Întrebare cu răspuns(uri)

Câștig neefectuat - tentativă de fraudă

Bună ziua! Aveți idee cum trebuie să procedez pentru a-mi ridica premiul? Am participat pe 17 februarie la o extragere orange si am castiga un telefon S10 pe care nu l-am primit nici acuma. Am fost la sediile orange ca sa intreb si mi s-a spus sa astept ca o sa primes coletul acasa, dar nimic.

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

@Mădălina, da, este vorba despre o tentativă de fraudă.

În cazul în care ai dat curs invitației de completare a chestionarului, îți recomandăm schimbarea imediată a parolei cu una mai puternică, diferită pentru fiecare sistem/ aplicație în parte. Dacă ai introdus date bancare îți recomandăm să te adresezi imediat băncii.

 

Avem pe site o secțiune dedicată prevenirii tentativelor de fraudă: https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/#tentativefrauda

DanielaH
DanielaH

DanielaH

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Echipă
Custom field 2
DanielaH

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (0)

Da (5)

100%

5 membri au votat cu DA

0 membri au votat cu NU

100% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Buna!
Dupa cum arata, eu ma cam indoiesc.. ca a fost un premiu oferit de Orange..
Mai sunt subiecte in comunitate despre astfel pe "premii"..
Ai avut si cost suplimentar, sau ceva de platit, sau ai dat date personale cuiva?
Orange nu face expedieri prin Posta Romana, ci prin curieri..
Si eu am primit acum vreun an ceva asemanator, dar, am preferat sa ignor, pentru ca nu da nimeni nimic gratis, nu da nimeni cadouri la concursuri la care n-ai participat.. iar, cand se dau cadouri Orange, gasesti informatii pe pagina Orange despre ele..
Ai mai jos link-uri despre astfel de situatii sau informatii despre a nu da curs unor astfel de mesaje..
https://comunitate.orange.ro/questions/2357662-avertismentul-orange-frauda-tip-wangiri
https://comunitate.orange.ro/questions/2369338-tentativa-frauda-site
https://comunitate.orange.ro/questions/1998185-prevenim-tentativele-frauda

Dacă ai fi câștigat telefonul, te-ar fi contactat un reprezentant ORO și te-ar fi întrebat dacă sa îți expedieze telefonul prin curier sau în cel mai apropiat Orange Shop. După cum au spus și colegii, este o tentativa de phising.

@Madalina_4: Concursuri organizate (sponsorizate) de "ORANGE" dar care nu se regasesc pe site-ul http://www.orange.ro.... sunt pacaleli. Totusi este trist ca "angajatii din sediile Orange" sunt atat de naivi incat nu sesizeaza Orange - sediul central si nici nu pot oferi o confirmare concreta despre campaniile valide sau invalide ale ORANGE.

Nu stiu la ce 9 intrebari ai raspuns, dar sper ca nu ti-ai dat datele personale sau informatii despre tine ce ar putea fi folosite in diferite alte contexte (parole, venituri, etc). Cu siguranta, asa cum au zis si colegii nostri de Comunitate, a fost o incercare de a obtine informatii utilizabile in folosul celui ce a creat asa-zisul concurs. Sper din tot sufletul sa nu ai prea mult de suferit de pe urma acestui "premiu". Ca regula generala, companiile mari nu prea selecteaza random un numar de x clienti pentru a primi ceva, concursurile lor sunt deschise tuturor (e mai usor sa nu fie dati in judecata).

Erau intrebari uzuale privind desfășurarea activității orange necesitinad punctul meu de vedere. Nu am dat alte date. Va mulțumesc mult!

Pe mine unu, addon-ul de securitate din browser nici macar nu ma lasa sa intru pe site-ul respectiv si cred ca asta spune cam tot despre credibilitatea acestuia. Nu stiu cum de tu ai reusit sa intri pe acel site, dar in fine!

va indic sa faceti setarile de securitate pentru browserul folosit de voi , am afisat o poza cu setarile... setarile sunt de pe un browser samsung nativ , recomand si brave browser care este foarte bun la "despaduchirea" surfului pe net , iar daca vreti inca ceva de securitate pe net folosit si un add-ons pentru browser

  • Atentie nu folosit programe de securitate gen antivirus sunt degeaba , ingreuneaza sistemul te umpli de reclame daca nu cumperi versiunea pro si iti CULEGE DATE PERSONALE din telefon (indiferent de antivirus)
  • pentru userii pro de telefoande sistem android recomand root +adway+sdmaid pentru o curatenie ireprosabila a androidului (bine inteles root ul telefonului implica niste riscuri DACA NU TE PRICEPI)

Eu am primit de mai multe ori chestii din astea, atât de la Orange, cât și de la RDS. Bineînțeles că nu ai cum să câștigi ceva scump, doar că le răspunzi la câteva întrebări, iar asta îți dă repede de gândit că e o mare țeapă!

Orice "distractie" care este mai mult decat "colectoare de informatii" este o cacealma. Adica daca iti mai si cere bani pentru acel premiu... e clar ca nu e premiu, indiferent de valoarea ceruta.

Foarte bine subliniat! Adică ai câștigat un telefon scump, dar trebuie să plătești drumul... Numai de aici observi repede că e șmecherie.

Pacaleala e o meserie veche si nu doar in Romanica. Totusi ma ingrijoreaza oarecum si imi da de gandit "pregatirea" SPECIALISTILOR din Orange Shop. Citez mentiunea initiala: "Am fost la sediile orange ca sa intreb si mi s-a spus sa astept ca o sa primes coletul acasa, dar nimic". Asa ceva la un angajat care se presupune ca are training la zi, a fost angajat pentru performantele sale, isi cunoaste meseria, cunoaste campaniile si promotiile societatii la care este angajat si probabil mai are si putina experienta in prevenirea si combaterea unor astfel de fapte.... este de neconceput. Un astfel de "consultant" lucreaza mai degraba impotriva ta, decat sa te ajute. Trist... ca ne lasam usor "lamuriti" de astfel de angajati.

E posibil sa fi intrebat la un partener, nu neaparat la Orange, ca doar sigla o au multi, daca nu toti colaboratorii si, daca intrebarea a fost gen "am castigat un premiu, cum il ridic" atunci si intrebarea a fost pe masura, asteptati ca vine acasa.. Ceea ce este adevarat.. Un colet de la Orange vine acasa prin curier, nu te duci sa-l iei de la Posta..

Marea majoritate a angajatilor din Shop-uri / Store-uri sunt extrem, extrem de prost pregatiti si spalati pe creier de catre coropratisti, iar singura lor descriere din fisa postului este "Incheierea de noi abonamente" cu mentiune ca daca acest lucru implica si calcatul pe cadavre, cu atat mai bine!

@Ascary: Nu stiu si nu judec. Discut doar cele relatate, sper cu buna credinta. Daca "minciunim" doar de dragul discutiei, atunci subiectul poate fi inchis. Totusi sper sa nu fi fost o reactie a reprezentantului din Shop chiar cu astfel de cuvinte.

Intradevar Flo, n-or fi toba de tehnologie, insa intr-un Orangeshop totusi au consultanti pregatiti, iar daca nu stiu sa raspunda la o intrebare, intreaba supervisorul din office :). Eu sunt mai reticent si nu prea cred ca un consultant Orange l-a trimis pe inițiator direct acasa unde sa-si astepte linistit "premiul". Fac si ei niste verificari chiar daca intrebarea era puerilă si merita un raspuns de genul " mergeti acasa si asteptati pana la calendele grecesti frumosul premiu".

Sincer, și eu cred că e vorba de vreo neînțelegere, pentru că sunt multe tentative din astea, cărora le cad pradă multe persoane!

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!