la 01-06-2023 08:19 AM
Buna ziua,
Voi cum va descurcati cu faptul ca optiunile, creditul si resursele voastre arata altfel in functie de unde mergeti sa le vizualizati (*100#, site web/aplicatia Orange).
Mie *100# imi spune in acest moment ca nu am nici o optiune activa, desi abia am incarcat una de 12EUR cu roaming. Am activat adineauri si roamingul - lucru care tot *100# spune ca nu se poate face decat daca ai o optiune activa; eu am reusit sa il activez deci "am o optiune de roaming activa", si totusi pe *100# nu apare absolut nici o optiune activa. Cand ma duc pe site-ul web sau pe aplicatia orange, imi apar 2 (!) optiuni de 12 EUR cu roaming dintre care una activa si una care abia asteapta sa se reactiveze pe 8 iunie, si una de 6 EUR pe care am abandonat-o de mult dar care si ea vrea sa se reactiveze pe 30 iunie.
Iar aici as adauga ca este foarte dificil sa stergi/dezactivezi o optiune. Help-ul general ne spune cum putem activa optiuni in diverse moduri, dar cand vine vorba sa stergi o optiune, sa o deactivezi, sa opresti reactivarea (observati cati termeni diferiti exista, cred ca mai sunt si altii...) - atunci nu mai e esa de simplu. De pilda, desi Orange spune ca putem dezactiva optiuni de pe contul My Orange (web) sau din aplicatia My Orange, in realitate acest lucru nu este posibil. Singurul mod in care reusesc (uneori) sa fac curatenie prin optiunile mele este apelul la *100#, numai ca ceea ce reusesc acolo nu se reflecta si in situatia afisata pe site-ul web sau in aplicatie. Facilitatea *100# arata din alta epoca (anii 2000?) dar banuiesc ca motivul pentru care este pastrata in functiune este ca... functioneaza. In timp ce site-ul si aplicatia... mai putin.
De ce am scris toate acestea? Pai, as vrea sa stiu de la alti membri daca au si ei astfel de probleme sau "it is just me", iar de la reprezentantii Orange as dori sa aflu daca exista planuri sau se lucreaza intens la punerea la punct a unui sistem unitar, modern, robust si cu adevarat functional care sa rezolve problemele sus-mentionate.
Multumesc si toate cele bune.
la 14-06-2023 09:25 PM
@V8: Apreciez persistența ta, așa că îți prezint o ipoteză:
1.Opțiunile de încărcare credit sunt pentru aceia care doresc posibilitatea recurenței opțiunilor cu resurse, sau doresc să consume credit pentru servicii, nu să activeze EO.
2. La *100# - "Opțiuni active" nu vei regăsi EO de 12€ punct. De ce? Simplu: Meniul SelfCare nu cunoaște EO de 12€. Doar MyOrange o cunoaște. EO de 5€ fiind inactivă la acest moment, nu poate fi afișată la "active".
3.EO de 12€ le-ai activat din MyOrange, din credit sau cu plata pe factura unui abonament, devenind automat recurente, nu plătind direct cu card. EO activate prin plata cu card nu îți apar la "Opțiuni active".
4. Curățenia fiind făcută, îți recomand să dezactivezi orice opțiune recurentă care nu ești sigur când/dacă o vei reactiva. Somnul va fi mai lin/plăcut. 😉
01-06-2023 09:29 AM - editat 01-06-2023 09:42 AM
Salut,
Nu am incercat optiunile cu roaming, dar cele nationale mie imi functioneaza ok. Si din *100#, si din aplicatia My Orange. Acum cateva luni am dezactivat o optiune din aplicatia My Orange si n-am intampinat nicio problema.
Problema tind sa cred ca apare in momentul in care ai mai multe optiuni active pe cont. Nu stiu daca au intampinat si altii aceeasi problema. Banuiesc ca o sa vedem in raspunsurile de la topicul asta. Dar, din ce am experiementat eu pana acum, pare sa functioneze ok.
Ca idee, la mine apare o singura optiune, cea pe care o si am activa de altfel, si asta si in My Orange, si la *100#.
la 01-06-2023 12:07 PM
Salutare!
Folosesc un prepay ocazional, dar nu am întâlnit neconcordanțe între cronosul din My Orange și cel de pe telefon. Au mai fost unele mici discrepanțe uneori, dar s-au corectat pe parcurs. Dacă vezi că persistă problema, le poți face o sesizare pe Chat Djingo sau din secțiunea Contact:
https://www.orange.ro/contact/
Baftă!
la 01-06-2023 01:26 PM
@V8: Bun venit în Comunitate. Roamingul se activează automat la activarea extraopțiunii cu resurse de 12€, deci nu e necesară activare separată. Totuși, situația ta se datorează reîncărcării cu credit, după care ai activat roamingul și apoi EO de 12€, la intervale diferite, întrucât EO de 12€ este activă doar 21zile (nu 30 zile). Îți recomand activarea EO direct, nu din credit și astfel de probleme nu vor apărea. Bineînțeles, opțiunile inactive recomand să le ștergi pentru a nu risca o activare nedorită a acestora. Astfel nici probleme de sincronizare nu vor apărea, indiferent de opțiune.
la 01-06-2023 04:33 PM
Multumesc celor care au raspuns, apreciez sugestiile si bunavointa dvs. Ma voi referi la raspunsurile dvs. in update-ul de mai jos.
Am avut timp sa fac urmatoarele screenshots:
Poza 1 - din *100#. Observati ca zice ca nu am nici o optiune activa. (In realitate am, una de 12EUR cu roaming.)
Poza 2 - Sumarul din My Orange app. Aici apar 2 optiuni de 12 EUR cu roaming, din care una este cea incarcata azi direct ca optiune, iar cealalta e una veche care vrea sa se reactiveze pe 8 iunie. Mai apare o optiune de 6 EUR care vrea sa se reactiveze pe 30 iunie.
Poza 3 - tot din My Orange, similara cu poza 2, banuiesc ca aici ar trebui sa pot face oarece curatenie, sa sterg cumva cele 2 optiuni care nu ma intereseaza. Numai ca nu stiu cum. Daca fac click pe triunghiul acela negru (sau sageata-jos) din stanga optiunii, singura comanda disponibila este "Reactiveaza". ***Pe site-ul web in contul de My Orange situatia arata la fel ca in aceasta poza 3 facuta pe mobil, cu aceeasi problema, singura comanda disponibila este "Reactiveaza".
Pentru arsradu si Flo1 - daca ati putea sa ma lamuriti cum anume pot "sterge" optiunile acelea, din aplicatia My Orange sau din contul My Orange pe site-ul web. Am senzatia ca este ceva undeva, care altora le sare in ochi dar care mie imi scapa. Cer scuze daca asa este. ***Acum ca am zis asta, cred ca n-o sa le pot sterge nici daca imi aratati dvs. un buton care face acest lucru, deoarece... ele de fapt nu exista, fiind sterse din *100# ?!
Pentru Flo1: Daca se recomanda incarcarea optiunilor ca optiuni si nu din credit... de ce exista si posibilitatea inversa, daca aceasta nu se recomanda. De ce trebuie sa stam noi sa ne gandim cum o fi mai bine, si de ce faptul ca s-a stricat toata treaba fiindca eu am activat roamingul la un moment dat si nu la altul. Din raspunsurile primite deduc ca fiecare gaseste o metoda care functioneaza pentru ceea ce are el nevoie - ok, si eu (incerc sa ) fac la fel, dar cred ca nu ar trebui sa fie asa, nu ar trebui sa ne straduim sa navigam printre obstacole, lucrurile ar trebui sa fie mult mai simple si mai logice.
Cat despre diferentele dintre *100# si My Orange app sau account... am inteles, o sa port o conversatie cu Django...
01-06-2023 04:49 PM - editat 01-06-2023 04:51 PM
Salut,
Cu siguranta este o problema pe contul tau. Nici My Orange si nici meniul Self Care *100# nu par sa raporteze corect informatiile de pe cont.
Ca idee, in locul acelei optiuni de Reactiveaza, ar trebui sa existe una de Dezactiveaza. 🙂 Screenshot mai jos.
Acelasi lucru si de la *100#, doar ca fiind meniu USSD...n-o sa arate la fel de "fancy". :)) Dar functionalitatea e aceeasi.
Deci...da, ceva pare sa fie in neregula pe contul tau. Pana la My Orange si *100#, cred ca ar trebui facuta o resetare pe cont cu un apel la 300. Sper sa rezolve. Daca nu...o sa trebuiasca facuta o sesizare scrisa din sectiunea de Contact, unde sa detaliezi toate chestiile astea, astfel incat cineva de la Orange sa poata vedea concret ce se intampla pe cont.
Cum ziceam, in mod normal, cele doua ar trebui sa fie in sync (e clar ca nu e cazul din pacate, la tine), si sa poti activa/dezactiva optiunea respectiva, fie de la *100#, fie din My Orange.
la 01-06-2023 05:41 PM
Am inteles 🙂 E cazul sa ma calmez, inseamna ca s-a "defectat" ceva in contul meu, voi face o sesizare scrisa dar... dupa ce revin din calatorie. Deocamdata cel putin serviciul de voce si cel de date merg si sper eu ca si roamingul va merge, si nu vreau sa se-apuce Orange de "renovarea" contului meu cand sunt in strainatate.
la 01-06-2023 05:44 PM
Corect. Ideal ar fi sa faci asta cand esti acasa si ai solutii de backup, in caz ca ceva o ia razna. Mai razna decat acum, vreau sa spun. :))
Pana atunci insa, bucura-te de vacanta, oriunde te-ai afla. 🙂
la 01-06-2023 07:51 PM
@V8: Dacă în *100# te-ai clarificat, în varianta MyOrange app, pentru dezactivare apasă acea săgeată din stânga descrierii și va apărea butonul de "Dezactivează". Opțiunile în cauză sunt cele în standby, adică cele cu bulină (punct) galben.
Credit mai ai pe cont? Întreb pentru a nu avea surpriza activării opțiunii de 6€, tu fiind în roaming. În plus, depinde cât mai stai în roaming, astfel încât să nu depășești cu extraopțiune activă peste 2 luni neîntrerupt: când există posibilitatea să treci pe credit.
la 02-06-2023 07:26 AM
Din pacate la mine nu exista butonul "Deactiveaza" ci numai "Reactiveaza".
la 02-06-2023 07:31 AM
Pardon.... nu poți dezactiva ceva neactivat. Corect. Atunci rămâne varianta din *100#
la 02-06-2023 07:47 AM
De acord dar atunci ne intoarcem la postarea initiala. Exista neconcordante intre *100# si My Orange si lucrurile nu merg cum ar trebui. Nu e ca si cand am rezolvat ceva. Nici *100# nu e sublim, acolo optiunea activa de 12 EUR nu se vede deloc. Nu stiu de ce unora li se pare normala situatia, probabil e vorba de obisnuinta. In locul unui sistem sanatos si functional facem si noi ce putem, ocolind bugs si obstacole, pentru ca in cele din urma sa trebuiasca sa apelam tot la un lucrator Orange, probabil obosit si exasperat si el si care trebuie sa curete ce nu merge.
Dar eu sunt un vizitator ocazional si cred ca ma plang prea mult deja, aspectele tehnice s-au cam lamurit (adica sunt jale) iar restul cred ca depasesc cadrul si tonul general al comunitatii. Ma opresc aici. Sanatate si numai bine tuturor.
02-06-2023 08:01 AM - editat 02-06-2023 08:02 AM
Tehnic, daca optiunea respectiva, latenta, de 12 Euro cu roaming, nu e activa...nu prea ar avea ce cauta in sectiunea de Optiuni Active. Adica, am putea sa facem o noua sectiune (Optiuni in Asteptare de exemplu), dar...nu vad rostul.
Acolo problema este recurenta. Si...pentru a dezactiva acea recurenta, tot ai nevoie de un buton activ de Dezactivare sau/si Anulare Recurenta. Deci da, implementarea are nevoie de niste modificari/adaugiri, pe ici pe colo.
In momentul asta, avem o optiune care, pentru a fi anulata (sau cel putin partea de reactivare automata), trebuie sa fie activa. Si, cu toate ca are un oarecare sens sa fie activa, pentru a putea fi dezactivata, consider ca varianta activarii ei, doar pentru a putea fi dezactivata ulterior e peste mana, si potential costisitoare.
Deci, acolo ar trebui sa avem si optiunea Anulare Recurenta (in cazul in care optiunea e latenta). Asta pe langa cea de Dezactivare si Reactivare deja existente.
la 06-06-2023 11:40 AM
@V8, ai luat legatura cu colegii noștri? S-a rezolvat situația?
la 06-06-2023 11:49 PM
Inca nu i-am contactat, o voi face saptamana viitoare. Deocamdata sunt in strainatate. Multumesc.
@Orange Romania S.A. 2024
Cod unic de înregistrare: 9010105
Numar inregistrare Registrul Comertului: J40/10178/1996
Sediul social: Clădirea Tandem, Strada Matei Millo, nr.5, Sector 1, Bucuresti
Certificatul Tip de furnizor