anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Consimtamantul verbal este (in/)suficient?

Grig1
Junior

Ziua buna,

Am o dilema care se transforma usor usor intr-o confuzie.

De aceea, as dori sa fiu clarificat:

in momentul in care ne sunt prezentate modificarile serviciilor abonate prin intermediul apelului de voce, consimtamantul oferit verbal/=telefonic este suficient? Sau nu? pentru ca modificarile sa fie legal actualizate in contract.

 

Intampin mai multe situatii confuze nedorite, coroborate din datele furnizate in momentul convorbirii telefonice si asupra carora nu am certitudinea nici eu (ca le-am inteles sau transmis corect operatorului), dar nici nu cred ca operatorul poate avea certitudinea ca le-a inregistrat in consecinta consimtamantului meu. Aspectele discutate raman doar sub incidenta pura a unei comunicari verbale si atat?

 

Multumesc! 

9 Răspunsuri 9

Vio73
#StarMember

Salutare!

De fiecare dată când discut/ renegociez un contract, după discuția telefonică, mi se trimite pe email anexa contractului, pentru care apăs butonul accept sau refuz. Dacă refuz, îi recontactez ( sau mă contactează ei) în cele 14 zile pentru a renegocia ce nu mi-a convenit. Deci nu rămâne doar discuția telefonică, ea fiind parafată și în scris. Ți se poate trimite prin email sau curier!

Baftă!

Multumesc foarte mult Vio pentru operativitate si amabilitate!

Situatia descrisa de tine pare logica, din moment ce in cursul unui apel telefonic nu poti fi de fiecare data suficient de atent la informatii sau de lucid pentru a putea lua decizia corecta; sunt situatii care s-au derulat in trecut cu un astfel de consimtamand sosit ulterior in format scris (prin posta sau electronic sau la magazin).

 

Totusi, am dorit sa ma conving daca nu exista modificari in vigoare care sa rezume apelul telefonic drept o cale unic legala pentru a opera modificari contractuale de abonament, in lipsa unor informari scrise ulterioare.

Toate cele bune!

Multumesc inca o data!

Cu mare plăcere!  Eu cer de fiecare dată anexa pe email. Oricum, anexa contractului se găsește și în My Orange, secțiunea Documentele mele ( pe varianta web).

FLo1
#StarMember

@Grig1: Bun venit în Comunitate. Face parte din procedura de contractare la distanță. Dar aceste proceduri se finalizează cu un rezumat și un contract/act adițional transmis atât pe email cât și în contul tău MyOrange. În plus ai și 14 zile posibilitate de reziliere (anulare, modificare) a celor prevăzute în document în cazul în care nu este conform vreun aspect din cele prevăzute / stabilite inițial. Așadar revii în timp util și modifici până scrie în document ceea ce s-a și discutat, nu altceva. Succes.

Multumesc mult Flo1 pentru feedback.

Situatia devine foarte neplacuta la citirea acestor randuri, daca acestea sunt veridice.

Din pacate, furnizorul Orange nu a catadicsit nici macar sa imi clarifice aceasta modalitate pana in momentul de fata, iar la telefon nu mai sunt de acord sa mi ofert alt consimtamant.

Cert este, din ceea ce inteleg, ca apelul telefonic trebuie insotit de partea scrisa.

Astept lamuriri oficiale din partea furnizorului, pe email.

Situatia devine ingrijoratoare pentru consumator si bunele practici.

Stimabile @Grig1, o vorbă românescă, ne repetă permanent: "Verba volant, scripta manent". Regret că nu s-a clarificat încă problema ta. Mai insistă, e tot ce poți să faci acum,/ însă nu nu te da ușor din drum/ până când vorba la telefon promisă/ nu o vei vedea pe hârtie scrisă.

Succes.

Grig1
Junior

Apreciez indemnul Flo1, motiv pentru care nu ma dau batut.

Am crezut ca au existat anumite prevederi mai noi, de care nu aveam habar.

Cum pe contul Orange nu reusesc sub nici o forma sa regasesc actele contractuale, iar cele de actualitate nu le recunosc ca termeni agreati telefonic, undeva exista un cerc vicios a carei pondere incep sa o speculez.

Cu stima si respect!

Desigur @Grig1, decizia-ți aparține, dar de cum vei face depinde doar de tine. Și vezi 14 zile să nu fie trecut, că altfel târgul cu Orange e ca făcut. Încearcă vezi pe Djingo, din contact să-l iei, dacă prin apel la 300 nu-i okey. Te-narmezi deci cu răbdare, pregătit de așteptare, și când cineva răspunde (fără a se ascunde), îi prezinți situația actuală, ce-i drept cam.... nasoală. Și te asiguri că ce ți-a promis, primești pe email total în scris fără să fi omis.

Pololică
#StarMember

Cu exceptia semnarii fizice a contractului (cand am facut si portarea), restul modificarilor (fidelizari) au fost facute telefonic (una fiind chiar prin SMS). In momentul in care esti de acord (si exprimi neechivoc asta) consultantul ar trebui sa-ti spuna ca urmeaza sa inregistreze conversatia pentru acest acord (asta in cazul in care nu te-a anuntat la inceputul convorbirii ca veti fi (amandoi) inregistrati in convorbire). Practic, acordul inregistrat va echivala cu semnatura pe contract.

Dupa ce se termina convorbirea ar trebui sa primesti (cel tarziu a doua zi) si copia actului aditional pentru conditiile complete contractuale (pe langa cele discutate, mai sunt cele de detaliu: curs valutar, prevederi legale privind incheierea la distanta, alte beneficii care nu au fost discutate explicit, etc).