Întrebare fară răspuns

ANCOM propune scăderea tarifelor pentru terminarea apelurilor fixe

„Supunem astăzi consultării publice o scădere de aproximativ 30%, până la 0,097 eurocenți/minut, a tarifului maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe, începând cu data de 1 august 2020. Continuăm astfel eforturile Autorității de a susține o piață telecom competitivă în România, cu oferte atractive și convenabile pentru români”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.

 

1. Tariful maxim pentru terminarea apelurilor la puncte fixe

 

Potrivit documentelor consultate de ANCOM, începând cu data de 1 august 2020 operatorii de telefonie fixă desemnați de Autoritate ca având putere semnificativă de piață, printre care și Telekom, RCS & RDS, Orange sau Vodafone, vor putea aplica un tarif de maxim 0,097 eurocenți/minut în cazul apelurilor naționale, apelurilor inițiate din Spațiul Economic European (SEE), precum și în cazul apelurilor inițiate din rețele din afara SEE, dacă acordurile internaționale în vigoare nu permit instituirea unui regim diferit de tarifare.

 

2. Determinarea tarifului

 

În prezent, tariful maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe este de 0,14 eurocenți/minut și a fost stabilit de ANCOM începând cu 1 aprilie 2014, pe baza unui model de calculație a costurilor de tip LRIC pur, menit să asigure obiectivele de promovare a concurenţei, maximizare a beneficiilor consumatorilor şi stimulare a investiţiilor eficiente, cu respectarea metodologiei armonizate prevăzute în Recomandarea 2009/396/CE.

Scăderea tarifului până la 0,097 eurocenți / minut propusă astăzi de ANCOM a fost determinată în urma actualizării mai multor parametri ai modelului de calculaţie a costurilor utilizat anterior, precum și a costului capitalului.

 

3. Cadrul de reglementare

 

Măsura de reglementare supusă consultării publice de ANCOM completează măsurile anterioare de identificare, analiză şi reglementare a pieţelor serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe definitivate de Autoritate în anul 2017. Autoritatea derulează periodic acest demers de revizuire a piețelor relevante de gros, conform legislaţiei naţionale şi europene în vigoare, pentru a asigura funcţionarea pieţelor cu amănuntul de telefonie în condiţii concurenţiale şi pentru a proteja astfel interesele utilizatorilor finali.

 

4. Piața de telefonie fixă

 

Potrivit celor mai recente date statistice colectate de ANCOM, pe parcursul anului 2019 telefonia fixă a fost tot mai puțin utilizată de români, cu scăderi atât din punct de vedere al numărului de linii de acces (-7,7%, până la 3,38 milioane), cât și din cel al traficului (-16,5%, până la 1,9 miliarde minute). Ca urmare a acestor evoluții, în anul 2019, un român a vorbit în medie doar 8 minute/lună la telefonul fix în scădere cu 17% față de anul 2018.

În funcție de numărul de abonați de la sfârșitul anului 2019, Grupul Telekom avea o cotă de piață de 40%, RCS&RDS 35%, Grupul Vodafone 23%, ceilalți furnizori însumând 2%.

 

5. Procesul de consultare publică

 

Persoanele interesate sunt invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 18.06.2020, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr.2, sector 3, Bucureşti), prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.org.ro.

 

Sursa - https://www.ancom.ro/ancom-propune-scaderea-tarifelor-pen...

  • Răspunde
  • Distribuie această întrebare

Răspunsuri

De foarte multi ani, nici nu mai cunosc preturile la apelurile pe fix... pentru ca factura mea este, de foarte multi ani, pe minus.. Cred ca ar fi un lucru foarte bun pentru cei care nu-si permit un mobil si un plan tarifar pentru mobil, din diverse motive... Ar putea sa fie un abonament modic, sigur vor fi care vor vorbi doar in caz de urgenta, sau, doar ii vor suna rudele..

Jay
Jay

Jay

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Jay

Cred că ar fi o idee buna, și așa nu prea mai folosește lumea telefoanele fixe, poate doar firmele. In rest, doar de decor. Socrii mei îl plătesc, dar nu am văzut să vorbească la fix in ultimul an deloc.

Eu sunt nevoit sa tin fixul, pentru ca pe infrastrctura liniei fixe am atat internetul cat si IPTV-ul. Am incluse 100 de minute oriunde si oricand + nelimitat in Telekom, dar telefonul fix nu face altceva decat sa acumuleze praf pe masuta din hol.

E bine că scad tarifele în general! Sincer, eu nu am avut niciodată telefon fix. Acum, când există minute nelimitate pe telefonul mobil, nu îi văd utilitatea. Poate doar la cei care au nevoie de linii fixe sau pentru companii!

Vio73
Vio73

Vio73

User level
Nivel
4
5000 / 5000
puncte
Custom field 2
Vio73

https://www.orange.ro/servicii-fixe/home-fix/abonament-ho...

1. cum se activează opțiunea “Număr Unic”?
2. apelurile deviate către numărul unic sunt taxate din cele 100 naționale incluse sau sunt gratuite?

Info la cele două de mai sus trebuie menționată pe site ;)

Zâmbete!

ANCOM a dezbătut, în cadrul unei ședințe online a Consiliului Consultativ, reducerea cu 30% a tarifului maxim de terminare a apelurilor la puncte fixe. Astfel, începând cu data de 1 noiembrie 2020, noul tarif maxim pentru terminarea apelurilor la puncte fixe va fi de 0,098 eurocenți/minut. Noul tarif a fost determinat în urma actualizării mai multor parametri ai modelului de calculaţie a costurilor de tip LRIC pur, metodă utilizată pentru stabilirea tarifului actual, precum și a costului capitalului.

Operatorii de telefonie fixă desemnați de Autoritate ca având putere semnificativă vor putea aplica un tarif de maxim 0,098 eurocenți/minut în cazul apelurilor naționale, apelurilor inițiate din Spațiul Economic European (SEE), precum și în cazul apelurilor inițiate din rețele din afara SEE, dacă acordurile internaționale în vigoare nu permit instituirea unui regim diferit de tarifare. Această reglementare se va aplica începând cu data de 1 noiembrie 2020.

Lista celor 31 de operatori de telefonie fixă cărora li se vor aplica măsurile de reglementare poate fi consultată aici https://www.ancom.ro/acces-si-interconectare_253

Conform prevederilor Directivei (UE) 2018/1972, intrate în vigoare la data de 20 decembrie 2018, până cel târziu la 31 decembrie 2020 se vor institui tarife maxime de terminare a apelurilor la puncte mobile, respectiv la puncte fixe, unice la nivelul Uniunii Europene. Măsura de reglementare propusă de ANCOM va urma procesul de consultare europeană.

Sursa - https://www.ancom.ro/tarifele-pentru-terminarea-apelurilo...

Salut! Am observat că petreci timp în Comunitatea Orange, dar nu te-ai înscris încă.
Dacă te inscrii și devii membru, poți adresa întrebări în comunitate, poți să ajuți și tu alți membri și poți câștiga puncte, badge-uri și să te bucuri de multe alte beneficii!