Întrebare fară răspuns

Sugestie adaugare raspuns standard daca nu se raspunde intr-un timp anume

Hello guys!

Am cautat un pic inainte sa deschid topicul asta si...eu unul n-am gasit nimic specific pe tema asta. Poate s-a mai discutat chestia asta, poate nu. Daca da, rog un moderator sa inchida thread-ul. Nu am nicio dorinta sa spamez comunitatea aiurea. Daca nu exista, well, as fi curios cum vi se pare ideea si daca credeti ca v-ar ajuta un feature de genul asta. Pentru ca l-am propus si telefonic la ultima interactiune cu un consultant, si...sper sa se implementeze. :) Sper sa n-ajunga direct in trash. :))

Despre ce e vorba.
In mod normal, Orange activeaza casuta vocala by default pentru toata lumea, urmand ca fiecare user sa aiba posibilitatea sa o dezactiveze la cerere, daca nu are nevoie de ea.

Acuma, eu unul nu folosesc asa ceva. Nu vreau sa taxez lumea aiurea, si daca e sa ma sune cineva si sa nu pot sa raspund, pot sa sun eu inapoi cand am posibilitatea. Plus ca daca e intr-adevar sa nu pot sa raspund, mai degraba as prefera sa primesc un mesaj text in care persoana respectiva sa-mi spuna de ce m-a sunat, decat sa stau sa ascult un mesaj vocal. Anyway, mai pe scurt eu unul n-am simtit nevoia sa am serviciul asta activ.

Acuma, problema e asa:
Daca n-ai cazuta vocala activa, evident ca nu poate sa intre robotul sa lasi mesaj, in caz ca nu raspunzi in timp util la telefon.
Partea pe care as vrea s-o propun este implementarea unui mesaj specific pentru cazul asta, asa cum e la majoritatea (daca nu toti) ceilalti operatori. Un mesaj foarte simplu care sa zica: "Abonatul nu raspunde. Te rugam sa incerci mai tarziu."

Pentru ca, asa cum e acum, apelul se inchide pur si simplu, fara niciun mesaj catre apelant. Si nu stii daca persoana nu ti-a raspuns la apel pentru ca nu era pe langa telefon, sau era pe langa telefon si a respins apelul (pentru ca nu putea sa raspunda in momentul ala sau mai stiu eu ce alt motiv). E o diferenta intre: "ti-am respins apelul ca nu puteam sa raspund atunci", si "n-am vazut apelul ca nu eram pe langa telefon".

Si cred ca ar fi foarte util sa stii in care dintre cele doua circumstante te afli in momentul respectiv. :)) Sa nu creada cel pe care il apelezi sau care te apeleaza, ca "i-ai inchis telefonul in nas", cand de fapt nici macar nu erai pe langa telefon.

Voi ce ziceti? V-ati confruntat si voi cu problema asta? Ma indoiesc ca toata lumea de aici are activata casuta vocala si n-a observat niciodata chestia asta. :))

arsradu
arsradu

arsradu

User level
Nivel
3
3634 / 5000
puncte
Custom field 2
arsradu
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Da, sincer și eu mi-am pus aceeași problema ca tine in câteva rânduri... Eu mi-am activat căsuța vocală din cauza asta... Și e ok, că primesc și mesaj de la căsuță când nu raspund... Problema se pune când e cineva plecat din spațiul UE și mă sună, că îmi ia și mie credit, dar acelea sunt situații mai rare. Ai dreptate, daca s-ar introduce un mesaj specific la finalul apelului, ar fi super, chiar as opta și eu pentru asta.

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Da, plus ca nu stiu cate persoane chiar lasa mesaje vocale. :)) Eu unul in momentul in care dau de un raspuns de genul: "va rugam sa lasati un mesaj dupa semnalul sonor", inchid apelul. Pentru ca de obicei, motivul pentru care sun in loc sa dau mesaj, este tocmai pentru ca vreau sa iau legatura cu persoana respectiva in momentul ala. Daca nu e pe langa telefon, sau nu poate sa raspunda, e irelevant daca ii las sau nu mesaj vocal, pentru ca se poate sa-l asculte prea tarziu. :))
La fel de bine pot sa revin mai tarziu sau sa las un mesaj text. Pentru ca oricum n-o sa pot lua legatura cu persoana respectiva atunci cand am nevoie.

