Întrebare cu răspuns(uri)

Numărul de telefon devine noul cod IBAN

Se pot face transferuri din conturi de la bănci din România în baza numărului de telefon către clienți care au IBAN Orange Money?
De exemplu, CEC Bank și BT au implementat Alias Pay și nu știu dacă este valabil și pentru cei care au IBAN OM.

https://www.cec.ro/cec-bank-extinde-transferurile-folosin...
https://intreb.bancatransilvania.ro/cum-trimit-bani-prin-...

svetalex
svetalex

svetalex

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
svetalex
  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Salut tuturor! Am revenit cu răspunsul colegilor noștri.
În Orange Money se pot trimite bani doar prin transfer IBAN și transfer Orange Money to Orange Money prin intermediul numărului de telefon. Nu avem implementat serviciul de Alias Pay.

Ți-a fost de ajutor acest răspuns? (poți vota o singură dată)

Nu (1)

Da (6)

86%

6 membri au votat cu DA

1 membri au votat cu NU

86% utilizatori au considerat că acest răspuns este util

Alte răspunsuri

Pagina 1 din 2

Ar fi foarte bine dacă s-ar întâmpla să fie așa și la BRD! Cred că ceva se întâmplă, pentru că sunt unele probleme în ultimele zile!

Știam că BT are, deocamdată nu am utilizat serviciul, dar ar fi chiar interesant de implementat la toate organizațiile bancare, probabil ar simplifica tot ceea ce înseamnă transferuri de bani.

Ca și alias in locul contului, nu cred ca as avea încredere asa mare.. si telefoanele se mai pierd, se mai schimba și, se uita modificarea datelor, mai pot pica pe maini criminale.. in fine, cred ca s-a înțeles ideea.. le prefer separate..

@Jay mie mi se pare mult mai facil să fac un transfer către un număr de telefon, pe care îl am în agendă, decât să solicit/completez un IBAN. Oricum, dacă telefonul ajunge la o persoană neautorizată, aceasta nu va cunoaște suma exactă care a fost trimisă și astfel transferul nu se va efectua.
Ce nu îmi este mie clar, este faptul că ORANGE Money nu este o instituție bancară, iar mesajul celor de la CEC Bank face referire la conturi deschise la o bancă "CEC Bank este prima instituție din România care oferă acest serviciu indiferent de banca unde este domiciliat contul destinatarului, chiar și pentru conturile la bănci care nu sunt înrolate în serviciul AliasPay, lansat recent de Transfond. "

svetalex
svetalex

svetalex

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
svetalex

Prin BT pay se plătește doar cu numărul de telefon, cu condiția ca posesorul acelui număr să fie înregistrat cu BT pay... Intri securizat in aplicație, selectezi transfera bani, cauți în agenda telefonului după numărul de telefon al destinatarului și gata. Chiar daca sa presupunem că uiți telefonul deschis pe undeva, tot îți cere identificare cu amprentă sau parolă atât când trimiți, cât și când primești.

"Primirea de bani conditionată..." la unii de cunoașterea sumei (aka Money gram) la alții de amprentele degetelor.... Știu că această perioadă este una a minunilor (vezi ce se întâmplă și cu OM, după confirmările lui @Vio73), dar nici chiar așa exagerat.
Dragilor, ce ți-e 10 caractere numerice (aka nr telefon) sau 24 caractere alfanumerice (aka IBAN)???? Ce e așa de greu? În plus intervin o multitudine de situații și cazuri pe care nici nu le visați: are X-ulescu cont sau doar telefon? În care bancă îi trimiți? Numai eu am numărul de telefon asociat la peste 5 IBAN-uri din 5 locații bancare diferite.
Sfat pentru generația "new age": limitarea la ceea ce se înțelege e mai bine decât înțelegerea nelimitată. Ca exemplu, limitarea la transferuri INTRABANCARE, nicidecum INTERBANCARE. MOTIVAȚIE: nu există control în afara locului propriu "de joacă".

LE: Știți vreun destinatar care să "confirme" suma de încasat??? Nu există. O primește și gata.

@Flo_1 numărul de telefon oricum îl am în agenda telefonului.
Referitor la confirmarea sumei încasate, dacă faci un transfer și selectezi un număr de telefon (prin opțiunea "Trimite/Cere bani" din aplicația de MB de la CEC Bank , beneficiarul își va completa singur IBAN - ul în care vrea să primească banii și va confirma suma pe care o așteaptă.
Dacă faci transfer interbancar (într-un cont IBAN) banii sunt virați în mod automat, fără ca beneficiarul să confirme suma.

svetalex
svetalex

svetalex

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
svetalex

@svetalex, teoretic poate fi o omisiune, ca n-au scris o fraza mai bogata, care sa specifice ca nu e vorba doar de conturi din bănci ci si din instituții bancare sau financiare.. Practic, daca le este indiferent in ce banca, inclusiv bănci neinrolate în Alias Pay, ar trebui sa se poată in orice cont.. altfel este o noutate incompleta..
Pe de alta parte, dacă viramentul se face către un numar de telefon, al cărui posesor poate alege singur numărul de cont unde dorește viramentul, nu vad de ce n-ar putea scrie contul OM, având în vedere ca și acesta poate primi bani prin virament.. Atat cat am avut timp sa ma gândesc la asta, nu cred ca tine de OM, daca nu funcționează.. insa, da, tine de OM faptul ca de acolo nu pot pleca bani către un numar de telefon, pentru ca ei nu oferă acest serviciu..

În prezent, la ING poți trimite bani unui prieten prin numărul de telefon, condiția fiind să aibă și el cont la ING. Intri în homebank și la transfer, completezi numărul de telefon automat apare și contul IBAN. Plata prin numărul de telefon este o metodă alternativă la IBAN, însă cea principală și securizată rămâne totuși prin IBAN.

Cum spuneam, INTRABANCAR toată povestea este funcțională, însă interbancar nu va fi disponibilă nici măcar în următorii ani.
@svetalex: Dacă vrei să ”ceri” bani, mi se pare normal să cunoști suma. Altfel de unde să știi cât să primești dacă nu ceri înainte. Dar pentru mine există și sunt prioritare doar PLĂȚILE: Dacă trebuie să dau... știu ce am de făcut. Când ceri, vorbim de fapt de Încasări, iar acestea fără autorizarea plătitorului... degeaba sunt inițiate de către încasator.

In sistemul bancar international acel IBAN (International Bank Account Number) are un rol bine definit si a fost implementat cu scopul de a asigura identificarea clara a Tarii, Banca Emitenta, Proprietar Cont si pentru un plus de securitate adus tranzactiilor.

Spre deosebire de numerele de telefon, IBAN-urile nu se pot porta si, din cunostintele mele, nici nu se recicleaza. In momentul in care dai peste un IBAN de tipul - RO 94 BRDE 240 SVxxxxxxxxxxx - stii sigur ca este vorba de un cont BRD Romania si poti obtine informatii despre posesorul acestuia.

In momentul in care dai peste un numar de telefon de forma 0740 ACB DEF, acesta poate fi Orange, Vodafone, Telekom, RDS sau Lycamobile. Poate fi abonament sau prepay, in acest ultim caz neavand prea multe informatii despre posesorul numarului respectiv. Acest numar de telefon poate fi portat, reziliat / abandonat, expirat, reciclat, furat si reintrodus in circuit.

Cum personal am demonstrat de cateva ori, cu subiect si predicat, prin inginerie sociala, poti obtine date cu caracter personal astfel incat sa ai acces viata digitala a persoanei vizate astfel incat sa poti schimba cadrul bancar, PIN, Cadul SIM, reseta parole, etc.

@Flo_1 este foarte posibil și INTERBANCAR. Am mobile banking de la CEC Bank și există posibilitatea transferării unei sume de bani selectând un număr de telefon fără să cunoști informații legate de IBAN - ul beneficiarului sau banca la care acesta are cont (aceste informații vor fi completate de beneficiar). Poți să citești mai multe informații în link-ul pe care le-a pus la întrebare

svetalex
svetalex

svetalex

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
svetalex

Salut tuturor! Am revenit cu răspunsul colegilor noștri.
În Orange Money se pot trimite bani doar prin transfer IBAN și transfer Orange Money to Orange Money prin intermediul numărului de telefon. Nu avem implementat serviciul de Alias Pay.

@DanielaH: Mulțumim. Este ceva normal și poate mai bine că este așa. ”Rigurozitatea” a făcut numai bine de când există ea.
@svetalex: ”către destinatari cu conturi la bănci care au aderat la acest serviciu Transfond”. Este și normal pentru că undeva trebuie să existe un <numitor comun>. Și încă o observație: Numărul de telefon TREBUIE să fie asociat contului IBAN. Dacă numărul nu are asociat un IBAN în sistemul de transfer, atunci e simplă poveste.

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!