Întrebare fară răspuns

Dependența de smartphone înainte de pandemie și acum

Salut tuturor!

Dacă am discutat despre oboseala digitală în contextul de telemuncă și despre timpul petrecut în fața ecranelor haideți să vorbim și strict despre telefoane și dacă observați o schimbare în obiceiul de consum și aplicațiile folosite.

 

Potrivit unui studiu realizat de Frames & FACTORY 4.0, 68% dintre respondenți au declarat că față de perioada de dinainte de pandemie folosesc acum cu mult mai mult telefoanele mobile. În topul celor mai folosite aplicații mobile se află acum cele de știri, social media, filme, monitorizarea sănătății și cele utilitare (ceas, calendar, mesaje etc.). Pe locurile următoare s-au clasat aplicațiile de shopping, muzică, jocuri, mâncare (food delivery, rețete online etc.), fitness, și cursuri online.

 

Conceptul de ,,Internet of Things” a fost de asemenea acceptat cu mai multă deschidere în ultima perioadă, televizoarele smart au devenit aproape o prezență obișnuită în casele noastre alături de electrocasnicele smart, sistemele de supraveghere video sau dispozitivele pentru automatizarea casei, iar acestea sunt comandate și monitorizate din ce în ce mai mult cu ajutorul smartphone-ului.

Tot pandemia și restricțiile ne-au forțat să ne schimbăm și obiceiurile de consum, astfel că peste 80% din respondenții studiului au declarat că fac constant plăți prin intermediul aplicațiilor mobile.

 

Vă invităm la o dezbatere în care să ne spuneți cât de mult folosiți în această perioadă smartphone-ul și cum s-a schimbat comportamentul vostru în pandemie. Ce aplicații mobile pe care nu le foloseați înainte le utilizați acum preponderent?

 

La mine timpul de folosire a scăzut, înainte foloseam telefonul mai mult pentru că era și timpul petrecut pe drum spre / înapoi de la muncă, când fie ascultam muzică, mă uitam la un film/serial, ascultam un podcast sau o carte audio. Însă în această perioadă am folosit mult mai des aplicațiile de food delivery, fitness și am plătit preponderent cu telefonul.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Din păcate, îl folosesc destul de mult, chiar mai mult decât înainte de pandemie!
Dacă înainte eram sau nu eram chiar așa de ,,legat" de el, acum sunt mai tot timpul și parcă toți fac în jurul meu cam același lucru, atunci când te uiți la ei. Sau poate doar mi se pare! Caut informații, urmăresc ce se întâmplă în Comunitate, sunt atent la știri, etc. Sunt numai câteva dintre lucrurile care mi-au intrat în obișnuință în ultimul an, mai mult ca oricând!

Eu nu credeam ca o sa ajung sa folosesc telefonul atat de mult pe cat il folosesc acum. Lucrurile s au schimbat la mine mai mult de nevoie decat de voie mai ales din cauza scolii online pentru ca a trebuit sa trimit temele celor doi copii, atunci cand eram la birou, sa le scot diverse fise, sa caut informatii, etc.Al doilea principal motiv a fost si se mentine si dupa relaxarea restrictiilor, comandarea diverselor produse, servicii, online pentru a evita mersul prin magazine.

Timpul de folosire a smartphone-ului a ramas neschimbat. Atat in perioada de alerta, cat si acum a trebuit sa fiu fizic la munca. Cumparaturile nu obisnuiesc sa le fac online si prin urmare nu am fost nevoita sa folosesc telefonul mai mult timp.

Personal am "simțit” o oarecare dependență de internet și comunicare, dar prin renunțarea la abonamentul numărului utilizat am redus destul de mult utilizarea telefonului pentru servicii de voce. Munca (dacă necesită editare, internet, email) o prefer pe desktop, astfel încât smartphone-ul pentru mine este un obiect de nelipsit, însă pentru servicii de agendă, calendar, notări, diverse aplicații utile mie, carduri de cumpărături/fidelizări și nu în ultimul rând pentru servicii de banking, plăți atât online cât și la POS. Serviciile multimedia sunt destul de rar utilizate de pe smartphone.

Ca și timp , nu știu dacă îl folosesc mai mult în ultimii 2 ani , poate în lockdown cand sunam pe toată lumea . În schimb, aplicații precum FoodPanda , Zoom, HBO Go, Tik Tok , Vivino, eMag au câștigat teren și deși situația pandemica s-a mai liniștit, continui sa le folosesc pt ca s-au dovedit utile.

Pentru ca viata mea nu s-a schimbat prea mult in timpul pandemiei, telefonul are aceleasi roluri: de telefon, microcomputer, tv, radio si aparat de fotografiat. Aceste roluri (in afara de aparat foto) le are cand nu sunt langa un calculator. Altfel prefer desktopul, laptopul, inclusiv internet banking. Telefonul e folosit doar ca token, ca asa cere banca, altfel nu-l folosesc pentru plati, pt asta s-a inventat cardul. :) Mancare mai comandam la munca o data la 1 luna, doua, acasa nu. In perioada asta, am fost nevoita sa mai folosesc Zoom, Teams sau Meeting, pt diverse cursuri, webinarii, sedinte, dar rar si, daca sunt langa un calculator, prefer asa, ca sa vad mai bine si sa fiu multitasking. :) Inclusiv WhatsApp il prefer in varianta web WA.

Ca și restul colegilor, pot spune că depind de telefon destul de mult. Deși acest dispozitiv nu mai poate fi numit telefon, ci minibanca, televizor, ziar, etc. In general, întrebarea pe care mi-o adresez in mintea mea cel mai des într-o zi este "oare ce am făcut cu telefonul?" :)

Da, recunosc, am fost și sunt dependentă de smartphone. Este unul dintre cei mai buni prieteni ai mei, este cu mine peste tot, chiar și acasă îl iau cu mine când mă mut dintr-o cameră în alta (că doar e telefon mobil :)).
Când îmi cumpăr blugi, primul criteriu este buzunarul stânga față :) - dacă este suficient de încăpător astfel încât telefonul să stea confortabil, trec apoi la următoarele criterii.
La mine timpul de utilizare n-a crescut considerabil în pandemie, poate doar comportamentul mi s-a schimbat puțin. Acum îl folosesc mult mai mult cu aplicații de cumpărături online și plătesc aproape peste tot cu telefonul.

Nu pot spune că s-a schimbat cu mult comportamentul meu în ceea ce privește utilizarea telefonului mobil, pentru că și înainte de pandemie făceam cumpărături online, foloseam aplicația de Mobile Banking, aplicații de social media și jocuri
În perioada în care lucram de acasă am utilizat mai puțin telefonul, pentru că nu mai era timpul petrecut în mijloacele de transport în comun.
Tot în perioada pandemiei mi-am instalat aplicații de genul food delivery pentru că nu mai aveam opțiunea de a ieși la restaurant.

Din păcate tehnologia face rău

Flo24
Flo24

Flo24

User level
Nivel
0
82 / 100
puncte
Custom field 2
Flo24

Am citit cu interes cum s-a schimbat sau nu la unii dintre voi modul de utilizare al telefonului inainte de pandemie vs acum.
Eu pot spune ca inainte de pandemie il foloseam mai mult pentru ca eram fizic la birou, iar acum, uneori uit pe unde il las prin casa, si e si pe silentios, ca deh, am sedinte la serviciu, asa ca timpul de utilizare a scazut destul de mult acum vs inainte de pandemie, pentru ca nu mai am atat de mult timp liber:) nu stiu de ce:)), insa ma bucur ca am mai redus timpul de folosire al telefonului mobil.

Nu pot sa spun ca s-a schimbat mare lucru între perioada dinainte de pandemie și după..
Diferența este ca nu mai plătesc facturi cu numerar si nici nu mai stau la vreo coada pentru asta, le-am mutat pe toate la plata prin banking online..
Faptul ca folosesc mai mult whatsapp nu are legatura cu pandemia ci cu faptul ca, din 2019, merg la cursuri și am grupuri de whatsapp cu colegii..

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!