la 06-12-2024 12:07 PM
Salutare,
Săptămâna trecută mi-am achiziționat un Router (TP-Link) și am făcut o cerere celor de la Orange să treacă GPON-ul de la Huawei in modul Bridge.
Cei de la Orange se pare că au facut acest lucru (am și confirmat telefonic), GPON-ul a pierdut funcția de Wireless, mai pot accesa doar interfața WEB (192.168.100.1).
Am legat GPON-ul Huawei (LAN1 Port) la router-ul TP-LINK (WAN Port).
Problema:
Router-ul TP-LINK se comportă ca și cum nu primește internet, nu știu ce trebuie configurat, pote mă puteți ajuta. Atașez câteva poze.
Mulțumesc!
la 06-12-2024 12:22 PM
Salutare!
Routerul TPLink ar trebui sa preia niste informatii de la routerul Huawei. Incearca sa resetezi TPLink-ul si sa-l configurezi de la 0 cablat la celalalt router. Asigura-te ca portul de iesire din Huawei este cel corect (teoretic, primul port ar trebui sa fie cel corect).
la 06-12-2024 12:47 PM
Încearcă să selectezi Dynamc IP la configurare.
la 06-12-2024 02:57 PM
Salutare,
Am încercat să o iau de la început, nu am reușit nimic până acum.
Legat de ce zicea Pololică, așa spuneau și cei de la Orange, trebuie folosit LAN1 Port al GPON-ului Huawei.
Ce am mai făcut:
- Am dat disable la partea de DHCP din interfața WEB a GPON-ului de la Huawei (192.168.100.1), din ce am tot urmarit pe net, trebuie facuta si asta; Tot nu merge.
- Am resetat TP-Lonk-ul, am ales încă o dată Dynami IP, tot nimic;
- TP-Linkul are în interfată două butoane Release/Renew care teoretic îl fac să mai caute încă o dată IPul, tot nimic;
la 07-12-2024 02:20 PM
Salutare,
Credeți că a rămas ceva incorect setat de către cei de la Orange?
Nu se asigneaza nici cum IP pe TP-LINK.
la 07-12-2024 07:03 PM
Cu DHCP dezactivat în GPON, Tplink nu va putea "să își ia" un IP niciodată. Nu Orange a greșit ci dezactivarea DHCP este o decizie greșită.
la 09-12-2024 11:05 AM
Salutare Flo,am încercat și această opțiune ca și o alternativă.
1. În primă fază am încercat o conexiune normală; Orange a anunțat că GPON-ul a trecut în modul bridge (Wireless-ul a pierdut opțiunea de internet), am conectat GPON (LAN1) la TP-LInk (WAN).
TP-Link nu primeste un IP valid (am tot incercat sa le resetez, tot nimic);
2.Am conectat GPON (LAN1) direct la Laptop, nici acesta nu primeste un IP Valid;
3. Am incercat sa dezactivez DHCP-ul din interfata WEB a GPON-ului, tot nimic;
Acum am trimis catre Orage un eMail cu urmatoarele intrebari, daca nu o sa raspunda, o sa schimb provider-ul de Internet.
Acestea sunt intrebarile pe care le-am adresat:
1. GPON-ul este configurat corect in Modul Brige?
2. LAN1 este activ pentru Internet? Am încercat să conectez Laptopul-ul pe LAN1 și nu primeste un IP Valid;
3. Routerul meu TP-Link nu primește niciun IP dinamic de la GPON. Este necesar un IP static pentru ca această configurație să funcționeze?
4. Trebuie să folosesc protocolul PPPoE pentru autentificare? Dacă da, care sunt numele de utilizator și parola PPPoE?
5. Este conexiunea limitată de adresa MAC a Huawei? Dacă da, pot folosi clonarea MAC pe TP-Link?
la 09-12-2024 11:28 AM
Salutare!
Pentru punctul 5, as putea detalia eu cum e la mine (client Digi): routerul Digi a fost pus in mod bridge si routerul meu a preluat automat datele PPPoE (stiu ca Digi sunt singurii care au asa ceva la noi). Am resetat (de la 0) routerul personal de doua ori pana acum si de fiecare data a preluat informatiile PPPoE din routerul Digi.
La Orange stiu ca nu se foloseste acest protocol. Cand mi s-a facut trecerea in mod Bridge, am fost intrebat daca am routerul meu conectat la al lor (probabil pentru a testa daca e vreo problema de comunicare intre aparate). Bine, nici nu duce mai mult de 1Gbps aparatura Digi avuta in custodie (nici macar pe fir, deci, oricat as vrea sa fac upgrade peste 1Gbps, nu voi primi nimic in plus).
la 11-12-2024 05:47 PM
Daca routerul celor de la Orange este in mod bridge pe routerul TP-LINK trebuie pus ip-ul extern, netmask si gateway si dns.
Ar trebui sa le ai in contract. Daca nu ti le dau cei de la Orange.
la 11-12-2024 05:53 PM
SI mai ai graija daca alegi sa folosesti routerul celor de la Orange in mod bridge atunci cand ai ceva problema cu internetul daca suni la serviciul clienti si reclami ceva, primul lucru pe care il fac cei de acolo iti dau un reset la router. Atunci revine din bridge in AP si trebuie pus inapoi in bridge, lucru care dureaza cateva ore. Asa ca cel mai bine cand suni la ei le spui direct ca ai routerul in mod bridge sa nu il reseteze.
Am patit asta de 2 ori.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor