la 30-01-2023 04:01 PM
Buna ziua!
Am fost apelat de numarul 0214330000. Conform portabilitate.ro, acesta este un numar aflat in reteaua Orange Romania Communications. Nu am raspuns la apel, fiindca nu am niciun motiv sa o fac.
Am cautat online "recenzii" pentru acest numar. Iata cateva:
"e vrajeala..o baba care se da ca i de la orange si am castigat mega promotie"
"Este un escroc care se da drept reprezentant Orange si iti cere la telefon date personale"
"De pe acest numar suna o escroaca care se da a fi ba de la ING ba de la Orange si incearca sa obtina date financiare, trebuie raportat la politie"
Gasiti mai multe recenzii online. Intrebarea mea este: apartine acest numar de telefon Serviciului Clienti Orange? Chiar acum, in timp ce scriu, ma suna a doua oara. Daca acest numar nu este unul de asistenta Orange, de ce indivizii care suna oamenii de pe acesta se dau a fii consultanti Orange? De unde au acces la datele clientilor? E evident de unde, poate le-au fost vandute....imprumutate, sau mai degraba furate? Cine stie? Cand eram la Telekom tot asa ma sunau unii si aveau acces la baza mea de date desi nu erau numere Telekom. Le-am facut o sesizare si s-a rezolvat problema, numerele respective au fost suspendate.
Deci: Cine ma suna?
30-01-2023 04:20 PM - editat 30-01-2023 04:21 PM
Numarul e de fix. Si…cel mai probabil, daca esti fost client Telekom, de acolo au si numarul. Nu stiu daca numarul 335 (pentru GDPR) se aplica si in cazul tau. Dar cred ca n-ar strica sa incerci sa-ti ajustezi preferintele GDPR. Pentru orice eventualitate.
la 30-01-2023 04:05 PM
Si uite ca suna si a treia oara.... Ce-am mostenit oare? :)))
la 30-01-2023 04:57 PM
Daca esti atat de curios, nu mai bine raspunzi si afli misterul?
30-01-2023 05:02 PM - editat 30-01-2023 05:04 PM
In cazul asta, cred ca stim deja ca nu e un apel legitim din partea Orange. Deci, nu mai e o chestie de curiozitate, ci mai degraba de: cum ii fac sa nu mai sune? :))
Si da, poti sa raspunzi. Problema e ca, odata ce raspunzi, posibil sa nu mai scapi de ei. :)) Unii dintre oamenii astia pot sa fie foarte, foarte insistenti.
Deci...odata ce ai aflat cine te suna, sau cine ar vrea sa te sune, daca nu esti interesat si vezi ca tot insista, block number, si cu asta basta. Si pentru alti amatori, modifici preferintele GDPR. Ar trebui sa ajute...macar un pic. Si binenteles, mare atentie cui ii dai numarul de telefon. Daca un site sau serviciu nu are nevoie neaparata de numarul de telefon, nu il oferi de bunavoie!
la 30-01-2023 05:05 PM
Nu sunt chiar atat de curios incat sa raspund. Nu-mi place cand sunt sunat de straini si indivizi misteriosi pentru ca eu nu raspund niciodata la numere necunoscute
la 30-01-2023 05:29 PM
Si eu la fel. Ma enerveaza chestiile astea. Daca stiu ca am de primit un apel (curier, echipa de suport in urma unei solicitari, etc etc), n-am nicio problema. Dar ma enerveaza indivizii astia care suna cu “studii de piata”, sau “oferte" si incep sa te intrebe tot felul de chestii mult mai detaliate decat un simplu studiu de piata (vezi Kantar de exemplu). Mi se pare ca da un pic spre scam/phishing. Asa ca, daca vreau oferte, le cer eu (cu riscul de a rata o “super mega oferta”). Daca vreau sa particip la studii de piata, ma ofer disponibil. Daca n-am facut-o, nu vreau sa fiu contactat. Atat de simplu. Nu vreau sa mi se bage pe gat. Asta ma deranjeaza cel mai mult. Mi se pare super intrusive. E ca si cand intri in casa mea fara sa bati la usa. Si cu toate ca pot sa te invit foarte frumos sa pleci, as prefera sa nu intri nepoftit in primul rand. 🙂
la 30-01-2023 07:06 PM
Nu-ți intra cu forța în casă, chiar suna înainte. 🙂
Asta e, când ai telefon, te mai suna lumea, că îți place sau nu. Vrei sa nu te mai deranjeze numere necunoscute, e simplu, pui block pe tot ce nu e in agendă, dar s-ar putea sa ratezi și apeluri importante.
Eu am lucrat cândva și că operator de interviuri telefonice sau door to door, nu de plăcere, ci de nevoie, pentru că salariile în învățământ erau tare mici atunci și era bine când mai câștigam un bănuț in plus. Așa că știu ce înseamnă să fii platit la numărul de chestionare făcute ca lumea și până la capăt. Nu erau plătite pe măsura efortului, dar nu era deloc plăcut când cu greu îți răspundeau oamenii, nu se încadrau in publicul țintă sau aveau răbdare până la capăt. Așa că eu răspund la sondaje și îmi cer iertare daca nu sunt in publicul țintă și nu pot ajuta omul sa obțină un ban cinstit. Până nu treci tu prin niste situații, nu le înțelegi... Ei nu vor să va deranjeze, daca fac meseria asta de operator interviu e, de cele mai multe ori, de nevoie și sunt de admirat, e din ce in ce mai greu să obții niște opinii, putini mai sunt dispuși să răspundă la chestionare, mai ales daca nu sunt cointeresați.
30-01-2023 08:05 PM - editat 30-01-2023 08:07 PM
Inteleg… si multumesc frumos pentru detalii. Ideea e ca sunt foarte multi care suna total aiurea. Cum faci diferenta intre un apel legitim si un potential scam? Raspunzi, nu? Nu am timp sa fac screening la apeluri de genul asta. Si, cu tot respectul pentru cei care au facut asa ceva (si da, imi inchipui ca nu e usor), nu pot sa am incredere. Si cum ziceam, daca voiam sa particip la astfel de sondaje, ma faceam disponibil de la bun inceput (nu stiu unde ajung aceste sondaje, dar nu pare sa se tina cont de ele, deci, nu fac altceva decat sa colecteze date; multe date). Atata timp cat nu m-am facut disponibil pentru astfel de sondaje, nu vreau sa fiu contactat pentru sondaje. Or fi si firme legitime si sondaje legitime, dar si multe scam-uri. Asa ca prefer sa zic nu by default. Experienta mea negativa cu apelurile de genul asta ma face sa fiu foarte reticent la noi apeluri. In momentul in care iti intra unul cu bocancii, nu mai deschizi usa si urmatorilor, sa faca acelasi lucru. N-am nimic impotriva sondajelor in general. Am o problema in momentul in care acele sondaje intra foarte mult in viata ta, in momentul in care colecteaza foarte multe date, si in momentul in care observ ca toate acele date nu fac nicio diferenta. Adica, de ce ma mai intrebi ce parere am despre anumite subiecte daca n-ai de gand sa tii cont de asta? Inteleg, cel care face interviul nu o face pentru el. Dar zic asa. Pentru mine, cel care a participat la acel interviu si care spera ca parerea lui o sa faca o diferenta, e cat se poate de frustrant sa vezi ca de fapt, tot ce voiau este sa colecteze date. Nu intereseaza pe nimeni parerea ta. Inclusiv la Orange am tot trimis solicitari de semnal, feedback etc. S-a rezolvat ceva? Nu. Pentru ca motive.
Inteleg ca cei care fac acele sondaje n-au nicio vina (cu toate ca am mai intalnit si cazuri in care daca nu esti de acord cu sondajul sau ceva, te injura si-ti inchid telefonul in nas, ceea ce nu mi se pare ok, si nu ajuta deloc ideea de a fi deschis la astfel de sondaje).
Dar nu ma pot abtine sa nu ma intreb:
1) de unde au acea baza de date cu numere de telefon?
2) unde ajung toate acele date? Cine le foloseste si in ce scop? Pentru ca e clar ca nu e acela pentru care au fost cerute. Daca vezi ca 80% dintre cei pe care i-ai intervievat nu sunt multumiti de serviciile pe care le oferi, si tu in continuare refuzi sa faci ceva in sensul asta, atunci tot timpul si toata munca depusa si de operatorul de interviu, si de client, sunt in zadar. Altfel spus: de ce mai intrebi, daca nu te intereseaza sau nu esti dispus sa faci ceva in sensul asta? Asa ca, eu unul sunt satul, si dezamagit de toata chestia asta. Sunt sceptic si nu-mi mai vine sa ma implic in nimic, pentru ca vad ca nu se face nimic.
la 30-01-2023 08:29 PM
Daca îți vorbesc urat când îi refuzi, înseamnă că nu e ceva curat acolo. Institutele de sondare a opiniei au sisteme de înregistrare a convorbirilor și te și anunță de la începutul discuției.
1. De unde au numărul tău de telefon? Ori cumpără bazele de date de la diferite firme, poate au chiar de la clientul sondajului, care poate fi o firma, un magazin și are o baza de date cu clienții săi sau pur și simplu au un generator de numere de telefon.
2. De obicei, au un scop bine definit aceste sondaje, pt că nimeni nu dă bani aiurea daca nu are interesul de a își îmbunătăți locul pe piață. Află gustul publicului țintă și acționează în consecință. Nu e vorba doar de Orange, sunt multe alte firme, instituții sau partide care vor sa afle ce-și doresc oamenii. Poate că nu vezi clar diferențe, dar îți spun că există. Așa apar produse/servicii noi și dispar unele vechi, partidele știu cam care e opinia publică și, daca ii duce capul, știu ce oameni să bage in fața sau pe ce să pună accent in campanie.
Mai sunt și alte instrumente: focus grup, testare de produs etc...
la 30-01-2023 08:40 PM
Delfinas, multumesc frumos pentru toate amanuntele si pentru rabdarea de a-mi explica cateva dintre lucrurile astea. 🙂 Sunt sigur ca multi nu le stiu. Si, cu toate ca inca nu sunt pregatit sa deschid "usa" oricui, o sa iau in calcul cele spuse de tine.
Multumesc frumos. 🙂
la 30-01-2023 08:56 PM
Cu placere!!! E normal sa nu stii detaliile astea, daca nu te-ai "lovit" de ele. 🙂
30-01-2023 04:10 PM - editat 30-01-2023 04:11 PM
Numarul este din reteaua Orange (fost Telekom), dar nu este numar "oficial" Orange.
Legat de unde au numarul tau: pot fi mai multe explicatii, e cu dus si cu intors. Il pot avea, practic, de la oricine.
EDIT: pot suna la plesneala, nu este neaparat nevoie sa ai o baza de data. Cine raspunde si da detalii... nasol.
30-01-2023 04:20 PM - editat 30-01-2023 04:21 PM
Numarul e de fix. Si…cel mai probabil, daca esti fost client Telekom, de acolo au si numarul. Nu stiu daca numarul 335 (pentru GDPR) se aplica si in cazul tau. Dar cred ca n-ar strica sa incerci sa-ti ajustezi preferintele GDPR. Pentru orice eventualitate.
la 30-01-2023 04:43 PM
Imi poti spune si cum fac aceste ajustari?
30-01-2023 04:52 PM - editat 30-01-2023 04:54 PM
Da, de la 335, intri in fiecare sectiune si selectezi tasta corspunzatoare pentru optiunea NU.
Alternativ, poti incerca si din My Orange web, cu un click aici (My Orange > Setari cont > preferintele mele) dar din nou, nu stiu daca se aplica si la tine. Trebuie incercat.
Mie unul mi s-ar parea normal ca cele doua sa fie sincronizate, pentru ca e vorba de aceleasi preferinte pentru acelasi numar. Dar...se pare ca nu sunt, sau cel putin interfata nu pare sa sugereze lucrul asta. Deci...eventual le poti seta in ambele locuri. :))
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor