anulare
Afişează rezultate pentru 
Caută în schimb 
Ați dorit să scrieți: 

De ce trebuie sa existe diferente de SECURITATE la incarcarea prepay de pe un abonament?

FLo1
#StarMember
Daca doresti sa incarci un cont prepay de pe un abonament (cu plata inclusa pe factura), de ce trebuie sa existe diferente de securizare suplimentara la incarcarea din MYORANGE comparativ cu incarcarea directa de pe abonament prin *100# ? Pentru ca la incarcarea prepay-ului din MyOrange, desi contul MyO este al titularului de abonament, ti se solicita suplimentar trimiterea unei confirmari via SMS de pe numarul de abonament. Ajunge 3DSecure si la incarcarea prepay-ului, nu doar la cardurile bancare??? Ca exact asa se comporta....Sau contul MyOrange nu este suficient de sigur prin parola aferenta?
1 Soluţie acceptată‚

DanielaH
Moderator
@Flo, Orange nu este "supărat" nici pe tine, nici pe numărul reîncărcat :) Cum spuneam, există, într-adevăr, câteva situații specifice în care se solicită parola suplimentară pentru reîncărcările PrePay. Printre altele, acestea depind de numărul de reîncărcări efectuate într-un anumit interval de timp, de valoarea reîncărcărilor realizate într-o anumită perioadă, de intervalul orar și de ziua din săptămână în care se face reîncarcarea etc. (de exemplu între ora 22:30 și 8:00). Cel mai probabil, în cazul tău, a fost aplicată una din aceste restricții pentru siguranță.

Vizualizare soluţie în postul original

16 Răspunsuri 16

teacher_
#StarMember
Salut! Astea sunt regulile, nu sunt făcute de Orange neapărat. Orice măsură de siguranță este buna, cu atât mai mult cu cât este vorba de abonament. Se presupune că cineva mai degrabă îți poate intra in contul tau, decât să îți ia telefonul sa formeze *100#...

svetalex
Maestru
Plățile cu carduri se supun altor prevederi legislative. 3 D Secure este un standard mondial valabil, de autentificare a identitatii clientilor, cumparatori in mediu electronic. Serviciul 3D Secure are la baza o parola unica asociata fiecarei tranzactii care asigura astfel protectia detinatorului de card, prin autentificarea identitatii sale la momentul tranzactiei.

FLo1
#StarMember
STOP, STOP.... oameni buni, lasati povesti despre carduri bancare si poate aveti o explicatie la subiectul topicului: despre incarcarea diferita ca securitate din myorange, comparativ cu cea de pe telefonul abonatului prin *100#. Raspunsurile pe langa topic sunt doar pentru cei doritori de rating, nu pentru ajutor.

FaraUnID
Campion certificat
Eu reincarc lunar 2 SIM-uri prepay, cu plata inclusa in factura, prepay-uri care nu sunt asociate pe acelasi cont cu cel de abonat si nu trebuie sa trimit nici un fel de SMS pentru autorizare. Stiu ca in cazul reincarcarilor automate programate primesti un reminder prin care trebuie confirmata si autorizata acea reincarcare si - daca nu ma insel eu - in cazul reincarcarilor efectuate intr-un anumit interval orar (de regula noaptea) pentru un plus de siguranta se trimite acel SMS de autorizare. Repet, eu reincarc lunar 2 contru prepay (ce-i drept nu o fac noaptea) si nu am fost nevoit sa autorizez acele reincarcari. Nu stiu ce sa-ti raspund; probabil tine de vechimea in retea, media facturilor lunare, valoare reincarcata, bonitate abonat, habar nu am care sunt criteriile pe baza carora tu trebuie sa autorizezi acea reincarcare.

FLo1
#StarMember
@FaraUnID: Mersi de raspuns. Eu incarc de 5-6 ori pe an (cel putin cu plata inclusa in factura de ab). Deci va mai trece ceva timp sa repet experimentul. Si chiar si atunci e cu valoare minima, deci valoarea nu e o cauza. Vechime de mai mult de 10 ani iarasi nu cred sa intre in discutie... ca doar la 13-14 ani o fi altfel. In plus, astfel de setari tin de Orange. Voi mai vedea cand va fi cazul de vreo eventuala incarcare.

DanielaH
Moderator
@FLo_1, așa cum a menționat și FaraUnID, în mod normal nu se solicită parolă de tip OTP prin SMS pentru fluxul de reîncărcare. Există doar cazuri extrem de specifice în care se aplică astfel de măsuri de securitate. În cazul în care se repetă situația descrisă de tine, te rugăm să revii aici și vom verifica punctual problema ta.

FLo1
#StarMember
@DanielaH: Voi reveni cand voi avea si niste printscreen-uri, dar nu cred ca mai devreme de 1-2 luni, intrucat nu incarc foarte des si nici atunci cu valoare mare.

DanielaH
Moderator
@FLo_1, desigur, te așteptăm. Până atunci, poți marca răspunsul meu ca soluție și ulterior, daca va fi cazul, îl vom modifica.. Mulțumesc pentru feedback!

FLo1
#StarMember
@DanielaH: Ca sa nu intindem topicul pe aceasta tema: exista creat un cont, unde pe langa un numar de abonament exista si un numar de prepay. Acum, daca prepay-ul atasat contului (dar poate si daca este un alt numar prepay tert) este alimentat avand numarul prepay din cont SELECTAT si se opteaza plata inclusa in abonament, ATUNCI SE CERE CONFIRMARE cu un cod de 5 caractere, trimis de la 599 pe numarul abonamentului prin SMS. In cazul in care se face alimentarea prepayului avand NUMARUL DE ABONAMENT SELECTAT in cont, atunci PROBABIL acest cod nu mai este trimis, sau cel putin nu era pana cand statutul numarului nu a fost schimbat din abonament in prepay. Voi reveni daca se schimba ceva.

FLo1
#StarMember
Revin: de fapt, daca nu se selecteaza numarul de abonament pe care sa fie , atunci ai de-a face cu acea mentiune de "trimitere prin SMS" la/de pe numarul scurt 599, de pe abonamentul pe care se doreste a se efectua incarcarea. Daca numarul a carui factura se doreste a fi "incarcata" cu aceasta operatie este selectat in prealabil, atunci acea solicitare nu mai apare. Q.E.D. 🙂

FLo1
#StarMember
@Daniela H: Revin cu "probe". Sa vedem parerile comunitatii in acest caz. Initial credeam ca selectia unui anumit numar, chestiuni de siguranta, bla,bla... care au functionat la o incarcare de valoare mica si nu a mai cerut cod. Dar acum la 10 euroi ... surprize surprize. Deci daca "NU se poate" atasat dovada "si totusi se poate" 🙂 Singura explicatie pe care as mai avea-o este valoarea incarcata mai mare decat valoarea abonamentului de pe care s-a efectuat incarcarea. Sau as mai avea o explicatie: Orange e "suparat" 🙂 pe numarul reincarcat, pentru ca situatia repetata cu cererea codului este pe acelasi numar prepay, ca la prima sesizare. Cand nu a cerut cod a fost o reincarcare a unui alt numar prepay, cu care nu au fost probleme nici inainte. @FaraUnID: Bonusul pe care-l mentionai de "10% credit" la 10euro este 1 euro, fapt confirmat prin mesaj SMS, (adica nu 10 centi) :) - Si revin cu inca o completare: cat trebuie sa astepti un "refresh al contului"? Minunati-va si voi de ce e instare versiunea desktop a MyOrange in captura a doua: Resurse garla, de 10 euroi, dar el inca ma considera lipsit de resurse si alunecand in perioada de gratie. Dovada ca nici macar "perioada de activitate" nu este actualizata. Deci cand am spus ca Orange NU "ma iubeste" nu am spus-o doar asa.... acum sunt si dovezi 🙂

DanielaH
Moderator
@Flo, Orange nu este "supărat" nici pe tine, nici pe numărul reîncărcat :) Cum spuneam, există, într-adevăr, câteva situații specifice în care se solicită parola suplimentară pentru reîncărcările PrePay. Printre altele, acestea depind de numărul de reîncărcări efectuate într-un anumit interval de timp, de valoarea reîncărcărilor realizate într-o anumită perioadă, de intervalul orar și de ziua din săptămână în care se face reîncarcarea etc. (de exemplu între ora 22:30 și 8:00). Cel mai probabil, în cazul tău, a fost aplicată una din aceste restricții pentru siguranță.

FLo1
#StarMember
@DanielaH: multumesc de mesaj si clarificari. De aspectul valorii era de asteptat, dar nu credeam ca si ora incarcarii ar fi un criteriu de siguranta. Eu consideram ca la ora aceea e mai libera "autostrada" Intradevar prima incarcare in cauza de la care a pornit acest topic a fost efectuata la 23:30, chiar daca valoarea a fost minima. Vorba cantecului: "eu noaptea nu dorm..."

FLo1
#StarMember
Si uite ca s-a lamurit / Desi scris nu am gasit/ Ca Orange lucreaza pentru noi / Doar in doua scimburi: unu si doi. /// Ca-n schimbul trei, la intarziati / Cu o parola sunt penalizati / Iar parola daca o primesti / De vrei sa-ncarci, o folosesti.