anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Vreau sa ridic o avertizare si atentionare cat se poate de serioasa si grava in acelasi timp !!!!

AdrianN
Junior

Salut !  MESAJUL DE MAI JOS VI-L OFER CU SPERANTA SA VA OFERE SIGURANTA MAI MULTA SI CA UN SFAT VA ROG SA IL URMATI SI VOI PENTRU A RAMANE IN SIGURANTA DATELE VOASTRE PERSONALE. !!!!!!

In ultimele 2 - 3 saptamani am observat un comportament cel putin ciudat intr-un anumit aspect, ceea ce m-a determinat sa scriu aici pentru a va pune in garda si in tema, si sa fiti FOARTE FOARTE VIGILENTI CUI DATI PRIN TELEFON DATE PERSONALE. SAU ALTE DATE DE CONTURI . 

Nu o data sau de mai multe ori, dupa diverse reclamatii la una dintre bancile noastre... Raiffeisen, cat si la Orange (in legatura cu Orange TV GO (Setting & Media Rental PIN code & some other stuff)  .  Depun online pe email reclamatiile, si ma suna de cateva ori inapoi, (nu zic ca nu ar fi adevarat) insa cei care ma suna inapoi incep cu textul :

"Ma numesc X din partea Orange, Am primit reclamatia dvs, iar pentru a va putea ajuta, va rog sa imi comunicati data dvs de nastere, locul nasterii si o anumita parola.. (nu intru in detalii aici) fiecare stie la ce ma refer). buuunnn

Mergem mai departe.. eu zic "OK, despre ce reclamatie este vorba? "

Operatorul :" reclamatia depusa de dvs in urma cu cateva zile" (dar atentie ca nu a zis exact ce am scris eu.. ...

Eu:" daca vreti datele mele persoanel imi raspundeti la 3 intrebari PENTRU A MA ASIGURA CA INTRADEVAR DISCUT CU CINE SPUNETI CA SUNTETI.. SA MA ASIGUR CA DISCUT CU O PERSOANA DE LA ORANGE, SI NU CU UN SARLATAN" 

Eu : "prima intrebare: care este valoare totala a ultimelor mele 5 facturi"

EU: "a doua intrebare: cat mai am din resursa de internet mobil din abonament?"

Eu: a treia intrebare:" ce valoare are abonamentul meu orange?"

Vreau sa va spun ca "operatorul a zis ca nu are acces la aceste date, ca el doar se ocupa de reclamatie si ca a primit situatia mea pentru a o rezolva dar daca nu vreau sa cooperez a zis ca nu ma poate "ajuta" .

Eu la-m intrebat: " care este codul tau de agent in cadrul Orange?" 

"Operatorul": .... nimic.. a zis ca este confidential .. (tocmai ca sa imni ingreuneze sarcina de al identifica apoi)

Eu i-am zis: :" baietas ai grija cu cine te joci ca te dau pe mana politiei cu tot cu convorbire" asa cum voi inregistrati asa si eu cand am o suspiciune de frauda am dreptul sa ma apar si sa vin cu dovezi de frauda electronica prin intermediul telefonului. 

Tot asa ma suna de la banca... alta zi, alta distractie... discutia apropiata ..

Si dupa ce vrea ea sa ma interogheze ca sa ii zic  niste raspunsuri confidentiale, ii zic operatoarei: 

3 intrebari si daca raspundeti corect va dau datele personale. altfel nu PENTRU CA NU AM INCREDERE CA INTRADEVAR VORBESC CU O PERSOANA CE REPREZINTA RAIFFEINSE BANK

Eu : prima intrebare" valoarea tranzactiei din 17 Martie "

a doua : care e soldul cardui de credit ?

a treia: sondul contului secundar.. bancar..

MORALA ? ORICINE VA SUNA SI ZICE CA ESTE DE LA ORANGE, BANCA TRANSILVANIA, ALTE BANCI ... ETC... SI PENTRU A " VA AJUTA" VA CERE INTAI SA VA INDETIFICATI : INTREBANDU-VA EXACT ACELEASI INTREBARI CARE LE PRIMESTI CAND SUNI LA BANCA SI TE IDENTIFICA PRIN TELEFON, AVETI MARE GRIJA SI CU CURAJ PUNETI SI VOI INAINTE INTREBARI CELOR CE SE DAU CA FIIND DE LA BANCA SAU ALTE INSTITUTII. !!! NU VA LASATI PROSTITI SI FRAIERITI. 

Asta e sfatul meu sincer. Sper ca tot ce am scris a fost clar, pot veni si cu detalii extra daca vrea cineva . Va indemn la prudenta si vigilenta maxima cand vine vorba de a raspunde cuiva la telefon si se da ca fiind de la Orange, Vodafone, etc, Cec Bank, Raiffeisen Bank etc.. 

18 Răspunsuri 18

Discuție cu elev de clasa a șasea:

”Q: Poți să trimiți un email? R: Nu / Q: Poți să deschizi emailul? R: Da. / Q: Ai găsit butonul de Compose(New email)? R: Da. / Q: Dacă dai click pe el ce fereastră îți apare? R: ..... (tăcere) Q: Ai dat click pe acel buton? R: Nu. / Q: Și poți să dai click pe acel buton? R: Da. .....(... multă poveste.....) Q: La acea fereastră nou deschisă, vezi aproape de butonul de ”send” un semn de agrafă pentru atașament? R? Da. / Q: Poți să apeși (nu se înțelegea nici termenul ”click”) pe el? R: ...... tăcere..... / Q: Ai apăsat pe acel buton cu agrafă? R: Nu.  (povestea e lungă și e doar un exemplu de episod din ceea ce conducătorii noștri iubiți consideră a fi ”teleșcoală”, adică școala online și la telefon, cu referate desenate și cu teme din Google luate. Bine că s-a încheiat cu pandemia..... bine... pentru că se poate și mai rău.

LATER: Nu e invenție, e discuție personală la telefon, în perioada pandemiei, la telefon cu un elev de clasa a șasea. Avea el voință, era cuminte de felul său, dar atât putea.... Credeți sau nu, se poate și mai rău de atât.

Pana la informari in scoli (ca de cursuri nu cred ca este cazul), poate ar fi bine sa fie informati ("scolarizati") profesorii cum sa puna pe masa subiectul pe intelesul copiilor si cum sa il transmita acasa catre parinti (in secundar) si bunici (in principal). Da, noi ne anuntam pentru diverse fraude (chiar avem subiect in noiembrie privind fraudele), dar e bine sa discutam pe intelesul celor la care informatia asta nu prea ajunge.

In urma cu 11 ani, cand am luat carnetul auto, ai mei deja stiau de "metoda accidentul", plus ca, din momentul in care am avut fiecare mobil, ne sunam unul pe altul sa ne verificam "in caz de...". Nu mai zic de faptul ca in ziua in care am avut "Traseul" examenului auto, cineva sunase pe fix acasa ca am facut accident si tot tacamul. Nu stiu cum s-a facut, dar cat era mama pe telefonul fix, eu o sunam pe mobil sa-i spun ca luasem carnetul. Seara, mi-a zis ca era pe telefon cu un "martor" cand eu o sunam pe ea si ca-i facuse semn tatei sa ma sune, doar ca eu o luasem inainte.

Informarea face siguranta... mai sigura.

匿名
Junior entuziast

Școlarizarea se poate face simultan nu neapărat de profesori.

Avem specialiști în toate domeniile.

Fiecare poate veni cu un aport din domeniul său.

Sunt de acord, dar merg pe premisa ca profesorii au o experienta mai mare in a explica mai departe pe intelesul copiilor, in special acolo unde informarea este mai in limbaj de lemn.

Ma gandesc ca o discutie prealabila cu profesorii despre ce anume se discuta ar putea fi mai bine primita de copii/elevi cand profesorul incepe sa explice in linii mari si aduce un specialist decat daca vorbeste doar specialistul si profesorul sa nu stie cum sa explice (sa "traduca" informatia) pe intelesul clasei.

Flo1 a dat un exemplu, eu mai vin cu doua exemple:

  • Specialist: copii, astazi vom discuta despre scam si inselaciune, chiar despre spoof calling
  • Invatator/Profesor: copii, astazi discutam cum sa sa vorbim cu cei din jur legat despre mesajele primite pe facebook sau whatsapp care ne cer informatii personale (cum ar fi programul de lucru al parintilor, programul de scoala, etc) si cum ne putem feri de informatiile false. Ne va ajuta si specialistul in securitate X (politist, informatician, ...) cu povesti care sa ne ajute sa intelegem.

Parca suna mai bine a doua varianta (evident, in functie de varsta copiilor). Daca discutiile se fac in liceu (cu cat mai aproape de a 12-a, cu atat mai "simplu" de explicat), tot e bine sa fie si o figura mai apropiata de clasa, cel putin pentru inceputul discutiilor.