anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Cum pot bloca o tranzactie Orange Money?

Lavynia1
Junior

Cum pot bloca o tranzacție care este frauda? Pe scurt mi-a apărut în aplicatie o plata în valoare de 40 $ făcută în statele unite, plata ce nu a fost făcută de mine.

13 Răspunsuri 13

Pololică
#StarMember

Salut! 

Intră în aplicație și din meniu selectează Contact. De acolo scrii ca vrei să refuzi plata respectivă (evident, să menționezi și motivul). Orange Money va investiga și, dacă ai dreptate, vei primi banii înapoi. 

Lavynia1
Junior

le-am scris. în mod normal trebuia sa existe și în aplicație o opțiune de blocare a tranzacțiilor care par fraude. ca în mod normal trebuia autorizată nu?

N-am întâlnit opțiunea asta la nicio aplicație bancara (ING, BCR, BT [pe care le folosesc personal], Unicredit sau BRD [pe care le folosesc la firmă]. În cazul în care vedeam o operațiune suspectă, semnalam și asteptam răspunsul băncii. 

Lavynia1
Junior

asta zic și eu. adică aplicația nu oferă aceasta posibilitate poți semnala frauda doar prin metoda expusă de tine sau la telefon dar, ce sa vezi, doar între 9.00 - 18.00. mi se pare absolut îngrozitor

Problema e ca o tranzactie suspecta trebuie definita si incadrata in anumite limite (minime sau maxime). Bancile au obligatia ca lunar, sa faca verificari si sa raporteze tranzactiile care pot fi suspectate ca spalare de bani. 40$ (care inseamna mai putin de 200 lei) nu stiu cat se incadreaza in tranzactii suspecte (cu atat mai putin la spalare de bani). Se poate interpreta faptul ca a fost cumparatura unica (ocazionala). Si tranzactii sub 500 lei zilnic sunt mii (as evita sa ridic stacheta la zeci de mii). Deci, tranzactia ta ar fi picatura intr-un ocean.

PS: la cateva luni ies din tara pentru cumparaturi. Oare bancile (ING, Transilvania, BCR si Orange Money) ar trebui sa-mi blocheze cardurile la prima tranzactie in leva (moneda Bulgariei)? Cred ca as da cu ei de pamant si as inchide conturile (chiar din varful patului).

Daca vezi pe extrasul de cont o tranzactie suspecta, mai intai faci tu verificarea si, daca nu este una cunoscuta, reclama si astepti raspunsul. Eu am reclamat doua astfel de tranzactii (erau sub 100 lei) si s-a rezolvat in aproximativ o saptamana (este necesar si ca banca sa faca verificari si sa verifice daca reclamatia este pertinenta. Cum ar fi ca cineva sa reclame o cumparatura la Orange, de exemplu, si Orange sa confirme ca livrarea s-a facut la adresa titularului cardului cu care s-a facut plata, pe numele si semnatura titularului de cont?...)

O748879781
Explorator

Și mie mi sa întâmplat să fie făcută o plate de 10 lei in Cipru.

De atunci nu mai folosesc serviciul.

 

DanielaH
Moderator

@Lavynia1, s-a rezolvat situația?

stteliyan
Începător

S a rezolvat? A ti primit banii inapt? Azi am văzut ca si de pe contul meu s a făcut 3 tranzacții frauduloase de persoane suspectate..

stteliyan@yahoo.com

doar dupa ce au fost verificate cele doua tranzactii de cei de la Orange. Iar returnarea sumei s-a facut in aprox o luna de zile.

Benny_1
Junior entuziast

A fost rezolvata situatia? Si eu am patit la fel cu o tranzactie frauda din SUA Dallas. Serviciul clienti precizeaza ca poti apela in caz de frauda si cand imi raspunde imi spune ca trebuie sunat in timpul programului! What?! Am transferat restul de bani si am blocat cardul...sper sa rezolv ceva

CristianP13
Explorator

Ca sa nu mai ai probleme din astea pe viitor, nu baga datele cardului decat pe site-uri sigure sau foloseste Revolut care are optiunea Single-Use Virtual Card. De asemenea, nu folosi ca main contul OM, transfera-ti strict cat cheltui pe el, nu lasa sume mari. Am si eu prieteni care au patit-o si nu au recuperat niciun ban, din pacate.

Multumim de sfaturi! Eu unul chiar nu am folosit cardul pe site-uri sau aplicatii dubioase 😐 doar emag, uber, altex, bolt etc. Pai daca si la astea pierzi datele cardului...atunci inchid toate cardurile si ma intorc la cash. Nu e vorba de o suma mare dar totusi trebuie returnata suma in caz de frauda...stiam ca e asigurata o anumita valoare. 

100% sigur nu sunt si astia mai mari (orange, altex, emag, etc) deoarece intre card si site este un procesator de plati (intermediar). Pe scurt:

  • bagi datele cardului (pentru plata, echivalentul POS-ului) si autorizezi plata
  • banii sunt retrasi de catre procesator (primesti primul mail de la procesator)
  • banii sunt confirmati de vanzator (al doilea mail cu confirmarea platii)

Daca se intampla ca unul din cele 3 puncte sa aiba o vulnerabilitate, abia atunci poti spune ca este o problema.

Pana acum am paltit cu cardurile (ING, BCR, Transilvania, Revolut, Orange Money) cam peste tot (in tara si in afara, inclusiv AliExpress) si nu am avut probleme de genul asta.