Hmm, cred ca aici depinde mult de sistemele folosite:
- In ceea ce priveste consumul, acesta este actualizat o data la cateva ore. Sunt milioane de cartele SIM active, sistemul de tarifare trebuie sa tina pasul cu toate si, cred eu, sunt impuse aceste limitari pentru a nu pune in pericol functionarea corecta a acestuia. Mi-a povestit un prieten de la Vodafone cum ca le-a picat o data sistemul si era panica maxima, ca nu puteau taxa pe nimeni si se pierdeau bani :).
Cred totusi ca daca exista suficient interes din partea clientilor, Orange ar putea lua in calcul micsorarea intervalelor la care se actualizeaza informatiile. Ma indoiesc sa le poata aduce vreodata aproape de timp real.
- In ceea ce priveste platile, depinde foarte mult de modul in care platesti. Daca o plata facuta cu cardul de pe site-ul Orange direct este vizibila in cateva momente si Orange iti poate spune imediat ca ai platit, o plata facuta de la posta, prin banca sau printr-o aplicatie de plati apare in conturile Orange abia in 2-3 zile lucratoare. Nu mai tin minte daca se dezactiveaza imediat butonul de plata sau nu; eu de mai bine de un an platesc prin alte metode de plata.
Timpul pana o plata apare efectuata in cont tine mult de modul in care se deconteaza banii, iar Orange poate confirma primirea platii. De exemplu, o plata facuta prin transfer bancar este vizibila pe extrasul de cont de cele mai multe ori abia in urmatoarea zi lucratoare. O plata facuta prin posta poate dura si 5 zile lucratoare pana apare. Abia dupa ce banii apar in conturile sale, Orange poate confirma plata. Probabil exista niste intarzieri de cateva ore din partea Orange, insa aproape toata asteptarea se datoreaza timpului necesar ca banii sa ajunga efectiv la Orange.
- in ceea ce priveste convorbirile efectuate, desi pe site-ul Orange se mentioneaza 72 de ore, la mine apar in general in 36-48 de ore. Tine tot de sistemul de tarifare si de incarcarea acestuia.
O mentiune suplimentara: in cazul in care ai avut neplaceri si vrei sa verifici frecvent pentru a nu ti se "incarca" factura cu cheltuieli care nu iti apartin, sa stii ca in cazul Orange m-am lovit de aceasta problema o singura data in 15 ani, iar atunci a fost o eroare de sistem legata de ceva consum in roaming desi solicitasem activarea unei optiuni inainte sa ies din tara. Am contactat un consultant pe chat si am solicitat ca din urmatoarea factura sa mi se scada ce am platit in plus, aceasta fiind cea mai simpla si rapida rezolvare. In total, am pierdut mai putin de 10 minute pentru a rezolva situatia - si partea cea mai frumoasa: eram acasa, tolanit pe canapea.