la 15-12-2023 06:05 PM
Buna ziua,
Bunica sotului avea un contract cu fostul furnizor Telekom. A renuntat la el si astazi a primit o notificare de la o firma de recuperare creante ca are de achitat suma de aprox. 700 lei pentru o factura restanta de 300 lei despre care nu avea habar. Diferenta de peste 400 de lei sunt dobanzi si penalitati acumulate intr-un interval de 2 luni de zile. Inclin sa cred ca este o tentativa frauduloasa a cuiva rauvoitor de a lua bani de la ea , fiind o persoana de peste 80 de ani. In caz contrar practica companiei Telekom (refuz ca cred ca Orange este in stare de asa ceva) este una josnica si ne vom adresa ANPC, presa si justitie pentru a ne face dreptate si ca astfel de practici sa fie descurajate.
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns.
Multumesc
Irina
la 16-12-2023 02:48 PM
Buna @IrinaMihalache,
Notificarea ta nu are legătura cu Orange Romania sau cu Orange Romania Communications(vechiul Telekom FIX) ci are legătura cu TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS S.A. așa cum este precizat si in captura de ecran atașata de tine. Va trebui sa iei legătura cu ei de aici daca dorești mai multe detalii: https://telekomromobile.custhelp.com/app/ask
sau aici https://telekomromobile.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/191
15-12-2023 08:05 PM - editat 15-12-2023 08:07 PM
Salutare!
Te sfătuiesc să depui o sesizare scrisă din secțiunea Contact ( mai jos scrie Trimite-ne un mesaj), pentru că e cel mai sigur:
https://www.orange.ro/contact/
Sper să se rezolve problema cât mai repede!
Eu nu sunt un reprezentant Orange, ci exprim doar un punct de vedere personal.
Succes!
la 16-12-2023 10:22 AM
Un sfat personal, gestionati voi abonamentele parintilor si bunicilor la diverse servicii, mai ales daca sunt in varsta. In felul asta evitati situatii de genul. Din pacate, legal, faptul ca "nu stii" de o factura, nu te exonereaza de plata ei si a eventualelor penalizari care se pot aplica.
16-12-2023 10:41 AM - editat 16-12-2023 10:42 AM
Buna,
Acea factura de care se vorbeste in mesaj exista? Se poate trimite pe un mail, ceva? Daca da, spune-le sa-ti trimita factura sa vezi si tu despre ce factura e vorba si daca e sau nu neplatita.
Ideea e ca, in functie de cand s-a facut rezilierea contractului, si cand a incetat efectiv furnizarea serviciilor, e posibil sa mai vina o factura dupa aceea, pentru zilele/perioada in care serviciile au fost inca active.
Cu toate astea,…ar trebui sa vina prin aceleasi metode ca si celelalte. Adica…nu stiu cum de nu a ajuns. Sau…a ajuns? Asta as vrea sa inteleg eu daca as fi in locul tau. Ca presupun ca nu era o problema sa se achite factura, daca ati fi stiut de ea. Astfel incat sa nu se ajunga aici in primul rand. Dar nu poti sa nu trimiti factura (vorbesc de Telekom evident), si sa vii dupa ceva timp, ca nu ti-a fost achitata o factura si acum datoria a fost trimisa catre firmele de recuperari. Aia nu mi se pare ok. Deci, trebuie vazut in primul rand daca a fost emisa acea factura, daca a fost trimisa, si prin ce metoda.
Si da, dupa cum zicea si Cristian, ar fi bine ca in cazuri de genul asta, abonamentele persoanelor in varsta, sau a celor care nu se descurca foarte bine cu tehnologia, sa fie gestionate de cei care se descurca. Pentru ca, din chestii de genul asta, se poate ajunge foarte departe. Si e pacat.
De asemenea, doar ca idee, Telekom Romania Communications, actualmente Orange Romania Communications, este in continuare (nu stiu pentru cat timp, dar momentan este) o institutie diferita de Orange Romania SA. Se fac demersuri constante pentru fuziunea celor doua, dar momentan, din cate stiu, cele doua opereaza ca institutii diferite, dar parte a grupului Orange. Deci, faptul ca a fost achizitionat de grupul Orange…nu inseamna ca serviciile si practicile Telekom s-au si schimbat peste noapte. De fapt, sunt destul de sigur ca nu s-au schimbat deloc. Dar asta e alta discutie. 🙂
Oricum, daca vrei sa te ocupi tu de chestia asta, eu zic sa le iei pas cu pas. Adica, intai vezi daca s-a emis o factura asa cum pretind ei ca s-a emis (lucru deloc imposibil). Cere sa ti-o trimita si tie, sau vezi daca reusesti sa faci rost de ea. Dupa un numar de factura, o data a emiterii, chestii de genul asta. Daca factura se primea pe mail, poate se poate verifica acea adresa de mail. Daca se primea in format fizic si doar fizic, poate inca le mai are. Persoanele in varsta tind sa stranga si sa pastreze chestii de genul asta. Deci, vezi daca mai are cumva acea factura. Dupa care, trebuie vazut ce s-a intamplat cu plata. A fost facuta? Daca da, cand? A fost in termenul de plata? A fost platita dupa scadenta?
Stiu ca sunt multe detalii, dar fara a intelege exact ce s-a intamplat cu acea factura, nici nu poti sa vezi daca toata povestea asta cu firma de recuperari are vreo baza sau nu. Deci, sa ajungi mai departe in instanta si tot asa, este un pas destul de indepartat, dupa parerea mea. Nu zic ca nu ar fi perfect intemeiat. Nu spun asta. Zic doar ca ar trebui intai verificate cu atentie conditiile in care s-a ajuns in punctul asta. Pornind de la acea factura. Ca pana la urma, asta e baza disputei.
Din pacate, si eu, ca si colegii care au scris aici, suntem clienti Orange, nu suport Orange, sau angajati Orange. Deci, tot ce putem face (si am incercat sa fac asta prin acest mesaj) este sa incercam sa te ajutam cu un sfat, cu o idee, si poate reusesti in felul asta sa ajungi si la o solutie.
la 16-12-2023 01:57 PM
Va multumesc tuturor pentru sugestii. Le voi pune in aplicare si vom vedea daca avem succes. Ca idee nu am gasit niciun email cu factura restanta, nici notificare din partea Telekom, nimic. Orange prin aceasta preluare aTelekom, ar trebui sa schimbe astfel de practici care probabil sunt ramase de pe vremuri de mult apuse. Una e cand ai de-a face cu un client rau platnic in mod succesiv si alta e cand e vorba de un client bun platnic care rezilieaza contractul. Sa ai o astfel de atitudine pare mai mult ca o vendetta. Dar pierderea va fi tot a lor pentru ca personal, aceasta poveste, ma determina sa ma gandesc daca sa mai prelungesc contractul cu ei si probabil nu voi fi singura.
Zi frumoasa va doresc!
Irina
la 16-12-2023 02:56 PM
Corect. Cu toate ca sfaturile se aplica indiferent de caz, ceea ce a fost preluat de la Telekom, de catre Orange, este partea de servicii FIXE. Uitandu-ma mai atent la screenshot-urile tale, si dupa mesajul lui Rafa, constat ca e vorba de Telekom Romania MOBILE Communications. Adica divizia de servicii MOBILE a Telekom-ului. Nu cea preluata de Orange.
Deci....destinatar gresit, ca sa zic asa. 🙂 Problema trebuie rezolvata cu cei de la Telekom Mobile, pentru ca serviciile sunt ale lor.
la 16-12-2023 02:48 PM
Buna @IrinaMihalache,
Notificarea ta nu are legătura cu Orange Romania sau cu Orange Romania Communications(vechiul Telekom FIX) ci are legătura cu TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS S.A. așa cum este precizat si in captura de ecran atașata de tine. Va trebui sa iei legătura cu ei de aici daca dorești mai multe detalii: https://telekomromobile.custhelp.com/app/ask
sau aici https://telekomromobile.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/191
la 16-12-2023 02:59 PM
Multumesc! Incerc si asa.
la 16-12-2023 03:00 PM
Cu drag, sa ne spui ce ai rezolvat.
la 28-02-2024 04:54 PM
Ma aflu intr-o situatie asemanatoare, primind o factura Orange de la ACOD. Daca Orange a vandut creante catre ACOD, n-ar trebui instiintat si clientul (fostul client, in cazul meu)? Suma nu este mare, dar daca maine mai primesc o factura Orange de la altcineva ce fac, platesc?
la 28-02-2024 07:45 PM
Noi nu am rezolvat nimic. Ei ne scriu sa platim, noi le raspundem ca nu si tot asa. Pana nu fac dovada ca au trimis factura pe care o invoca ca fiind restanta, nu platim nimic.
la 28-02-2024 10:43 PM
Experienta proprie este cu Digi. de vreo cinci ani ei ma cauta sa le platesc, eu le cer factura detaliata cu ce e de plata si metoda de calcul. Au incercat sa ma dea pe la recuperari creante, dar degeaba.
Mai mult decat atat, o magarie pe care au facut-o a fost sa imi trimita scrisoare de la executorul judecatoresc ca urmeaza sa ma execute daca nu platesc. Executorul nu poate executa fara o sentinta judecatoreasca. Am vrut sa ii dau eu in judecata, dar am vorbit cu un avocat, iar timpul, nervii plus banii pierduti nu justificau actiunea. Inca astept sa ma dea ei - desi a trecut termenul in care mai puteau face ceva. Eu nu ma intorc la ei, ei au ramas cu o factura neplatita pentru ca nu o pot justifica. 🙂
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor