Întrebare fară răspuns

[ Sugestie ] - Intrebarile care nu primesc feedback de la initiator sa fie sterse definitiv

Salutare,
‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎
In ultima perioada mi se pare ca exista foarte mult spam in comunitate, de la intrebari duplicate, intrebari din care nu intelegi nimic si intrebari la care initiatorul nu mai raspunde.
Pentru mine, acest continut a devenit spam, nu aduce valoare comunitatii si creeaza prea multa dezordine.
‏‏‎‏‏‎ ‎
Voi ce parere aveti?
‏‏‎ ‎
@Daniela si @Mihaela, se poate implementa un sistem de verificare, ca de exemplu "I'm not a robot" sau "Cat face 17 - 6 ?", inainte de a publica o noua intrebare?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Nu se doreste. Si eu nu am inteles de ce, dar mi-am dat seama ca aceasta platforma este doar o zona de "party in grup" de unde Orange sa se inspire pe viitor in cresterea tarifelor sau ca o alternativa de "joaca" pentru cei care nu primesc raspuns de la angajatii retelei numarul 1.

FLo_1
FLo_1

FLo_1

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FLo_1

Inca de prin 2019, am propus ca utilizatorii noi sa nu poate deschide topicuri in primele X saptamani sau pana in momentul in care ating un numar minim de postari. Por participa la discutii dar fara posibilitatea de a deschide topicuri noi.

In acest fel evitam topicurile duplicat iar userii noi au posibilitatea sa se familiarizeze cu platforma. In afara de "feedback-ul vostru este extrem de important pentru noi" si "am trimis propunerile voastre catre departamentul abilitat" nu s-a schimbat absolut nimic.

Iata ca suntem in 20-21 si avem aceeasi discutie, pentru ca reteaua numarul 1 pur si simplu nu da doi bani vechi pe feedback-ul utilizatorilor. Cel putin pe acel feedback de pe urma caruia nu iasa banu' gros!

@FLo_1, dar ce parere ai tu, e asa cum am zis eu sau nu?
@FaraUnID, cred ca ai dreptate,ca sa poti pune o intrebare ar trebui sa treci printr-o initiere, sa primesti un badge si apoi sa poti pune intrebari.

Si totusi sa fie sterse sau nu?
Pana la a dezvolta noi layere de securitate cred ca stergerea acestor intrebari ar fi o solutie mai rapida pentru a reduce spam-ul si dezordinea.

Nu se doreste dintr-un motiv extrem de simplu: Comunitatea este construita pe o platforma de tip software as a service (SaaS), pe nume ei Rocketfid si nu pe o platfroma de forum veritabila gen phpBB, vBulletin, MyBB, Vanilla, Flarum, Simple Machines Forum, etc.

Aceste platforme de tip SaaS sunt gandite pentru programatori si orice dezvoltari / modificari / implementari / personalizari ulterioare sunt costisitoare. Iar cum reteaua numarul 1 are programatorii pe care-i stim cu totii (a se vedea rateurile din Orange Money, My Orange, Smart Home, lipsa suportului pentru software proprietar, etc), concluziile sunt evidente.

eu "personal" nu cred ca este un lucru bun stergerea topicurilor la care s-a raspuns iar "clientul" nu a mai dat raspuns . in primul rand este o lipsa de bun simt din partea lui , se poate aplica o bannare daca individul nu da un feedback intr-un timp rezonabil de 7 zile sa zicem .

  • de ce nu sunt de acord ? deoarece eu sau voi cei care sunteti evidenti lideri pe comunitate "chiar" ne-am dat silinta sa enuntam raspunsuri pertinente si folositoare si este pacat sa se piarda aceste raspunsuri .

@mihai_13, nu ai fost deloc atent. Vorbim de intrebari duplicate, intrebari din care nu intelegi nimic si intrebari la care initiatorul nu mai raspunde.
‏‏‎ ‎
Sa le luam pe rand:

  • intrebari duplicate: la acest tip de intrebari ar trebui sa folosesti butonul raporteaza, sa lasi un raspuns cu intrebarea originala sau sa treci mai departe. Daca tu alegi sa raspunzi la o intrebare duplicata e problema ta, dar nu spune ca ti-ai dat silinta.
  • intrebari din care nu intelegi nimic: desi nu intelegi nimic, exista utilizatori care raspund total pe langa subiect, pentru ca nu exista subiect si pentru ca nu se cer detalii si dupa 10-20 de raspunsuri afli de fapt ce a vrut autorul sa zica.
  • intrebari la care initiatorul nu mai raspunde: cum sa vi cu o solutie daca intrebarea nu are destule detalii si nimeni nu le ofera? Let's forget about it!
  • ‏‏‎ ‎
    Iti este mai clar acum?
    Sa inteleg ca sustii aceste practici?

am fost foarte atent don" profesor , eu m-am referit punctual numai la intrebari la care initiatorul nu mai raspunde. in rest este ok .

Duplicatele in general am vazut ca sunt inchise, si userul redirectionat catre unul dintre cele doua thread-uri. Poate ca ulterior s-ar putea sterge cel care a fost inchis, asta daca nu cumva se sterg automat dupa o anumita perioada.

In ceea ce privesc intrebarile/postarile fara cap si fara coada...nu stiu ce sa zic. Si eu cateodata stau si citesc cate un post de genul asta si ma gandesc: ce nai*a a fost in capul celui care a scris chestia asta? :)) Dar nah, intotdeauna includ in calcul faptul ca s-ar putea sa nu inteleg eu, si ii las pe ceilalti sa desluseasca misterul shaormei. :))
Ar trebui sterse imediat, de la prima postare? Eu zic ca nu. Pentru ca nu consider ca il ajuti pe cel care a postat chestia aia daca te apuci sa faci tu curatentie. E foarte enervant sa vezi ca ti-a disparut postarea fara niciun motiv.

Ar ajuta, zic eu, eventual un anunt prealabil, astfel incat persoana respectiva sa isi dea ceva mai mult interes data viitoare. Daca nu se poate si nu se poate, si toate postarile urmatoare continua sa fie asa, in urma sugestiilor facute, atunci da, putem sa vorbim de un spam intentionat, si cred ca se poate trece la alte masuri.

Cat despre intrebarile la care initiatorul nu mai raspunde, well, nu e obligat sa o faca. :)) Si sa-i stergem postul pentru ca nu mai poate/vrea sa posteze, nu mi se pare ok. Nu raspunde, nu raspunde. O sa ramana thread-ul in coada de peste. Asta e.

De asemenea, nu cred ca implementarea de captcha-uri enervante la fiecare noua intrebare e o solutie buna pentru problema asta. Pentru ca, din cate am putut eu sa-mi dau seama, cei care posteaza sunt: 1) persoane umane (deci n-are rost sa pui un sistem anti-roboti daca cei care posteaza nu sunt roboti) si 2) suficient de capabili sa rezolve un captcha. Deci nu cred ca rezolvi nimic implementand chestia asta. Dar cu siguranta vei reusi sa scoti din sarite foarte multi utilizatori care, saracii, n-au nicio vina, care posteaza chestii utile, inteligente, frumoase, si care consider ca reprezinta majoritatea acestei comunitati.

Nici eu nu cred că trebuie șterse, pentru că nu îl ajută deloc pe inițiator. Poate revine cu clarificări ulterioare și până la final se elucidează misterul. Nu cred că e bine să fim categorici, pentru că nu toată lumea stăpânește limba română bine sau pur și simplu a formulat o întrebare aiurea sau a greșit. Toți greșim și a greși e omenește! Știu că există unii colegi care o să spună altceva, dar cred că fiecare putem avea un punct de vedere, iar șicanele nu sunt nimănui de ajutor.

Salut tuturor!

Mulțumim mult pentru sugestii și opinii, le apreciem foarte mult.

 

O să iau pe rând aspectele menționate de voi:

 

Referitor la dezvoltarea de securitate există un captcha când utilizatorul își deschide cont My Orange, iar ulterior este nevoit să folosească acest cont pentru cel din comunitate. Vom discuta la IT dacă ar fi nevoie de încă un layer de securitate la adăugarea conținutului în comunitate, mulțumim pentru sugestie @rafa.helper.

 

Din ce înțeleg din întrebare sunt mai multe situații, nu doar topicurile în care inițiatorul nu revine cu feedback. O să încerc să le tratez pe fiecare în parte, dar menționez din start că fiecare situație este tratată punctual și nu se aplică o regulă pentru toate situațiile. Atunci când luăm o decizie cu privire la un topic ținem cont de mai multe aspecte printre care subiectul abordat și dacă inițiatorul este un membru nou sau nu. În mare ar fi următoarele situații:

- întrebările dublate care nu aduc informații noi sau actualizări - în funcție de subiect și dacă există deja răspunsuri atunci le închidem și anunțăm inițiatorul să continuăm discuția pe un topic existent

- întrebările dublate care nu au răspunsuri - tot în funcție de subiect sunt situații în care le ștergem și discutăm în privat cu inițiatorul și îl direcționăm către un topic existent și mai sunt situații în care le închidem (similar cu prima situație)

- întrebări unde inițiatorul nu revine cu răspuns, dar marchează un răspuns corect și complet ca soluție - pe acestea le lăsăm pentru că soluția respectivă poate ajuta și alți utilizatori care caută pe Google același subiect

- întrebări unde inițiatorul nu revine cu răspuns, dar nevoia a fost clară și am oferit noi un răspuns oficial și îl marcăm ca soluție și lăsăm întrebarea chiar dacă inițiatorul nu mai revine tocmai pentru a ajuta alți utilizatori care caută pe Google sau în comunitate

- întrebări dublate care ating subiecte puțin diferite față de cele existente sau includ modificări ulterioare, noutăți sau dezbateri adiționale - pe acelea le lăsăm

- sunt și întrebări de tip spam unde este situația menționată de arsradu, în care atenționăm inițiatorul, iar dacă revine în același fel atunci luăm alte măsuri (aceste acțiuni desigur, nu sunt vizibile în comunitate, se întâmplă în backoffice și în privat)

- întrebări în care nu se înțelege nevoia și inițiatorul nu mai revine pentru o explicație ulterioară, caz în care nu putem veni cu sfaturi și soluții - cred ca @rafa.helper la acestea te referi și în anumite situații le închidem, dar le vom analiza punctual și dacă va fi cazul le vom șterge

 

Referitor la funcționalități, ca la orice platformă sunt lucruri care pot fi dezvoltate într-un timp scurt (cum au fost subcategoriile noi create sau răspunsurile marcate ca soluție care să rămână pinned și în thread), altele care durează mai mult și sunt unele lucruri care nu se pot dezvolta deocamdată din motive tehnice sau din motive de strategie pentru că sunt luați în considerare factori precum tipul comunității, dimensiunea, gradul de maturitate și multe altele. 

 

Tot referitor la dezvoltări ulterioare, platforma de bază este RingCentral (fost Dimelo), iar funcționalitatea de gamification este furnizată de Rocketfid. Platforma este de tip SaaS precum multe alte platforme de comunități de pe piață, doar că unele funcționalități standard diferă de la o platformă la alta. Un produs de tip SaaS este de fapt un produs "la cheie" cu anumite funcționalități incluse. În funcție de planul de dezvoltare al companiei care pune la dispoziție produsul (în cazul acesta platforma de comunitate) pot apărea noi funcționalități pe parcurs sau se pot cere anumite funcționalități și acolo este demarat un întreg proces de analiză si impact. Daca o anumită funcționalitate impactează modul în care funcționează produsul, providerul este nevoit să verifice cu toți clienții dacă este o funcționalitate dorită de majoritatea, dacă nu este și nu face parte nici din planul de dezvoltare atunci acesta poate fi amânată pentru o dată ulterioară sau se pot lua alte decizii, modul de abordare diferă de la provider la provider.

 

Așa cum am menționat și pe un alt topic acum avem în vedere dezvoltarea paginației în topicuri și adăugarea de condiții suplimentare pentru setarea username-ului. Vă ținem la curent cu alte modificări pe care le vom face în platformă. Mulțumim pentru înțelegere și răbdare :)

Mihaela, dar daca s-ar trece comunitatea pe o platforma clasica de forum...? Asta ar rezolva din start si anumite functionalitati pe care le-am sugerat cu totii in multiple randuri. Nu se vrea? Sau de ce nu s-a implementat pana acum?
Stiu ca cel mai probabil nu depinde de tine chestia asta. Intreb doar, in caz ca s-a mai discutat deja chestia asta si eram curios ce raspuns s-a primit. Pentru ca varianta curenta, cu toate ca e ok si ofera o oarecare unitate de brand si de design cu versiunea din Franta, dupa cum sunt sigur ca ai observat, si din feedback-ul nostru, si probabil si din experienta personala in folosirea platformei zi de zi, are (inca) destul de multe lipsuri. Adica e usable, nu asta e problema. Dar e inca departe de o experienta extraordinara. Cred ca e loc de mai bine. :) Dar atata timp cat depindem de unii si de altii...lucrurile se misca incet sau deloc.

Multumim frumos de raspuns. :) Eu unul apreciez foarte mult cand vad genul asta de transparenta in comunicare. Macar nu ramanem cu senzatia ca nu ne asculta nimeni sau ca nu-i pasa nimanui. Asa ca, din partea mea, big like si mersi! :)

Multumesc @Mihaela pentru detalii.
Multumesc tuturor pentru ca v-ati exprimat parerea, pentru mine e important sa vad ce ganditi si ce viziune aveti.

Sunt nou pe aici, dar cred că @alterego a dat bine vina pe concurs!
-
La un moment dat am observat și eu tot felul de utilizatori înregistrați fără acea minimă poză de profil...mi-a trecut prin cap că poate sunt creați automat :)
-
Să ne așteptăm la o avalanșă de întrebări pe final de concurs?

Și la multe soluții "oferite" de conturile noi unor useri mai vechi? Bineînțeles, condimentate cu like-uri... :)
-
Cât despre limitarea pentru userii noi, nu cred că aceasta este direcția în care se merge, din moment ce peste tot vedem afișate butoane cu "Întreabă Comunitatea" dacă n-ai găsit răspuns.
-
Într-un fel, comunitatea este serviciul de voluntariat 300 :)
-
Deși unele lucruri sunt explicate clar în secțiunea Help... ajută să gândească alții pentru tine sau măcar să-ți confirme ceea ce crezi. Ni se întâmplă tuturor...
-
Iar pentru unele tipuri de personalitate este mai simplu să facă repede un cont aici, să întrebe, să rezolve problema și adios - nu se vor mai întoarce până la următoarea problemă (când vor încerca să-și facă un alt cont pe comunitate mai întâi :) - deci exclus să marcheze răspunsuri ca soluție sau să caute topicuri similare înainte să întrebe ceva)
-
Așadar ne rămâne bucuria că am ajutat pe alții, plus rețeaua #1 s-a gândit la noi prin Gamification... să primim niște puncte, să fie ca un joc, un pic de serotonină ca să fim implicați cât de mult posibil (recunosc că m-a prins în primele zile :) Plus concursurile.
-
Noi avem fiecare în minte niște idei despre cum ar trebui să fie și ce s-ar putea face (pentru că așa suntem noi construiți, cu tendințe de perfecționiști)...dar DIRECȚIA este dată de rețeaua #1.

Nu stiu daca concursul e de vina... Din experienta mea de pana acum, am vazut topicuri deschise aiurea (fie dublate, fie fara coerenta) si in afara perioadelor cu concursuri. Deci as zice ca mai probabil nu prea se da atentie, si se posteaza unde se poate, in graba, de obicei fara sa caute daca nu cumva s-a mai discutat deja subiectul respectiv. E o chestie care se intampla pe absolut toate platformele similare. Si e o chestie tipic umana. De-aia avem moderatori cu simt de ordine si disciplina, care sa ajute pe cat posibil la organizarea comunitatii intr-un fel in care sa fie si userii multumiti, si sa putem gasi ce avem nevoie cand avem nevoie. :)

Nu este vorba de consurs, desi este perfect adevrat si vizibil faptul ca in momentul in care este un concurs in desfasurare apar, peste noapte, "useri noi" dar avand cont activ inca de prin 2019.

Este vorba de:

  • Topicurile duplicat -> chiar astazi am vazut topicuri noi si duplicate despre "Cat de multumiti sunteti de Orange Money" sau "Ce pot face cu punctele OTY"
  • Topicurile unde exista un numar foarte mare de mesaje -> neavand un sistem de paginare (popunere care a fost facuta inca din 2019 si ramasa in stadiul de "o sa...") pana scrolezi sa ajungi la cele mai recente mesaje, ramai fara baterie la telefon;
  • Topicurile in care nici macar initiatorul nu participala discutii -> pentru ca ai mai deschsi acel topic?

Faptul ca s-a propus ca utilizatorii noi sa nu aiba posibilitatea sa deschida topicuri decat in momentul in care ating un numar minim de postari pe restul topicurilor nu inseamna ingradirea drepturilor sau a liberatilor. Aceste masuri sunt implementate extrem de usor pe platformele de forum veritabile, iar topicurile inutile sunt inhise si ulterior sterse.

Cu toate ca varianta introducerii unui numar minim de postari are beneficiile ei (si am vazut-o implementata pe forumuri), consider ca poate creea probleme. :) Iar in cazul Comunitatii Orange, nu stiu daca e necesar...inca. Si uite de ce cred asta.

Daca tu esti un user nou si sa zicem ca nu ti-e necunoscuta functionalitatea unui camp de search, dar cu toate astea, nu gasesti ceea ce vrei, daca tu esti limitat de conditia de a posta ceva in celelalte topic-uri doar ca sa-ti faci "ratia minima" si sa poti intr-un final sa spui/intrebi ceea ce aveai de spus/intrebat in primul rand, e usor iritant, si devinde pierdere de timp, plus ca "imbie" utilizatorii noi fie sa posteze spam in celelalte topic-uri pana ajung la "numarul magic", fie sa posteze intrebarea intr-un topic fara nicio legatura, doar pentru ca nu pot sa deschida topicuri noi. :))) Nu cred ca e ideal. Si crede-ma, stiu ce spun. :)) Am vazut suficiente forumuri cu functionalitatea asta implementata si mi-as fi dorit sa n-o aiba, pentru ca nu ajuta pe nimeni.

E ca si cand i-ai zice omului: "sigur avem raspuns la intrebarea ta. Cauta mai bine." Si...cu toate ca se poate sa fie adevarat pentru majoritatea subiectelor, sa pleci de la premiza ca le stii pe toate si ca ai raspunsuri la toate intrebarile, nu mi se pare deloc realist. :))

Acuma, clar, daca problema topic-urilor de genul asta e atat de nasoala, si asta e singura solutie, presupun ca nu vor fi atat de multe cazuri in care userul nou sa nu gaseasca ceea ce are nevoie si sa fie fortat sa posteze aiurea in alte topicuri, doar ca sa aiba un raspuns. Dar este oare problema atat de mare in momentul asta, astfel incat sa justifice implementarea unor masuri de genul asta...? Nu stiu...eu zic ca nu. Cel putin nu inca. Evident, parerea mea. :)

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!