum s-au adunat 5, trei pentru a primi contractul si doua pentru a il rezilia.
In concluzie, daca aveti alternativa, evitati Orange pe cat posibil.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor