la 22-11-2023 03:34 PM
20.11.2023
ANCOM: După încetarea duratei inițiale, de cel mult 24 de luni, un contract de comunicații electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Utilizatorii pot rezilia contractul, fără penalități, oricând după expirarea duratei inițiale. Înainte de prelungirea automată a contractului, furnizorii au obligația de a informa utilizatorii, în timp util și pe un suport durabil, cu privire la încetarea contractului și la mijloacele de denunțare unilaterală a acestuia, dar și despre cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiază.
Prelungirea contractelor de comunicații electronice
De regulă, un contract de comunicații electronice se prelungește automat, după încetarea duratei inițiale, de cel mult 24 de luni, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația de a informa utilizatorii finali despre încetarea contractului și mijloacele de denunțare unilaterală.
În cazul în care utilizatorii se hotărăsc să renunțe la contract după expirarea perioadei inițiale, nu vor plăti nicio taxă de reziliere, dar trebuie să țină cont că, de obicei, există o perioadă de preaviz, de cel mult 30 de zile, care se referă la termenul de procesare a cererii de denunțare. În aceste situații utilizatorii vor suporta doar tarifele aferente utilizării serviciului pe durata perioadei de notificare prealabilă.
În cazul în care un utilizator nu face niciun demers pentru încetarea contractului, serviciul pe care îl utilizează va fi furnizat în continuare. Pe perioada de prelungire automată, furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația de a trimite, cel puțin o dată pe an, o informare cu privire la cele mai bune tarife pentru serviciul contractat.
Astfel, utilizatorii pot verifica dacă au apărut oferte mai bune pentru serviciile deținute și pot solicita renegocierea contractului. Utilizatorii care aleg o altă ofertă și încheie un nou contract sau un act adițional la cel existent trebuie să știe că aceasta presupune, de cele mai multe ori, începerea unei noi durate contractuale minime.
Dacă la un contract de servicii de comunicații electronice aflat în derulare se adaugă servicii sau echipamente suplimentare, perioada inițială a contractului poate fi prelungită doar cu acordul utilizatorului. În acest caz, furnizorul trebuie să îl informeze pe utilizator despre serviciile contractate, tarife, durata contractului, perioada contractuală inițială, condițiile privind suspendarea și reconectarea serviciilor și condițiile de încetare a contractului.
Durata noii perioade contractuale nu poate depăși diferența dintre perioada contractuală aferentă noului serviciu sau echipament terminal suplimentar achiziționat și perioada rămasă din derularea primului contract.
Ce, cum şi unde reclami
ANCOM poate lua măsuri dacă prelungirea contractului nu se realizează conform regulilor menționate mai sus sau dacă utilizatorul (consumatorul) nu primește informările cu privire la încetarea contractului și cele mai bune tarife. Utilizatorii finali microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit beneficiază de aceleași drepturi pe care le au și consumatorii, în măsura în care nu au convenit în mod explicit să renunțe, în tot sau în parte, la aceste drepturi. Sesizările pot fi trimise aici.
InfoCentru ANCOM
Mai multe informații cu privire la contractele de furnizare de servicii de comunicații electronice destinate publicului sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM. Vizualizează aici și un video explicativ cu privire la prelungirea contractelor.https://www.ancom.ro/contractele-de-comunicatii-electronice-se-deruleaza-si-dupa-incetarea-duratei-i...
22-11-2023 04:22 PM - editat 22-11-2023 04:24 PM
Deci ANCOM se plictiseste teribil. La Orange am avut intotdeauna informarea asta cat am fost (cand modificam contractul, mai intai mi se spunea, in linii mari, datele generale, apoi, la inregistrare pentru "semnatura vocala" mi se repetau fix aceleasi lucruri).
Poate ajuta pe colegii de comunitate linkul de mai jos:
EDITARE:
Si un model (draft) de contract:
la 22-11-2023 04:25 PM
Trebuie să mai iasă si ei cu ceva în față, mai ales că au mai controlat companiile telecom și să justifice activitatea.
22-11-2023 04:39 PM - editat 22-11-2023 04:40 PM
Salutare!
Înseamnă că, dacă prinzi o ofertă wow pe 2 ani, o poți păstra fără probleme? Că dacă e clasica poveste cu prelungirea pe o lună, e degeaba și doar mai postează câte o știre expirată.
Mulțumesc!
la 22-11-2023 04:49 PM
Pai, cred aici e jocul important de cuvinte:
Evident, in contracte este prevazut faptul ca atat clientul, cat si furnizorul pot renunta oricand la acel contract sau il pot modifica. Daca oricare din cele doua parti (clientul sau furnizorul) refuza propunerea celuilalt, ar trebui sa vina o notificare de reziliere (asa cum este prevazut in acel contract ca modalitate de corespondenta).
Primele abonamente (cele de 3$) stiu ca s-au pastrat foarte multi ani si contractele nu au suferit modificari de fond (baza), ci doar de forma (structura).
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor