anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Abonament Fibra 2300-un vis frumos implinit timp de o luna doar sau o dezamagire pentru 23 de luni?

Luci_TLM
Cunoscător

Unii dintre voi cred ca va amintiti ce incantat am fost eu cu noul abonament de internet la Orange Romania Comunications ,,Fibra 2300", la care va afisam teste super rapide pentru LINIA FIXA DE INTERNET, pe un computer de noua generatie, prin cablul UTP CAT 6, folosindu-ma de portul LAN 2.5 Gbps al routerului ZTE F6605R si adaptorul Ethernet cu mufa USB respectiv RJ45: ,,ASUS USB-C2500, 2.5 Gbps".

Am specificat clar ,,LINIA FIXA DE INTERNET" deoarece o folosesc des iar pe wifi, vitezele sunt ok oricum.

In speranta ca aveti rabdare sa cititi, voi detalia incidentul. De ce va impartasesc acest incident?

Unu la mana: Nu pentru ca nu as putea ,,trai" si ,,naviga" cu valori de Gigabit, Fibra 2300 nefiind un abonament de sute de euro de banda garantata, dar imi e CIUDA!? Ma intelegeti? Ciuda deoarece timp de o luna si jumatate serviciul zbura si nu plana sub 1600 Mbps pe download.

Doi la mana: Ciuda pe indolenta si incompetenta unor angajati plus balivernele de la call-center cum ca pentru a beneficia de banda 2.5 Gbps iti trebuie placa retea de 5 sau 10 Gbps. Pentru mine lucrand in domeniul IT de ani de zile, aceste aberatii au fost o sageata in inima si plus ca inca continua sa se angajeze astfel de habarnisti!!


=======================================================================================

Uite ca satisfactia in utilizarea acestui abonament fibra 2300, s-a umbrit dupa o luna si jumatate.

NU AU FOST SI NU SUNT deconectari. Linia nu cade, e utilizabila DAR, PROBLEMA APARE PE DOWNLOAD, partea de upload ramane la fiecare test constanta in jur de 1050 Mbps.

In urma cu o saptamana, cam din 15 martie 2024, in teste de viteze ATENTIE: FOLOSIND in teste FIX ACELEASI ECHIPAMENTE, PC, router si cablu, utilizate timp de o luna si jumatate de la instalarea serviciului, viteza e VARIABILA, diagrama testelor aratand ca o electrocardiograma, de cele mai multe ori!

SUS-JOS-JOS-SUS-SUS si asa mai departe. N-am mai reusit decat cu chiu cu vai sa depasesc rar pe download 1000 Mbps in perioadele de noapte si uneori ziua, cand traficul pe linie nu e asa aglomerat, cand eu defapt atingeam foarte des si colosala viteza de 2100 Mbps pe download fie zi sau noapte, fara sa scada sub 1600 Mbps.

Dupa 3 zile de apeluri inspre si din partea echipei ORC call-center tehnic, fara sa se rezolve ceva, decat intrebandu-ma pentru protocolul de serviciu cica, ce memorie RAM am la un sistem din 2022 - 32 GB am, ca sa nu fie secret, au convenit totusi in 21 martie 2024 sa imi trimita o echipa tehnica.

Au sosit doi baieti super de treaba la mine. Desi nu aveau in dotare un device mobil, un laptop echipat cu placa de retea de peste Gigabit, adica 2.5 Gbps minim, persoana si-a facut cu varf si indesat treaba, testand cu cablul sau, cu laptopul, au deconectat totul testele sa fie cat mai concludente. A dat telefoane la tehnic, nu s-a rezolvat nimic. Testele s-au dovedit a fi mult prea mici ca valori pentru ceea ce trebuie la Fibra 2300. Au observat clar ca e un deranjament undeva!

Pe laptopul de munca abia a atins din multe incercari download 700 Mbps si upload 600 Mbps. Fiind placa gigabit, nu i-a scos nici acel constant 1050 Mbps upload ce il scoate pe placa mea de 2.5Gpbs.

=================================================================
Alooo? Orange???!!! Omul are in dotare un vechi laptop lenovo cu placa retea gigabit si il trimiteti pe teren sa testeze linii de 2.5 Gbps??? Evident ca n-a putut sa-mi demonstreze decat jumatate din grafic sa zic asa.
=================================================================

Repet, desi omul nu avea echipament capabil sa foloseasca si sa testeze linii de 2.5 Gbps, credeti-ma ca mi-a fost foarte foarte drag de el pentru ambitia si felul in care si-a facut testele, treaba, a dat telefoane si L-AU TRIMIS SI A DOUA ZI LA MINE: ieri in 22 martie 2024.

Mi-a montat un nou router, identic. Nicio imbunatatire. Tehnicianul a facut absolut totul
ca el sa fie impacat ca a incercat sa rezolva deranjamentul. Nota 20 pentru el inca o data!

Dupa inlocuire router, la telefon, a reusit sa dea de un tehnician care n-a spus mare lucru decat de serviciul de teste custom Orange by Ookla pe care desigur imi faceam eu testele :)))) . Am mai facut si cu placa mea de 2.5 Gbps teste la mine deoarece laptopul sau de serviciu nu avea nici macar port USB 3.0 si se stie ca pe USB 2.0 vitezele sunt limitate la 480 Mbps doar.

A ramas ca in gara. Adica sa-mi fie supravegheata linia o vreme si cica mai vad ei ce-or face. Practic nu s-a rezolvat nimic! Pe placa mea mai sare uneori de 1000 Mbps dowload si cade brusc iar ca medie vitezele pe download au ramas defectuoase in continuare, in jur de 800 Mbps!

Sa nu ziceti unii dintre voi, faza cu valorile contractuale unde 10 Mbps e minim suficient iar daca ai 150 Mbps nu-ti ia in considerare ca fiind un deranjament pe linie sau echipament! Nu stiu cine redacteaza acele contracte dar e rusinos sa vinzi abonamente super high speed si sa pui contractual chestii de minim 10 Mbps ca fiind in grafic. Le-au redactat sa-ti inchida gura fix atunci cand tu ai nemultumiri in postura de client care le-ai oferit increderea ta, speranta in functionare optima a serviciului si banii tai lunar pe facturi!

CONCLUZIA:

Nu stiu daca pe undeva e un incident temporar. As vrea sa fie un caz izolat desi aud ca se plang clientii de acest nou abonament in unele zone fiind probleme. La mine culmea a functionat ireprosabil cam 90 de zile.

Inainte sa fac plangere la ANPC, cer ajutorul dvs cu alte idei. Pot oferi numarul de tichet acelor angajati Orange de aici, daca e cazul. Nu e nimic de ascuns. Oricum ma asteptam ca dupa o perioada, sa se ia din banda. Greu de dovedit si ar fi grav ca cineva sa se injoseasca la asa ceva dar traim unde traim si nedreptati apar tot mai multe, zilnic, in orice domeniu, din pacate.

Apropo am schimbat si probat inclusiv cu cablu UTP nou, cu doua chiar, nicio imbunatatire.

Daca prin minune va fi resuscitat din nou acest abonament Fibra 2300 la viteza sa de buna impresie ce mi-a facut-o timp de o luna si jumatate, va anunt. Pana atunci, astept idei si sugestii.

1 Soluţie acceptată‚

Buna din nou ,,Andreivna". Multumesc pentru timpul acordat si pentru informatiile suplimentare. Precum am spus, Orange si orice alt provider din lumea aceasta de telecomunicatii, in contract practic prin niste clauze isi asigura ,,spatele" pentru reclamatiile ulterioare ale clientilor deoarece si pe drept in unele situatii, nicio retea ca infrastructura nu e perfecta si in general datele circula in functie si de volum si traficul existent in ora x minutul z. In plus exista pierderi, probleme ale unor echipamente care la un moment dat nu sunt in parametrii. De aici ENIGMA: dupa setup-ul intregii infrastructuri si setup-ul pentru fiecare client in functie de tipul de abonament, ENIGMA, cat din banda ofera cu adevarat providerul sau cat iti taie pentru ca toata lumea sa fie cat de cat multumita? Aici zic eu ca se incurca treburile si pun pariu ca multi manageri nici nu stiu ce ,,artificii" fac unii tehnicieni de linie, unii care chiar nu sunt instruiti cum trebuie. Indiferent de provider, culmea, ai fi mirat ca au fost cazuri si cred ca inca sunt cand, chiar sefii ordona echipelor ,,Baieti, oferiti atata banda pe tevi, ca doar pentru atat avem performanta si hardware AZI, MAINE mai vedem!"

Vis-a-vis de ,,roll back" aici cred ca te referi la firmware-ul routerului ZTE F6605R. Cu acest deranjament, tehnicianul mi-a schimbat inclusiv routerul desi situatia nu s-a rezolvat. Nu cunosc detalii despre versiuni ale soft-ului primului router primit la instalare in februarie si soft version de pe noul router. Oricum vechiul device a fost schimbat cu altul, model identic, adica, ZTE F6605R.

Vizualizare soluţie în postul original

118 Răspunsuri 118

Asa este, sunteti mai bine pregatit, aveti mai multe cunostinte in domeniu, clar.

De aceea ma si agit sa ii dau de cap, neavand cu cine discuta pe partea de suport.

Aaa si am uitat sa-ti mai spun ceva ,,andreivna". Ai spus ca ai ceva setari avansate pe router si nu vrei sa le pierzi. Ai spus ca n-ai gasit solutie sa salvezi setarile dar ma gandeam sa nu fie cumva o problema si din acele setari facute de tine. Nu ai dat detalii despre ele dar aceste noi modele de routere precum cred ca stii deja au un firmware care il actualizeaza periodic providerul (Orange Romania sau ORC) si ma gandesc ca daca faci niste setari in interfata, sa nu fie de acolo o problema care n-ar fi pe placul routerului. Zic si eu. Ai spus sa iti mai impartasesc idei. Tinem legatura. O zi faina!

Aveti dreptate, nu am dat detalii si cred ca trebuie sa fac lumina si aici.

Setarile avansate sunt pe parte de rezervare IP, setari SSID, latime de banda canal emisie pe parte de 2.4 GHz (20 MHz)/5 GHz (160 MHz), standard WPA, beacon, si guard interval.

Firmware-ul se actualizeaza periodic, insa nu "ca la carte" cu factory reset ci cu suprascriere, setarile ramanand active pe aparat.

Si eu sunt inginer IT si dupa parerea mea, nu afecteaza ce am modificat, performanta acestei fibre.

Setarile le-am facut strict pentru a avea o securitate/stabilitate/viteza cat mai bune.

Mi se pare abuziv sa nu iti poti salva configuratia, cum se putea la toate echipamentele de pana acum si pe toate tehnologiile ADSL/VDSL/FTTB/FTTH (din cate imi amintesc).

Ei ma tot suna degeaba, tot facem teste, le-am mai dat si eu indicatii ce sa mai verifice dar pare fara solutie situatia, chiar nu stiu cum se va rezolva.

Toate cele bune!

Salut @Luci_TLM 

Nu vreau sa hijack-ui postarea, dar am urmarit postarile tale anterioare in care detaliai problemele intampinate cu pachetul Fibra 2300. Momentan am DIGI 1000Mbps si cum DIGI imi tot modifica IP-ul public ipv4 cu unul reserved/CGNAT si nu pot obtine un IP static (lucru care imi da peste cap serviciile self-hosted VPN/Nextcloud/etc) , am zis sa dau o sansa celor de la Orange care nu doar ca ofera 2300Mbps dar ofera si posibilitatea alocarii unui IP public static.

Nu se pune problema de echipament, toate dispozitivele din locuinta sunt compatibile si pregatite pentru 10Gbps, 

Intrebarile mele sunt:

1. In ce oras beneficiezi de acest pachet?
2. Am inteles ca o problema mare la infrastructura Orange ar fi vechea infrastructura "mostenita" de la Telekom, stii cum as putea verifica daca acest lucru se aplica in zona mea? (Timisoara / zona Torontalului )
3. Ai mai intampinat alte probleme dupa solutionarea problemei initiale?
4. Ai recomanda acest pachet in momentul de fata?

Nu am avut absolut nicio problema la DIGI in acesti 8 ani de cand sunt client, dar faptul ca au introdus CGNAT (tot mai agresiv in ultima perioada ) si imposibilitatea optarii pentru un IP public static ca persoana fizica e un mare deal-breaker pentru mine.

Multumesc anticipat!
O seara faina!

Salut,

Din cate stiu, in TM, infrastructura este, ca in majoritatea tarii, cea mostenita de la Telekom. Acuma, asta nu inseamna nimic in mod deosebit. Nici ca o sa ai probleme, nici ca n-o sa ai. Eu am cunostinte cu pachetul 1000 (nici nu exista 2300 la momentul respectiv, si nici nu ar fi avut nevoie), si merge foarte bine de cativa ani de zile. Nu a picat, nu au fost probleme de viteza.

Acuma, pentru 2300, e posibil sa fie nevoie de ceva mai mult, sau poate mai bun, ca infrastructura. Nu stiu, pentru ca nu am incercat, si nu am cunostinte cu abonamentul asta.

Dar ce-ti pot recomanda este sa verifici in primul rand daca exista posibilitatea instalarii la adresa ta folosind link-ul de aici.

Client Orange

Buna ,,Sergiu87" - precum a spus si Radu, totul a functionat ireprosabil pe vechile mele abonamente Fibra1000 si Fibra2000 pe fibra Telekom pe routere Huawei. La noul meu abonament Fibra2300 cu care sunt la al doilea deranjament, ceva nu e ok. Doua saptamani functioneaza download-ul excelent in teste, apoi 2 saptamani e sub 500 Mbps. Ma refer la cablu internet fix. Suspectez ca noile echipamente ZTE nu sunt tocmai ok sau impreuna cu firmware-ul custom Orange, ele devin instabile pe linie. Al doilea deranjament e inca deschis, nesolutionat. Voi reveni cu update.

Va salut si eu din nou,

Revin cu "noutati" dupa vizita tehnicianului de vineri care a ramas si el surprins de rezultate.

Este adevarat ca a venit in dotare cu un Core i5 4 GB RAM si adaptor de 2.5 Gbps, insa, nici pe acesta mai mult de 600-700 Mbps nu se ating.

Au facut reprovizionari, configurari, inca niciun rezultat.

Ma gandesc, cu tehnicianul alaturi, nu se poate cere o reprovizionare de test pe abonamente mai jos cotate (Fibra 2000, Fibra 1000)? Pentru a vedea daca se obtin rezultate mai bune.

Cum spuneti si dvs, serviciile mai sus mentionate au functionat ireprosabil, acesta nou lansat (2300) este cu probleme.

Zi buna!

Salut, ,,andreivna" din nou. Nici eu nu am rezolvat inca al doilea deranjament cu acest ,,Fibra2300". Spune-le si tu aici in comunitate ca sunt probleme cu acest abonament deoarece nu mai stiu cine a afirmat faptul ca doar eu as avea neplaceri!

Eu ziceam. Dar nu in sensul ca ai fi singurul, ci ca nu am mai vazut sa fie cineva la care se strica la un interval predefinit (cateva saptamani). Dar banuiesc ca e aceeasi problema oricum.

Client Orange

Asa asa. Deci tu erai!!! Radule daca tu ai fost acela, nu ma supar! Pe tine nu am cum sa ma supar 😁

Faza e ca multi nu se plang! Stii cum e aia: vitelul care nu plange, ramane fara lapte!

A fost echipa tehnica ieri la locatie si n-au avut ce sa-i faca. Apoi dupa o ora de la plecarea tehnicianului, am primit un mesaj SMS pe telefon:

,,Serviciul tau este afectat de un deranjament extins. Nu e nevoie sa fii in locatie pentru rezolvare.  Te sunam dupa remediere (durata medie 24h). Echipa Orange.

Deci acum nu o mai dau cu ,,la noi totul e ok si linia e ok".

Oricum inca nu s-a rezolvat.

Nicio problema, Luci. Inteleg perfect. Si da, acel mesaj nu face altceva decat sa confirme ceea ce presupuneam de la bun inceput: "e de la ei, tovarasi." 🙂

Daca ai un numar de sesizare (si banuiesc ca ai), si nu se remediaza intre timp, poti sa mai ceri un status in cateva zile.

Client Orange

Salut pe toata lumea,

Si la mine, maine, vine din nou echipa sa "testeze".

Nu stiu cine a spus, dar eu am aceasta problema in 3 LOCATII, din 16 martie!

Serviciul Fibra 2300 nu functioneaza cum trebuie!

Nu stiu ce nu e clar pentru ei, din moment ce in 3 locatii, pe acelasi router dar pe receptoare diferite Cablu/WiFi este aceeasi problema, viteza sub standard PERMANENT, nu se atinge nici macar o data viteza maxima!

Si la mine telenovela continua. Dupa ce la data de 16 martie am reclamat viteza pe download la abonamentul Fibra 2300 (am placa de retea de 2,5, cablu CAT8, etc.), ieri 16 aprilie sesizarea a fos inchisa si declarata rezolvata, insa ORC a deschis cu data de ieri, o noua reclamatie din proprie initiativa. Probabil nu au voie ca acestea sa fie mai vechi de 30 de zile. Au inceput iarasi telefoanele cu intrebari despre configuratia sistemului meu si balivernele din protocoalele ce trebuiesc urmate de habarnistii si incompetentii lor care lucreaza de acasa. Le-am explicat ca au fost 6 echipe tehnice diferite la adresa mea, s-au facut teste cu echipamentul lor "performant" si concluzia a fost ca este o problema la ei. Pana ieri, la statusul reclamatiei scria, ca este o problema de infrastructura, la care se lucreaza. Ieri am reclamat situatia la ANPC si astept o eventuala solutionare a cazului.