la 04-09-2023 05:36 PM
Buna ziua,
De la data de 1 august ma confrunt cu imposibilitatea de a efectua apeluri audio/video prin aplicatia WhatsApp utilizand reteaua WiFi de domiciliu.
Mentionez ca am resetat la initial routerul si nu am avut succes.
Daca ma conectez la retele WiFi de la alti furnizori, nu exista probleme.
Am nevoie sa ma conectez utilizand reteaua de acasa, nu prin datele mobile.
Echipamentul este un Sagemcom @5655 care a functionat fara probleme pana la data mentionata.
Va rog sa ma ajutati!
Multumesc!
la 27-10-2023 02:18 PM
Faptul ca merge pe VPN spune cu o probabilitate de 100%, ca traficul audio si video facut whatsapp este filtrat din centrala, si nu depinde de nici-un echipament sau de schimbarea lui.
Testul cu VPN este cat se poate de evident. Dpdv tehnic exista o noua "filtrare" selectiva de trafic pusa pe pachetele whatsapp.
Cand deschizi un canal VPN traficul din reteau locala nu mai poate fi analizat de Orange (si deci nici filtrat/blocat), deci whatsapp va merge tot timpul.
Un abuz din ce vad. Asa ceva nu se pune de-odata de nici-un Dorel car ebutoneaza pe acolo .... fara o decizie luata la varf nu se apuca nici-un technic sa faca filtrari de astea.
Poate citeste si cineva de la serv tehnic si nu mai recomanda schimbari de routere si alte abureli.
la 27-10-2023 02:34 PM
Clar un abuz.
Traim vremuri grele.
Solutia furnizoului este inlocuirea echipamentului, atat.
Acest Sagemcom, d.p.d.v hardware (mai putin partea de Wifi care este standard 5(ac) fata de cele noi 6(ax) este cu mult superior.
la 04-09-2023 08:06 PM
Va salut din nou. Am contactat si serviciul clienti si au spus din start inlocuire router.
Daca problema este in trei locatii diferite nu pare sa fie de la echipament.
Plus de asta am configuratii avansate + o retea destul de complexa acasa si am inteles ca routerul ZTE 6600R nu prea e ce trebuie pe partea aceasta.
Multumesc!
la 04-09-2023 08:18 PM
Si eu ma indoiesc ca ar fi de la echipament... Decat daca au trimis vreun update sau ceva, caz in care ar trebui rezolvata problema la nivel software, nu hardware. Dar....daca ei zic ca ar fi de la router, sa vina sa-l inlocuiasca. :)) Dar ma indoiesc ca s-ar rezolva atat de usor. In plus, se poate testa la fata locului, cu noul router, daca functioneaza sau nu.
Tind sa cred ca problema e ori de setari (dar, daca tu nu le-ai modificat...nu stiu daca se pot modifica remote....?), ooori ceva configurari modificate pe partea operatorului.
la 04-09-2023 09:49 PM
Se pot modifica remote.
la 04-09-2023 08:38 PM
Salutare!
Alte aplicatii VoIP (Skype, Viber, Telegram, etc) merg? In urma cu vreo 8 ani Vodafone bloca VoIP pe abonamentele non Red.
la 04-09-2023 08:44 PM
Buna recomandare. Am sa incerc Viber si Skype, pe care le am, buna idee. Multumesc. Am sa revin!
la 05-09-2023 07:41 AM
Buna dimineata,
Am incercat Meet, Skype, Viber, merg toate.
Am incercat sa fac port forward manual la porturile whatsapp de https (443 si 5222), am redus si firewall pe low, chiar custom, nu merge.
Nu am mai intalnit situatia pana acum.
Inca mai caut solutii :(.
05-09-2023 08:02 AM - editat 05-09-2023 08:03 AM
Cand ai timp, poti incerca o versiune mai veche de Whatsapp. Eventual si una mai noua, beta. Daca merge, e un bug sau o implementare noua in versiunea pe care o ai tu. Eu zic ca merita incercat.
la 05-09-2023 09:38 AM
Multumesc pentru recomandare. Am facut si incercarea aceasta pe un Samsung S10 cu versiune mai veche de WhatsApp dar la fel 😞
05-09-2023 09:53 AM - editat 05-09-2023 10:00 AM
Hmmm... ai incercat o versiune mult mai veche sau imediat inferioara? Pentru ca ma indoiesc ca e o chestie foarte veche implementata in Whatsapp. Tind sa cred ca e o implementare relativ noua.
Uite, ca idee, eu as incerca versiunea asta din Aprilie. Iar ca versiune mai noua (in caz ca e un bug in versiunea curenta), as incerca versiunea asta beta. Sau ultima finala care pare sa fie fost lansata ieri. Pe asta cred ca o gasesti si pe Play Store eventual (build 2.23.7.73 (230773003)).
Vezi daca te ajuta vreuna dintre ele. Eu as incepe cu cea mai veche.
M-as mira sa fie de la Orange...si dintr-o data sa nu mai mearga Whatsapp-ul. Si doar Whatsapp-ul.
Nu e exclus, binenteles, dar nu vad niciun motiv pentru asta. Inteleg sa fie o problema pe date mobile (pentru ca inseamna trafic mai mare), dar pe WiFi...n-ar avea nicio logica. Si chiar si pe date mobile, daca ar fi de la Orange, nu ar trebui sa fie aceeasi limitare la toate aplicatiile de tip VoIP? De ce doar Whatsapp? Adica, ma gandesc ca daca vrei sa reduci traficul, o faci ca lumea, pe toate aplicatiile, nu doar una. Nu prea are sens sa faci o chestie custom doar pentru o singura aplicatie.
la 05-09-2023 10:43 AM
Pe cele doua telefoane pe care le am (Samsung J3 de la munca si Huawei Nova 8i personal [fara GMS]) am asa:
Din pacate, nu prea am unde sa verific cu internet de la Orange.
Totusi, routerul poate bloca aplicatii sau protocoalele aplicatiilor? S-ar putea ca asta sa fie problema.
la 05-09-2023 01:08 PM
Spre asta inclin si eu, dar avand doar acces limitat si la setari minime pe parte port forward si firewall, greu.
la 05-09-2023 09:08 AM
La mine, pe WiFi, Whatsapp-ul are intarzieri (uneori), dar niciodata nu am avut probleme la nivel de apel (adica sa nu-l pot folosi), indiferent unde l-am folosit (acasa, la birou, in magazine, hoteluri (Turcia, Bulgaria...).
Cum zice si Radu, probabil e un bug la noile implementari si au facut ceva modificari pe la porturi.
la 05-09-2023 09:34 AM
Intarzieri aveam si eu inainte cu cateva saptamani, daca zic bine, se efectua mai greu apelul dar mergea.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Bd. Lascar Catargiu nr.47-53, Europe House, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor
@Orange Romania Communications S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 427320
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/8926/1997,
Sediu social: Bucureşti Sectorul 1, Calea VICTORIEI, Nr. 35
Certificatul Tip de furnizor