la 17-02-2023 02:42 PM - editat ultima oară la 17-02-2023 02:53 PM de DanielaH
Salut
Am o problema in legatura cu contractul de la orange. Contractul a fost pe numele tatalui meu , acesta a decedat acum 6 luni , am fost la orange sa reziliez contractul , dar ideea a fost ca aveam numarul de telefon la abonament pe contract . Am fost la sediu si le am spus ca mi doresc sa mi pastrez numarul de telefon , dar aceasta sa nu mai fie la abonament, sau daca este la abonament sa l trec pe numele meu .Acestia mi au spus ca nu este posibil pana nu trec 30 de zile dupa rezilierea contractului. Au trecut zilele , si ieri am fost la sediu sa le spun din nou de aceasta problema cu numarul. Mi au spus ca ei nu fac asa ceva, si mi au dat numarul de telefon general 300 , sa sun la ei sa vedem daca putem gasi o solutie sa mi recuperez numarul. Intrebarea mea este daca se poate rezolva ceva.
Multumesc frumos!
la 17-02-2023 02:49 PM
Salutare si imi pare rau pentru deces!
Din pacate, fara abonament (macar 6 luni) nu cred ca scapi. La decesul titlularului, contractul se inchide, iar numarul ar trebui sa intre in carantina ("neutilizare") cateva luni (ori la Orange, ori la operatorul initial daca vorbim de un numar portat). In urma cu mai multi ani stiu ca periaoda de carantinare este un an, dar, mai aproape de zilele noastre, am auzit ca perioada s-a redus la 6 luni de carantinare.
Dar, ca sa-ti raspund: daca numarul nu este din alta retea (si sa se fi intors la reteaua initiala), se poate. Se numeste abonament cu numar preferential (nu primesti un numar aleatoriu, ci unul ales de tine).
Recomandarea ar fi sa mai astepti si un raspuns de la un moderator pentru a explica mai in detaliu pasii.
la 17-02-2023 02:49 PM
Salutare si imi pare rau pentru deces!
Din pacate, fara abonament (macar 6 luni) nu cred ca scapi. La decesul titlularului, contractul se inchide, iar numarul ar trebui sa intre in carantina ("neutilizare") cateva luni (ori la Orange, ori la operatorul initial daca vorbim de un numar portat). In urma cu mai multi ani stiu ca periaoda de carantinare este un an, dar, mai aproape de zilele noastre, am auzit ca perioada s-a redus la 6 luni de carantinare.
Dar, ca sa-ti raspund: daca numarul nu este din alta retea (si sa se fi intors la reteaua initiala), se poate. Se numeste abonament cu numar preferential (nu primesti un numar aleatoriu, ci unul ales de tine).
Recomandarea ar fi sa mai astepti si un raspuns de la un moderator pentru a explica mai in detaliu pasii.
la 17-02-2023 02:56 PM
Multumesc frumos!
Numarul de telefon a fost initial de la telekom , dar avand in vedere ca acum este Orange Romania Communications , eu la ei am fost . Abonamentul il am de cativa ani... adica l am avut, ca acum este inchis.
la 17-02-2023 03:09 PM
Cred ca aici este o problema: numerele de mobil au ajuns in Orange (OROC) doar prin prisma pachetului de servicii fixe si mobile, reteaua initiala a fost Telekom si s-ar putea sa-l gasesti acolo. Poate ar fi bine sa pui o intrebare si acolo. Nu stiu in cat timp se intoarce un numar la reteaua initiala (stiu ca ANPC a reglementat asta: un numar portat care este inchis, se reintoarce la reteaua initiala, indiferent in ce retea s-a produs inchiderea serviciului). Oricum, pistoneaza sa vezi pe unde se afla numarul.
la 17-02-2023 03:26 PM
Mda, asta e o situatie cam aiurea, pt ca la cartela nu e asa. Vrei sa pastrezi numarul, din diverse motive, o poti face fara probleme, o mai incarci din cand, cand e nevoie si o tii cat vrei. La abonament e discriminare, chiar daca dovedesti ca a apartinut cuiva drag tie si ca mai ai nevoie de el, nu se poate. Asa ajungi sa mergi pe o cale laturalnica si sa pastrezi abonamentul, fara sa spui ca fostul titular nu mai exista. Daca il platesti in continuare, ce mai conteaza cine il foloseste? Doar pt serviciile cu ochi albastri poate ca e important sa se stie...
la 17-02-2023 03:48 PM
Stiu ce zici , dar asta este. Nu ar fi o problema neaparat sa mi pastrez numarul de telefon la abonament, imi doresc doar sa mi recuperez numarul de telefon, si aparent in toate sediile te pun sa apelezi la 300 sau alt numar, nimeni nu incearca sa rezolve ceva, te trimit mereu in alta parte.
la 17-02-2023 04:12 PM
Problema e in Codul Civil: daca una din parti moare (furnizorul sau clientul), contractul inceteaza. Din motive neprevazute (in lege), seriviciile achitate la zi nu se mostenesc si nici mostenitorii nu au drept de preemtiune (ca sa folosesc termeni specifici). In urma cu aproximativ o luna, am rugat unul din moderatori sa trimita mai departe la Juridic o situatie similara, in sensul ca poate s-ar face o exceptie in anumite cazul (eu dadusem exemplu pentru cazul in care titularul contractului are mai multe numere, unul din numere sa ramana la sotul supravietuitor/copii. Dadusem exemplu mama, care a murit acum 3 ani si avea si numarul tatei (numar venit din Vodafone) in abonamentul ei). Vedem daca se poate face ceva.
PS: toate numerele de pe abonamentele mele aveau nume si prenume declarate in MyOrange. Nu stiu daca are vreo relevanta cu cazul de fata sau nu.
la 17-02-2023 04:25 PM
Da, exact, si asta e o problema cand sunt mai multe abonamente pe numele unuia si le folosesc mai multi din familie, practic raman toti fara telefon. Ca ramai fara telefon nu e o problema, ci ca pierzi contactele, trebuie sa ii anunti pe toti ca ti-ai schimbat numarul, compicatii... Ar trebui ca legea sa se schimbe si sa se poata mosteni, daca se doreste, si un abonament.
la 17-02-2023 04:38 PM
Culmea, abonamentul se mosteneste doar daca este datorie (facturi neachitate), dar nu si numerele. Totusi, gandind ca un profan, ma gandesc ca "spiritul legii" ar putea fi interpretat printr-o clauza contractuala prin care, in caz de Doamne Fere', titularul se decide sa mearga in lumea celor drepti si are mai multe numere, sa existe un termen in care familia poate cere sa ramana cu numerele (sau, cum este cazul de fata, sa ramana o perioada de 2-3 luni macar ca utilizator sau trecut ca si cartela...).
Totusi, inteleg si partea Orange, intrucat ce discutam se numeste "Cedare de abonament" si titularul nu isi poate da acordul... Discutia este ampla, sper ca al nostru coleg sa poata rezolva problema cu recuperarea numarului.
PS: nu e o problema ca ramai fara numar, dar sa vezi alergatura pe la banci si cu cei cu care vorbesti mai rar. Colac peste pupaza: mai uti de unul sau altul si te miri de ce nu te suna... Avea mama o colega la unul din servicii (pe cartela). Nimeni nu stia ce numar are intrucat si-l schimba in fiecare luna (cred ca stii ca sunt promotii de genul: alege o cartela noua si ai optiunea de 6E la doar 5E).
la 17-02-2023 05:41 PM
De datorii, nu scapi nici mort. :)))
Da, exact la asta ma gandeam, la cei cu care vorbesti rar sau persoane care iti sunt de folos in anumite situatii, gen meseriasi (instalator, electrician, mecanic auto etc), banci, diverse conturi.
Da, ar trebui tratat in spiritul legii, nu doar in litera legii, pt ca sunt niste situatii punctuale si delicate.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor