23-03-2024 05:44 AM - editat 23-03-2024 05:51 AM
Unii dintre voi cred ca va amintiti ce incantat am fost eu cu noul abonament de internet la Orange Romania Comunications ,,Fibra 2300", la care va afisam teste super rapide pentru LINIA FIXA DE INTERNET, pe un computer de noua generatie, prin cablul UTP CAT 6, folosindu-ma de portul LAN 2.5 Gbps al routerului ZTE F6605R si adaptorul Ethernet cu mufa USB respectiv RJ45: ,,ASUS USB-C2500, 2.5 Gbps".
Am specificat clar ,,LINIA FIXA DE INTERNET" deoarece o folosesc des iar pe wifi, vitezele sunt ok oricum.
In speranta ca aveti rabdare sa cititi, voi detalia incidentul. De ce va impartasesc acest incident?
Unu la mana: Nu pentru ca nu as putea ,,trai" si ,,naviga" cu valori de Gigabit, Fibra 2300 nefiind un abonament de sute de euro de banda garantata, dar imi e CIUDA!? Ma intelegeti? Ciuda deoarece timp de o luna si jumatate serviciul zbura si nu plana sub 1600 Mbps pe download.
Doi la mana: Ciuda pe indolenta si incompetenta unor angajati plus balivernele de la call-center cum ca pentru a beneficia de banda 2.5 Gbps iti trebuie placa retea de 5 sau 10 Gbps. Pentru mine lucrand in domeniul IT de ani de zile, aceste aberatii au fost o sageata in inima si plus ca inca continua sa se angajeze astfel de habarnisti!!
=======================================================================================
Uite ca satisfactia in utilizarea acestui abonament fibra 2300, s-a umbrit dupa o luna si jumatate.
NU AU FOST SI NU SUNT deconectari. Linia nu cade, e utilizabila DAR, PROBLEMA APARE PE DOWNLOAD, partea de upload ramane la fiecare test constanta in jur de 1050 Mbps.
In urma cu o saptamana, cam din 15 martie 2024, in teste de viteze ATENTIE: FOLOSIND in teste FIX ACELEASI ECHIPAMENTE, PC, router si cablu, utilizate timp de o luna si jumatate de la instalarea serviciului, viteza e VARIABILA, diagrama testelor aratand ca o electrocardiograma, de cele mai multe ori!
SUS-JOS-JOS-SUS-SUS si asa mai departe. N-am mai reusit decat cu chiu cu vai sa depasesc rar pe download 1000 Mbps in perioadele de noapte si uneori ziua, cand traficul pe linie nu e asa aglomerat, cand eu defapt atingeam foarte des si colosala viteza de 2100 Mbps pe download fie zi sau noapte, fara sa scada sub 1600 Mbps.
Dupa 3 zile de apeluri inspre si din partea echipei ORC call-center tehnic, fara sa se rezolve ceva, decat intrebandu-ma pentru protocolul de serviciu cica, ce memorie RAM am la un sistem din 2022 - 32 GB am, ca sa nu fie secret, au convenit totusi in 21 martie 2024 sa imi trimita o echipa tehnica.
Au sosit doi baieti super de treaba la mine. Desi nu aveau in dotare un device mobil, un laptop echipat cu placa de retea de peste Gigabit, adica 2.5 Gbps minim, persoana si-a facut cu varf si indesat treaba, testand cu cablul sau, cu laptopul, au deconectat totul testele sa fie cat mai concludente. A dat telefoane la tehnic, nu s-a rezolvat nimic. Testele s-au dovedit a fi mult prea mici ca valori pentru ceea ce trebuie la Fibra 2300. Au observat clar ca e un deranjament undeva!
Pe laptopul de munca abia a atins din multe incercari download 700 Mbps si upload 600 Mbps. Fiind placa gigabit, nu i-a scos nici acel constant 1050 Mbps upload ce il scoate pe placa mea de 2.5Gpbs.
=================================================================
Alooo? Orange???!!! Omul are in dotare un vechi laptop lenovo cu placa retea gigabit si il trimiteti pe teren sa testeze linii de 2.5 Gbps??? Evident ca n-a putut sa-mi demonstreze decat jumatate din grafic sa zic asa.
=================================================================
Repet, desi omul nu avea echipament capabil sa foloseasca si sa testeze linii de 2.5 Gbps, credeti-ma ca mi-a fost foarte foarte drag de el pentru ambitia si felul in care si-a facut testele, treaba, a dat telefoane si L-AU TRIMIS SI A DOUA ZI LA MINE: ieri in 22 martie 2024.
Mi-a montat un nou router, identic. Nicio imbunatatire. Tehnicianul a facut absolut totul
ca el sa fie impacat ca a incercat sa rezolva deranjamentul. Nota 20 pentru el inca o data!
Dupa inlocuire router, la telefon, a reusit sa dea de un tehnician care n-a spus mare lucru decat de serviciul de teste custom Orange by Ookla pe care desigur imi faceam eu testele :)))) . Am mai facut si cu placa mea de 2.5 Gbps teste la mine deoarece laptopul sau de serviciu nu avea nici macar port USB 3.0 si se stie ca pe USB 2.0 vitezele sunt limitate la 480 Mbps doar.
A ramas ca in gara. Adica sa-mi fie supravegheata linia o vreme si cica mai vad ei ce-or face. Practic nu s-a rezolvat nimic! Pe placa mea mai sare uneori de 1000 Mbps dowload si cade brusc iar ca medie vitezele pe download au ramas defectuoase in continuare, in jur de 800 Mbps!
Sa nu ziceti unii dintre voi, faza cu valorile contractuale unde 10 Mbps e minim suficient iar daca ai 150 Mbps nu-ti ia in considerare ca fiind un deranjament pe linie sau echipament! Nu stiu cine redacteaza acele contracte dar e rusinos sa vinzi abonamente super high speed si sa pui contractual chestii de minim 10 Mbps ca fiind in grafic. Le-au redactat sa-ti inchida gura fix atunci cand tu ai nemultumiri in postura de client care le-ai oferit increderea ta, speranta in functionare optima a serviciului si banii tai lunar pe facturi!
CONCLUZIA:
Nu stiu daca pe undeva e un incident temporar. As vrea sa fie un caz izolat desi aud ca se plang clientii de acest nou abonament in unele zone fiind probleme. La mine culmea a functionat ireprosabil cam 90 de zile.
Inainte sa fac plangere la ANPC, cer ajutorul dvs cu alte idei. Pot oferi numarul de tichet acelor angajati Orange de aici, daca e cazul. Nu e nimic de ascuns. Oricum ma asteptam ca dupa o perioada, sa se ia din banda. Greu de dovedit si ar fi grav ca cineva sa se injoseasca la asa ceva dar traim unde traim si nedreptati apar tot mai multe, zilnic, in orice domeniu, din pacate.
Apropo am schimbat si probat inclusiv cu cablu UTP nou, cu doua chiar, nicio imbunatatire.
Daca prin minune va fi resuscitat din nou acest abonament Fibra 2300 la viteza sa de buna impresie ce mi-a facut-o timp de o luna si jumatate, va anunt. Pana atunci, astept idei si sugestii.
28-03-2024 03:12 PM - editat 28-03-2024 03:25 PM
Buna din nou ,,Andreivna". Multumesc pentru timpul acordat si pentru informatiile suplimentare. Precum am spus, Orange si orice alt provider din lumea aceasta de telecomunicatii, in contract practic prin niste clauze isi asigura ,,spatele" pentru reclamatiile ulterioare ale clientilor deoarece si pe drept in unele situatii, nicio retea ca infrastructura nu e perfecta si in general datele circula in functie si de volum si traficul existent in ora x minutul z. In plus exista pierderi, probleme ale unor echipamente care la un moment dat nu sunt in parametrii. De aici ENIGMA: dupa setup-ul intregii infrastructuri si setup-ul pentru fiecare client in functie de tipul de abonament, ENIGMA, cat din banda ofera cu adevarat providerul sau cat iti taie pentru ca toata lumea sa fie cat de cat multumita? Aici zic eu ca se incurca treburile si pun pariu ca multi manageri nici nu stiu ce ,,artificii" fac unii tehnicieni de linie, unii care chiar nu sunt instruiti cum trebuie. Indiferent de provider, culmea, ai fi mirat ca au fost cazuri si cred ca inca sunt cand, chiar sefii ordona echipelor ,,Baieti, oferiti atata banda pe tevi, ca doar pentru atat avem performanta si hardware AZI, MAINE mai vedem!"
Vis-a-vis de ,,roll back" aici cred ca te referi la firmware-ul routerului ZTE F6605R. Cu acest deranjament, tehnicianul mi-a schimbat inclusiv routerul desi situatia nu s-a rezolvat. Nu cunosc detalii despre versiuni ale soft-ului primului router primit la instalare in februarie si soft version de pe noul router. Oricum vechiul device a fost schimbat cu altul, model identic, adica, ZTE F6605R.
26-03-2024 03:35 PM - editat 26-03-2024 03:35 PM
Multumesc tuturor celor care au venit in sprijinul meu cu mesaje, idei, pareri, vis-a-vis de acest deranjament internet fix, deranjament care pluteste inca in mister, fara sa se ajunga inca la parametrii optimi in banda de download. O colega din comunitatea noastra Orange, s-a oferit sa ma ajute si ea cum va putea. Voi reveni cu date noi.
la 26-03-2024 10:45 PM
Succes si speram sa se rezolve problema! Asteptam vesti noi si bune!
la 27-03-2024 09:43 AM
Va salut,
Constat cu tristete ca numarul persoanelor abonate la acest serviciu care nu beneficiaza de parametri optimi este in crestere.
Si eu intampin aceasta problema pe acelasi serviciu in 3 locatii diferite, cu acelasi ZTE 6605R (la mine din data de 16 martie se manifesta).
Cel mai trist este ca sunt facute tickete peste tickete (in cazul meu) si ei nu inteleg problema, ca este in curtea lor.
Au venit si la mine tehnicieni (fara echipament din pacate) si au testat tot pe echipamentul meu.
Momentan in locatie am un echipament Gigabit (laptopul cu placa de 2.5 Gbps este al tatei) si vitezele pe care le ating sunt tot ca ale dvs. ~700 DL si 900 UL, in cazurile bune, alteori si spre 500 Mbps.
Pe parte de WiFI, cu dispozitiv AX, ating in medie ~ 300 Mbps, in conditiile in care inainte depaseam 1000 Mbps lejer.
Daca aveti noutati sau daca ne poate ajuta colega din comunitate pe mai multi ar fi de ajutor.
P.S: Testele le-am facut pe site alternativ deoarece uneori siteul de teste proprietar mai da eroarea de "Could not connect" (mai curat cache din cand in cand dar nu merge de fiecare data).
Toate cele bune!
27-03-2024 03:23 PM - editat 27-03-2024 03:57 PM
Buna ,,Andreivna" si multumim pentru faptul ca ne-ai relatat o alta situatie cu acest tip de abonament ,,Fibra2300". Eu am deschis al doilea deranjament, ii mai las un pic iar apoi cu documentatia si probele primului deranjament din 15.03.2024, ii dau si la ANPC, eu personal!!!
FAZA E CA DACA luam la citit contractul pentru Fibra2300, furnizorul nostru cu mult LOVE, LOVE si iar Orange LOVE" comercial si juridic si-a asigurat intr-un fel spatele in caz de reclamatii ulterioare semnarii contractului DUPA CUM PUTETI VEDEA:
Clauze Contractuale - copy paste din contract: Fibra 2300
Valorile vitezelor de transfer al datelor sunt:
- viteza maxima de transfer al datelor /descarcare: 2.100,00 Mbps
- viteza maxima de transfer al datelor /incarcare: 1.000,00 Mbps
- viteza de transfer al datelor disponibila in mod normal /descarcare: 680,00 Mbps
- viteza de transfer al datelor disponibila in mod normal /incarcare: 480,00 Mbps
- viteza minima de transfer al datelor /descarcare: 18,00 Mbps
- viteza minima de transfer al datelor /incarcare: 18,00 Mbps"."
SI IN CONCLUZIE, nu prea ai ce sa le faci, atata timp cat tu ai semnat si te incadrezi in ,,normalitatea lor". Nici juridic nu poti, pentru ca ai semnat si semnand esti de acord cu termenii si conditiile serviciilor pentru care te-ai angajat sa platesti companiei.
Cu clauze ori fara clauze, frustrarea si nedreptatea e ca pana la urma de ce atata reclama si bani in plus pe facturi si cheltuieli din partea Orange pe aparatele compatibile cu acest abonament - ma refer la ZTE-uri, cu sau fara Mesh" si ,,Fibra 2300", daca acest Fibra 2300 se comporta ca un abonament Gigabit urcand pana in 1000 Mbps de cele mai multe ori - nu mai discut ca pe download scade si sub 500 Mbps!!! Deci gargara cu apa sarata momentan! Tot ce puteti spera e sa se rezolve poate o problema in sistem existenta si poate nedescoperita inca, ori daca abonatii vechi si noi fac instalari si upgrade de la Fibra 1000, 2000, la 2300, atunci de acolo poate fi gatuirea latimii de banda si download-ul variabil si astfel ne vom astepta ca pe masura ca abonatii vor dori 2.5 Gbps, linia sa va functioneze tot mai rau iar apoi n-o sa mai exista LOVE intre voi si Orange!
la 28-03-2024 10:06 AM
Va salut si va multumesc pentru raspuns.
Foarte interesant ce ati postat, prin selectie, din contract.
Insa mai sunt cateva aspecte de luat in calcul ce sunt cuprinse in contract sau sunt valabile pentru serviciile de tip Best Effort, cum este si cazul nostru.
Mai jos enumar cateva:
1) Viteza maxima contractuala de transfer al datelor poate fi atinsa daca Echipamentul suporta aceasta viteza si daca Echipamentul ruleaza sisteme de operare in ultima versiune actualizata. Pentru a atinge viteza maxima la abonamentul Fibra 2300, conditiile minime privind
echipamentele sunt: procesor Intel i7 2,2 GHz (4 core) sau echivalent, 16GB RAM, SSD, placa de retea 2.5 Gbps conectata in portul LAN1 al modemului, sau adaptor 2.5Gbps Ethernet cu USB-C, Windows 10 sau superior, Linux sau Mac OS;
2) Viteza maximă de transfer a datelor reprezintă rata de transmitere a datelor pe care un utilizator final o poate experimenta cel puțin o dată într-un interval de timp definit;
- viteza de transfer a datelor disponibilă în mod normal reprezintă rata de transmitere a datelor pe care un utilizator final o poate experimenta cea mai mare parte a timpului de accesare a serviciului, pe o perioadă de timp definită;
viteza minimă de transfer a datelor reprezintă cea mai mică rată de transmitere a datelor pe care utilizatorul final o poate accesa.
Tinand cont de cele enumerate mai sus si de faptul ca intrunim conditiile tehnice necesare furnizarii si functionarii la parametri adecvati a serviciului mi se pare ca "bate la ochi" o neregula care nu tine de partea de utilizator si mai grav, ca nu se ating viteze bune nici in cablu, nici pe WiFi, in niciun interval de timp (nu este ceva izolat la un moment de timp, este permanent).
Ma gandeam ieri, oare daca am cere rollback la ultima versiune de soft ar fi de folos (stiu ca in februarie s-a facut upgrade de soft daca nu ma insel)?
Poate ultima versiune repara anumite probleme dar aduce in scena altele, inexistente pana atunci!
Cred ca ar fi de incercat acest lucru, insa cu rabdare si cu munca de lamurire, cand esti apelat din call center.
Ce parere aveti?
Multumesc!
28-03-2024 10:55 AM - editat 28-03-2024 12:10 PM
Buna,
Mie personal mi se par abuzive aceste clauze impuse de Orange cel puțin la vitezele minime 18 Mbps ( pare ireal că un furnizor ar pune astfel de condiții la un abonament superior 2300).
Ca și exemplu voi lua Orange și Digi:
După cum se vede Digi asigura cel puțin în contract viteze minime decente.
La condițiile de viteza medii și minime la Orange (Fiber2300 vs Fiber 1000) diferența este insesizabila.
Din punctul meu de vedere Orange ar trebui sa compenseze abonații Fiber 2300 sau sa le permită trecerea la un abonament inferior daca nu sunt in stare să rezolve problemele acestora.
Orange încetați cu aceste clauze abuzive și oferiți clienților compensații pentru problemele create de echipamentele dumneavoastră așa cum aveți pretenții când clientul reziliază contractul înainte de termen.
la 28-03-2024 11:50 AM
Doar doua intrebari legate de Digi:
28-03-2024 12:00 PM - editat 28-03-2024 12:12 PM
Salut,
Văd că ești supărat pe Digi însă aici este vorba despre vitezele minime garantate de furnizori.
