Revin cu pareri dupa prima zi cu Orange Money.
Nota generala: 8/10 (nu e rau, dar mai e de lucru). :)
Pe de o parte:
* Creearea contului, cu tot cu conversatia cu consultantul Orange Money cred ca a durat un maxim de 20 de minute (din care doar vreo 5 minute conversatia). In aplicatie, zicea ca voi primi un mail/sms a doua zi cand se finalizeaza creearea contului. Ei bine, n-a durat mai mult de 15 minute, si era deja totul gata. Super rapid si eficient. Thumbs up! 🙂 Mult mai bine decat la alte banci la care mi-am deschis cont cu metoda asta si pretindeau ca dureaza doar 10 minute, si a durat 30 de minute apelul propriu zis, si mi-am facut un milion de nervi pana acolo, pentru ca nu le functiona site-ul.
* Timpul de asteptare afisat in aplicatie foarte accurate (chiar a fost un pic mai scurt decat scria acolo). S-a raspuns in vreo 3 minute din cele 5 de asteptare.
* scanarea documentelor a functionat perfect din prima, fara rateuri
* semnarea contractului a fost si ea foarte rapida
* transferurile in contul Orange Money foarte rapide. Inca nu am incercat transferurile dinspre Orange Money in alte conturi, dar vad ca exista optiuni pentru toate scenariile uzuale (transfer OM-OM, transfer IBAN etc)
* interfata intuitiva
Pe de alta parte:
* in pasii de adaugare a unui card de debit (virtual), nu am facut screenshot, dar mi s-a parut ca vad un text prin care utilizatorul era informat ca daca nu isi comanda si un card fizic, nu va putea plati la comercianti si nu va putea face retrageri de la ATM. Si cu toate ca a doua parte este evident corecta, prima nu prea e. Cu atat mai mult cu cat odata generat cardul virtual, ai optiune sa-l adaugi in Apple Pay (Wallet) si Google Pay. Deci, cu siguranta e facut sa poata fi folosit si la comercianti, pentru plati contactless. Inca nu am testat asta, dar nu ma astept sa am surprize din punctul asta de vedere. Daca nu mi s-a parut mie si intr-adevar asta scrie, cred ca ar trebui un pic ajustat textul respectiv pentru mai multa claritate.
* aplicatia nu are dark mode. Mail-urile de la Orange Money (cel mai probabil din cauza sistemului de operare), se afiseaza in dark mode, si arata genial. Nu se poate implementa asta si in aplicatia propriu-zisa? Nu arata rau. Arata foarte bine asa cum e, dar cred ca ar putea beneficia de pe urma unui upgrade. Si nu zic sa treaca toata aplicatia in dark mode pentru toata lumea. Zic doar sa se implementeze o optiune de interfata intunecata undeva in setari.
* aplicatia nu are optiune de inchidere a contului, direct din interfata, la fel de usor cum il si deschizi. Si nici nu face foarte clara metoda prin care ar trebui sa-ti inchizi contul. Din punctul meu de vedere, la Setari Cont ar trebui sa ai o optiune undeva jos: Inchide Cont. Atata de simplu. Urmezi pasii, astepti cat trebuie sa astepti, (cu toate ca, din nou, din moment ce deschiderea contului, cu tot alaiul, s-a putut face in 20 de minute, nu vad de ce e nevoie de 30 de zile pentru inchiderea lui (hm-hm) si de doua apeluri la 300), si aia e.
Si apropos de 300, de cand a fost scoasa din IVR informarea userului cand urmeaza sa fie taxat 55 eurocenti pentru apelul respectiv? Acum intra ca in branza. Nu mai anunta nimic. Ia banii si cu asta basta. Ceea ce nu e ok deloc. Trebuie macar sa anunte clientul ca urmeaza sa fie taxat!
Anyway. Revenind. Nu ar trebui sa fie in niciun fel mai dificil sa iti inchizi un cont decat este sa-l deschizi. Si da, exista banci care au implementat deja chestia asta, si la care este la fel de usor sa inchizi un cont pe cat este sa-l deschizi. Toti pasii pentru inchiderea contului se pot implementa direct in aplicatie. Din cate am inteles eu, trebuie sa faci o cerere, si sa revii dupa 30 de zile. Nu mi-e foarte clar de ce trebuie sa revii si de ce dureaza atat de mult...dar ma rog. Oricum, nu vad niciun motiv pentru care trebuie sa treci prin Customer Care pentru operatiunea asta. Singurul lucru de retinut pentru client este sa fie contul pe 0, ceea ce nu e o problema, se poate informa clientul in sensul asta, si cum ziceam mai sus, pentru operatiunea propriu zisa de inchidere a contului, nu e nevoie de apel la 300, si nici de 30 de zile.
Inteleg strategia din spate, inteleg ca inchiderile de cont sunt redirectionate prin Customer Care pentru a convinge clientul sa nu-si inchida contul. Pe de alta parte, se poate ca acel client sa se razgandeasca. Cu toate asta, ca si in alte cazuri, nu asa tii un client. Si nu mi se pare corect sa-i faci plecarea dificila, in speranta ca n-o sa plece. Mi se pare un pic egoista miscarea.
Da-i clientului libertatea sa aleaga ce e mai bine pentru el! Ofera-i toate optiunile la vedere si lasa-l pe el sa aleaga. Nu-i pune piedica, cu speranta ca n-o sa plece. Ofera-i motive sa ramana! Pentru ca vor fi cu siguranta clienti care, in loc sa renunte sa plece, isi vor dori si mai mult sa plece, pentru ca se vor simti ca intr-o cusca in care usa era deschisa, si au intrat pentru ca era mancare inauntru, dar s-a inchis in urma lor si nu mai pot iesi. Se vor simti ca intr-o cursa. Si n-o sa le placa. Deci nu e ok sa faci lucrurile asa. Pentru ca, daca omul ala vrea sa plece, va pleca oricum, si cu cat ii faci plecarea mai dificila, cu atat te va injura mai mult la iesire.
Asa ca, sugestia mea ar fi sa se adauge si o optiune de Inchidere Cont, direct din aplicatie. Cu sau fara cele 30 de zile de asteptare. Ideea e sa nu ascundeti optiunea asta.
Momentan nu exista nici macar instructiuni de inchidere a contului care sa informeze clientul ca trebuie sa sune la 300 si sa faca cerere, dupa care sa revina dupa 30 de zile. Nimic din toate astea nu exista in aplicatie. Sau cel putin eu n-am reusit sa gasesc pe nicaieri. Si, cum am zis, inteleg motivul pentru care probabil s-a ales varianta asta. Dar as aprecia mult mai mult Orange ca si companie pentru transparenta si mentalitatea deschisa, decat asa cum e acum. Genul asta de mentalitate nu aduce respectul clientilor. Ba din contra.
Think different! 🙂