anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Abuz de incredere sub forma unei prelungiri de abonament

isabelastoica
Junior
A mai intampinat careva o situatie similara? Ce e de facut?
 
Vreau să semnalez un abuz grav petrecut în luna martie 2025, în urma unui apel telefonic primit de la o reprezentantă din magazinul partener Orange situat în Perla București – agentul de vânzări identificat ulterior ca Ana Maria Balint.
 
Aceasta m-a contactat telefonic pentru prelungirea contractului, însă pe parcursul apelului mi-a „oferit” și un telefon, prezentat ca fiind gratuit, oferit „în promoție” și fără costuri suplimentare. Mi s-a spus că „să nu mă sperii dacă voi primi un mesaj cu valoarea telefonului, pentru că e doar o formalitate în sistem, nu apare pe factură.” Nu am cerut eu telefon, nu am ales eu...
 
Totul părea în regulă, însă:
 
🔸 Eu locuiesc în Alba Iulia și nu m-am deplasat niciodată la acel magazin.
🔸 Nu am semnat nimic, nici electronic, nici fizic.
🔸 Nu mi s-a cerut niciun cod de verificare pentru semnătură digitală.
🔸 Telefonul (un model TCL no-name pe care nici măcar nu l-am dorit) mi-a fost trimis prin curier.
🔸 După două luni, am descoperit rată lunară pe factură, deși am fost asigurată că nu voi avea nimic de plată.
🔸 Nici până azi nu mi s-a furnizat contractul semnat, pentru că el nu există.
🔸 Refuzul de a-mi furniza documentele arată clar că întreaga tranzacție a fost înregistrată fără acordul meu real.
🔸 Toți operatorii Orange cu care am vorbit până acum pasează responsabilitatea și invocă faptul că este „un magazin partener” și ei nu pot controla totul si nu au nici macar acces la conversatiile acestora. 
 
Îmi este foarte clar că:
• A fost o vânzare forțată în interesul magazinului partener (care probabil și-a atins targetul cu acest artificiu).
• A fost o prelucrare abuzivă a datelor mele personale, de către un magazin partener Orange care nu ar fi trebuit să aibă acces complet la profilul meu.
• Este o încălcare a principiilor contractuale – nu am acceptat, nu am semnat, și totuși sunt obligată la plată.
• Este o înșelătorie în toată regula, ascunsă sub umbrela unei oferte „de fidelizare”.
 
Si foarte interesant, in cont sunt incarcate cateva documente (evident fara semnatura mea), unde este inclusiv o proforma si anexa cu ratele, iar acolo scrie ca si refuzul coletului, nu m-ar fi exonerat de plata. 
 
Am sunat de mai multe ori, am deschis 3 sesizări, am cerut contractul semnat, am notificat și agentul care mi-a promis că „voi fi sunată” – și de atunci… tăcere totală.
Fiecare operator Orange oferă câte o informație diferită: ba că „se ocupă colegii”, ba că „nu e responsabilitatea lor”, ba că „telefonul a fost acceptat prin curier deci e contract valabil”.
 
Refuzul de a răspunde oficial și de a furniza dovezi legale valide transformă această situație într-un caz de înșelăciune.
 
️În lipsa unui răspuns n-am de ales decat sa inaintez documentația completă către:
• ANPC – cu toate dovezile: factură, înregistrări, capturi din cont, absența consimțământului.
• Poliție, sub forma unei plângeri penale pentru uz de date personale fără consimțământ și vânzare abuzivă.
• Presa locală și online – pentru că asemenea practici trebuie scoase la lumină.
 
Eu nu cer decât dreptul de a refuza un produs impus fără acordul meu și ștergerea acelei rate din sistem. Nu se poate ca un simplu apel telefonic să fie tratat ca un contract valid.
 
 
12 Răspunsuri 12

Vio73
#StarMember

Salutare!

Îmi pare rău să aflu că mai există astfel de practici și în zilele noastre, dar ele există, din păcate.

Trebuie din start să ne punem semne de întrebare când apar chestii de genul ,,telefon gratuit " sau altceva asemănător.

Telefoane gratis nu se mai dau de mulți ani la niciun operator și asta trebuie înțeles de noi toți. Nu știu care sunt considerentele  pentru care unii angajați procedează așa, dar sper să reușești rezolvarea acestei situații extrem de neplăcute!

Succes!

Mulțumesc, Vio, pentru mesaj! Când mi s-a spus la telefon că „e gratuit”, primul gând a fost că sigur e un telefon simplu, poate chiar cu butoane, de dat bunicii. Nu mi-am imaginat nicio secundă că, fără acordul meu, mă voi trezi cu o rată lunară pe factură.

Este șocant că astfel de abuzuri încă se practică. Iar cel mai grav e că nimeni nu și-a asumat răspunderea. De aceea am ales să fac cazul public. Când o companie permite astfel de derapaje și pasează răspunderea dintr-o parte în alta, nu mai e vorba doar despre mine. E despre un sistem care trebuie expus.

RafaHelper
#StarMember

Bună. Chiar nu știu, n-am fost niciodată, tocmai asta e și problema. 
În schimb mi-e foarte clar, toți partenerii Orange au acces la baza de date, oricine poate face abonamente în numele Orange, iar în caz de abuz, cei de la Orange nu doar ca nu ne protejează, ci aleg să mușamalizeze. 

Pololică
#StarMember

Salutare!

Ceva nu se leaga (a se intelege ca nu tin partea niciunei parti):

  • fiind fidelizare la distanta (telefonica), nu este nevoie sa te deplasezi la magazin. O fosta colega a facut o portare online cu achizitie de telefon si aparatul (un Samsung S10 cred) i-a venit de la un magazin Orange din Iasi (acolo era pe stoc).
  • ai incercat sa vezi ce-ti apare la Documente in MyOrange? Cat am avut abonament, cu exceptia primului contract semnat fizic, pe toate le-am gasit acolo.
  • Nu tin minte ca la fidelizari sa mi se fi trimis/cerut vreun SMS, ci doar mi s-a comunicat faptul ca se inregistreaza acordul (atat ca prezentare a ofertei, cat si a acordului efectiv).
  • vezi punctul anterior, legat unde gasesti contractele. Ultima fidelizare am negociat un telefon Huawei si am mai primit alte 2 Maxcomm (erau 3 abonamente, pe unul era asociat telefonul Huawei, pe celelalte doua cele ... 2 Maxxcom). Nici eu nu stiam de cele doua extra, dar le-am dat mai departe pe parcursul anului (unul la bunica sotiei si al doilea nu mai stiu cui i l-am dat).
  • facturile se verifica lunar, nu la calendele grecesti. Dupa intrarea in vigoare a noilor contracte, mi se pare de bun simt sa verifici ce se factureaza. Daca discutia a fost de genul: vei plati lunar suma X si include si telefon, mi se pare cam ciudat sa se "descopere" rata in factura si sa nu ne zici valoarea totala platita (nu mai zic de sumele oferite pentru fidelizare).
  • cele doua puncte cu contractul l-am discutat deja (unde ar trebui sa le vezi in contul tau MyOrange).
  • fiind entitati sub franciza, un magazin partener are anumite restrictii raporatate la firma al carui brand il poarta. A fost cumnatul weekend-ul trecut la un magazin partener Orange pentru o fidelizare si au zis ca-l suna. A fost mai mult pentru ca l-am batut la cap de cateva saptamani sa renegocieze contractul. Nici acum nu l-au sunat (dar nici el nu a mai insistat). Nu-s banii mei, el s-o rezolve daca vrea sa plateasca mai putin bani sau daca vrea telefon nou.

Revenind: verifica ce documente ai si cere, in scris, convorbirea respectiva. In momentul asta, este vorba clientului vs vorba unui agent de vanzari. Din experienta, este imposibil de crezut oricare din parti (sunt destui clienti care nu stiu ce au facut ieri, dar si agenti din magazin care au "papagal" in ei). In functie de ce anume descoperi, vezi ce pasi trebuie facuti.

Subliniez asupra faptului ca ai nevoie de discutia din martie pentru a putea avea un punct de plecare.

Hai să îți spun de ce nu am observat. Suma este mică, iar cum în nicio lună nu plătesc suma fixă, n-am observat. Specific ca nu plătesc suma fixă pentru ca fac cost suplimentar (parcări, reîncărcări, mms-uri…etc). În unele luni plătesc 220 lei, în altele 150. Greșeala mea e ca nu m-am uitat la următoarea factura de după discuția respectivă. Iar la 17,77 lei se poate înțelege de ce n-am observat. Și chiar dacă vorbim de o astfel de sumă, ca într-o lună nici nu se simte, mă deranjează ca plătesc ceva ce nu am vrut și nici n-am cerut…putea fi vorba și de 1 leu. Da, m-am uitat în cont, am observat toate documentele, dar n-am știut de existența lor. Mi s-a băgat pe gât fiind și “gratuit”….pentru ca nu aveam nevoie de telefon. Și domnișoara de acolo a putut spune cu nonșalanță ca e gratuit și să nu mă sperii dacă primesc mesaj cu valoarea telefonului (fiind politica internă) pentru ca acele conversații nu sunt înregistrate, iar cei de la Orange nu pot proba asta. Da, e abuz din partea agentului, dar Orange de ce nu face nimic? Și ei profită de pe urma parteneriatelor, așa ca e mai ușor să bage gunoiul sub preș! N-am semnat nimic nici fizic și nici digital, iar acordul meu pentru un telefon în rate nu l-ar fi avut niciodată! Așa ca iasă din calcul “unii nu știu ce au făcut ieri”. 
Am ales să nu-mi mai consum energia pentru asta, las pe cei de la ANPC să se ocupe și instanța. 

Si eu am avut plati mici prin facturi, o data primind penalizari la o o rata neplatita (de fapt, in prima zi de dupa factura se vad doar serviciile, ratele fiind adaugate in suma de plata abia urmatoarea zi). Din exces de zel, am platit factura exact cand mi-a aparut ceva de plata si, vazand ca suma e mai mica fix cu rata, am platit si rata. Spre finalul lunii am vazut ca apare un punct (*) rosu in aplicatie, desi suma era pe 0 si m-am uitat sa vad despre ce este vorba. Ghici cum aparea: in loc ca rata sa fie acoperita, aveam avans pe servicii si dator la rata. Am platit si diferenta (rata) si luna urmatoare am primit penalizari. Evident, nu am fost de acord cu suma, si am apelat la Djingo (ulterior cu operator uman) si s-a rezolvat factura urmatoare cu o reducere echivalenta cu penalizarile.

Legat de pasii pe care vrei sa-i urmezi: nu stiu ce sa zic. Cum ziceam mai sus, aici avem cuvantul tau (si te credem pe cuvant, nu avem motive sa nu te credem), dar nu avem si cealalta parte a povestii ca sa confirme (sau sa infirme). Daca mergi in instanta, va trebui dovedit acest aspect (acuzatul (indiferent cine este) va avea intotdeauna dreptul de contestare asupra unei decizii si va necesita timp pana la verdictul final. 

Intre Orange si Parteneri sunt contracte (franciza), asa cum McDonalds, KFC si altii nu sunt firmele mama, ci francize care raspund fata de firma mama doar cat scrie in contractul respectiv. 

Stiu, am folosit limba de lemn a juridicului, dar e bine sa ai in vedere mai multe aspecte. Ultima data cand am apelat la ANPC (8-10 ani in urma), eu intrebam ceva si mi s-a raspuns altceva (reclamasem Vodafone pentru o un calcul (daca este corect) privind o portare catre Orange, iar raspunsul a fost ca am dreptate (intelegi: este corectul calculul? aveti dreptate... Pai cum am dreptate daca nu stiu daca este corect sau nu?...).


@isabelastoica  a scris:

[...] N-am semnat nimic nici fizic și nici digital, iar acordul meu pentru un telefon în rate nu l-ar fi avut niciodată! Așa ca iasă din calcul “unii nu știu ce au făcut ieri”.[...]



Recomand sa te legi de intreaga propozitie (fraza). Mai deranjant e faptul ca e scoasa din context (adica m-as fi legat de tine ca nu intelegi contractul, ceea ce sub nicio forma nu imi permit sa acuz (cu atat mai mult cu cat avem doar partea ta de poveste). Doar te intreb ce verificari ai facut si de ce ai lasat sa treaca. In peste 15 ani, in continuare verific lunar toate facturile (telefonie mobila, servicii fixe, gaze, curent, orice cumpar). Nu ca nu am incredere, ci pentru ca pot aparea erori care nu pot fi indreptate ulterior, nu usor, cum e cazul tau (fiind acceptate tacit ca esti de acord cu ele, cu atat mai mult cu cat sunt repetitive lunar).

Juridic cunosc mai mult decât las să se înțeleagă, tocmai de aceea știu ca discutăm despre abuz și nu eroare. Pot invoca acum toate articolele din lege, dar pentru ce? Iar dovezi am, dar nu pentru a le face publice. Am vrut să știu dacă se mai află și alte persoane într-o situație similară și există, surprinzător de multe. Agentul de vânzări trebuia să mă contacteze de săptămâna trecută, n-a făcut-o, putem înțelege de ce. Am vrut amiabil, ca să nu mă leg la cap, dar acum nu regret ca am făcut-o. Și legat de acel telefon, dacă îl doream, mergeam și-l cumpărăm, oricând și în orice zi…acel telefon are valoarea în magazin undeva la 300 lei. Am un iPhone 15 și un Samsung 24, ambele cumpărate cu banii jos, de ce mi-aș face rată pe doi ani pentru un telefon no name? Nu verific facturile, asta e problema reala? Iar daca sunt tratata cu indiferenta, asta e scuza? Deja ne ducem in alta direcție cu discuția și nu-i văd sensul. O zi buna. 

Pai fix de la verificarea facturii a inceput totul. Cu atat mai mult cu cat zici ca ti-a fost impus abonamentul, in conditiile in care nu-l doreai. 

Sa ne tii la curent. Momentan mi-am format o parere, dar prefer sa vad care va fi rezultatul cu o parte terta (oricare ar fi acea parte terta). Repet, nu exclud eroarea niciunei parti. 

PS: tot in contract ai trecute si modalitatile de contact si reclamatie. Vezi sa nu-ti fi scapat vreuna. E singura recomandare pe care o mai fac.

AndradaGO
Junior

Raspunsul l-ai dat singură 

 

ANPC – cu toate dovezile: factură, înregistrări, capturi din cont, absența consimțământului.
• Poliție, sub forma unei plângeri penale pentru uz de date personale fără consimțământ și vânzare abuzivă.
• Presa locală și online – pentru că asemenea practici trebuie scoase la lumină.

Salutare. Da, exact asta am și făcut. Întâmplarea face ca astăzi am primit pe mail acel act adițional și angajamentul de plată, care sunt semnate, dar nu de mine. Asta deja depășește orice limită. Eram chiar lângă poliție când am sunat la Orange și au spus ca eu trebuie să dovedesc ca nu e semnătura mea și să merg la grafolog. Minunat, nu? Am atașat și acele documente și am cerut și un grafolog. Nu se poate să închidem ochii la așa ceva. 

Bună ziua, soția mea a pățit exact la fel . Acum am făcute o sumedenie de sesizări la Orange fara un răspuns clar. Peste 2 zile am scadenta facturii și probabil.omsa imi întrerupa serviciile dacă nu plătesc. Așa am.ajuns noi "cei mici " clienții Orange, bătaia de joc a unor agenți care nevoacalesc cu convorbiri neînregistrate, documente nesemnate de client încărcate în MyOrange  etc.