la 20-05-2022 04:27 PM
Zilele trecute mi-a atras atenția o cifră dintr-un raport de statistică: “Aproximativ 7 miliarde de mesaje vocale sunt trimise zilnic pe WhatsApp în toată lumea”, iar asta mă duce cu gândul la faptul că mesajele vocale devin o opțiune de comunicare din ce în ce mai răspândită. De ce să scrii sau să suni când poți lăsa un mesaj vocal pe WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram sau Snapchat?
Am analizat și am citit mai multe despre acest comportament și împărtășesc cu voi câteva informații despre cum a luat naștere această practică, cum s-au adaptat platformele sociale și care sunt avantajele mesajelor vocale.
Mesajele vocale - pe calea cea bună către success
Boom-ul mesajelor vocale s-a declanșat o data cu începutul pandemiei, atunci când absența interacțiunilor fizice și măsurile de distanțare socială ne-au schimbat obiceiurile și a trebuit să găsim o nouă modalitate de a rămâne conectați cu ceilalți.
Platformele sociale s-au adaptat ușor acestui trend și au dezvoltat noi caracteristici legate de partea de audio, pentru a răspunde mai bine așteptărilor utilizatorilor. Putem lua exemplul WhatsApp, care permite acum utilizatorilor să asculte mesajele vocale chiar și atunci când se află în afara aplicației și să accelereze ascultarea x1.5 sau x2.
Există și aplicații pe care le putem utiliza pentru a transforma mesajele vocale în text (Transcriber pentru WhatsApp), iar pentru cine vrea să se distreze, vocea poate fi schimbată cu o aplicație de modulare (e bine să ne asigurăm înainte că persoana care primește mesajul înțelege că este o glumă).
Cât despre Facebook Messenger, aplicația a prelungit recent durata vocilor de la 1 minut la 30 de minute: suficient pentru a spune o poveste frumoasă și lungă...pentru fericirea unora...sau nemulțumirea altora!
Mesaje vocale - mai uman, mai rapid, mai ușor?
Folosirea vocii are avantajul de a da tonul potrivit mesajelor noastre și de a ne transmite mai bine emoțiile, dând o latură mai „umană” decât un simplu mesaj scris. Sunt diverse studii care au demonstrat faptul că suntem capabili să identificăm doar din vorbire atât vârsta și caracteristicile, cât și autenticitatea și încrederea în sine a interlocutorului.
„Stai, îți trimit un mesaj vocal, e mai ușor!” Acest tip de propoziție devine din ce în ce mai des întâlnit pentru pasionații de audio. Dincolo de voce, aspectul simplu „practic” este unul dintre motivele folosirii mesajelor vocale. Nu este nevoie să petrecem timp scriind un mesaj când îl putem “transcrie” direct oral. Într-o lume în care se pare că alergăm din ce în ce mai mult, trimiterea unui mesaj vocal se dovedește a fi o adevărată salvare de timp pentru unii.
O altă observație: dacă mesajul vocal este o alternativă la mesajul scris, acesta poate fi și o modalitate de a ocoli apelul telefonic, o evadare ideală pentru toți cei îngrijorați de apelurile clasice, unde nu pot avea control asupra timpului și nici a mesajului pe care vor să îl transmită.
Dar trebuie să recunoaștem că sunt și persoane care pur și simplu nu se simt confortabil să comunice oral, indiferent de vârstă. Dacă ascultarea unui mesaj vocal este ușoră, trimiterea unuia poate fi o adevărată provocare pentru unii, existând teama de a nu se exprima bine sau de lipsă de naturalețe, astfel înregistrarea unui mesaj vocal poate fi derutantă.
Inchei prin a vă întreba șI pe voi ce părere aveții: Utilizați mesajele vocale? Sau preferați să scrieți?
P.S. Binențeles că aș fi putut să înregistrez un mesaj vocal aici în loc să scriu atât 🙂
la 20-05-2022 05:17 PM
la 20-05-2022 06:02 PM
la 20-05-2022 07:56 PM
la 23-05-2022 12:12 PM
la 23-05-2022 01:49 PM
la 29-05-2022 12:53 AM
la 09-06-2022 02:38 PM
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor