anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

Probleme desfasurator prepaid

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Hello,

Desfasuratorul de la prepaid (si nu numai, dar in cazul asta vorbim de cel de la prepaid), are nevoie de niste update-uri masive. Pentru ca nu e clar catusi de putin.

Si avem urmatoarele probleme:
1. Textul asta:
"Detaliile de convorbiri pentru luna curenta sunt afisate cu o intarziere de 72 de ore si au caracter informativ"

Din cate am vazut eu, se afiseaza in vreo 15-20 minute. Departe de cele 72 de ore.
Deci, daca nu sunt fix 72 de ore, scrieti va rog "pana la 72h."
Nu ma deranjeaza ca se actualizeaza mai repede. Ma deranjeaza ca informatia nu e corecta.

Si....da, inteleg ca datele au caracter informativ. Dar asa cum sunt acum, au caracter "confuziv".

2. SMS-urile sunt afisate de doua ori, cu toate ca se trimite un singur SMS. Nu stiu daca sunt si taxate de doua ori...dar cu siguranta sunt afisate de doua ori. Nr de telefon e absolut irelevant. Chestia asta se intampla pe orice nr (cel putin orice nr prepaid).

62c0fc7f0b11e275_screenshot_2022_08_02_at_18.37.18_original.png

3. coloana "Nr apelat" contine si altceva decat numerele apelate (de exemplu "net"). E un fel de mix intre tip de resursa consumat si nr apelat.
De asemenea, atata timp cat se foloseste si pentru SMS, tehnic nu e numar "apelat", motiv pentru care consider ca ar fi mai corect ca acea coloana sa se numeasca simplu: "Nr de telefon".

4. avem nevoie de o coloana separata pentru Tip de Resursa. La abonament pare sa existe. Nu inteleg de ce nu si la Prepaid.

Evident, in acea coloana nu va exista nr de telefon, ci doar tipul de resursa (minute/SMS/date).
La fel cum la coloana Nr apelat, nu va exista cuvantul "net". Fiecare coloana cu informatia corespunzatoare.
Daca e ceva ce nu se aplica pentru cazul respectiv, se poate afisa simbolul " - " sau "NA"

Daca avem roaming, se poate pune undeva si cuvantul "roaming", astfel incat sa stim ca acea resursa a fost consumata in roaming.

5. coloana Durata Apel.

As vrea sa-mi spuna si mie cineva cum ar trebui sa interpretez urmatoarea informatie:

* nr apelat: net
* durata apel: 324411

Din cate stiu eu, volumul de date se masoara in bytes. KB, MB, GB, TB, etc, dar bytes. Nu secunde, minute, ore sau ce cocosi pe gard vrea sa insemne acel numar.
Daca e "durata", ar trebui sa fie timp, nu? Cu toate astea, taxarea din cate stiu se face la volum de date, nu timp. Deci din nou, ce vrea sa fie acel numar?! E durata sesiunii? Daca da, masurata in ce? Secunde? Minute? Smochine? Ce reprezinta acel numar?

De asemenea, SMS-urile (si au intrebat deja si alti clienti despre chestia asta), apar in desfasurator cu "durata apel: 00:01".

Per total, ar trebui regandita un pic acea coloana de "durata apel", pentru ca nu e (mereu) reprezentativa pentru ce se afiseaza acolo.

In loc de Durata Apel, propun o coloana numita Cantitate (poate sa fie aceeasi coloana, doar sa aiba si completarile de mai jos).

In felul asta:
* daca e durata (apel), se poate afisa: 00:00 (min). Sau: 00':00". Sau: 00h:00m:00s. Variante sunt destule.
* daca e SMS, se poate afisa: 1 (din moment ce nu sunt colapsate dupa tip de resura de exemplu, banuiesc ca aici va fi mereu 1).
* daca e volum de date, se poate afisa: X MB (propun MB in loc de KB sau Bytes, pentru ca in general, telefoanele noi fac si trafic destul de mare, si daca ar fi afisat in KB, ar fi numere foarte lungi).

6. in loc de o coloana Credit, care sa-mi arate creditul ramas, consider ca ar fi mai utile cele de mai sus. Doar o idee, binenteles.

Nu vreau nimic fancy. Vreau doar ceva care sa aiba sens logic pentru ce-l care il citeste. Pentru userul de rand.
Ceva care sa fie simplu, dar suficient de bine facut incat sa nu necesite note explicative sau manual de utilizare.

Up for the challenge? 🙂
Daca aveti nevoie de ajutor la testare sau brainstorming, nu va sfiiti sa apelati.

Client Orange
13 Răspunsuri 13

DanielaH
Moderator
Mulțumim pentru sesizări și feedback! Transmitem challenge-ul colegilor care se ocupă de My Orange.

FLo1
#StarMember

@arsradu: Încă nici o modificare în desfășurător. Adică arată la fel cum ai descris cu mai bine de juma' de an în urmă. Posibil și din ”economie” de coloane, o politică internă să fi decis că e necesar să apară numărul la SMS, ca să se știe cui ai trimis SMS-ul, cu o ”convenție” ca durata să fie ca apel de 1 secundă. Deci nimic nou.... totul e la fel de.... neschimbat. 

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Csf, n-ai csf. De-aia eu unul sunt foarte sceptic cand mi se cere feedback, sau cand dau feedback de genul asta. Pentru ca observ, cu tristete, ca nu se tine cont de el. Fie sunt alte prioritati (cu toate ca modificarile astea mi se pare destul de important sa fie facute, tocmai pentru ca pot creea foarte multa confuzie), fie...nu stiu. Dar din toate sugestiile pe care le-am dat de-a lungul timpului, cred ca s-a implementat una singura. Foarte utila de altfel, dupa parerea mea (afisarea datei de expirare/reactivare a optiunii in aplicatia My Orange, la Prepay), dar nu singura! Deci...nu stiu ce sa zic. Eu unul nici nu-mi mai fac sperante ca se vor mai implementa vreodata.

Client Orange

Blue12
Senior

La prepay macar apare ceva in acest desfasurator. La OROC e un sheet de Excel gol, pe care scrie doar 

Apeluri efectuate (gol in dreptul lui)

Apeluri primite (la fel, gol)

SMS-uri (tot gol).

Deci nu desfasoara nimic.

Anonim
Neaplicabil

@arsradu nu o să-ți vină să crezi dar îți voi spune un SECRET pe care Orange îl ține bine ascuns 😉

Lungimea unui SMS este de maxim 160 de caractere sau mai puțin atunci când folosim caractere speciale gen diacritice.

Și totuși putem trimite mesaje scrise prin mesageria SMS cu mult mai lungi deoarece după ce tu dai SEND mesajul este divizat în blocuri de 160 de caractere, expediat și în telefonul destinatarului aceste blocuri sunt reunite și tratate ca un singur mesaj.

Acesta e motivul pentru care vezi același SMS de mai multe ori 😀

Trebuie doar puțină atenție în momentul editării mesajului. Este cât se poate de transparent câte ”mesaje” ocupă acel SMS. Și oricum, mesajele nu sunt toate la 160 de caractere. Al doilea e undeva la 145, al treilea are 152, al patrulea are tot 152, etc. Dacă e cu diacritice.... nici pe jumătate din lungimea SMS-ului nu mai vezi.

Anonim
Neaplicabil

@FLo1 depinde de telefon, nu toate oferă această transparență ca să ai idee câte mesaje SMS suntv folosite pentru a expedia acel mesaj.

@Anonim: Nu contest, dar îmi amintesc că și acele NOKIA îmbătrânite tot cam așa erau, cel puțin la primele 3 mesaje. Patru mesaje nu am trimis. Cu toate că posibil la al treilea deja să scadă la puțin peste 100 de caractere.

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

@FLo1, cele de genul....asta? 😄

arsradu_0-1678185576435.jpeg

 

Client Orange

@arsradu: Yep.😂😂😂 

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

Aaaa! Ce tare! Da, nu m-am gandit la asta. Stiam ca lungimea maxima la SMS este 160 de caractere (sau mai putin, in functie de caractere). Si stiam ca se impart in bucati de cate 160 de caractere. Dar nu mi-a dat prin cap ca asta ar fi motivul pentru care imi apar doua SMS-uri in lista. :))

Bine, in general nu scriu mult in mesaje. Dar probabil ca ala era vreun link sau ceva mai lung, trimis in SMS, si atunci a fost taxat dublu. Am incercat mai devreme un SMS scurt [adica un adevarat S(short)MS] si se pare ca s-a trimis un singur mesaj. Deci da, cel mai probabil acolo au fost mai multe.

Buna observatie! Mersi! 🙂

Client Orange

Anonim
Neaplicabil

@arsradu eu am descoperit treaba aceasta acum mulți ani când am trimis un text mai lung prin SMS și mi-a apărut vreo 10 SMS-uri la istoric, am crezut că s-a trimis mesajul de tot atâtea ori și am sunat persoana în cauză să-mi cer scuze dar se primise doar un singur mesaj și așa am făcut conexiunea 😉

arsradu
#StarMember & February's Problem Solver

By the way, mai nou, desfasuratorul Orange pare sa vrea sa-mi ofere date din viitor. 🙂 Selecteaza default 1 luna si doua zile.

Evident, nu sunt date, si nu are ce sa afiseze. Dar...e un bug, din punctul meu de vedere. Cu atat mai mult cu cat nu poti selecta manual data de (9) in cazul asta.

arsradu_0-1678185157981.png

Update: problema de mai sus se manifesta cel mai probabil din cauza ca Februarie are doar 28 de zile, si intervalul default pare sa fie de 30 de zile. Acelasi lucru (dar in sens invers) s-ar intampla daca luna de dinainte ar fi de 31 de zile.

Daca tot se face detectie de data (acel interval se modifica in functie de data accesarii paginii), poate n-ar fi rau sa calculeze 30 de zile de la data curenta, in urma, nu luand data de astazi (7 Mar), mergand la data corespunzatoare din luna precedenta (7 Feb) si adaugand 30 de zile la asta.

Concret, in cazul asta, ar trebui sa fie 5 Feb - 7 Martie, nu 7 Feb - 9 Mar.

Client Orange