anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Facturare din burta in prima luna dupa prelungirea abonamenului

radumacarie1992
Junior entuziast

Buna ziua! 

Mi-am prelungit abonamentul de la 5,5 euro la 11 euro cu tva inclus, iar pe prima factura apare asa: In loc de 11 euro, am de platit 78 de lei, cica din cauza migratii, facturarii, etc. Sincer, atata timp cat eu nu am fost informat legat de aceasta facturare in plus la semnarea noului contract, plus ca nu scrie nicaieri in termeni de aceste costuri la prelungire, voi face plangere la ANPC. 

{D117C901-7A74-4885-B361-D429A758A5B7}.png

1 Soluţie acceptată‚

Gabubu
Angajat Orange

Salut @radumacarie1992,

Din ce observ conform screenshot-ului cu factura, intr-adevar discutam de fenomenul numit "Prorata", mai exact un re-calcul pe doua perioade, prima perioada fiind din momentul activarii abonamentului, iar a doua fiind luna serviciilor in curs.

Trebuie tinut cont ca la orice prelungire ai doua optiuni... Fie activare cu o zi inainte de emiterea facturii (adica prelungirea de pe data de 25 ale lunii cum este la tine), SAU activare in momentul discutiei/cererii de ofertare (unde aici se aplica prorata).

Trebuie mentionat si de faptul ca prorata se intampla doar o data, urmand ca de luna urmatoare sa fie emisa doar valoarea abonamentului tau, adica 11 euro per luna.

Sper ca te-am ajutat cu aceste informatii si iti doresc o zi placuta,
Gabubu

Vizualizare soluţie în postul original

5 Răspunsuri 5

MihaiC99
Campion

Salut,

Factura pare corecta, fiind 2 perioade pentru care ai fost facturat diferit:

1. 2.06.2025 - 25.06.2025 facturat la valoarea abonamentului vechi 5,5 euro 

2. 26.06.2025 - 25.07.2025 facturat la valoarea abonamentului nou intrat în vigoare 11 euro.

Daca plata a fost efectuată anterior pentru perioadele din factura, atunci contactează serviciul clienți pentru suport.

teacher_
#StarMember

Salut!

Sunt doua perioade de facturare diferite, plângerea nu te va ajuta foarte mult. Prima factura din noua perioada contractuală mereu va fi mai mare din cauza ultimei facturi a vechii perioade contractuale. 

Pololică
#StarMember

Salutare!

Vad urmatoarele in factura:

  • ai 29.22 lei (34.77 lei cu TVA) ca rectificare. Ar fi bine sa vezi ce ai in factura anterioara ca reducere (cu minus) sau ce optiuni ai avut active (sau ce consum era acoperit de abonamentul anterior si pe cel actual nu s-ar putut acoperi).
  • abonamentu de 5.5E = 28.22 lei, TVA inclus. Din factura vad ca a fost activat intre facturi, si ai partial din abonamentul anteior, mai mare.
  • ai o restiturie si o refacturare de 37.93 lei (45.14 lei, TVA inclus). Ce reglaj s-a facut? E stornat si refacturat

Cand abonamentul incepe inainte de data emiterii noii facturi, e normal sa fie partial din abonamentul anterior, si partial din abonamentul curent. Verifica cu factura anterioara si comapra si, ulterior, revino cu intrebari.

De asemenea, vezi daca ai avut Netflix sau Orange TV go incluse in abonamentul anterior si in cel curent sa nu mai fie. S-ar putea, macar partial, de aici sa fie problema.

 

EDITARE:

Abonamentul de 11E = 56.45 lei TVA inclus (47.44 lei fara TVA). Din ce vad, perioada 26.06-25.07 nu ti s-a aplicat reducerea de 50% (verifica-mi calculele daca sunt corecte).

Gabubu
Angajat Orange

Salut @radumacarie1992,

Din ce observ conform screenshot-ului cu factura, intr-adevar discutam de fenomenul numit "Prorata", mai exact un re-calcul pe doua perioade, prima perioada fiind din momentul activarii abonamentului, iar a doua fiind luna serviciilor in curs.

Trebuie tinut cont ca la orice prelungire ai doua optiuni... Fie activare cu o zi inainte de emiterea facturii (adica prelungirea de pe data de 25 ale lunii cum este la tine), SAU activare in momentul discutiei/cererii de ofertare (unde aici se aplica prorata).

Trebuie mentionat si de faptul ca prorata se intampla doar o data, urmand ca de luna urmatoare sa fie emisa doar valoarea abonamentului tau, adica 11 euro per luna.

Sper ca te-am ajutat cu aceste informatii si iti doresc o zi placuta,
Gabubu

Vio73
#StarMember

Salutare!

Acolo ai aproape 2 luni, între 2.06-25.07. și de acolo și problema. Probabil în data de 2.06. ai cerut modificarea. Nu se anunță așa ceva, din păcate, dar așa se procedează.

Baftă!