anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Transfer valutar intr-o tara non-ue

iolanda_1968
Junior

Buna ziua, am efectuat un transfer in valuta intr-o tara non-ue si am citit ca banii ajung intre 1 si 5 zile lucratoare. Azi a 4 zi apare tot mesajul in curs de procesare? Sageata de plata este rosie si suma este galbena. Am sunat si imi spune ca in 26 de zile lucratoare, am crezut ca nu aud bine? Daca stiam renuntam! Ce stiti? In cate zile ajunge o plata intr-o tara non-ue? Ati facut plati non-ue, in cate zile a ajuns?

11 Răspunsuri 11

Pololică
#StarMember

Salut!

La informatiile de pe site, banii ajung cel tarziu a doua zi.

https://www.orange.ro/help/cnd-ajung-banii-la-beneficiar-11268

In practica, am facut cateva plati (cu unicredit, ce-i drept) si de doua ori am luat "plasa" in sensul ca am facut schimbul valutar aproape de ora 17 ( o data la 17.15 si a doua oara la 16.45) si schimbul s-a facut a doua zi (cu efectuarea tranzactiei propriu zise, chiar daca suma in lei inca figura ca sold pe cont pentru restul zilei).

Tot cu Unicredit, am vazut ca platile catre nonSEE (Turcia) ajung a doua zi (cam 24 ore, dar, daca plata se face dupa ora 14-15, am inteles ca se mai adauga o zi).

Un al topic are un raspuns care ar putea sa te ajute (intr-o oarecare masura):

https://comunitate.orange.ro/t5/servicii-financiare-digitale/care-este-codul-swift-pt-un-cont-in-ora...

Mergand pe solutia din topic, daca banca la care ai transmis merge pe Swift, nu pe Sent, s-ar putea ca banii sa se intoarca (dupa perioada minima de incercare de transfer).

De unde pot afla toate aceste informati???

iolanda_1968
Junior

Buna ziua,
Banca este Kuveyt Turk, ce credeti se intorc?

Pololică
#StarMember

De intors, se vor intoarce. Singura problema ar fi cand.

La mine ar arata asa:

Draft plata Turcia.png

Atunci de ce mai au de transfer valuta? Daca spuneti ca banii se vor intoarce. Am sunat la ei si i-am intrebat si nu mi-au spus nimic. 

 

Daca plata nu se efectueaza, banii se intorc in contul din care pleaca. Anumite plati sau incasari pot avea nevoie de instructiuni suplimentare la banca beneficiarului (nu stiu daca este cazul, dar informatiile date nu ne spun prea multe). In cazul in care instructiunile suplimentare nu sunt indeplinite (din orice motiv), banca beneficiarului este obligata sa refuze respectiva incasare. Motivele pot fi multiple.

Recomandarea ar fi sa astepti cateva zile si, in cazul in care banii nu se intorc sau nu primesti confirmarea de la beneficiar ca a primit banii, suna la relatii clienti si vezi care sunt procedurile de refuz de plata.

PS: sa stii ca sunt operatori mobili care nu au interoperabilitate cu altii (nu vorbesc de operatorii din Romania, ci de unii straini care. Tin minte ca la inceputurile Digi (telefonie mobila) aveau o problema cu Lycamobile, in sensul ca nu se putea telefona intre cei doi operatori din lipsa de acorduri. Nu stiu daca mai este de actualitate, dar... e cu titlu de exemplu).

Multumesc pentru ajutor, dar mai am o rugaminte sa imi spuneti cam cate zile sa mai astept? Destinatarul nu a primit si de la Orange Money spun ca ei nu stiu, decat ca bani au plecat de la ei. Merg pe 5 zile si am mesajul ,, in curs de procesare". Cate zile mai apare acest mesaj??

Venim cu un update pe acest subiect.

Orange Money nu este participant la sistemul SWIFT, astfel ca acest cod nu poate fi folosit pentru a trimite un transfer internațional spre contul Orange Money. 

Orange Money poate încasa transferuri IBAN doar în moneda națională, transmise prin sistemul SENT. Colegii noștri recomandă clienților să confirme la banca acceptatoare că transferul va ajunge în

Venim cu un update pe acest subiect.

Orange Money nu este participant la sistemul SWIFT, astfel ca acest cod nu poate fi folosit pentru a trimite un transfer internațional spre contul Orange Money. 

Orange Money poate încasa transferuri IBAN doar în moneda națională, transmise prin sistemul SENT. Colegii noștri recomandă clienților să confirme la banca acceptatoare că transferul va ajunge în Orange Money prin SENT

Eu de aici inteleg ca este vorba de incasare la Orange Money. Eu am facut o plata din Orange Money prin transfer valutar catre alta banca.

Mai devreme am pus o captura de ecran prin care incepusem un transfer (din motive evidente, nu am facut transferul intrucat relatia mea cu contul respectiv este 0), dar apare acel cod SWIFT al bancii beneficiarului, cod necesar platilor internationale.

Revenind: beneficiarul paltii (la cine ai trimis banii in Turcia), trebuie sa faca ceva anume acolo? Cand ai acea bifa verde, inseamna ca banca la care au ajuns banii a confirmat conditiile de incasare.

La primul transfer al firmei catre o firma din Turcia, am primit de la banca (Unicredit)un raspuns foarte ciudat: nu putem face transferuri catre banci din Turcia (n-am inteles de unde venea restrictia, colaboram cu ei de vreo 2 ani si am mai platit anterior international [UE] prin ei). Ghici ce: am facut o simulare (plata trebuia s-o facem pentru a putea primi materia prima comandata), dar am atentionat furnizorul ca, desi OP-ul se va semna, este foarte probabil ca banca noastra sa nu efectueze plata. Am primit confirmarea a doua zi dupa pranz ca banii au intrat. N-au fost probleme cu platile catre mai multe banci din Turcia (si aveam vreo 30 pana acum).

MULTUMESC, am avut acea bifa cu verde. Poate totusi vor ajunje?? Dar cand??

Un raspuns nu stiu sa dau. In mod normal ar trebui sa fie cateva zile (la ANAF, de exemplu, dureaza 5 zile, chiar daca respectivul cont IBAN de Trezorerie este inchis).

Rugamintea ar fi sa astepti pana maine si, daca pana in pranz nu vezi banii intorsi, mai insita la 300 si vezi ce zic. Noi, majoritatea din comunitate, nu avem acces la multe informatii confidentiale si raspundem doar din experienta proprie sau a altor utilizatori.

Imi pare rau ca nu stiu cum sa te indrum mai departe (presupun ca ar fi fost ideal ca plata sa se efectueze).