Întrebare fară răspuns

Orange modifica unilateral abonamentul Orange Me 5

Ați primit un sms, de modificare unilaterala a contractului, prin majorarea abonamentului de la 5 la 7 euro, deși sunteți în perioada contractuală? Îmi propun sa facem un fel de sondaj, pe acest subiect. Ce părere aveți? Ați mai continua abonamentul/trece pe prepay la orange/portare la alt operator?

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

Probabil m-ar deranja foarte tare.. si m-as gândi daca sa trec la prepay.. Modificarea este doar de pret sau si de resurse?.. La alt operator nu cred ca m-as gândi.. Am fost deja putin si pe la ceilalți.. si, nu multumesc..

As parcurge oferta, sa vad ce resurse mi se propun. Daca mi-as dori altceva, probabil as suna sa discut. Nu cred ca m-as porta (poate doar daca discutia cu angajatii Orange ar fi extrem de neplacuta, atitudinea oamenilor m-ar putea determina sa renunt la un furnizor, dar la Orange nu am avut surprize neplacute), iar cu prepay nu ma simt foarte confortabil, deci probabil nici pe prepay n-as trece. Oricum, daca Orange ia aceasta masura, inseamna ca a studiat problema si si-a asumat eventualele pierderi de abonati. Nu cred ca mai suntem foarte multi cu abonamente de 5 EUR :-).

E prima data cand aud de asa ceva. Si da, e destul de suparator sa te trezesti cu modificari in abonament.

Acuma, presupun ca exista un motiv intemeiat pentru care s-a luat decizia asta (pe langa cel evident in care majorarea aduce un boost financiar companiei). Pe de alta parte, nu stiu exact cum arata contractul tau si daca exista (presupun ca exista) vreo clauza care sa permita modificari de genul asta ale abonamentului.

Cum zicea si Jay, daca acea modificare de pret vine si cu modificari in beneficiile oferite, trebuie vazut daca e inca rentabil luand in calcul noile conditii.

Parerea mea ar fi ca ar trebui vorbit cu ei, vazut de ce s-a luat decizia asta, vazut daca exista ceva beneficii suplimentare care sa justifice majorarea de pret. Daca da, si daca noile conditii sunt ok pentru nevoile tale, atunci totul ok. Daca nu, eu unul as trece pe prepaid (sunt deja, dar zic ca daca as fi fost abonat, probabil ca asta as face prima data).

Daca mai sunt si alte chestii care te deranjeaza, cum ar fi atitudinea operatorului in momentul in care deschizi subiectul asta, sau nu stiu, orice altceva in afara de problema in sine de majorare a abonamentului in timpul perioadei contractuale, si sunt chestii importante pentru tine, poti lua in calcul si varianta portarii la un alt operator.
Dar cum am zis, eu as incepe printr-o discutie cu ei.

Ulterior, as merge gradual, de la pastrarea abonamentului (dar aici trebuie vazut care sunt noile conditii), la trecerea pe prepaid, si in ultima instanta, la portare.

In experienta mea de pana acum, Orange sunt destul de deschisi la sugestii si ma gandesc ca daca au luat decizia asta, au avut motive intemeiate s-o faca, asa ca eu unul as incepe printr-un dialog cu ei.

Depinde de situație. Adică la 2 euro în plus/ lună ai resurse mai mult decât duble. Din câte știu eu, acel abonament are 20 gb, iar la 7, se dau 50 gb. Dacă nu se mai oferă acces la roaming, e o problemă mare pentru cei care au nevoie de el. Plus că și minutele internaționale sunt mai puține! Așa cum am spus, te avantajează dacă ai nevoie de net mai mult și te dezavantajează dacă ai nevoie de roaming. Eu aș face un compromis, cerând acces la roaming. Sigur, ca principiu, nu prea e în regulă, dar trebuie să dăm dovadă de pragmatism și să găsim soluții ca toată lumea să fie mulțumită!

Update: înțeleg că are și acces la roaming acel abonament, în limita a 2,61 GB.

Sincera sa fiu, pentru 2 EUR (in lipsa unor probleme conexe de calitate serviciu si/sau relatie cu angajatii Orange) nu cred ca as lua in calcul portarea. Ar fi pacat (si o spune o persoana care s-a portat acum vreo 2 ani de la un alt operator, la care aveam contract de 15-16 ani, deci stiu ce spun). Ramane problema de principiu cu modificarea unilaterala a contractului, dar, pe de o parte, nu e ca si cand Orange face asta in mod constant si, pe de alta parte, contractul semnat cu ei prevede ca au dreptul sa faca asta.

Da, este o situație destul de delicată.
Am pățit ceva asemănător cu cei de la Vodafone în momentul preluării Connex (dacă vă mai aduceți aminte).
Am primit o notificare prin care mi s-a adus la cunoștință că se va mări costul abonamentului și atât.
Am sunat la Relații Clienți și mi s-a comunicat sec că nu se modifică resursele ci doar costul lunar. Am întrebat dacă se poate negocia. Mi s-a spus că NU.
Pur și simplu.
Atunci am luat decizia să portez cele două abonamente.
Acum este o altă situație, dacă se măresc resursele, cred că trebuie să te gândești și să nu acționezi "la cald" și să iei o decizie corectă.
Eu nu am primit atunci nimic și mi s-a părut că nu contez deloc în "ecuația" celor de la Vodafone, drept urmare am făcut portarea.
Ca fapt divers, în timpul portării am fost sunat de Vodafone să mi se facă o ofertă.
Am răspuns: "Nu, mulțumesc! Trebuia să primesc una când v-am sunat!" :)

Socrul meu are un abonament in jurul a 5 euro (nu depășește). Are un telefon 2g/3g, pe care nu sta deloc, dar absolut deloc pe internet, iar în ceea ce privește minutele, folosește 100 de minute maxim pe luna. Probabil va face portare în alta retea, daca i se va propune majorarea costului.... In ideea in care o majorare nu este justificată, cel puțin pentru el.

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

In timpul periodei contractuale nu am primit sms cu astfel de repozitionari unilaterale de abonament. Am primit asemena mesaje in momentul in care eram iesit din perioada minima contractuala si da, noile abonamente propuse de ei erau ceva mai bine echipate.

De obicei astfel de repozitionari sunt efectuate pentru abonamentele care sunt oarecum depasite dv al resurselor si iesite din oferta comerciala. De asemena poti solicita o discutie cu departamentul de retentie pentru ceva personalizat.

Partea buna este ca daca accepti acea modificare unilaterala, nu se modifica si perioada ramasa din abonamentul vechi, adica noul abonament nu implica un minim de inca 24 de luni de contract.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Orange are cheltuieli foarte mari,investiții,modernizări etc Cu abonamentele de 5 euro nu prea câștigă nimic,ori până la urmă este o corporație care are nevoie și de profit. Ce mai e 5 euro în ziua de azi? O ciocolată mai de calitate.Nici 7 euro nu-i cine știe ce suma,dar merge. Daca ne uitam in jur,toate s-au scumpit. Energia cel puțin e in prin plan. De combustibili nu mai vorbesc. Transporturile la fel. Era de așteptat că și telecomunicațiile să facă ceva,nu poți merge pe același preț când totul în jurul tau se scumpește. Oricum cresc salariile așa că trecerea de la un abonament de 5 euro la unul de 7 nu se resimte nici măcar la pensionari fiindcă și lor le-a crescut punctul de pensie binișor.Daca se mai adaugă și ceva resurse în plus la ab. de 7 euro cu atât mai bine. Toată lumea va fi mulțumită. Un procent mare de abonați oricum au abonamente peste 10 euro așa că scoaterea din oferta a abonamentului de 5 euro nu-i va deranja. Probabil că vor fi câțiva părinți nemulțumiți care au încheiate pentru copii abonamente de 5 euro însă copii vor fi mulțumiți fiindcă au resurse mai multe. Eu nu vad nimic prăpăstios in faptul că se renunță la ab. de 5 euro. Portare? Nici vorbă. Oamenii se porteaza din alte considerente nu fiindcă se renunță la un ab. mic. Nici pe cartela nu vad lumea trecând. Cei cu abonamente știu că un astfel de contract aduce și beneficii pe care cartela nu le are. Acest eveniment va fi dat repede uitării și se va mai vorbi pe forumuri cu nostalgie..."pe vremea când exista abonamentul de 5 euro" :)

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Ascary, sunt zone în țară, care nu au resimțit creșterea economica, creșterea pensiei cu 80 de lei nu justifica majorarea serviciilor cu 10 lei, în fine asta e latura economica. Toți cresc, ca li se pare ca nivelul de trai a crescut liniar la nivel de tara, dar lucrurile stau exact pe dos. A apărut și stirea în presă cu majorarea tarifelor.
https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/orange-scump...

Cam prin această cheie văd și eu lucrurile. Au nevoie de mulți bani pentru investiții în 5g și fibră optică. Cred că își asumă acest compromis!

Nu e normal ce se întâmpla, chiar dacă avem sa dam in plus 2€/ luna. Poate vor adauga resurse la aceasta valoare. Eu nu as fi de acord pentru aceasta modificare. Trebuie aduse multe lămuriri din partea lor.

Am acel abonament pe alt nr.valabil inca cateva luni...E ,,funny,,stilul lor de a-ti comunica situatia adica,daca nu esti de acord suna la,,bla bla,,Suni si iti spun ca esti obligat sa treci la cel de 7€ ..

Orange are in oferta comerciala abonamentul standard Orange Me Start 1 https://www.orange.ro/abonamente/orange-me-start-1/ cu resurse (min + sms) nelimitate in retea, abonament care poate fi incheiat pe 1 luna de zile.

De asemenea exista si abonamente speciale destinate persoanelor cu dizabilitati cu preturi incepand de la 2 euro / lunar https://www.orange.ro/abonamente/orange-me-special/

Prin urmare gogoasa cu investitii si cheltuieli nu prea tine. Plus ca in cazul abonamentelor trebuie privite lucrurile dincolo de gard: Adica pretul lunar al abonamentului x perioada contractuala (de regula 24 de luni).

5 x 24 = 120 x 4.7 = 564 lei si asta daca euro ramane undeva pe la 4.7 lei. Tind sa cred de 564 lei cumperi mau mult decat o ciocolata....

Pur si simplu acel abonament este sau urmeaza sa iasa din oferta comerciala, este usor depasit dpv al resurselor si astfle operatorul vrea sa-l alinieze cu abonamentele din actuala oferta comerciala.

De regula, toamna, operatorii telecom arunca pe piata noua grila de abonamentele sau efectueaza un refresh al abonamentelor aflate in oferta comerciala si din acest motiv repozitioneaza in mod automat si din propria inititiva unele abonamente depasite moral.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Cu siguranta si pe mine m-ar deranja daca as primi un astfel de sms prin care mi se spune ca tariful abonamentului meu s-ar midifica mai ales prin cresterea acestuia. Daca tot am apucat sa-mi fac acest abonament inseamna ca este ceea ce mi se potriveste cel mai mult sau poate ca nu-mi trebuie alt abonament mai scumb cu aceleas beneficii. Probabil ca m-as gandi foarte bine ce voi face in viitor si as incerca initial sa caut la concurenta un abonament cel putin la acelas tarif. Daca nu as gasi nimic asemanator si la concurenta, atunci clar as incerca sa trec pe cartela prepay. Totusi nu inteleg de ce Orange renunta la aceste abonamente intrucat sunt abonamente cu beneficii mult mai slabe decat la o cartela prepay la aceeas bani!

Până la urmă, este justificată creșterea, pentru că nu mai sunt aceleași condiții economice din urmă cu 2 ani, dar... Nu toți posesorii de astfel de abonamente ar trebui sa fie incluși în schimbarea asta.

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Totul s-a scumpit in Romania cu cel puțin 15-20% uneori și cu 30-40%.A venit și rândul Orange să facă ceva in această privință,dar totuși dacă stăm bine și analizăm nu e chiar o scumpire ci renunțarea la un abonament și creșterea resurselor la altul. Pentru noi nu e mult 2 euro diferență (o trecere pod la Fetești :) ) însă pentru Orange 2 euro ori x clienti,se aduna ceva. Ne place când Orange este prezent în multe evenimente și cred că cei 2 euro în plus vor fi folosiți pentru a continua campaniile umanitare,festivaluri,extinderea rețelei etc E o sumă infimă fata de cat ne oferă Orange. Aminti-va cat plăteam înainte când orice minut era taxat,când stăteam cu degetul pe tasta respingere apel că sa nu fim taxați,când plăteam 20 de euro la un Homepack cu 12 GB incluși. Raportat la acele vremuri preturile abonamentelor au scăzut foarte mult. Acum avem 20GB cu 7 euro,plus trafic vechime,plus nelimitat în rețea,SMS-uri etc. Eu chiar nu vad nici o problema in renunțarea la abonamentul de 5 euro. Lumea nu e chiar așa săracă încât să facă o tragedie din trecerea la un abonament mai mare cu 2 euro dar și cu resurse mai multe. Fumătorii renunță la un pachet de țigări iar alții la două-trei peturi de bere..glumesc desigur :)))

Ascary
Ascary

Ascary

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Ascary

Good point, dar sa fie oare asta un pas spre scumpirea tuturor serviciilor? Spre exemplu, cartela de 5 Euro, sa se transforme în 6 euro.... Și tot așa...

teacher_
teacher_

teacher_

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
teacher_

Extras din Contractul și condițiile de furnizare a serviciilor voce date si TV:

"Orange România îsi rezerva dreptul de a modifica oricare dintre prevederile cuprinse in termenii si conditiile Contractului, notificând Clientul asupra modificarilor propuse cu cel putin 30 zile calendaristice înainte ca modificarea sa devina efectiva. Clientul are dreptul de a denunta unilateral Contractul in termenul de mai sus, daca nu accepta modificarile propuse, fara a fi obligat la plata vreunei despagubiri catre Orange România, în caz contrar considerându-se ca a acceptat modificarile propuse."

Sursa - https://www.orange.ro/termeni-si-conditii/pdf/2019-07/Con...

Pe scurt - Compania nu este obligata sa justifice aceste modificari deorece este acoperita dpv legal de acea prevedere din contract, iar clientul poate denunta unilateral contractul si fara a plati despagubiri. Trebuie doar sa notifice clientul cu cel putin 30 de zile inainte de a opera modificarea.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Si eu am abonament de 5 Euro si daca s-ar scumpi, desi nu mi-ar conveni situatia, tot cu ei as continua. Sunt clientul lor de 18 ani si sa ma pun sa schimb acum reteaua pt 2 Euro, n-as face acest lucru. In plus la Telekom ca si client nou cel mai ieftin abonament ar fi tot 7 Euro. Cu Vodafone am o retinere ca si companie, iar Digi nu prea are semnal in zona mea.

Situatiile de genul acesta sunt cel mai bun prilej pentru o renegociere de abonament. Nu esti obilgat sa accepti noul abonament proprus de companie si poti trimite o solicitare de renegociere catre departamentul abilitat.

In asemena situatii clientul are 2 asi in maneca: Trecerea pe prepay sau portarea numarului de telefon.

FaraUnID
FaraUnID

FaraUnID

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
FaraUnID

Am primit mesaj prin care mi se comunica faptul ca la expirarea perioadei contractuale se mareste abonamentul si daca nu sunt de acord pot sa denunt unilateral contractul,asta dupa aproape 21 ani de cand sunt clientul Orange.Mi se pare o bataie de joc modul de comunicare abordat pentru un client fidel de atatia ani.

Valentin_1
Valentin_1

Valentin_1

User level
Nivel
0
11 / 100
puncte
Custom field 2
Valentin_1

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!