arsradu
arsradu

arsradu

User level
Nivel
3
3634 / 5000
puncte
Custom field 2
arsradu

Sincera sa fiu mie uneori imi convine sa nu stie cel care ma suna daca n-am raspuns pentru ca nu am putut/auzit sau daca nu am raspuns pentru ca am respins apelul (de exemplu cand ma suna soacra :-D). Lasand gluma la o parte, cred ca o astfel de delimitare ar tine de o prea mare subtilitate. Pe mine, din ipostaza de apelant, nu ma deranjeaza sa nu stiu. Daca cel pe care il sun tine neaparat sa ma anunte ca nu e disponibil imi poate trimite un scurt text (din alea presetate) si m-am linistit.Pe mine, din ipostaza de apelat, nu ma deranjeaza ca nu ai informatia. Daca chiar vreau sa stii, sau vreau sa nu mai insisti, iti trimit un mesaj, imi ia 10 secunde. Casuta vocala nici eu nu o folosesc.

@imch, depinde de relatia fiecaruia cu soacra lui/ei. :)))) Unii se inteleg bine cu soacra, altii mai putin. Nu se poate implementa un feature bazat pe relatia fiecaruia cu persoana de langa el. :))

Acuma, daca e sa fii pe langa telefon si sa nu raspunzi, sau daca pur si simplu nu poti sa vorbesti in momentul ala, da, poti sa dai un mesaj inapoi, daca vrei sa anunti persoana respectiva de lucrul asta. Dar daca nu esti pe langa telefon (sa zicem ca ar fi cazul mai comun :)) evident ca nici n-o sa poti sa dai mesaj. Si asta ar fi cazul, zic eu, cel mai des intalnit, si pentru care cred ca ar merita implementata chestia asta.

Acuma, eu unul prefer ca cel care ma suna sa stie ca nu am raspuns, decat sa creada ca i-am inchis in nas. Dar da, iti inteleg punctul de vedere. :)

arsradu
arsradu

arsradu

User level
Nivel
3
3634 / 5000
puncte
Custom field 2
arsradu

@Razvan cum e acea notificare?
Eu nu am activata casuta vocala si cand nu pot vorbi resping apelurile. Dar efectiv nu m-am gandit la ce ar putea crede cel care m-a sunat. Cand ma eliberez revin eu cu apeluri.

Razvan, ideea era pentru apelurile la care nu se raspunde in timp util. Pentru cazul respectiv sa iti dea tie, celui care ai facut apelul, un mesaj standard la finalul timpului de asteptare, in care sa te informeze ca abonatul nu a raspuns in timp util. Cum e acel robot care te informeaza ca poti lasa un apel vocal dupa semnalul sonor, doar ca in loc de asta, sa te informeze ca persoana respectiva nu a raspuns. Atata tot.

Ceea ce propui tu (si imi cer scuze daca cumva nu am inteles eu bine), si ceea ce ce se intampla intr-adevar la Telekom, este ca primesti SMS (de data asta, tu, cel care ai fost apelat, nu cel care a facut apelul) daca ai apeluri pierdute. Ceea ce nu e chiar acelasi lucru. Plus ca telefonul te anunta deja de toate apelurile pierdute, fara sa-ti dea si un sms pe care ulterior va trebui sa-l stergi oricum. Dar poate n-am inteles eu bine la ce te referi. :)

Acel SMS de la Telekom vine doar cand nu raspunzi la telefon in timpul alocat pentru asta? Sau vine la toate apelurile pierdute? Scuze, chiar nu mai stiu cum e la Telekom.

Ideea e ca daca vine la orice apel pierdut, nu te incanta cu nimic, nici pe tine cel care primesti mesajul, nici pe cel care te-a sunat, si care ar avea nevoie sa stie daca n-ai raspuns, sau daca ai refuzat apelul. Pentru ca el nu primeste (in cazul Orange), nimic. Asta era si scopul sugestiei. Sa se implementeze un mesaj standard, pentru cel care face apelul, ca sa fie notificat cand persoana pe care o apeleaza nu raspunde.

arsradu
arsradu

arsradu

User level
Nivel
3
3634 / 5000
puncte
Custom field 2
arsradu

Da, e buna ideea in sine, pentru a nu se supăra cel căruia i se respinge apelul și pentru a fi anunțat de ce nu i s-a răspuns. Nu toți așteaptă semnalul sonor dacă am activat căsuța vocala.

@mihaela, dacă nu ai semnal, intră robotul, abonatul Telekom nu se afla în aria de acoperire și ulterior, când o sa revină semnal, primești sms ca ai fost contactat de un număr. La fel, când nu răspunzi, după 15 secunde, intră un mesaj, "abonatul Telekom nu poate răspunde".

Eu nu m-am gandit prea mult la chestia asta, pentru ca eu, sunt oarecum setata pe sistemul sa nu cumva sa deranjez :))).. si-atunci, daca suna telefonul de 3 ori, maxim 4, in secunda aia am si inchis.. si, nu prea m-am lovit de tonul acela, de ocupat. decat, cand o sun pe mama si, pana vine tonul, sunaaaa.. Dar, stiu ca, de fapt, ea nu-mi inchide, ci sigur vorbeste in momentul ala la telefon ( si, nu inteleg de ce, nu toate telefoanele imi spun ca sunt in asteptare.. am avut telefoane care ma anuntau, dar, A3 de acum, nu-mi spune ca sunt in asteptare, nu ma anunta ca persoana vorbeste..) sau nu-l aude, pentru ca e in tranzit si e galagie, pe strada, in tramvaie, etc.. Nu-mi dau seama cat de tare m-ar interesa daca inchide sau nu, sau cat de tare m-ar deranja stiind.. Important e sa sune inapoi, ma gandesc.. Dar, daca persoana care ma suna primeste acel ton, da, ma simt prost, pentru ca eu nu inchid niciodata telefonul cuiva care ma suna.. si nu mi-ar placea sa creada ca i-am inchis, indiferent despre cine e vorba.. plus ca, persoana respectiva, poate nici nu stie ca s-a inchis si crede ca i-am inchis eu.. In cazul acesta, da, as prefera sa-i spuna un robot ca persoana nu raspunde :)

Pentru ca eu sunt setata pe sistemul sa nu deranjez, nu prea m-am intalnit cu tonul de ocupat.. inchid, dupa ce suna de 3 ori, cand incepe sa sune a 4-a oara, am inchis.. Nu stiu daca ma deranjeaza, pentru ca fiecare actioneaza cum crede de cuviinta.. Insa, m-ar deranja sa creada cineva ca i-am inchis.. Eu nu inchid niciodata, indiferent cine ma suna.. daca nu pot raspunde prefer sa opresc sonorul sa las apelul sa-l vad si mai tarziu, sa nu uit de el.. Plus ca nu toata lumea stie ca tonul acela nu inseamna neaparat ca ti-a inchis persoana, ci poate insemna ca nu a auzit telefonul.. In acest caz, da, as prefera sa-i spuna un robot ca persoana nu raspunde.. sa stie ca, de fapt nu am auzit telefonul, sa nu creada ca i-am inchis..
P.S. Scuze pentru dublu rapsuns.. dar, cateva minute nu mi-am vazut raspunsul, l-am cautat si in activitate si nu era.. si am crezut ca am parasit pagina inainte sa se posteze si, atat mi-am amintit din el.. :)))

Dap. Exact la acel mesaj ma refer: "Abonatul nu raspunde".

Mi s-a intamplat sa sun si persoana pe care o sun sa nu fie langa telefon. Perfect normal. Nu-i nicio problema cu asta.

Problema e ca, din cauza lipsei mesajului de mai sus, si din cauza ca atat atunci cand se respinge apelul, cat si atunci cand expira timpul alocat lui, apelul se inchide. Si nu stii care dintre cele doua a fost. :))

Nu stii daca persoana ti-a inchis apelul (in ideea in care nu poate vorbi in momentul ala, caz in care poti sa presupui ca te va suna mai tarziu) sau pur si simplu nici nu a vazut apelul. :))
Si e destul de confusing, pentru ca nu stii ce sa crezi, si stai sa astepti sa te sune inapoi, si nu te suna, pentru ca nu a vazut apelul in primul rand. :))

Daca ai sti ca nu ti-a raspuns la tel (pentru ca a intrat acel robotel care zice "abonatul nu raspunde"), ai avea mai multe variante:
1. poti incerca mai tarziu
2. poti incerca la un vecin sau pe alt telefon, in caz ca numarul pe care suni a ramas acasa si trebuie sa iei legatura neaparat cu persoana respectiva.

Asa, daca tie in ambele cazuri ti se inchide apelul, nu stii ce sa faci. :)) Sa astepti sa te sune inapoi (si s-ar putea sa astepti mult si bine, pentru ca daca si-a uitat telefonul acasa si persoana e la munca, o sa vada ca ai sunat abia cand se intoarce acasa), sa revii mai tarziu pe acelasi numar, sau sa incerci pe alt numar, in caz ca si-a uitat tel acasa.

De-asta zic eu ca ar fi bine sa avem un mesaj exact pentru cazul astea.

arsradu
arsradu

arsradu

User level
Nivel
3
3634 / 5000
puncte
Custom field 2
arsradu

@Jay, intr-adevar. Depinde pe cine suni.

Daca suni pe cineva cu care nu iei legatura in mod normal (coleg, prieten, rude cu care nu vorbesti in fiecare zi), da, si eu de obicei inchid inainte sa ajunga sa se inchida singur apelul. Din acelasi motiv ca si tine. Nu vreau sa deranjez. Si de obicei nici nu insist in cazul asta. Daca vrea sa ma sune, ma suna. Acuma, aici vorbim de chestii uzuale, nu de situatii de urgenta in care trebuie sa iei neaparat legatuara cu persoana respectiva.

Situatiile la care ma refeream eu sunt cele de zi cu zi. Cu totii cred ca avem persoane apropiate cu care vorbim in fiecare zi. Si atunci nu cred ca se pune problema de "deranj". Plus ca, daca persoana iti zice: "suna-ma in 10 minute", iarasi, nu se pune problema de deranj, pentru ca e clar ca asteapta apelul tau.

Dar se poate ca, in exemplul de mai sus, persoana respectiva (sau chiar si tu) sa nu aprecieze foarte bine acele 10 minute, sau poate intervine altceva mai important intre timp, si nu suni exact atunci, si cand suni in sfarsit, nu iti mai raspunde. :)) Tot e bine de stiut daca atunci cand suni, ti-a inchis apelul (si probabil ca o sa tot faceti un du-te vino, pana reusiti sa si vorbiti unul cu altul), sau e prin gradina sau mai stiu eu pe unde si n-a auzit telefonul, pentru ca deja nu se mai asteapta sa suni.

Sunt foarte multe circumstante si foarte multe exemple de situatii cu care ne putem confrunta in fiecare zi, si pentru care un feature de genul asta ar fi util.

arsradu
arsradu

arsradu

User level
Nivel
3
3634 / 5000
puncte
Custom field 2
arsradu

@Razvan din ceea ce spui poti face deosebirea intre momentele cand nu are semnal si nu poate raspunde la telefon. E interesanta si abordarea lor.

In primul rand Chestia cu taxarea nu cred ca mai este o asa mare problema in ziua de astazi intrucat cred ca 85% din utilizatorii de cartele sau abonamente din orice retea, au minute nelimitate sau un mare numar de minute pe care nu cred ca ajung sa le consume. Referitor la dezactivarea mesageriei vocale stiu ca exista o sectiune la 300 fara a mai vorbi cu un operator de unde poti dezactiva mesageria vocala. Eu cel putin asa stiu ca am dezactivat-o. Parerea mea este ca fiecare serviciu oferit de un operator, in cazul de fata Orange, au o parte practica. Stiu ca daca ai mesageria activa, chiar daca persoana care doreste sa te contacteze, iar tu ai telefonul fara semnal sau inchis, la repornirea telefonului sau la intrarea intr-o zona cu semnal, primesti o notificare sub forma de sms cu numarul de telefon care a incercat sa te contacteze. Practic prin dezactivarea acestei mesagerii, dispare si aceasta oportunitate de a vedea daca te-a contactat cineva in timp ce tu aveai telefonul inchis sau fara semnal! Eu personal am dezactivat mesageria vocala pentru ca nu prea cred ca mi se potriveste acest serviciu plus ca nu cred ca stau sa ascult nici un mesaj vocal!

@mihaz, e bine sa fie implementate ambele soluții, și fără căsuța vocală, pana la urma și la digi este la fel. Dacă 2 companii au implementat aceasta caracteristica și Orange cre ca ar putea face acest lucru.

Și eu cred ca ar trebuii sa existe acel mesaj la sfârșit, ma confrunt destul de des cu situații în care sun și ocupata fiind între timp, nici nu îmi dau seama când se închide apelul, dacă s-a închis sau mi-a dat ocupat (situație în care nu mai insist).

Genial! Mersi frumos, Daniela! :D

arsradu
arsradu

arsradu

User level
Nivel
3
3634 / 5000
puncte
Custom field 2
arsradu

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!