anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Cum oprești un SMS scam de pe număr scurt? ex: 1898 plata colet, 1879 tombola Binance

FreemanGordon
Junior

TL;DR: nu poți 🙂 pentru că nu există soluții de a raporta imediat un 0-day SMS scam

Dar poți contacta Orange pe chat pentru a afla ce companie deține numărul scurt care a trimis mesajul respectiv, Orange e suficient de amabil cât să-ți zică cine e (dar doar atât, mai departe te descurci), apoi cauți firma respectivă pe gugăl, afli numărul/email de contact și îi informezi despre mesajul pe care l-ai primit. Ei vor verifica mesajul și îți vor răspunde cu: 

"Referitor la sesizarea dvs, putem sa precizam ca unul dintre clientii nostri pentru care oferim servicii de transmitere SMS a fost supus unui acces neautorizat, prin care s-a preluat controlul trimiterilor SMS din contul asociat acestuia. Trimiterile respective au fost blocate la momentul identificarii si a fost restrictionat accesul la aplicatia de transmitere SMS pe perioada investigarii fraudei. Am solicitat clientului nostru sa ne precizeze daca exista corelare intre baza lui de date si trimiterile sms sau daca cel care a realizat frauda a folosit o baza de date diferita. Am sa revin la dvs cat de repede posibil, imediat ce primesc un raspuns de la client. Regretam acest incident, dar precizam ca oferim serviciul de trimitere sms numai in baza unui contract in care clientul se angajeaza ca foloseste DOAR baza de date proprie pentru care detine acordul de transmitere comunicari prin sms."

Pe scurt, clientul lor CICĂ a fost hăcuit și s-au trimis SMS-uri de pe contul lui. 

I-am mai întrebat și "cum putem raporta un SMS fraudulos, trimis de compania dvs., pentru a informa toți destinatarii acestuia să nu cadă în plasă?" la care mi s-a răspuns cu: 

"   "

Ați înțeles? Așa să faceți. 

Faptul că poți să recunoști și să blochezi un număr te apără doar pe tine, cel care ești informat, în timp ce SMS-ul ajunge la multe alte persoane neinformate care vor pica în plasă.

Dacă în urma raportării unui SMS către firma de marketing se constată că SMS-ul trimis de unul din clienții lor este un scam, destinatarii acelui SMS ar trebui să fie informați, dar nu o fac.

0 prevenție, 0 răspundere, 0 sancțiuni, dar destinatarii pierd bani. 

3 Răspunsuri 3

Blue12
Senior

Se zice ca “not my circus, not my monkeys”. Cam după acest principiu funcționează respectivele companii. Ce ai putea face pentru a-i preveni pe ceilalți ar putea fii o postare pe social media, sau pe site-uri de genul cinesuna 🤷

Corect, poți posta pe social media și pe site-uri dedicate dar informația nu va ajunge la urechile tuturor victimelor. Compania de marketing responsabilă de acel număr ar putea trimite un SMS victimelor prin care să-i informeze, că doar ei știu exact cine a fost afectat.

UW25
Junior

Chiar daca ar primi sms-uri de avertizare tot ar fi prea târziu deoarece cei “neinformați” au accesat deja link-urile.

Depistarea accesului neautorizat nu se realizează instant.

Singurul mod de prevenire este informarea personala despre fenomen  și luarea unor măsuri de securitate suplimentare.

In firmele care se respecta se fac anual cursuri speciale de securitate cibernetică (phising/smishing).

Trebuie sa ne informam continuu și să învățăm să facem diferența între mesajele/emailurile reale și cele false.