la 30-06-2025 03:28 PM - editat ultima oară la 30-06-2025 03:37 PM de DanielaH
Buna ziua!
Mi-am prelungit abonamentul de la 5,5 euro la 11 euro cu tva inclus, iar pe prima factura apare asa: In loc de 11 euro, am de platit 78 de lei, cica din cauza migratii, facturarii, etc. Sincer, atata timp cat eu nu am fost informat legat de aceasta facturare in plus la semnarea noului contract, plus ca nu scrie nicaieri in termeni de aceste costuri la prelungire, voi face plangere la ANPC.
la 30-06-2025 04:04 PM
Salut @radumacarie1992,
Din ce observ conform screenshot-ului cu factura, intr-adevar discutam de fenomenul numit "Prorata", mai exact un re-calcul pe doua perioade, prima perioada fiind din momentul activarii abonamentului, iar a doua fiind luna serviciilor in curs.
Trebuie tinut cont ca la orice prelungire ai doua optiuni... Fie activare cu o zi inainte de emiterea facturii (adica prelungirea de pe data de 25 ale lunii cum este la tine), SAU activare in momentul discutiei/cererii de ofertare (unde aici se aplica prorata).
Trebuie mentionat si de faptul ca prorata se intampla doar o data, urmand ca de luna urmatoare sa fie emisa doar valoarea abonamentului tau, adica 11 euro per luna.
Sper ca te-am ajutat cu aceste informatii si iti doresc o zi placuta,
Gabubu
30-06-2025 03:40 PM - editat 30-06-2025 03:43 PM
Salut,
Factura pare corecta, fiind 2 perioade pentru care ai fost facturat diferit:
1. 2.06.2025 - 25.06.2025 facturat la valoarea abonamentului vechi 5,5 euro
2. 26.06.2025 - 25.07.2025 facturat la valoarea abonamentului nou intrat în vigoare 11 euro.
Daca plata a fost efectuată anterior pentru perioadele din factura, atunci contactează serviciul clienți pentru suport.
30-06-2025 03:43 PM - editat 30-06-2025 03:43 PM
Salut!
Sunt doua perioade de facturare diferite, plângerea nu te va ajuta foarte mult. Prima factura din noua perioada contractuală mereu va fi mai mare din cauza ultimei facturi a vechii perioade contractuale.
30-06-2025 03:46 PM - editat 30-06-2025 03:50 PM
Salutare!
Vad urmatoarele in factura:
Cand abonamentul incepe inainte de data emiterii noii facturi, e normal sa fie partial din abonamentul anterior, si partial din abonamentul curent. Verifica cu factura anterioara si comapra si, ulterior, revino cu intrebari.
De asemenea, vezi daca ai avut Netflix sau Orange TV go incluse in abonamentul anterior si in cel curent sa nu mai fie. S-ar putea, macar partial, de aici sa fie problema.
EDITARE:
Abonamentul de 11E = 56.45 lei TVA inclus (47.44 lei fara TVA). Din ce vad, perioada 26.06-25.07 nu ti s-a aplicat reducerea de 50% (verifica-mi calculele daca sunt corecte).
la 30-06-2025 04:04 PM
Salut @radumacarie1992,
Din ce observ conform screenshot-ului cu factura, intr-adevar discutam de fenomenul numit "Prorata", mai exact un re-calcul pe doua perioade, prima perioada fiind din momentul activarii abonamentului, iar a doua fiind luna serviciilor in curs.
Trebuie tinut cont ca la orice prelungire ai doua optiuni... Fie activare cu o zi inainte de emiterea facturii (adica prelungirea de pe data de 25 ale lunii cum este la tine), SAU activare in momentul discutiei/cererii de ofertare (unde aici se aplica prorata).
Trebuie mentionat si de faptul ca prorata se intampla doar o data, urmand ca de luna urmatoare sa fie emisa doar valoarea abonamentului tau, adica 11 euro per luna.
Sper ca te-am ajutat cu aceste informatii si iti doresc o zi placuta,
Gabubu
la 30-06-2025 04:32 PM
Salutare!
Acolo ai aproape 2 luni, între 2.06-25.07. și de acolo și problema. Probabil în data de 2.06. ai cerut modificarea. Nu se anunță așa ceva, din păcate, dar așa se procedează.
Baftă!
@Orange Romania S.A. 2025
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J1996010178400
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor