1. Din punct de vedere al GDPR-ului (plus ca are si logica), nu poti castiga un premiu la un concurs la care nu te-ai inscris sau daca nu ti-ai exprimat in mod express optiunea ca datele tale personale sa fie utilizate in acest scop.
2. La orice concurs / campanie promotionala / orice, taxele si impozitele aferente sunt suportate de catre organizator. Pe romaneste, nu trebuie sa platesti nimic pentru a intra in posesia unui premiu.
3. Tot ce inseamna concursuri organizate in mod oficial, se regasesc pe pagina oficiala de internet a organizatorului. Tot acolo este descris mecanismul campaniei, termeni si conditii, date de identificare organizator, politica confidentialitate, premii, valoarea lor, modul de acordare, exista un info line gratuit sau cu tarif standard.
4. De regula paginile oficiale ale companiilor din Romania au extensia .RO si nu .click , .promo, .tk, .ml, .cf, .ga, .prize sau orice alta extensie exotica de domeniu.
5. Prezenta unei suite de securitate configurate corespunzator, cu rezultate si istoric dovedit ar trebui sa "simta" aceste tentative de scam / phishing.