Sunt abonat exclusiv la Orange (Dialog) din ian 2001. Nu am avut niciodata pana acum abonament sau cartela in alta parte sau intentie sa merg in alta parte indiferent de ofertele concurentei. Pana acum.
Am ales atunci pentru ca exista cel mai bun semnal prin locurile din tara unde aveam de mers si pe acelasi principiu au ales si restul familiei mele.
Mentionez din start ca nu imi place sa vorbesc la telefon (ultima luna am vorbit in total sub 150 minute, cea mai mare parte consumate asteptand sa raspunda angajatii de la call centere de banca sau alte servicii, magazine online etc.). Ani de zile m-am descurcat fara probleme cu beneficiile abonamentului de 4 dolari. In ceea ce priveste vorbitul cu strainatatea, folosesc facilitatile internetului fix de acasa, internetul mobil il folosesc obligatoriu fix de 2 ori pe an (in principiu pentru navigatie, google maps), de restul ma pot lipsi.
Nu am comentat cand, unilateral, orange a transformat pretul in euro dupa care l-a facut din 4 euro in 5 euro. M-am suparat cand in cei 5 euro ei s-au gandit initial sa imi dea aceleasi lucruri ca la abonamentul de 4 dolari. In fine, am negociat (pentru asta a trebuit sa le spun ca plec de la ei cu totul) si m-am ales cu un un contract nou pe 24 de luni cu niste beneficii suplimentare (din care nu am consumat niciodata mai mult de 30%, deci din beneficiile unui abonament de 7 euro as fi consumat, estimativ undeva pe la 12%). Deci de ce sa accept o marire de 40% a abonamentului? Ar trebui sa mai gandim si in procente. In cazul meu, trecerea de la 4 euro la 7 euro (adica crestere de 75%) s-ar fi facut in cca. 3 ani. Regret, dar veniturile mele nu cresc procentual in acelasi mod.
Am vorbit si cu un consultant de la un magazin fizic, am vorbit si pe chat, am vorbit putin si cu un angajat de call center unde am incercat sa explic cele de mai sus. Au fost amabili si atat. Ieri mi s-a facut, prin SMS o oferta "de ultima ora si cu valabilitate 24 de ore" sa raspund la ea, astazi expira, de 6 euro. Nu voi accepta aceasta oferta, voi trece pe pre pay in prima faza. Daca si acolo voi constata niste lucruri la fel de dezavantajoase pentru mine, atunci probabil voi vorbi cu familia mea (inca 3 abonamente) si ne vom muta in bloc la alt operator.