Eu prefer să îmi cumpăr propriul router nu sa accept ce îmi oferă furnizorul.
Furnizorul sa își facă treabă și să asigure vitezele promise măcar pe cablu că de acolo ne descurcam noi.
PS: Cu 3 Ron pe luna cred că îți cumpărai 10 routere. 😄
Am editat poza ca sa nu crezi că este vorba de publicitate.
la 28-03-2024 12:12 PM
Latopurile pe care le am acasa nu au port RJ45. Telefoanele mele nu au port RJ45. Cum ar trebui sa pot folosi viteza furnizata? Nu ar trebui sa cumpar nimic suplimentar sa pot folosi vitezele contractate. Inteleg daca reteaua este foarte incarcata sau sunt probleme externe (independente de furnizor). E ca si cum ai achizitiona un abonament cu [servicii] 5G, dar funizorul nu-ti ofera decat telefoane 4G. Pai, ce facem? Trebuie sa ma descurc singur in alta parte?
Si, ca sa fiu corect, buba nu e legata doar de Digi (care are monopol la serviciile fixe). Desi Orange are porturi de fibra disponibile la mine acasa, sunt doar pentru PJ, desi, din cele 4 spatii comerciale, doar unul functioneaza si are netul de la ... ai ghicit! De la Digi. Am tot intrebat vreo 2 ani Orange daca ma branseaza si pe mine, dar nu s-a intamplat nimic. Pana va decide cineva sa deschida robinetul, sa nu se mire daca se va lovi de refuzuri.
Asta ca sa fie un echilibru in informatiile prezentate.
28-03-2024 12:18 PM - editat 28-03-2024 12:26 PM
Furnizorul îți oferă echipament .
Că și idee as dori ca și în cazul cam-urilor tv sa mi se ofere posibilitatea achiziționării produsului in locul chiriei sau după cum spui tu "sa nu plătesc nimic că doar plătesc abonament".
Se pare că ești subiectiv in acest moment și deviem de la subiect.
O zi buna!
la 28-03-2024 12:42 PM
Digi TV analog: 26 lei, fara posibilitate de abonare la optionale TV (HBO, Balcanice, sau orice alta optiune pentru TV)
Digi TV digital: 30 lei (CI+ inclus), cu posibilitatea abonarii la extraoptiunile tv
Sunt singurul care nu mai crede in Mos Craciun si ca acel "prim" decodor nu este gratis?
Si da, sunt subiectiv in conditiile in care plata serviciilor este facuta din propriul buzunar.
Sunt termeni si conditii de utilizare. La aparatura aflata in custodie, nu cred ca se poate pune vanzarii intrucat se ofera servicii atribuite unor decodoare.
PS: ar fi bine sa punem in context nevoile. Da, poate acei 18Mbps minimi nu sunt cei mai doriti de un utilizator final, dar nu cred ca s-a ajuns asa jos cu viteza.
28-03-2024 01:03 PM - editat 28-03-2024 03:30 PM
Atunci de ce îi treci in contract, de dragul de a fi bănuiesc.
Și în niciun caz ca sa te asiguri in cazul unei plângeri spre ANPC de către client care dorește rezilierea contractului.
la 28-03-2024 01:52 PM
Daca-i Ordin, cu placere!
Nu am cautat si actualizarile, dar ANCOM a decis lucrul acesta, iar operatorii s-au supus.
Parca minimul este 1Mbps, dar as recomanda o verificare prealabila (nu as vrea sa incurc cu partea mobila).
PS: sunt unul din cei care vor alternative, dar (la mine, cel putin) alternativele sunt 0 in caz de schimb:
28-03-2024 02:04 PM - editat 28-03-2024 02:10 PM
Poate vii și paragraful respectiv care îl "obligă" pe furnizor sa vina cu aceste viteze mici.
In lipsa paragrafului.......
In fine daca Orange se consideră un furnizor de top ar trebui sa aibe decenta sa elimine din contract acele viteze minime ce par a fi din trecutul îndepărtat.
la 28-03-2024 02:20 PM
Mister, mura in gura nu vrei? Ti-am oferit un punct de plecare pentru a-mi verifica afirmatiile (si se pare ca am o mica eroare, dar daca nu vrei sa ma verifici... o lasam asa cum a cazut).
Enjoy the community!
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor