anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Sfaturi Orange Money

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Salutare Comunitate,

Am nevoie de ajutorul vostru. Ma bate gandul sa incerc Orange Money, si as vrea cateva pareri. 🙂

V-ati face Orange Money? Daca da, de ce? Cei care aveti deja, ce v-a determinat sa va faceti cont Orange Money? Sunteti incantati de alegerea facuta?

Din cate am putut eu sa vad, pare interesant...dar sunt cateva chestii pe care nu le-am gasit pe site-ul Orange, si cred ca ar fi util de adaugat/explicat mai bine, cum ar fi:
1. cum pot sa inchid contul Orange Money? Se poate inchide la fel de usor cum e deschis?
2. in cazul cardului de credit Orange Money, observ ca se beneficiaza de rate fara dobanda, cu toate astea, pe site-ul Orange (https://www.orange.ro/money/comisioane/), pare sa existe o dobanda anuala cuprinsa intre 18% si 38%. Deci...ce-i cu dobanda aia? Cand se aplica?
3. este nevoie de un card fizic sau se poate folosi linistit cu un card virtual adaugat in wallet?

Ce ma sfatuiti?

Intrebarea e deschisa, evident, atat clientilor cat si staff-ului Orange. 🙂 Apreciez orice opinie, indiferent de unde vine. :))

Mersi frumos!
Client Orange
53 Răspunsuri 53

DanielaH
Moderator
Mulțumim pentru postare! Sper să primești cât mai multe răspunsuri de la membrii Comunității, utilizatori de Orange Money. Referitor la cardul de credit, până la 31 decembrie 2021 există o campanie în care se pot face cumpărături cu plata în 24 de rate fără dobândă oriunde în lume (https://comunitate.orange.ro/questions/2809586-24-rate-dobanda-black-friday-lume). În ceea ce privește închiderea contului, acest lucru se poate face la Serviciul Clienți, prin orice canal.

Anonim
Neaplicabil
Eu am contul de ceva timp deja si l-am facut fiind gratis, la orice eventuala taxare lunara sau anuala il inchid. L-am facut in perioada cand inca se ofereau 10% reducere la plata facturilor Orange pentru ca avand mai multe abonamente reducerea nu era de neglijat. Poti folosi contul atat cu cardul fizic, cat si cel virtual care sunt de fapt unul si acelasi, nu e ca la Revolut de exemplu. De-a lungul timpului am avut parte si de cateva erori de functionare, din fericire nu asa de grave ca ale altor clienti, dar totusi deranjante. Personal nu mi-as tine banii pe el, mai ales sume marisoare... prefer bancile ''clasice''. Pentru un card cu comision zero si asa extra pe langa altele merge. De inchis se inchide prin apel la CC, unde trebuie sunat si dupa alte 30 zile si cu balanta pe zero ti se inchide, dar trebuie revenit cu apel. Cardurile de credit nu ma intereseaza, deci nu ma pot pronunta. 🙂

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
simple_dreams, mersi frumos! 😄 Foarte clar.
Client Orange

TheSpecialist
Maestru
Și eu am cont și card Orange Money de câțiva ani buni . M-a incantat comisionarea zero și faptul ca puteam sa îl folosesc lejer în afara țării, având un curs direct VISA foarte bun ( de multe ori sub cursul BNR de la noi). Am avut parte de câteva erori de-a lungul timpului, insa doar una m-a afectat direct , pt ca s-a întâmplat fix când voiam sa fac o plata. Dar, pt ca nu e singurul card pe care am bani, nu a fost o tragedie. In afara țării îl folosesc ca metoda aproape exclusiv de plata , nu am avut niciodată probleme . Ma ajuta iarăși foarte mult la plata facturilor , existând o vreme când OM era singura aplicație care îmi scana factura la gunoi . Rulez destul de mulți bani prin OM, mai ales pt faptul ca pot sa fac top-up direct din contul de firma și am banii instant pe card.

Anonim
Neaplicabil
Cu placere, asta e parerea mea sincera. Nici pe Revolut nu mi-as tine banii, ca o paranteza. Ba chiar mai mare incredere as avea in Orange Money ca macar ai cu cine sa te certi si au sediul in tara. :)) Am folosit Orange Money si Revolut si in afara tarii pentru ca ai plata si retrageri fara comision...si poti plati lejer sau chiar retrage bani de la ATM-uri fara cost, un lucru esential uneori.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
The Special List & simple_dreams, mersi frumos pentru opinii! :) Eu am si Revolut, si nu l-am folosit decat de vreo 2-3 ori pana acum. Dar da, faptul ca ai suportul aici, la indemana, e un avantaj destul de mare in caz de probleme. Si retrageri de la ATM fara comision, iarasi e un avantaj. @The Special List, tu ai incercat cumva si cardul de credit de la Orange Money? Recomanzi? Eu am deja doua. Deci nu tin neaparat sa-l am si pe al treilea, mai ales daca nu ofera nimic in plus. Dar eram curios de experienta celor care l-au folosit.
Client Orange

Vio73
#StarMember
Salutare! Și eu am acest card de vreo 2 ani și sunt foarte mulțumit de el, cu toate că într-o vreme mai dădea erori. Cam toate plățile la utilități și multe alte cheltuieli mi le fac prin intermediul său, pentru că nu se percep comisioane. Mai mult, la fiecare plată, se obține câte un punct thank You, iar cu ajutorul acestora am reușit să obțin reduceri la telefoane și alte accesorii. Mai mult, de curând am câștigat și 1000 de euro, fiind extras la tragerea la sorți, tocmai pentru că am folosit acest card de debit. Deci încă un motiv bine întemeiat să fiu și mai mulțumit de alegerea făcută! Dacă te gândești să îl iei, fă-o cu încredere!

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Mersi frumos, Vio! 🙂 Da, ma gandesc sa-l incerc macar. Cel de debit. Cel de credit imi da un pic mai multe batai de cap, in mare parte din cauza ca, dupa cum se vede, nu sunt foarte multi utilizatori... Si incerc sa-mi dau seama daca merita sau nu. Partea cu 24 de rate oriunde in lume pare interesanta, dar ceea ce nu se mentioneaza la vedere este ca, cu toate ca nu ai dobanda (daca iti achiti rata integrala, si la timp), totusi ai comision 4 lei lunar pentru administrare. Ceea ce e o chestie noua fata de alte banci (in general, comisionul e ceva mai mic, si anual, nu lunar). Nu e foarte rau, nu e o suma colosala, dar e bine de stiut.
Client Orange

Vio73
#StarMember
Eu cred că dacă faci acest pas, nu ai ce regreta. Este o alegere foarte bună, iar cât timp va fi fără costuri suplimentare, pot spune că este chiar excelentă!

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Ok, atunci o sa merg pe varianta card de debit, momentan. Si daca e, pe viitor, sa-l adaug si pe cel de credit, probabil ca o sa fac si asta. Momentan o sa-l incerc pe cel de debit, sa vedem cum e. :) Multumesc frumos tuturor pentru opinii. Chiar m-au ajutat foarte mult! 🙂 De-aia imi place la nebunie genul asta de interactiune. Pentru ca, din mai multe capete exista o sansa mai mare sa iasa o idee buna decat dintr-unul singur. Si fiecare apreciaza anumite lucruri, in functie de ceea ce foloseste el, si ce i se pare important. Deci, mi se par extrem de folositoare aceste opinii. Asa ca, inca o data, multumesc frumos tuturor! 🙂
Client Orange

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Revin cu pareri dupa prima zi cu Orange Money. Nota generala: 8/10 (nu e rau, dar mai e de lucru). 🙂

Pe de o parte:

  • Creearea contului, cu tot cu conversatia cu consultantul Orange Money cred ca a durat un maxim de 20 de minute (din care doar vreo 5 minute conversatia). In aplicatie, zicea ca voi primi un mail/sms a doua zi cand se finalizeaza creearea contului. Ei bine, n-a durat mai mult de 15 minute, si era deja totul gata. Super rapid si eficient. Thumbs up! 🙂 Mult mai bine decat la alte banci la care mi-am deschis cont cu metoda asta si pretindeau ca dureaza doar 10 minute, si a durat 30 de minute apelul propriu zis, si mi-am facut un milion de nervi pana acolo, pentru ca nu le functiona site-ul.
  • Timpul de asteptare afisat in aplicatie foarte accurate (chiar a fost un pic mai scurt decat scria acolo). S-a raspuns in vreo 3 minute din cele 5 de asteptare.
  • scanarea documentelor a functionat perfect din prima, fara rateuri
  • semnarea contractului a fost si ea foarte rapida
  • transferurile in contul Orange Money foarte rapide. Inca nu am incercat transferurile dinspre Orange Money in alte conturi, dar vad ca exista optiuni pentru toate scenariile uzuale (transfer OM-OM, transfer IBAN etc)
  • interfata intuitiva

    Pe de alta parte:
  • in pasii de adaugare a unui card de debit (virtual), nu am facut screenshot, dar mi s-a parut ca vad un text prin care utilizatorul era informat ca daca nu isi comanda si un card fizic, nu va putea plati la comercianti si nu va putea face retrageri de la ATM. Si cu toate ca a doua parte este evident corecta, prima nu prea e. Cu atat mai mult cu cat odata generat cardul virtual, ai optiune sa-l adaugi in Apple Pay (Wallet) si Google Pay. Deci, cu siguranta e facut sa poata fi folosit si la comercianti, pentru plati contactless. Inca nu am testat asta, dar nu ma astept sa am surprize din punctul asta de vedere. Daca nu mi s-a parut mie si intr-adevar asta scrie, cred ca ar trebui un pic ajustat textul respectiv pentru mai multa claritate.
  • aplicatia nu are dark mode. Mail-urile de la Orange Money (cel mai probabil din cauza sistemului de operare), se afiseaza in dark mode, si arata genial. Nu se poate implementa asta si in aplicatia propriu-zisa? Nu arata rau. Arata foarte bine asa cum e, dar cred ca ar putea beneficia de pe urma unui upgrade. Si nu zic sa treaca toata aplicatia in dark mode pentru toata lumea. Zic doar sa se implementeze o optiune de interfata intunecata undeva in setari.
  • aplicatia nu are optiune de inchidere a contului, direct din interfata, la fel de usor cum il si deschizi. Si nici nu face foarte clara metoda prin care ar trebui sa-ti inchizi contul. Din punctul meu de vedere, la Setari Cont ar trebui sa ai o optiune undeva jos: Inchide Cont. Atata de simplu. Urmezi pasii, astepti cat trebuie sa astepti, (cu toate ca, din nou, din moment ce deschiderea contului, cu tot alaiul, s-a putut face in 20 de minute, nu vad de ce e nevoie de 30 de zile pentru inchiderea lui (hm-hm) si de doua apeluri la 300), si aia e. Si apropos de 300, de cand a fost scoasa din IVR informarea userului cand urmeaza sa fie taxat 55 eurocenti pentru apelul respectiv? Acum intra ca in branza. Nu mai anunta nimic. Ia banii si cu asta basta. Ceea ce nu e ok deloc. Trebuie macar sa anunte clientul ca urmeaza sa fie taxat! Anyway. Revenind. Nu ar trebui sa fie in niciun fel mai dificil sa iti inchizi un cont decat este sa-l deschizi. Si da, exista banci care au implementat deja chestia asta, si la care este la fel de usor sa inchizi un cont pe cat este sa-l deschizi. Toti pasii pentru inchiderea contului se pot implementa direct in aplicatie. Din cate am inteles eu, trebuie sa faci o cerere, si sa revii dupa 30 de zile. Nu mi-e foarte clar de ce trebuie sa revii si de ce dureaza atat de mult...dar ma rog. Oricum, nu vad niciun motiv pentru care trebuie sa treci prin Customer Care pentru operatiunea asta. Singurul lucru de retinut pentru client este sa fie contul pe 0, ceea ce nu e o problema, se poate informa clientul in sensul asta, si cum ziceam mai sus, pentru operatiunea propriu zisa de inchidere a contului, nu e nevoie de apel la 300, si nici de 30 de zile. Inteleg strategia din spate, inteleg ca inchiderile de cont sunt redirectionate prin Customer Care pentru a convinge clientul sa nu-si inchida contul. Pe de alta parte, se poate ca acel client sa se razgandeasca. Cu toate asta, ca si in alte cazuri, nu asa tii un client. Si nu mi se pare corect sa-i faci plecarea dificila, in speranta ca n-o sa plece. Mi se pare un pic egoista miscarea. Da-i clientului libertatea sa aleaga ce e mai bine pentru el! Ofera-i toate optiunile la vedere si lasa-l pe el sa aleaga. Nu-i pune piedica, cu speranta ca n-o sa plece. Ofera-i motive sa ramana! Pentru ca vor fi cu siguranta clienti care, in loc sa renunte sa plece, isi vor dori si mai mult sa plece, pentru ca se vor simti ca intr-o cusca in care usa era deschisa, si au intrat pentru ca era mancare inauntru, dar s-a inchis in urma lor si nu mai pot iesi. Se vor simti ca intr-o cursa. Si n-o sa le placa. Deci nu e ok sa faci lucrurile asa. Pentru ca, daca omul ala vrea sa plece, va pleca oricum, si cu cat ii faci plecarea mai dificila, cu atat te va injura mai mult la iesire. Asa ca, sugestia mea ar fi sa se adauge si o optiune de Inchidere Cont, direct din aplicatie. Cu sau fara cele 30 de zile de asteptare. Ideea e sa nu ascundeti optiunea asta. Momentan nu exista nici macar instructiuni de inchidere a contului care sa informeze clientul ca trebuie sa sune la 300 si sa faca cerere, dupa care sa revina dupa 30 de zile. Nimic din toate astea nu exista in aplicatie. Sau cel putin eu n-am reusit sa gasesc pe nicaieri. Si, cum am zis, inteleg motivul pentru care probabil s-a ales varianta asta. Dar as aprecia mult mai mult Orange ca si companie pentru transparenta si mentalitatea deschisa, decat asa cum e acum. Genul asta de mentalitate nu aduce respectul clientilor. Ba din contra. Think different! 🙂
Client Orange

Vio73
#StarMember
Sper că tot ce spui să se realizeze, cu toate că am destule rezerve. Spor la cumpărături și,i implicit la făcut puncte!

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver
Si eu am rezerve foarte mari... Sunt chestii mult mai simple care n-au fost implementate nici pana in ziua de azi. Cum ziceam si cu alta ocazie, daca mentalitatea nu se schimba, nu ma astept sa se schimbe ceva in aplicatiile si serviciile propriu-zise. Dar am zis sa incerc macar. Sa stie ca oamenii isi doresc lucrul asta. Apropos de Orange Money, aveam o intrebare, si am uitat sa o adaug mai sus: aplicatia are optiune de reincarcare cartela. Foarte cool. Dar intrebarea mea este: daca fac incarcarea din Orange Money si nu din My Orange, mai am parte de beneficiile care vin cu incarcarile din My Orange, cum ar fi bonusuri si pinate? Tind sa cred ca nu...cu toate ca poate ar trebui sa fie da. :)) Dar am zis sa intreb oricum.
Client Orange

AnTT
Explorator
Salutare si bravos pentru alegere! Oare ai vazut si campania prin care poti primi ca welcome bonus de 3*50 lei? https://www.orange.ro/money/oferte/ Deja 2*50 lei poti primi acum foarte usor iar despre cardul de credit, este un instrument mai mult decat fain si simplu de folosit, iar ratele fara dobanda si cashback-ul de 7% la supermarket sau in calatorii, + asigurare gratuita pentru toata famila este un maaaare plus. Ia arunca o privire si asteptam pareri ; ) Bafta!